Is het al vijf uur?
dinsdag 30 december 2008 om 20:00
Jee MdK, wat erg voor je. Maar ik vrees dat je gelijk hebt; je moet denk ik een echte Rotterdammer zijn om die stad te kunnen waarderen.
VC, jij ook van daar?
sjee, ik vind een beetje sfeervol wonen toch ook wel belangrijk hoor, maarja, de vader des huizes aan de avonddis vind ik ook wel prettig, al was het maar om het vlees te snijden.
VC, jij ook van daar?
sjee, ik vind een beetje sfeervol wonen toch ook wel belangrijk hoor, maarja, de vader des huizes aan de avonddis vind ik ook wel prettig, al was het maar om het vlees te snijden.
dinsdag 30 december 2008 om 20:02
Het wil maar niet gezellig worden in Rotterdam, nee hoor waar ik mijn hart op voel zwellen van gezelligheid en sfeer in Groningen moet ik altijd kiezen tussen huilen en boos worden van zoveel lelijkheid in Rotterdam, het doet werkelijk pijn aan mijn smaakgevoel als ik bijvoorbeeld de koopgoot, Coolsingel, beursplein zie. Enige stukje Rotterdam dat ik tot nu toe nog enigzins te nassen vind is de Oude Binnenweg. Maar eerlijk gezegd vermijd ik het hellhole liever in het geheel, ik kan er niets mee.
/ godsamme zit bijna te janken, nu moet ik ook een borrel!
/ godsamme zit bijna te janken, nu moet ik ook een borrel!
dinsdag 30 december 2008 om 20:06
dinsdag 30 december 2008 om 20:12
Volgens mij moet je hier vandaan komen hoor om het hier leuk te vinden. *heeft neus ff flink opgehaalt, het gaat wel weer*
Rotterdam is vrij compromiloos en hoewel ik die attitude leuk vind is het totaalplaatje niet mijn pakkie-an.
/ lach me overigens altijd gek om het superserieuze fanatieke van Rotterdammers, als je het wil testen moet je maar gewoon eens een Amsterdammertje in de kroeg hier bestellen, erg vermakelijk!
Rotterdam is vrij compromiloos en hoewel ik die attitude leuk vind is het totaalplaatje niet mijn pakkie-an.
/ lach me overigens altijd gek om het superserieuze fanatieke van Rotterdammers, als je het wil testen moet je maar gewoon eens een Amsterdammertje in de kroeg hier bestellen, erg vermakelijk!

dinsdag 30 december 2008 om 20:44
He toch MdK, ik snap je wel hoor. Ben zelf een Amsterdammer van geboorte en heb gestudeerd in Grun. Het heeft mij ook vrij veel moeite gekost om R'dam te gaan waarderen. Pas nu ik er leuke mensen ben gaan leren kennen zie ik ook (voor mij) mooie stukjes. En van de Koopgoot schieten mij ook de tranen in de ogen.
dinsdag 30 december 2008 om 20:49
quote:Very Cherry schreef op 30 december 2008 @ 20:08:
[...]
Ja ik woon in de Oude Haven, een historisch stukje. Slecht voor de portemonnee en de lever VC, I can smell the beginning of a beautiful friendship...Ik woon max 5 minuten lopen van je huis. Je rookt toch niet toevallig ook? Zoja, dan ben ik niet meer te houden!
[...]
Ja ik woon in de Oude Haven, een historisch stukje. Slecht voor de portemonnee en de lever VC, I can smell the beginning of a beautiful friendship...Ik woon max 5 minuten lopen van je huis. Je rookt toch niet toevallig ook? Zoja, dan ben ik niet meer te houden!
dinsdag 30 december 2008 om 20:52
Ook gestudeerd in Grun en nu in 010, maar het kan wennen dus? Ga morgen oud en nieuw weer in Groningen vieren, maar als ik dan in de bus over het Gedempt Zuiderdiep rijd dan voelt het zoveel gezelliger/ mooier/ vriendelijker, dat Grote Markt/ Oosterstraat gevoel, waar vind je dat in Rotterdam?
Misschien is het ook wel dat Groningen zo toegankelijk is en Rotterdam niet, ik wist in Groningen de Vismarkt og niet van de Grote te onderscheiden en toen voelde ik me er al thuis.
Misschien is het ook wel dat Groningen zo toegankelijk is en Rotterdam niet, ik wist in Groningen de Vismarkt og niet van de Grote te onderscheiden en toen voelde ik me er al thuis.
dinsdag 30 december 2008 om 20:53
dinsdag 30 december 2008 om 21:04
MdK: precies dat, wat jij nu omschrijft, vind je niet in 010. Dat knusse, toegankelijke. Rotterdam heeft dat niet.
*Snik*
Ik herken je gevoel van Grun helemaal en ervaar het steeds als ik daar weer terugben. Voor mij is het echter iets nostalgisch, iets waar ik naar van geniet als ik het 1 x per maand, of eens per twee maanden daar weer ben.
Rotterdam geeft mij dat niet, maar wel iets anders: het idee dat hier meer, en andere dingen mogelijk zijn dan in 't Hoge Noorden. Als ik op een zaterdagmiddag Groningen binnenrij voel ik exact zo als jij het beschrijft; en als ik dan rond 4 uur 's snachts in de Kar sta, en een kerel met "stiekeltjes" tegen me zegt dat ik "best 'n hele apart'n bin", dan verlang ik weer terug naar Rotterdam.
*Snik*
Ik herken je gevoel van Grun helemaal en ervaar het steeds als ik daar weer terugben. Voor mij is het echter iets nostalgisch, iets waar ik naar van geniet als ik het 1 x per maand, of eens per twee maanden daar weer ben.
Rotterdam geeft mij dat niet, maar wel iets anders: het idee dat hier meer, en andere dingen mogelijk zijn dan in 't Hoge Noorden. Als ik op een zaterdagmiddag Groningen binnenrij voel ik exact zo als jij het beschrijft; en als ik dan rond 4 uur 's snachts in de Kar sta, en een kerel met "stiekeltjes" tegen me zegt dat ik "best 'n hele apart'n bin", dan verlang ik weer terug naar Rotterdam.
dinsdag 30 december 2008 om 21:13
Ha! Ik zeg PROOOOOST!!! Mini heeft even lekker gedronken en dit topic blijft maar rondcirkelen (al heb ik niets met Rotterdam en/of Groningen, dus daar ben ik al even afgehaakt) dus ik heb mezelf een lekker glas wijn ingeschonken!!
* als een kind zo blij! *
* als een kind zo blij! *
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
dinsdag 30 december 2008 om 21:13
Oh Loor, dan moet je ook op donderdag gaan, zaterdag is 'voor de provincie'. @ Zam, natuurlijk bestaat de Kar nog. Da's net zoiets als D'olle Grieze, hoort er gewoon bij.
Over Rotterdam, de heel directe manier van doen hier vind ik ook leuk , mijn moeder is Leidse en van haar heb ik dat directe, dat schrikt in andere delen van het land nogal af.
Over Rotterdam, de heel directe manier van doen hier vind ik ook leuk , mijn moeder is Leidse en van haar heb ik dat directe, dat schrikt in andere delen van het land nogal af.