Partner en werk

09-11-2016 18:37 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik 17 weken zwanger van ons eerste kindje. Rondom 13 weken hebben wij het verteld aan familie en vrienden. Nog niet alle vrienden weten het, want we willen het graag persoonlijk vertellen en niet via de app. Ik ben een echte planner, dus ik regel voornamelijk alle bezoekjes om het te vertellen. Vriend heeft/had er niet zo'n haast mee. Zo heeft hij het nog niet verteld op zijn werk. En dat irriteert me eigenlijk heel erg. Hij wacht een goed moment af maar dat is nog niet gekomen. Deze week had hij verwacht dat er een goed moment zou zijn, maar dat viel op het laatste moment tegen (er waren onverwachts nauwelijks collega's). Status: Na 17 weken weet nog niemand het van zijn werk. Ik vind dat lastig, vervelend en jammer. Ik vond het zo'n mooi moment om te delen en blijkbaar voelt hij dat niet zo......Ook wil hij op werk waarschijnlijk 4 dagen gaan werken. Dat moet hij ook gaan bespreken. Inmiddels vraag ik er wel 3x per week naar, maar hij wordt nu geirriteerd. Hij gaat het vertellen, maar op zijn manier en moment.

Wanneer heeft jullie partner het gedeeld met werk?

Wanneer vertelde jouw vriend dat je zwanger bent op werk?

Totaal aantal stemmen: 79

Na de positieve test (6%)
Tussen de 4 en 10 weken (11%)
Tussen de 10 en 12 weken (19%)
Tussen de 12 en 16 weken (24%)
Tussen de 16 en 20 weken (11%)
Na 20 weken (28%)
pff, geen idee. Ik denk dat je even moet ademhalen en je realiseren dat je wat last van hormomen hebt

Hoe en wanneer vriend het op zijn werk verteld is wat mij betreft aan hem. Volgens mij was dat bij vriend rond de 25 weken, want toen werd ik via via door zijn manager gefeliciteerd... (nu 33 weken, geen idee of al zijn collega's of al onze kenissen het weten. Anders krijgen ze vanzelf en kaartje!)

Ik zou dit loslaten en misschien ook richting de rest van jullie omgeving wat minder spastisch doen. Natuurlijk is het leuk en spannend, maar zo maak je het niet leuker voor jezelf en je partner
quote:noorderlicht76 schreef op 09 november 2016 @ 20:37:

[...]

precies, dat is eerlijk gezegd wel waar. Zie de laatste tijd steeds meer collegas die hun zwangerschap in een vergadering aankondigen. Vind ik niet zo nodig. Als het een man was die publiekelijk de zwangerschap van zijn vrouw aan zou kondigen zou ik dat echt overdreven vinden. Gewoon een op een, op zijn eigen moment

En dit. Ik vond het bij mezelf al genant om mijn zwangerschap groots aan te kondigen Dus heb mijn managers wel even verteld dat ik zwanger ben en daarna de juiste sleutelpersonen ingefluisterd zodat ik het nieuws zelf niet hoefde te verspreiden. En inmiddels (anderhalve week voor mijn verlof) zal iedereen het wel weten of vermoeden. Of niet, lekker belangrijk. Dan lezen ze mijn afwezigheidsassistent wel

Om eerlijk te zijn vind ik het zelf bij collega's ook niet zo boeiend. leuk voor ze en natuurlijk vraag ik zo af en toe naar de zwangerschap of verse baby, maar daar houdt mijn interesse ook wel een beetje op.
quote:Dragisa schreef op 09 november 2016 @ 21:46:

[...]

Niet alleen kinderloze hoor

Ik had er vandaag nog 1 die in geuren en kleuren zat te vertellen over hoe vaak, hoe veel, en wat haar zoon op het potje had gedaan.

Zooooo schattig vond ze het, en zoooooo trots dat ze het vervolgens nog 4 keer vertelde.

Echt. Ik zie nog liever verf drogen.
quote:Principe-Prinses schreef op 09 november 2016 @ 22:24:

Ja Lux. Het is als verliefd zijn.

Ik herken het ook van mijn eigen zwangerschappen hoor, lang geleden.

Maar baby en kinderpraat van anderen, het interesseert me werkelijk geen bal. Echt niks. Minder dan niks. Ik zal ook zelf nooit over een mijn kinderen tegen anderen vertellen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een ander dat iets interesseert. Net zoiets als vakantiefoto's kijken... gaaaaaaaaaaapOh vakantiefoto's vind ik hartstikke leuk. En over andermans kind horen ook. Als het maar niet 24/7 is, of 400 foto's
quote:lux. schreef op 09 november 2016 @ 23:06:

[...]

Oh vakantiefoto's vind ik hartstikke leuk. En over andermans kind horen ook. Als het maar niet 24/7 is, of 400 foto's Haha, ehh ja.. precies... Precies het punt.
Oh vakantie foto's... vreselijk!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Principe-Prinses schreef op 09 november 2016 @ 23:20:

[...]

Haha, ehh ja.. precies... Precies het punt.

Oh ik dacht dat je bedoelde dat geen enkele vakantiefoto leuk was. Ik vind het altijd wel even leuk om te horen/zien hoe het was met een paar foto's. Zeker als het een gave reis was ergens naartoe. Ik vind vakantiefoto's ook altijd de leukste facebookupdates. Maar goed ik hou heel erg van reizen dus ik droom gewoon lekker weg bij al die foto's

En babyfoto's en filmpjes vind ik ook wel leuk, zo lang het maar gedoseerd blijft. Maar ik ken gelukkig eigenlijk niemand die 400 foto's uit de kast trekt over zijn vakantie of kroost, gelukkig
Gezellig topic. Jammer dat TO wat weinig van d'r laat horen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 10 november 2016 @ 04:11:

Oh vakantie foto's... vreselijk!ik had eens een collega die elke ochtend vertelde wat ze gedroomd had, er is weinig zo saai!
Geen idee. Je draaft een beetje door volgens mij. Bezoekjes plannen om persoonlijk te vertellen? Schoonouders eten we meestal op zondag, broers en zussen ook, dus dat hebben we gewoon op zo'n zondag verteld. Ouders hebben we gewoon gebeld met we komen vanavond even langs (ze wonen 200 km verder, dus die vermoedden wel wat), zus gebeld daarna. Nog 1 of 2 goede vrienden gebeld en verder zorgen de aanstaande oma's dan wel dat iedereen het snel genoeg weet. Was nog voor het whatsapp en facebooktijdperk (geloof dat we wel een mobiel hadden al), anders had ik het daar gewoon op gezet.
War zijn eigenlijk wél nog leuke onderwerpen? Kinderen, vakanties en dromen zijn niet goed... tuinieren, verbouwingen, relatieperikelen of dat soort dingen worden meestal ook niet gewaardeerd. Over werk praten is ook niet met iedereen even enerverend...

Dus wat vragen jullie wél aan mensen, waar zijn jullie wél benieuwd naar?
quote:lux. schreef op 10 november 2016 @ 11:57:

War zijn eigenlijk wél nog leuke onderwerpen? Kinderen, vakanties en dromen zijn niet goed... tuinieren, verbouwingen, relatieperikelen of dat soort dingen worden meestal ook niet gewaardeerd. Over werk praten is ook niet met iedereen even enerverend...

Dus wat vragen jullie wél aan mensen, waar zijn jullie wél benieuwd naar? Nouja, gisteren aan de lunchtafel ging het toch eerder over Trumps overwinning en niet over hoe ongelooflijk schattig mijn zoontje is
quote:lilapie schreef op 10 november 2016 @ 12:03:

[...]

Nouja, gisteren aan de lunchtafel ging het toch eerder over Trumps overwinning en niet over hoe ongelooflijk schattig mijn zoontje is Ja maar goed, de verkiezingen zijn ook niet wekelijks. Hier gaat het heel vaak over vakanties, verbouwingen, bruiloften, je kind, je huisdier, of allerlei dagelijkse dingen die mensen zoal bezig houden. Ik vind dat altijd wel leuk, soort kijkje in andermans leven van alledag. En soms gaat het over het nieuws of een casus ofzo, maar ik krijg soms het idee dat mensen eigenlijk het liefst helemaal niks van een ander willen weten, dat het ze geen biet interesseert.
quote:minnimouse schreef op 09 november 2016 @ 18:51:

Serieus, heb jij last van je hormonen ofzo? Laat die man lekker! Waarom vindt jij het zo ongelooflijk belangrijk dat zijn collega's dit weten. Je gaat bevallen, dat hebben al miljoenen vrouwen voor jou klaargespeeld. Het is leuk voor jullie, maar voor de rest al een heel stuk minder interessant.dit inderdaad, wat maakt dat je denkt dat het voor de collega's bijzonder is?
Mijn man heeft het na de bevalling verteld. Ze wisten op zijn werk niet eens dat hij een vrouw had!!

Hij is niet zo'n prater en zeker niet over privézaken.
quote:limabean schreef op 10 november 2016 @ 12:12:

Mijn man heeft het na de bevalling verteld. Ze wisten op zijn werk niet eens dat hij een vrouw had ????

Hij is niet zo'n prater en zeker niet over privézaken. grappig.
Mijn werk vereist mijn volste aandacht.

Het vingerverfwerkje van kleuter X van collega B valt daar niet onder. Dus tja, nee, eigenlijk boeit het me zeer weinig wat collega's verder doen.

Nu werk ik in de voetballerij (niet achter een bureau) met voornamelijk mannen. Dat zal aanzienlijk schelen denk ik.

Op kantoor zit je toch de hele dag naast/tegenover elkaar, dan klets je makkelijker.
quote:Dragisa schreef op 10 november 2016 @ 12:26:

Mijn werk vereist mijn volste aandacht.

Het vingerverfwerkje van kleuter X van collega B valt daar niet onder. Dus tja, nee, eigenlijk boeit het me zeer weinig wat collega's verder doen.

Nu werk ik in de voetballerij (niet achter een bureau) met voornamelijk mannen. Dat zal aanzienlijk schelen denk ik. Dan zit je toch de hele dag naast/tegenover elkaar, dan klets je makkelijker.Maar in de pauze praten jullie ook niet?
quote:lux. schreef op 10 november 2016 @ 12:27:

[...]

Maar in de pauze praten jullie ook niet?

We hebben geen kantine pauzes met collega's.

Ik begeleid jong professionele voetballers, hen heb ik heel dag om me heen over allerhande zaken, en ik vlieg van hort naar her. Dus, het is vaker "lunch" in de auto/spelersbus/stadion

Ala je het zo bekijkt zijn zij mijn collega's.

Privé praatjes horen daar gewoon niet bij, op kantoor zie ik dat wel veel.

Mijn man heeft het na de bevalling verteld. Ze wisten op zijn werk niet eens dat hij een vrouw had!!

Hij is niet zo'n prater en zeker niet over privézaken.
quote:Dragisa schreef op 10 november 2016 @ 12:34:

[...]

We hebben geen kantine pauzes met collega's.

Ik begeleid jong professionele voetballers, hen heb ik heel dag om me heen over allerhande zaken, en ik vlieg van hort naar her. Dus, het is vaker "lunch" in de auto/spelersbus/stadion

Ala je het zo bekijkt zijn zij mijn collega's.

Privé praatjes horen daar gewoon niet bij, op kantoor zie ik dat wel veel.Ja, da's dan anders. Wij hebben echt lunchpauze, dus dan gaan we echt niet een half uur lang met zijn allen in stilte ons broodje zitten oppeuzelen. En het gaat ook niet steeds over kwantumfysica of andere intelligente kwesties ofzo.

Hij is niet zo'n prater en zeker niet over privézaken.Ik heb zo het vermoeden dat dat toendertijd bij ons net zo ging. Moet eerlijk zeggen, nooit bij stilgestaan.
Hier hebben we het verteld (aan zowel familie, vrienden, collega's) na de eerste echo. Voordeel ook voor mijn man was, dat zijn baas en collega's ook directe vrienden zijn.
say what?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven