Gegronde twijfels of een reguliere dip?

30-12-2008 20:09 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen!

Het zit zo. Mijn vriend en ik zijn bijna 7 jaar samen. We hebben voldoende ups en downs gehad. Wij zien in elkaar beide een kwaliteit die we het liefst anders zien. Mijn vriend vindt mij niet zorgzaam/moederlijk/huisvrouw genoeg. Ik ben ontzettend gevoelig en vindt dat mijn vriend daar geen rekening mee houdt. Wij zijn ontzettend lief voor elkaar, eerlijk tegen elkaar en kunnen elkaar volledig vertrouwen. Als het goed gaat tussen ons, gaat het ook ontzettend goed. Als mij iets dwarszit over de relatie kan ik het best aan hem kwijt. Alleen hoe meer het mij dwarszit, hoe minder mij ervan lijkt te willen weten en zeker als ik de kleren een dag in de wasmachine heb laten liggen. Zodra hij in een negatieve spiraal zit krijg ik hem daar niet uit en trekt hij mij daar zoveel mogelijk in mee. Hij laat onze hele relatie afhangen van hoe goed ik voor het huishouden zorg. Ik ben toch veel meer dan dat, maar dat lijkt hij dan niet meer te zien. Ik vind het moeilijk, want ben zo niet opgevoed. Mijn moeder is nou ook niet echt bepaalde de meest netste persoon en ons huis ziet er werkelijk best netjes uit. Ik doe echt mijn best, maar kan dat niet altijd volhouden. Het kwetst als hij zegt dat ik niets in het huis doe, want ik doe mijn best. Dat gelooft hij niet. Dat ik zeg dat het mij kwetst doet hem niets. Ik kwets mezelf. Wat ik ook doe, ik kan niet voldoen aan zijn eisen. Het kan voor een lange tijd goed gaan en dan komt hij weer met zijn ontevredenheid. Hij zegt hierbij zeer kwetsende dingen.

Hij vertelde mij laatst zich in de maling door me genomen te voelen, omdat ik hem heb verteld mijn best te doen in het huishouden. Hij ziet dit niet. Dit was naar aanleiding van het feit dat ik hem vertelde dat ik warmte van zijn kant miste sinds hij haren in de badkamer had gezien (niet netjes, weet ik). Dit leek hem niks te doen en dit kwetste mij waarop ik in huilen uitbarstte. Hij werd kwaad, met als gevolg dat hij me nu al twee dagen negeert. Als ik hem iets vraag is het....doe het zelf.

In het verleden heeft hij vaker van dit soort kwetsende gedrag laten zien. Er zijn wel voldoende dingen waar ik wel blij mee ben, maar het doet me pijn dat het hem niets lijkt te doen als ik mij door hem gekwetst voel....ik wil aan de ene kant niet bij iemand zijn die me kwetst, maar aan de andere kant vraag ik mezelf af of ik te snel opgeef, omdat alles een maand terug nog koek en ei was. We hebben zelfs pogingen ondernomen om zwanger te worden.
Ik heb je openingspost nog eens herlezen.quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 20:09:

Als het goed gaat tussen ons, gaat het ook ontzettend goed. Als mij iets dwarszit over de relatie kan ik het best aan hem kwijt.

Alleen hoe meer het mij dwarszit, hoe minder mij ervan lijkt te willen weten [...]

Het kwetst als hij zegt dat ik niets in het huis doe, want ik doe mijn best. Dat gelooft hij niet. Dat ik zeg dat het mij kwetst doet hem niets. Ik kwets mezelf.

[...]

Wat ik ook doe, ik kan niet voldoen aan zijn eisen. Het kan voor een lange tijd goed gaan en dan komt hij weer met zijn ontevredenheid. Hij zegt hierbij zeer kwetsende dingen.

Dit was naar aanleiding van het feit dat ik hem vertelde dat ik warmte van zijn kant miste [...] Dit leek hem niks te doen en dit kwetste mij waarop ik in huilen uitbarstte. Hij werd kwaad, met als gevolg dat hij me nu al twee dagen negeert.

In het verleden heeft hij vaker van dit soort kwetsende gedrag laten zien.

Er zijn wel voldoende dingen waar ik wel blij mee ben, maar het doet me pijn dat het hem niets lijkt te doen als ik mij door hem gekwetst voel....ik wil aan de ene kant niet bij iemand zijn die me kwetst, maar aan de andere kant vraag ik mezelf af of ik te snel opgeef, omdat alles een maand terug nog koek en ei was. We hebben zelfs pogingen ondernomen om zwanger te worden.En zijn reactie op het aangeven van jouw grenzen:quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 20:22:

Hij doet idd niet zoveel als ik in het huishouden, maar dat is volgens hem nadat ik had besloten ermee te kappen. Hij ziet niet in waarom hij nog maar iets moet doenquote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 20:25:

Ik heb hem afgelopen zondag verteld dat hij me moet accepteren. Hij zegt dat hij denkt niet zijn leven in te kunnen vullen.

Drie vragen:

- denk je dat je vriend nog veranderd in de toekomst als hij dit gedrag al langer heeft?

- zet iemand die van je houdt kwetsend gedrag voort, nadat je hem bewust hebt gemaakt dat dit gedrag je kwetst?

- ben je jezelf bewust dat je vriend je onzeker maakt met zijn gedrag? Doet hij dat bewust denk je?

quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 20:25:

En dat snap ik niet... Hoe kan dit zo omslaan?

Is het niet genoeg om te zien dat iemand je grenzen overgaat, wat maakt de reden uit?

Als je vriend zijn zin probeert door te drijven door te kwetsen of negeren, en daarbij jouw grens overgaat, wat doe jij dan? Ik zie wel dat je vindt dat er grenzen zijn, maar ik lees niet terug dat je aan die gedachte een consequentie verbindt die bepalend is voor hoe jij je gedraagt en wat je accepteert of niet.

Gedrag wordt voortgezet, omdat het beloond wordt. ALs je vriend al een aantal jaren door jou te kwetsen zijn zin kan doordrijven, waarom zou hij dan veranderen?
quote:Muis66 schreef op 30 december 2008 @ 20:54:

"This house is clean enough to be healthy and dirty enough to be happy in".

Het is ingelijst.Mooie!
MM, juist om dat grote aantal keren 'kwetsend, kwetsen, gekwetst' enz. denk ik dat er hier iets scheef zit. In een prettige relatie ben je niet bezig om goedkeuring te verwerven en ben je ook niet voortdurend gekwetst als je dat niet krijgt. Er is hier teveel afhankelijkheid en ongelijkheid.
quote:korenwolf schreef op 30 december 2008 @ 20:51:

Tobeloved, Muis is ervaringsdeskundige met veeleisende mannen. Ga eens kijken op het topic waar zij geregeld schrijft. Ben benieuwd of je daar iets in herkent. Ik hoop het trouwens niet voor je.

Daarom wordt 2009 ook het jaar waarin ik ongelofelijk veeleisend ga worden. Ik wil een brandschoon huis, heerlijk eten, wilde sex en dat alles delivered by cute naked men!
Waarom verwacht hij dat jij 't huishouden doet? Is dat niet 'n taak die je gewoon beiden op je moet nemen en waar hij dus net zo goed zijn handen uit de mouwen moet steken? Of werk jij niet of parttime, dat hij logischerwijs van je verwacht dat jij het merendeel op je neemt? In 't geval dat je beiden werkt vind ik dat ie niet moet zeiken, maar dat ie 't zelf maar moet doen als t niet naar z'n zin is. Het zou voor mij in elk geval wel alarmbellen doen rinkelen als 'n man je in feite achter 't aanrecht probeert te dwingen. Da's geen basis voor 'n gelijkwaardige relatie.
@ korenwolf: de twijfels die zijn er zeker. In de heat of the moment floepte ik eruit dat ik niet bij iemand wil zijn die kan omgaan met mijn gevoelens en dat ik het bij deze uitmaakte. We hebben het er niet meer over gehad en weet eigenlijk ook niet hoe serieus hij dit neemt. Ik bedoelde het wel serieus, maar meende het niet toen ik zie dat het uit was....

@ Groll: ik zou ook niet met zo iemand willen leven, maar we zijn al wel 7 jaar samen en er zijn wel voldoende dingen die ik wel aan hem kan waarderen.

@ chaozz: achteraf gezien hadik ook beter geen sms kunnen sturen. Ik wil alleen een einde maken aan deze stilte, want hier kan ik echt niet tegen. Op dat gebied ben ik gewoon niet zo sterk.
P'cies Korenwolf, dat bedoelde ik. Daarom had ik het over van je afbijten/voor jezelf opkomen. Geen pleaser willen zijn.
quote:Muis66 schreef op 30 december 2008 @ 20:56:

[...]

Daarom wordt 2009 ook het jaar waarin ik ongelofelijk veeleisend ga worden. Ik wil een brandschoon huis, heerlijk eten, wilde sex en dat alles delivered by cute naked men!Ik kom bij jou wonen geloof ik
ik geloof niet dat dit echt veel met het huishouden heeft uit te staan.

je vriend heeft alleen hierin een machtsmiddel gevonden naar jou toe.

zolang jij het doet zoals hij het wil, is hij lief voor je.

doe je het niet helemaal perfect dan wordt je dit verweten of je wordt genegeerd.

dat is hoe je je hond opvoedt!

en weet je wat? het werkt!

want jij bent er nu meer mee bezig om het huishouden perfect te doen dan je af te vragen of deze manier van omgang wel normaal is.....

er is vast een of andere benaming voor dit soort persoonlijkheidstypes, maar ik kom er even niet op.
Is goed MM. Cute naked men kunnen de angels om mijn email vragen!
Hé meis, goed dat je je eigen topic geopend hebt. je krijgt zo toch wat meer meningen en feed-back.

Ik zeg het nog een keer, hij manipuleert jou en bovendien is het emotionele chantage wat hij gebruikt.

Ik herken veel dingen die je verteld over jouw vriend en zijn poets ideeën in mijn vriend. Ik werkte 20 uur in de week en hij niet maar ik was en bleef huisvrouw....pfffff. Ook hij kon mij dagenlang negeren óffff heel agressief bejegenen.

Door die onvoorspelbaarheid en zijn gemanipuleer en natuurlijk het feit dat hij mij de grond intrapte (natuurlijk was de huishouding niet het enigste wat niet klopte in onze relatie) liep ik constant op mijn tenen.....

Hoelang houd jij dit nog vol..... Ben je echt zo gelukkig met hem dat je dit gedrag ooit gaat accepteren???

Denk goed na wat je wilt Tobeloved want ik vrees dat het gedrag nog veel erger gaat worden....
Weet je, dit is meer dan dat jullie verschillend denken over het huishouden. Kijk, ik zet bjv. rustig mijn kop thee (nadat ik hem opgedronken heb) in de gootsteen onder water en laat hem effe weken. Ga niet gelijk met de afwasborstel aan de slag. En ja, soms staat hij er morgenochtend nog als ik hem 's avonds voor het slapen gaan neerzet. Weer geen kabouters.....of cute naked men.

Maar het is een oorlogsmonument bij jullie aan het worden. Hij eist iets van je wat je niet in je hebt. Wij roepen hier allemaal van: vrouwen hebben meer recht dan een aanrecht en er is meer goed dan alleen wasgoed, maar hij gaat daar nooit in mee.

De vraag is, wil je inderdaad zo verder? Vooral dat vernederende. Heb ik ook gehad. Weet je wat het gevolg is? Ik ging het negeren, vond het te stom voor woorden. Op een gegeven moment realiseer je je dat je met een vreemde samenwoont. Iemand met wie je totaal niets meer hebt. Dat stompt je echt af. Ik was echt afgestompt en kreeg dat na de scheiding ook van mijn vrienden terug. Niet van: we vinden je niet meer aardig. Maar: we vinden je leuker, vrolijker, aardiger geworden. Ik heb ook zoveel vrienden bijgemaakt sinds mijn scheiding. Ik was een schim van mezelf geworden, ondanks dat ik vrij 'lawaaierig' ben van nature. Maar ik stompte langzaam af. Heel langzaam. Laat het niet zover komen. Ik zat in een vacuum, want dat was mijn overlevingstaktiek. Ga daar niet in mee. Of mijn huis nu vies of schoon is, ik heb altijd dankbare aanloop. Men komt graag bij mij. Dus zo goor zal het wel niet zijn :-)
Bosaapje en ik begrijpen elkaar!
[quote]straal schreef op 30 december 2008 @ 20:55:

Drie vragen:

- denk je dat je vriend nog veranderd in de toekomst als hij dit gedrag al langer heeft?

Ik dacht eerlijk gezegd dat wij op zon stadium waren aangekomen dat dit niet zo'n rol mear speelt. Het komt ineens terug. Of hij zal veranderen, denk het niet...

- zet iemand die van je houdt kwetsend gedrag voort, nadat je hem bewust hebt gemaakt dat dit gedrag je kwetst?

Ik weet dat het niet hoort, maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat dit wel mogelijk is, omdat ik mijn vriend ook wel eens bewust heb gekwetst...

- ben je jezelf bewust dat je vriend je onzeker maakt met zijn gedrag? Doet hij dat bewust denk je?

Daar ben ik mij erg van bewust. Of hij het bewust doet weet ik niet, ik denk ergens dat het gewoon erg belangrijk voor hem is. Hij wil het er niet over hebben. Hij wil het wel accepteren, omdat ik gewoon verder een supervrouw ben, maar het lukt hem niet. Hij vindt het te belangrijk en blijft hopen dat ik ook daaraan voldoe.

Is het niet genoeg om te zien dat iemand je grenzen overgaat, wat maakt de reden uit?

Dat is eigenlijk meer dan genoeg, maar als vrouw zijnde wil je altijd antwoorden. Ook al wil je het antwoord niet echt weten.

Als je vriend zijn zin probeert door te drijven door te kwetsen of negeren, en daarbij jouw grens overgaat, wat doe jij dan? Ik zie wel dat je vindt dat er grenzen zijn, maar ik lees niet terug dat je aan die gedachte een consequentie verbindt die bepalend is voor hoe jij je gedraagt en wat je accepteert of niet.

Ik word erg snel emotioneel. Mijn eerste reactie is vaak huilen. Dit is juist het laatste wat ik wil, omdat ik hiermee mijn zwakte laat zien en hierin wil ik juist sterk zijn.

Gedrag wordt voortgezet, omdat het beloond wordt. ALs je vriend al een aantal jaren door jou te kwetsen zijn zin kan doordrijven, waarom zou hij dan veranderen?[/quote]

Omdat hij wel zegt van me te houden en me niet te willen kwetsen. Hij geeft aan dat het actie-reactie is. Zijn zin doordrijven is iets wat hij juist niet doet. Hij laat weten hoe hij het liever wil en laat de rest aan mij over. Tegelijkertijd besef ik mij dat dat zijn manier is, omdat ik niet graag doe wat iemand vertelt mij te moeten doen.
Voor mij was het echt:

Soms moet je iemand eerst echt goed leren kennen voor je inziet dat je eigenlijk vreemden bent voor elkaar.

Mary Tyler Moore
Je schrijft ook in je openingspost over de negatieve spiraal. Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt, maar mijn ex dreigde zijn werk kwijt te raken. Viel achteraf mee, maar dat is een ander verhaal. Hij werd ook heel negatief, hakte voortdurend op mijn 'tekortkomingen' en dat waren er nogal wat in zijn ogen. Er is zoiets als 'for better, for worse', maar kennelijk kon onze relatie niet tegen zijn 'worse'. Hij trok mij ook mee in die negatieve spiraal. Niets deugde meer, van niemand niet, en van mij in het bijzonder.

Achteraf weet ik: ik mag dan geen huishoudelijk wonder zijn (geweest), maar mijn kracht lag vooral in het opknappen en de moed erin houden van de tegenslagen. Voor alle problemen een oplossing vinden. Ik merk het nu nog. Dan komt hij weer klagen over iets en dan denk ik, tja, vroeger stond ik dan al verhaal te halen, het op te lossen, etc. Stoffen kan ik niet, maar vertel mij uw probleem en ik loste het op.......
en je wilt kinderen met dit grote kind???
quote:mastermind schreef op 30 december 2008 @ 20:52:

Oei, ik geloof dat ik een tegendraadse mening heb... TO, het viel me op hoe ontzettend vaak jij de woorden kwetsen, gekwetst etc in de mond neemt, nu zeg ik niet dat sommige dingen niet kwetsend zijn, maar wanneer je álles als kwetsend gaat ervaren en vervolgens in huilen uitbarst, kan ik me wel een beetje voorstellen dat je vriend daar op een gegeven moment z'n schouders over ophaalt.

Enne, dingen als de AB verstoppen vind ik héél kinderachtig, aan mij had je een kwaaie gehad als je dat gedaan had. En als ik dan alles overhoop haal om die AB te vinden en ik kom er achter dat jíj 'm verstopt had, liet ik de troep ook liggen, sorry...

Ik lees nergens iets over jullie dagbesteding o.i.d. Als jullie allebei buitenshuis werken is je vriend net zo goed verantwoordelijk voor het huishouden als jij, maar als hij kostwinner is en jij fulltime thuis bent vind ik het wel reëel dat jij het grootste gedeelte van het huishouden op je neemt. Als jullie beiden werkend zijn zouden jullie misschien eens kunnen kijken naar een huishoudelijke hulp?

En verder vind ik wel dat je wat steviger in je schoenen moet staan hoor, als jij je in 100 bochten wringt om aan zijn eisen te voldoen en dan met een puppyblik bedelt om waardering, en gekwetst bent/gaat huilen als je die niet krijgt, dan gaat 'ie je steeds minder als gelijkwaardig zien. Wat si er mis met gewoon een keer boos uitroepen: "Joh, als je het niet schoon genoeg vindt, dan doe je het toch lekker zelf? Dáár is de emmer en dáár liggen de sponsjes, veel plezier!"Je hebt ook helemaal gelijk. Tranen zijn mijn grootste vijand en dat is ook het laatste wat ik wil, omdat ik wil dat hij me serieus neemt. Helaas heb ik mijn emoties niet altijd in de hand en denk ik dat veel vrouwen mij de hand kunnen schudden als je veel te vaak hun tranen over hun wangen laten lopen. Het is echt niet zo dat ik meteen begin te poetsen als hij ontevreden is over het huis. Soms doet ie het ook zelf of zeg ik tegen hem dat ie het mag bekijken. Maar dan gaat het om het huis en niet om zijn ontevredenheid over mij, dat raakt mij.
quote:korenwolf schreef op 30 december 2008 @ 20:45:

[...]

Joh, dat klinkt allemaal wel lekker, 'de vrouw van zijn dromen', maar het is doodvermoeiend. Wees jij nou maar een gewone vrouw van vlees en bloed, dat hou je tenminste een leven lang vol en zelfs dan kost het al energie genoeg. Zoek een leuke vent, bij wie je gewoon jezelf kunt zijn.Ik wil hem echt niet gaan lopen verdedigen, maar kan wel mezelf bij hem zijn...maar denk dat je helemaal gelijk hebt dat ik dit niet zo mijn leven lang vol kan houden. Een dagje lui zijn als ik vrij ben, voelt voor mij al niet goed.
Ontevredenheid over jou. Echt, als iemand zegt, behalve dan mijn baas ofzo, maar als een partner zegt dat hij ontevreden over mij is, heb ik eigenlijk maar 1 motto: Buzz off....

Ik vind dat echt heel raar, dat je 'ontevreden' bent over je partner. Je bent ontevreden over een dienst, over het slechte rapport van je puber, over te weinig leuke kerstkaarten van mijn part, maar over je partner????
God wat ben ik trouwens opstandig vandaag! Zijn het de eindejaarsblues?

Muis gaat een borrel nemen. Kijk, kon ex zich ook aan ergeren: ik hou van een goeie whisky. Had ik niet verdiend als ik niet hard genoeg poetste, en bovendien werkte ik parttime, dus waar haalde ik het vandaan? Ik had al mijn vaste lasten van mezelf en gedeeld betaald en ja, mag ik dan af en toe eens een goeie fles 'levenswater'?

Echt, ben zo opgeknapt na mijn scheiding. Kwam zomaar tot de ontdekking dat ik wel een leuk, lief, aardig en vriendelijk persoon ben. Ga er gelijk op drinken!
Ja, dit is echt een relatie baas-ondergeschikte. Ik denk dat het heel erg moet worden voor TO hiermee gaat kappen, omdat "hij ook nog goede eigenschappen heeft". Zal wel. Onwaarschijnlijk dat hij een 100% arrogante kwal is.
quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 20:51:

@ eleonora: het klinkt misschien moeilijk te geloven, maar afgezien van zijn buien is hij wel alles wat ik zoek in een man en in een vader. En die buien zijn er niet vaak, maar als ze er zijn dan zijn ze wel heftig. Ik heb echt wel veel aan hem en ik wet dat hij veel aan mij heeft. Hij heeft zijn ideaalbeeld proberen aan te passen, maar er is iets gebeurd (eigenlijk moet ik uitvinden wat) waardoor hij niet tevreden met me is. Dit uit hij op een nare manier. Wat natuurlijk ook meespeelt is dat ik afgezien van de afgelopen twee weken en natuurlijk eerdere voorvallen in het verleden et mijn hoofd bij een zwangerschap heb gezeten. Dat is niet iets wat je snel laat varen om weer single te zijn.

Is de kinderwens jouw idee of een idee van jullie samen? Zou zijn onrust hiermee iets te maken kunnen hebben? Of heeft hij een probleem op zijn werk (bij mannen werken problemen op het werk soms door in de relatie)?

Grenzen aangeven hoeft trouwens niet te betekenen dat je relatie meteen over is.

In een gezonde relatie zijn de verhoudingen gelijkwaardig. Een grens geeft dan duidelijkheid waar je partner voor staat en dan kun je gezamenlijk overleggen hoe je daarmee omgaat en daar in het vervolg rekening mee houden.

In jouw geval, geef jij een grens aan en dreigt je partner je te verlaten. Dit betekent dat hij jouw grens niet respecteert en dat hij jouw zwakke punt (kinderwens) misbruikt om de grens die je aangeeft te negeren.

quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 21:11:

Drie vragen:

Ik dacht eerlijk gezegd dat wij op zon stadium waren aangekomen dat dit niet zo'n rol mear speelt. Het komt ineens terug. Of hij zal veranderen, denk het niet...

Goed gezien. Wat is de consequentie die je trekt: kan jij dit accepteren? (want ook in de toekomst zal dit terugkomen in periode van stress). Zo ja, kun je een manier vinden om hier mee om te gaan?

Ik weet dat het niet hoort, maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat dit wel mogelijk is, omdat ik mijn vriend ook wel eens bewust heb gekwetst...

Goed dat je ziet dat jezelf soms hetzelfde doet. Doe je het kwetsen in je emotie of doe je het doelbewust met je verstand erbij? Biedt jij later je excuses aan?

Daar ben ik mij erg van bewust. Of hij het bewust doet weet ik niet, ik denk ergens dat het gewoon erg belangrijk voor hem is. Hij wil het er niet over hebben. Hij wil het wel accepteren, omdat ik gewoon verder een supervrouw ben, maar het lukt hem niet. Hij vindt het te belangrijk en blijft hopen dat ik ook daaraan voldoe.

Ook je vriend weet dat jij niet zult veranderen. Kan hij dit accepteren zonder er nog over te klagen?

quote:Als je vriend zijn zin probeert door te drijven door te kwetsen of negeren, en daarbij jouw grens overgaat, wat doe jij dan? Ik zie wel dat je vindt dat er grenzen zijn, maar ik lees niet terug dat je aan die gedachte een consequentie verbindt die bepalend is voor hoe jij je gedraagt en wat je accepteert of niet.quote:Tobeloved schreef op 30 december 2008 @ 21:11:

Ik word erg snel emotioneel. Mijn eerste reactie is vaak huilen. Dit is juist het laatste wat ik wil, omdat ik hiermee mijn zwakte laat zien en hierin wil ik juist sterk zijn.

Zou je hier iets met training/therapie aan kunnen doen?

Omdat hij wel zegt van me te houden en me niet te willen kwetsen. Hij geeft aan dat het actie-reactie is. Zijn zin doordrijven is iets wat hij juist niet doet. Hij laat weten hoe hij het liever wil en laat de rest aan mij over. Tegelijkertijd besef ik mij dat dat zijn manier is, omdat ik niet graag doe wat iemand vertelt mij te moeten doen.

Het steeds laten merken dat je graag iets ander ziet, kan ook een manier zijn om je zin door te drijven (voortdurend subtiele aanmerkingen zijn slopender dan af en toe een ruzie).

Je hebt het recht om iets niet te doen, ook al geeft je partner aan dat hij het graag anders ziet.

Of is het voor jou ook een machtsspel, dat jij het juist niet doet (ook al zou je dat best willen), omdat hij zegt dat het moet?
@ korenwolf: op dit moment is het ook helemaal geen prettige relatie, maar dat is het lange tijd wel geweest. Ik wil ook niet iemand zijn die meteen opgeeft als het even niet gaat.

@ elninjoo: in het begin heb ik ontzettend gehamerd op een gelijkwaardige relatie, omdat ik bang was dat hij hetzelfde zou gaan verwachten van mij als van zijn moeder. Hij vond toen dat ik hierin te ver doorsloeg. Het is echt niet zo dat ik maar loop te poetsen en hij niets doet, maar de verhoudingen liggen wel scheef. We werken allebei fulltime.

@ danivo: je heb gelijk...voor hem werkt het. Ik ga dan meer mijn best doen om te pleasen. Aan de ene kant vind ik het prettig om hem te pleasen, maar hier schaam ik me een beetje voor.

@ muis 66: het doet me goed te horen dat er anderen zijn die dit herkennen. Aan de andere kant maakt het me wel erg bang. Ik ben er eigenlijk nog niet aan oe om in te zien dat het niet beter zal worden. Maar wat je ook zegt over het negatieve spiraal. Daardoor krij ik juist het idee dat ik hem met opbeurende woorden er weer uit krijg. Ik ben namelijk ook de eerste die hij belt als hij die nodig heeft. (deze ker dan niet).

@ feeks: om eerlijk te zeggen wel...dit is alleen niet het juiste moment. Misschien is het in de toekomst ook niet het juiste moment, ik weet het niet.
quote:Muis66 schreef op 30 december 2008 @ 21:28:

Ontevredenheid over jou. Echt, als iemand zegt, behalve dan mijn baas ofzo, maar als een partner zegt dat hij ontevreden over mij is, heb ik eigenlijk maar 1 motto: Buzz off....

Ik vind dat echt heel raar, dat je 'ontevreden' bent over je partner. Je bent ontevreden over een dienst, over het slechte rapport van je puber, over te weinig leuke kerstkaarten van mijn part, maar over je partner????Klinkt idd niet echt leuk he..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven