Gezondheid alle pijlers

constipatie

09-11-2016 17:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iemand goed middel tegen constipatie, ik heb een luie darm en veel langere darm dan normaal, ik neem nu forlax maar het helpt niet bedankt
Warm water met citroen voor je ontbijt schijnt te helpen.
Vraag het je arts!!
De darmreiniger van het kruidvat merk werkt goed! Zijn psylium vezels die zorgen ervoor dat je weer kan.
Tarwezemelen kunnen ook helpen. Voor nog geen euro kan je een pakje tarwezemelen halen. Dit kan door de yoghurt, havermout, sapje.

Wel goed erbij drinken!

Of je dit ook kunt nemen met een luie darm weet ik niet, zou vervelend zijn als het juist de tegenovergestelde werking heeft.
anoniem_310611 wijzigde dit bericht op 09-11-2016 17:45
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
een eetlepel (sla)olie
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dadels..zachte zoete drop en mandarijnen.

En volkorenbrood.
Meer water drinken, meer vezels en genoeg bewegen. Helpt dat niet genoeg, dan heb ik goede ervaringen ,met lactulose (verschillende merknamen). Het is een mierzoet drankje dat je lange tijd kan gebruiken als het nodig is. Sommige andere laxeermiddelen mag je maar kort gebruiken omdat je er een luie darm van zou krijgen volgens sommigen, maar lactulose heeft dat probleem niet.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Microlax. Werkt voor mij prima. En ja, ik heb problemen met mijn darmen .. (MS)

Van Microlax zijn er ook andere producten.
Pruimen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
neem je wel minstens twee zakjes forlax per dag?
Lactulose. Mierzoet, maar goed weg te werken.

Dit kan je in overleg met je huisarts laten voorschrijven. Bij langdurig gebruik wordt dit geheel vergoed door de zorgverzekering.
Huisarts
TO gebruikt al laxeermiddelen op recept via de huisarts.

Als dat niet afdoende werkt, moet je terug naar de huisarts, want dan doen huis- tuin en keukenmiddeltjes het ook niet, evenals lactulose.

Terug naar de huisarts dus, dit is meer dan een simpele verstopping.
Huisarts vragen, evt forla.x vervangen door movicolo.n

Veel water drinken en sporten en zo minmogelijk suiker, ook kijken of het streessgerelateerd kan zijn.
quote:LaFleurNoire schreef op 09 november 2016 @ 18:53:

TO gebruikt al laxeermiddelen op recept via de huisarts.

Als dat niet afdoende werkt, moet je terug naar de huisarts, want dan doen huis- tuin en keukenmiddeltjes het ook niet, evenals lactulose.

Terug naar de huisarts dus, dit is meer dan een simpele verstopping.Precies!
quote:marjolein853 schreef op 09 november 2016 @ 18:11:

Microlax. Werkt voor mij prima. En ja, ik heb problemen met mijn darmen .. (MS)

Van Microlax zijn er ook andere producten.Daar wordt je darm juist lui van. Als je heel erg vestopt zit kan dit oplichten maar met de klachten van TO zou ik dit niet adviseren.
Floor, ik krijg het op recept van de neuroloog/huisarts.
quote:marjolein853 schreef op 09 november 2016 @ 19:20:

Floor, ik krijg het op recept van de neuroloog/huisarts.Ja dat begrijp ik maar jou situatie is wel anders dan die van TO (denk ik). Dat ze het bij jou hebben voorgeschreven snap ik wel maar voor TO lijkt het met minder geschikt
Microlax is alleen maar om de ontlasting wat op te lossen zodat het los komt als het heel erg vast zit. Het werkt in principe alleen in het laatste deel van je darm en kan op zich niet veel kwaad.

Verder moet TO gewoon terug naar de ha als de voorgeschreven middelen niet werken. Macrogol, het werkzame in forlax, moet misschien wel gewoon verhoogt. Zoon kreeg als kleine al 3 volwassen movicolon (zelfde als forlax) per dag. Kan dus best zijn dat bij jou 2 niet genoeg is.

En wel iedere dag gewoon doen dus hé. En een afspraak maken als je het wel helemaal goed doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven