Partner en werk

09-11-2016 18:37 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik 17 weken zwanger van ons eerste kindje. Rondom 13 weken hebben wij het verteld aan familie en vrienden. Nog niet alle vrienden weten het, want we willen het graag persoonlijk vertellen en niet via de app. Ik ben een echte planner, dus ik regel voornamelijk alle bezoekjes om het te vertellen. Vriend heeft/had er niet zo'n haast mee. Zo heeft hij het nog niet verteld op zijn werk. En dat irriteert me eigenlijk heel erg. Hij wacht een goed moment af maar dat is nog niet gekomen. Deze week had hij verwacht dat er een goed moment zou zijn, maar dat viel op het laatste moment tegen (er waren onverwachts nauwelijks collega's). Status: Na 17 weken weet nog niemand het van zijn werk. Ik vind dat lastig, vervelend en jammer. Ik vond het zo'n mooi moment om te delen en blijkbaar voelt hij dat niet zo......Ook wil hij op werk waarschijnlijk 4 dagen gaan werken. Dat moet hij ook gaan bespreken. Inmiddels vraag ik er wel 3x per week naar, maar hij wordt nu geirriteerd. Hij gaat het vertellen, maar op zijn manier en moment.

Wanneer heeft jullie partner het gedeeld met werk?

Wanneer vertelde jouw vriend dat je zwanger bent op werk?

Totaal aantal stemmen: 79

Na de positieve test (6%)
Tussen de 4 en 10 weken (11%)
Tussen de 10 en 12 weken (19%)
Tussen de 12 en 16 weken (24%)
Tussen de 16 en 20 weken (11%)
Na 20 weken (28%)
quote:EvyBlissy schreef op 09 november 2016 @ 20:52:

[...]

Ja, mijn man heeft vorige week ook verteld dat JIJ zwanger bent Lux.

We hadden er echt een 'momentje' van gemaakt. Koffieautomaat versierd met roze/blauwe vlaggetjes. En toen op vrijdagmiddag iedereen bij elkaar geroepen.

Mijn man ging op eens stoel staan en zei: Lux, het forumvriendinnetje van mijn vrouw is zwanger.

Nou niemand hield het droog kan ik je vertellen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:lux. schreef op 09 november 2016 @ 20:58:

[...]

Aaaahh wat lief van jullie toppers nou mijn hormoontjes houden het ook niet bij zoveel liefde hoor Of had ik nu 'En terecht!' Moeten zeggen?
Heel begrijpelijk, zq en lux.

Ik vond het ook heel tof om moeder te worden.

Niet om zwanger te zijn, daar vond ik nou echt geen zak aan. Enorm ongemakkelijk allemaal. Niets meer dan een noodzakelijk kwaad, zo ervaarde ik het.

Hoe dan ook; aan de oren van een man zeuren omdat hij nog niet met spandoeken en en regenbogen en fanfares het nieuws op de sales afdeling is gaan delen? Dat is niet alleen hormonaal, dat is karakter.
quote:ZombieQueen schreef op 09 november 2016 @ 20:56:

[...]

Ik herken het lux. Ik heb het gelukkig weten te beperken tot man en familie. Maar sta op met mijn zwangerschap en ga er mee naar bed. En als ik er eenmaal over begonnen ben met praten kan ik ook heel moeilijk stoppen.

'Het is zo gewenst' vind ik altijd zo'n nietszeggend iets. Wij zijn bijna 2 jaar bezig geweest met zwanger worden en uiteindelijk is het gelukt met ICSI. Maar dat maakt mijn zwangerschap niet meer gewenst dan van iemand die bij de eerste poging zwanger raakte.

Nu ben ik niet zwanger van een wonder, maar mijn zwangerschap vind ik wél een wonder. Maar ik ben vast niet de enige zwangere die dat vind van haar zwangerschap.Mijn stagebegeleider en ik zijn allebei zwanger en mijn stagegenootje haar zus en schoonzus zijn allebei zwanger. Ze zegt: overal waar ik kom zie, of hoor ik over dikke buiken. It's. Everywhere!!!
Hormonen. Adem in adem uit TO.

Voor jullie is dit gigaaaantisch leuk, spannend en belangrijk maar voor de meeste mensen krijgen jullie gewoon een kind en dat is niet zo boeiend want bijna iedereen krijgt kinderen. Geniet lekker van jullie bubbel en laat het je man doen zoals hij het wil.
En dan moet je mij m'n hersens zien pijnigen joh, om een normaal onderwerp te verzinnen. Ohja, reizen, dat vond ik ook leuk, ohja ze gaat promoveren; vragen hoe dat gaat. Maar moet mezelf er gewoon op wijzen, want met m'n hoofd zit ik bij kinderwagens of zachte babywangen echt vreselijk. Ik hoop dat dat weer weggaat als je bevallen bent
quote:lux. schreef op 09 november 2016 @ 21:05:

En dan moet je mij m'n hersens zien pijnigen joh, om een normaal onderwerp te verzinnen. Ohja, reizen, dat vond ik ook leuk, ohja ze gaat promoveren; vragen hoe dat gaat. Maar moet mezelf er gewoon op wijzen, want met m'n hoofd zit ik bij kinderwagens of zachte babywangen echt vreselijk. Ik hoop dat dat weer weggaat als je bevallen bent

Gaat niet over.

Ik vind mijn kleintje nog steeds de aller-leukste aller-grappigste en meest bijzondere ooit. En in ben zo verknocht aan zijn buikje en zijn knietjes en zijn perfecte lieve oortjes...

Maar ik snap rationeel ook wel dat buitenwereld het gewoon een snotterige peuter vindt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Dragisa schreef op 09 november 2016 @ 21:02:

Heel begrijpelijk, zq en lux.

Ik vond het ook heel tof om moeder te worden.

Niet om zwanger te zijn, daar vond ik nou echt geen zak aan. Enorm ongemakkelijk allemaal. Niets meer dan een noodzakelijk kwaad, zo ervaarde ik het.

Hoe dan ook; aan de oren van een man zeuren omdat hij nog niet met spandoeken en en regenbogen en fanfares het nieuws op de sales afdeling is gaan delen? Dat is niet alleen hormonaal, dat is karakter.Nee zwanger zijn is vooral een hoop ongemak. Maar er gebeurt echt iets heel vreemds met je hersenen als je zwanger bent..
quote:EvyBlissy schreef op 09 november 2016 @ 21:08:

[...]

Gaat niet over.

Ik vind mijn kleintje nog steeds de aller-leukste aller-grappigste en meest bijzondere ooit. En in ben zo verknocht aan zijn buikje en zijn knietjes en zijn perfecte lieve oortjes...

Maar ik snap rationeel ook wel dat buitenwereld het gewoon een snotterige peuter vindt.Nou dat wordt nog wat dan ja voor de buitenwereld probeer ik dus ook de boel binnenboord te houden, maar dat ik gewoon echt mezelf even tot de orde moet roepen, zo van hallo, Lux, weet je nog 14 weken geleden, toen je nog interesses had? Ga het daar anders eens over hebben. Dat had ik echt niet verwacht.
Ik heb geen idee wanneer hij het verteld heeft, waarschijnlijk toen dat deel van t jaar gepland moest worden?

Hij had me zien aankomen zeg, dat ik het met wen week of 13 wel even voor hem kwam vertellen. Ik zou er meteen uitgegooid worden ;)

En dan moet je mij m'n hersens zien pijnigen joh, om een normaal onderwerp te verzinnen. Ohja, reizen, dat vond ik ook leuk, ohja ze gaat promoveren; vragen hoe dat gaat. Maar moet mezelf er gewoon op wijzen, want met m'n hoofd zit ik bij kinderwagens of zachte babywangen echt vreselijk. Ik hoop dat dat weer weggaat als je bevallen bent Nee sorry. In de loop van de tijd wordt je er beter in, maar zeker de eerste 12 weken na de bevalling kwam er niets anders dan Baby Baby uit m'n mond.
quote:linjmh schreef op 09 november 2016 @ 21:16:

[...]

Nee sorry. In de loop van de tijd wordt je er beter in, maar zeker de eerste 12 weken na de bevalling kwam er niets anders dan Baby Baby uit m'n mond.Well, fuck.
quote:linjmh schreef op 09 november 2016 @ 21:16:

[...]

Nee sorry. In de loop van de tijd wordt je er beter in, maar zeker de eerste 12 weken na de bevalling kwam er niets anders dan Baby Baby uit m'n mond.Gelukkig ga ik pas weer aan de slag als baby 5 maanden is. Hopelijk heb ik mezelf tegen die tijd weer een beetje bij elkaar geraapt
quote:sophia19855 schreef op 09 november 2016 @ 19:04:

@ iedereen: Bedankt voor de lieve reacties tot nu toe. Misschien draaf ik door in mijn zwangerschapshysterie. Dit kindje is alleen zo gewenst, dat ik het heel belangrijk vind....

We vertellen het uiteraard niet iedereen persoonlijk, maar echt goede vrienden wel! Dat vind ik niet leuk om op de app te gooien.

Ik kan niet teveel uitwijden maar ik stoor me eraan omdat:

- ik het idee krijg dat hij het niet belangrijk vindt om te delen (slaat vast nergens op....)

- hij op zijn werk veel moeten regelen als hij 4 dagen wil werken.

- ik binnenkort langs ga op zijn werk en ik vind het dan vervelend dat ik er niks over kan zeggen...Want de rest van de kinderen die bij anderen geboren worden zijn natuurlijk véél minder gewenst enzo....hmmm tja.

En waarom moet jij zo nodig op zijn werk wat zeggen? Ga je ook naar je moeders, vaders en zussen hun werk?

TO je draaft echt enorm door.
Trouwens TO moet het niet stervensgroot in de krant? rtlnieuws of de privé? Want dat jouw kindje zo gewenst is is natuurlijk wel wereldschokkend nieuws

Hahaha, als jij het zo zegt klinkt het schattig. Maar echt, ik had zo'n collega... Dodelijk vermoeiend dat babygepraat. Voor een buitenstaander is het gewoon niet interessant, 5 minuten kan ik geinteresseerd doen en dan wil ik weer over tot de orde van de dag/werk. En dan elke keer weer....... de zeangerschap, de peuter, de baby, het behang, de verloskundige, misselijk, excuses voor vergeetachtigheid, blablabla....

Ik heb er zelfs een beetje een anti tegen gekregen, dat babygebrabbel. Dat is echt alleen voor jezelf en je allernaasten leuk, en vrouwen die ook zwanger zijn.
Trouwens behalve mijn baas heb ik het niemand op mijn werk verteld. Ze zagen het vanzelf wel Joh ben je zwánger??? eh JAAA
quote:lux. schreef op 09 november 2016 @ 21:20:

[...]

Gelukkig ga ik pas weer aan de slag als baby 5 maanden is. Hopelijk heb ik mezelf tegen die tijd weer een beetje bij elkaar geraapt Ik heb collega's met kinderen op het VO, die nog steeds vertellen alsof ze de zonnekoning-zelve gebaard hebben
Hier wist baas van man het zo ongeveer als eerste omdat ik in tranen van paniek vriend opbelde nadat ik bij huisarts ondanks spiraal positief testte. Het was schijnbaar wel duidelijk aan de andere kant dat ik overstuur was en vriend mocht meteen weer naar huis om mij te knuffelen . En mijn baas wist het ook zelfde dag aangezien ik die dag niet meer in staat was om te werken.
quote:Principe-Prinses schreef op 09 november 2016 @ 21:26:

[...]

Hahaha, als jij het zo zegt klinkt het schattig. Maar echt, ik had zo'n collega... Dodelijk vermoeiend dat babygepraat. Voor een buitenstaander is het gewoon niet interessant, 5 minuten kan ik geinteresseerd doen en dan wil ik weer over tot de orde van de dag/werk. En dan elke keer weer....... de zeangerschap, de peuter, de baby, het behang, de verloskundige, misselijk, excuses voor vergeetachtigheid, blablabla....

Ik heb er zelfs een beetje een anti tegen gekregen, dat babygebrabbel. Dat is echt alleen voor jezelf en je allernaasten leuk, en vrouwen die ook zwanger zijn.Nou het is ook echt niet zo bedoeld. Ik zeg ook steeds tegen iedereen: 'als je gek van me wordt zeg dan gewoon "hou je kop" hè'.. maar normaal gesproken werkt je brein gewoon normaal en als je zwanger bent dan gaat het zeg maar zo van, iemand zegt ik heb een nieuw kapsel, en op de een of andere manier gaat het in jouw hoofd als volgt: 'kapsel............. baby... oooh zou de baby al haartjes hebben.. en welke kleur?', wat heel raar is. Het is een beetje als verliefd zijn denk ik.
quote:EvyBlissy schreef op 09 november 2016 @ 21:08:

[...]

Gaat niet over.

Maar ik snap rationeel ook wel dat buitenwereld het gewoon een snotterige peuter vindt.Dit is zoooooo waar! Ik merk echt dat ik soms moet ophouden over mijn kleine meid te praten tegen kinderloze collega's, die vinden dat echt niet interessant. En het gaat niet over, eerst heb je de allerliefste en schattigste baby en nu is mijn dreumes zo slim en leert zo snel! Je bent gewoon zo trots dat je dat van de daken kunt schreeuwen. Maar ik probeer dat dan vooral bij andere moeders te doen die dat snappen en bij anderen mensen de baby/kinderpraat te beperken.
quote:Vlammetje-1 schreef op 09 november 2016 @ 21:39:

[...]

Dit is zoooooo waar! Ik merk echt dat ik soms moet ophouden over mijn kleine meid te praten tegen kinderloze collega's, die vinden dat echt niet interessant. En het gaat niet over, eerst heb je de allerliefste en schattigste baby en nu is mijn dreumes zo slim en leert zo snel! Je bent gewoon zo trots dat je dat van de daken kunt schreeuwen. Maar ik probeer dat dan vooral bij andere moeders te doen die dat snappen en bij anderen mensen de baby/kinderpraat te beperken.Ja ik merk ook dat het niet helpt dat 2/3de van de mensen die aan mijn project werken zwanger zijn (we zijn met z'n 3en). Dus ik probeer echt goed op te letten dat we het niet steeds over zwangerschap hebben, maar als we een dag met z'n 2en zijn gaat het echt nergens anders over dat ik zelfs soms denk: nou, nou kan het wel weer effe met die babypraat
quote:Vlammetje-1 schreef op 09 november 2016 @ 21:39:

[...]

Dit is zoooooo waar! Ik merk echt dat ik soms moet ophouden over mijn kleine meid te praten tegen kinderloze collega's, die vinden dat echt niet interessant. En het gaat niet over, eerst heb je de allerliefste en schattigste baby en nu is mijn dreumes zo slim en leert zo snel! Je bent gewoon zo trots dat je dat van de daken kunt schreeuwen. Maar ik probeer dat dan vooral bij andere moeders te doen die dat snappen en bij anderen mensen de baby/kinderpraat te beperken.

Niet alleen kinderloze hoor

Ik had er vandaag nog 1 die in geuren en kleuren zat te vertellen over hoe vaak, hoe veel, en wat haar zoon op het potje had gedaan.

Zooooo schattig vond ze het, en zoooooo trots dat ze het vervolgens nog 4 keer vertelde.

Echt. Ik zie nog liever verf drogen.
quote:Dragisa schreef op 09 november 2016 @ 21:46:

[...]

Niet alleen kinderloze hoor

Ik had er vandaag nog 1 die in geuren en kleuren zat te vertellen over hoe vaak, hoe veel, en wat haar zoon op het potje had gedaan.

Zooooo schattig vond ze het, en zoooooo trots dat ze het vervolgens nog 4 keer vertelde.

Echt. Ik zie nog liever verf drogen.Ok maar zo erg word ik niet, dat kan ik me niet voorstellen.
Ja Lux. Het is als verliefd zijn.

Ik herken het ook van mijn eigen zwangerschappen hoor, lang geleden.

Maar baby en kinderpraat van anderen, het interesseert me werkelijk geen bal. Echt niks. Minder dan niks. Ik zal ook zelf nooit over een mijn kinderen tegen anderen vertellen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een ander dat iets interesseert. Net zoiets als vakantiefoto's kijken... gaaaaaaaaaaap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven