Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
lobbes is leuk, zeker ook de donderdagaanbiedingen.
quote:delicious35 schreef op 07 november 2016 @ 12:02:

@smart: dat trucje gaat hier niet lukken. Hij krijgt hem al een paar jaar en een dubbele zou hij gelijk weten.

En Bart smit heeft ook zijn week met 15% korting sinds vandaag.

Scheelt dat het hier de eerste keer is dat hij een lego versie krijgt. Hiervoor altijd een playmobil versie.

Maar houd op zondag de site van galeria in de gaten, dan hebben ze Sonntags angebot en dat kan best schelen. Zoals laatst met die 20%, dan is de lego versie geen 18,- maar 14,-.
quote:delicious35 schreef op 07 november 2016 @ 12:04:

lobbes is leuk, zeker ook de donderdagaanbiedingen.Ik heb de speelgoedgids van Lobbes in huis. Waar stiefzoon uren in de intertoys en bart smit aan het bladeren was, was hij binnen 5 minuten uitgekeken op die van Lobbes. Komt denk ik ook door de manier van presenteren. Netjes, overzichtelijk en geen felle schreeuwende kleuren.
quote:smart79 schreef op 07 november 2016 @ 12:23:

[...]

Ik heb de speelgoedgids van Lobbes in huis. Waar stiefzoon uren in de intertoys en bart smit aan het bladeren was, was hij binnen 5 minuten uitgekeken op die van Lobbes. Komt denk ik ook door de manier van presenteren. Netjes, overzichtelijk en geen felle schreeuwende kleuren.Haha, ik zie het voor me. Ik houd ook heel erg van Lobbes, veel meer leuk unisex speelgoed met volop variatie en ruimte voor creativiteit tegenover alle roze prinsessenmeuk, grijszwarte vecht-thema's en grote plastic peuterzooi met 101 lichtjes en liedjes van Intertoys en Bart Smit (om het maar even lekker zwart-wit te stellen ). Maar herkenbaar dat kinderen daar zelf soms anders over denken. Ik had voor zoon toen hij baby was allerlei verantwoord houten speelgoed aangeschaft. Dat heeft vooral geleid tot heel veel butsen in het parket, niet tot heel veel speelplezier, terwijl hij bij 'herrie-speelgoed' niet weg te slaan is.
Dames, ander vraagje.

Ik heb de laatste tijd diverse knutselspullen ingekocht. Gekleurde vellen papier, stickers, plaksel, schaartjes met diverse kwarteltjes, kleurpotloden, stiften, zelf in te kleuren puzzels, zelf in te kleuren schortjes, etc.

Ik bedacht me ineens dat het leuk zou zijn om met de kindjes die komen spelen en kind samen wat meer te knutselen. Over het algemeen merk ik dat de meesten dit best leuk vinden.

Hebben jullie gemakkelijke ideeen voor het knutselen zonder aanschaf van al die pakketjes zoals puzzels, schorten etc?

Dingen die gemakkelijk zelf te maken zijn en niet duur?
Er zijn boeken vol over gemaakt. Kijk eens in de bieb.

Verder kan ik je niet helpen, als zoon ergens niet voor te porren is, dan is het wel voor knutselen.

Knutselboek dat ik gekocht had, heb ik jaren geleden al weggegeven aan de psz, toen had ik de hoop op samen leuk knutselen al opgegeven.
quote:smart79 schreef op 07 november 2016 @ 12:23:

[...]

Ik heb de speelgoedgids van Lobbes in huis. Waar stiefzoon uren in de intertoys en bart smit aan het bladeren was, was hij binnen 5 minuten uitgekeken op die van Lobbes. Komt denk ik ook door de manier van presenteren. Netjes, overzichtelijk en geen felle schreeuwende kleuren.Herkenbaar, hier precies hetzelfde en bedankt voor de kortingstip.
Ok, hier is kind wel een knutselaar en ben ikzelf geen knutseltyp. Vandaar mijn vraag zo gesteld. Mocht een ander tips hebben hoor ik ze graag. Denk dat ik het veel moeilijker maak dan het is. Als je ziet dat ze op school met een lege wc-rol leuke dingen maken en ik maak denken dat er hele toeren uitgehaald moeten worden om het leuk te maken?
quote:Troeteltje schreef op 07 november 2016 @ 17:03:

Ok, hier is kind wel een knutselaar en ben ikzelf geen knutseltyp. Vandaar mijn vraag zo gesteld. Mocht een ander tips hebben hoor ik ze graag. Denk dat ik het veel moeilijker maak dan het is. Als je ziet dat ze op school met een lege wc-rol leuke dingen maken en ik maak denken dat er hele toeren uitgehaald moeten worden om het leuk te maken?

Bij boekenvoordeel zag ik laatst boeken over wat je allemaal kan knutselen met wc rollen, zuivelverpakkingen en ander afval wat je in huis hebt.

Of anders Pinterest, staat meer dan genoeg op.
Knutselen: ik vraag altijd aan de kinderen wat ze willen maken. Bijvoorbeeld Sinterklaas. En dan Google ik Sinterklaas knutselen. Ga naar afbeeldingen en laat ze kiezen welke ze willen maken. Meestal kom je via het plaatje op de site met uitleg. Super simpel.
Leuk, jullie hebben gelijk. Google is a friend in deze.
quote:Troeteltje schreef op 07 november 2016 @ 17:03:

Ok, hier is kind wel een knutselaar en ben ikzelf geen knutseltyp. Vandaar mijn vraag zo gesteld. Mocht een ander tips hebben hoor ik ze graag. Denk dat ik het veel moeilijker maak dan het is. Als je ziet dat ze op school met een lege wc-rol leuke dingen maken en ik maak denken dat er hele toeren uitgehaald moeten worden om het leuk te maken?Ik heb een map met allemaal knutsels die ze kunnen maken, naar leeftijd. Ik doe alle benodigdheden in een doos en voila ze kunnen zelf knutselen. Google en pinterest staan vol knutselideetjes.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Over knutsel-ideeën: ik volg een paar knutselsites op facebook. Krijg je elke week vanzelf een paar knutselideetjes langs, passend bij het seizoen. Als we samen gaan knutselen laat ik zoon er een stuk of drie zien (door mij gefilterd op hoeveel tijd we hebben en welke materialeen we in huis/tuin hebben) en dan mag hij kiezen wat we gaan maken.

Verder heb ik gemerkt dat lekker zelf laten aanmodderen ook heel goed werkt. Mijn zoon is geen uitgesproken knutselaar; houdt er niet zo van en ook snel moedeloos als het niet wordt zoals hij had bedacht. Dus ik maar steeds ideetjes aandragen, samen met hem knutselen, bewonerend commentaar leveren enzo. Tot hij boven op zijn kamertje een eigen bureau kreeg, mét een doos knutselpapier, lijm en plakbandapparaat en een prullenbak voor misluksels die niemand mag zien. Hij blijkt ineens urenlang zelf te kunnen knutselen, alleen worden het dan héél andere dingen dan ik ooit zou bedenken. Hij maakt er ingenieuze 3D-knutsels van waar hij een week aan werkt. Een molen van 30 cm hoog met wieken eraan bijvoorbeeld, gemaakt van kleine vouwblaadjes en drie rollen plakband :D. Maar vraag hem niet om een prikwerkje of kleurplaat of iets van een voorbeeldje te maken, dat is hij na vijf minuten meer dan zat.
Hier is de Lidl-treinbaan binnen. Ziet er goed uit en sluit prima aan op Brio.
Ik had mijn schoonmoeder -die van de week vroeg wat ze voor de kleinkinderen kon kopen voor Sinterklaas- vanochtend geappt dat ze leuke dingen bij de Lidl hadden. Aantal items genoemd als suggestie, omdat ze anders misschien niet goed weet wat bij de leeftijd past. Appt ze net terug dat ze de suggesties gewoon allemaal gekocht heeft, want het was zo goedkoop. Oh dear, daar gaan er weer twee enorm verwend worden in december :D .
quote:sarana schreef op 06 november 2016 @ 09:06:

Weet iemand toevallig of/welke duplo set een vrouw in de hoofdrol heeft?Kalfje

Ik zoek een nieuwe smartgame voor zoon van bijna 6. We hebben de 3 biggetjes, die is makkelijk voor hem. Iemand ideeën?
Mijn zoon van 7 vindt roadblock heel leuk.
Roadblock idd!
Rush hour (niet van Smartgames maar van Thinkfun) is ook leuk en uitdagend. Beetje hetzelfde principe als Road Block, maar bij rush hour kun je ook nog verschillende aanvulsets bij kopen, met een extra autootje en extra opdrachten.
quote:appeltjesgroen schreef op 07 november 2016 @ 19:47:

Over knutsel-ideeën: ik volg een paar knutselsites op facebook. Krijg je elke week vanzelf een paar knutselideetjes langs, passend bij het seizoen. Als we samen gaan knutselen laat ik zoon er een stuk of drie zien (door mij gefilterd op hoeveel tijd we hebben en welke materialeen we in huis/tuin hebben) en dan mag hij kiezen wat we gaan maken.

Verder heb ik gemerkt dat lekker zelf laten aanmodderen ook heel goed werkt. Mijn zoon is geen uitgesproken knutselaar; houdt er niet zo van en ook snel moedeloos als het niet wordt zoals hij had bedacht. Dus ik maar steeds ideetjes aandragen, samen met hem knutselen, bewonerend commentaar leveren enzo. Tot hij boven op zijn kamertje een eigen bureau kreeg, mét een doos knutselpapier, lijm en plakbandapparaat en een prullenbak voor misluksels die niemand mag zien. Hij blijkt ineens urenlang zelf te kunnen knutselen, alleen worden het dan héél andere dingen dan ik ooit zou bedenken. Hij maakt er ingenieuze 3D-knutsels van waar hij een week aan werkt. Een molen van 30 cm hoog met wieken eraan bijvoorbeeld, gemaakt van kleine vouwblaadjes en drie rollen plakband :D. Maar vraag hem niet om een prikwerkje of kleurplaat of iets van een voorbeeldje te maken, dat is hij na vijf minuten meer dan zat.Wauw, wat een slimme jongen is het dan!
Mijn dochter houdt ook niet van dingen namaken. Ik snap dat wel. Ze houdt ook niet van kleurboeken, dat is een beetje hetzelfde idee. Ik zou de materialen beschikbaar stellen en het kind lekker laten schuiven.
Hallo?!
Doortje: heb je in het lidl foldertje de koffer-tafelezel (wat een raar woord....) gezien? Moest aan je denken. Misschien leuk voor je dochter?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:mamavanf schreef op 08 november 2016 @ 09:16:

Doortje: heb je in het lidl foldertje de koffer-tafelezel (wat een raar woord....) gezien? Moest aan je denken. Misschien leuk voor je dochter?Bij Xenos stond ook zoiets in de folder!
Ik ben op zoek naar een leuk spel om samen te doen met onze zoon van 3 1/2. Domino, momory enz dat hebben we al. Zag net op tv Tommy toaster, iemand daar ervaring mee? Tip voor een ander leuk spel mag ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven