Uitgerekend begin december 2016

26-03-2016 12:48 614 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel zit VOL!

Meeschrijven mag natuurlijk altijd.

NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Dat is vast even schrikken sdl. Hopelijk stijgt je bloeddruk niet opnieuw te hoog.

Mijn dochtertje was ook een sterrenkijker, bleek tijdens de bevalling. Dat maakt het idd allemaal iets lastiger, maar je kunt wel gewoon natuurlijk bevallen. En volgens mij draaien de baby's nog wel een aantal keer per dag om (niet van oven naar beneden, maar van voor naar achter) dus het zou zomaar kunnen dat ze nu al geen sterrenkijker meer is. Of denken ze bij jou dat ze zo blijft liggen?

Ik heb afgelopen dinsdag ook een middagje in het ziekenhuis doorgebracht met weeën, die uiteindelijk voorweeen bleken te zijn. Dus toen er geen verdere ontsluiting ontstond mocht ik na een paar uurtjes weer naar huis toe.

@jomi, hoe gaat het bij jou? is de bloeddruk nog een beetje onder controle?
@S17, di. Avond is mijn bloeddruk nogmaals gecheckt was hij goed en ik merkte ma. Zelf dat hij hoger was, dus wat dat betreft kan ik gewoon zelf aan de bel trekken als ik me weer 'onrustig' voel. De bedoeling is dat ik ha bevallen in het kraamcentrum bij het ziekenhuis, dus als het niet goed gaat kan er gelijk ingegrepen worden.

@keet, het is wat hè met die voorweeen. Ik vond ze ook echt lang duren, gewoon maandag de gehele dag. Had ik niet verwacht. Voel je je voor de rest wel goed? En idd. Baby kan nog gewoon goed gaan liggen, ik vind het zelf gewoon een enge gedachte ;) omdat het ook een tweede bevalling is hoeft het niet te betekenen dat er ingegrepen hoeft te worden bij een sterrenkijker maar gewoon de gedachte vind ik eng. Na een 'drama' eerste bevalling hoop ik op een betere deze keer.
Hoe is het nog met jou sdl?

En met de andere dames? Zitten alle baby'tjes nog veilig in de buik?
What's meant to be will always find its way. ❤️
@sdl, fijn dat je bloeddruk dinsdag avond wel weer goed was. Het lijkt me wel onrustig als het ieder moment kan wisselen en weer om kan slaan. Hoe is het de afgelopen dagen met je bloeddruk gegaan?

Een hoge bloeddruk ken ik helemaal niet. Ik zit altijd aan de lage kant. Maar dat is altijd prima.

Ik kan me goed voorstellen dat je nu op een wat betere bevalling hoopt. Ik hoop heel erg met je mee dat het kindje gewoon goed ligt tijdens de bevalling. Bij mij hebben ze daar nog helemaal niet naar gekeken.

De echte voorweeen zijn bij mij wel minder geworden. Ik heb nog wel zeer regelmatig flink harde buiken. Hoe staat het bij jullie met de voorweeen en harde buiken?

En hoe is het met de rest met de bloeddruk of andere kwaaltjes?
He dames het Is even stil geweest van mijn kant, en met reden!

Zaterdag 5 november Is onze zoon geboren! Ik ben wederom ingeleid ivm hoge bloeddruk en bevallen bij 36+4. Zoonlief deed het vanaf zijn geboorte erg goed, borstvoeding Was meteen op gang. Hij woog 2926 bij zijn geboorte. Onze kraamweek bestond uit ziekenhuis in, ziekenhuis uit omdat mijn bloeddruk niet stabiel Was. Nu gaat het eindelijk beter, slik twee soorten medicijnen. Grote broer Is erg lief voor zijn broertje.

@mwbh: wat een schrik. Hoe is het nu?

@Sdl: ook al hoge bloeddruk, Had je dat bij de eerste ook? Hoe is je bloeddruk nu?
Gefeliciteerd Jomi!!!!

Hopelijk kan je nu beginnen genieten!

Super dat je zoontje het direct zo goed deed!

Hopelijk blijft je bloeddruk nu stabiel!
Ah gefeliciteerd Jomi!! Hoe voel jij je? En is je bevalling meegevallen? Fijn dat jullie zoontje er nu is hoor.

Bij mij weer alles rustig. Bloeddruk is voor zover ik zelf merk wel in orde. Ik moet vr. Weer op controle. In mn eerste zwangerschap heb ik dit ook een keer gehad. Waarschijnlijk een combi van iets te veel doen en een 'wittejassen bloeddruk'. (Zodra ik in het ziekenhuis kom raak ik een beetje zenuwachtig en gestrest en gaat hij stijgen).

Ik hoop een beetje op een november baby. Hebben jullie dat ook of zijn jullie het zwanger zijn nog lang niet beu?
Jeuhhh gefeliciteerd Jomi!! Wat fijn dat je zoon het goed deed en zo schattig dat zijn grote broer ook lief voor hem is. Wel balen dat je in je kraamweek nog een aantal keer naar het ziekenhuis moest. Hopelijk kan het genieten nu echt beginnen. Hoe heet je zoontje? of wil je dat liever niet vertellen?

@Sdl ik hoop ook echt op een november kindje. Ik ben de afgelopen week al 3x in het ziekenhuis geweest voor een CTG en moet morgen weer. Ze willen het in het principe om de dag monitoren nu. Maar even afwachten hoe het er morgen uit ziet. Heb nu sinds gisteren avond buik en rugpijn. Volgens mij zijn het nog geen echte weeen dus maar even afwachten hoe het verder gaat lopen.

Jomi geniet lekker van je kleine mannetje.
Jomi, van harte gefeliciteerd met je kleine! Wat leuk, de eerste baby in onze forumgroep! Ik hoop dat je heel erg mag genieten samen met je gezin! Ik ben ook wel benieuwd naar de naam, maar ook begrijpelijk als je die niet wil zeggen!

Hier een turbulente week gehad. Donderdag voor het eerst geprobeerd om de baby te draaien en helaas is dit niet gelukt. Omdat ik het zo graag wou mocht ik afgelopen maandag nog een x bij een andere versiekundige, maar helaas ook toen is het niet gelukt. Ze hebben echt alles uit de kast gehaald dus ik moet nu echt accepteren dat het niet meer gaat gebeuren.

Eigenlijk wilde ik in dit scenario voor een vaginale stuitbevalling gaan, maar helaas staat mijn vriend daar totaal niet achter. Hij vindt het een vreselijk eng idee en is bang dat er iets mis gaat, moet ook moeilijk zijn om alleen toe te kunnen kijken en geen invloed te hebben op het verloop. Om die reden gaan we een keizersnede plannen in de week van 28 november. Ik heb het er best moeilijk mee om het idee van een natuurlijke bevalling los te laten, dit was niet wat ik me er van had voorgesteld. Gelukkig heb ik nog 2 weken om aan het idee te wennen, tenzij de kleine man zich eerder aandient natuurlijk..
Dubbel
Heel erg vervelend zeg, is het waar. Zo lastig dat er altijd dingen zijn waar je geen invloed op hebt. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je vriend een stuitbevalling niet zo ziet zitten. Zeker omdat hij alleen maar toe kan kijken. Maar ook weer vervelend dat jij nu waarschijnlijk een keizersnee krijgt terwijl je zo graag natuurlijk wil bevallen. Wie weet komt de kleine nog voor de week van de 28ste. Ga je het dan gewoon proberen of krijg je dan alsnog een keizersnee?

Hopelijk helpt het voor jou dat je nog even hebt om aan het idee te wennen.
@keet84, hoe was je ctg vandaag en hoe is het met de buik en rugpijn? Ik vind het onderhand gewoon alweer jammer dat de weeën van vorige week gestopt zijn. Haha. Had gehoopt dat het door zou zetten. Hoe komt het dat je zovaak moet komen voor een ctg?

@ishetwaar, wat een pech zeg dat het niet gelukt is allemaal en ik moet zeggen dat ik het wel stoer van je vind dat je het alsnog vaginaal had willen proberen hoor!! Hopelijk kan je nog even wennen aan het idee
@Keet84, als ik het ziekenhuis binnenkom met 9 cm ontsluiting, brengen ze mij echt niet meer naar de OK hoor haha. Dan ga ik het mooi zelf proberen. Kan me niet voorstellen dat het in dat geval beter is voor het kind om via een keizersnede ter wereld te komen. Vriend weet dat ik er zo over denk en begrijpt dat ook wel. Maar in alle andere gevallen gaan we wel naar de OK.

Het gaat opschieten meiden. Wie zou de volgende zijn?
Sdl: goed dat je bloeddruk is gestabiliseerd!

Als

Je baby'tje het goed genoeg doet hoop ik voor jou mee op een november baby!

Keet: waarom moet je naar het ziekenhuis voor de controles? Omwille van de buik en rugpijn?

Ishetwaar: heftige week voor jou! Idd jammer dat de versie niet lukt.. :( bestaat er nog een hele kleine kans dat de baby zelf draait? Of is deze al ingedaald?

Voor jou dus ook een november baby! Je kan jezelf niets verwijten.. Je hebt je best gedaan om alsnog geen keizersnede te moeten ondergaan maar de baby beslist er anders over!

Ik had vandaag controle.. Meisje is aan de fijne kant! Weegt bij 37 weken nog maar 2kg3 en is dus voorlopig nog een couveuse baby! (Ik hoop dus op een december baby! Dat ze nog wat kan verdikken) Volgende week ctg gezien ze al erg laag ligt en er 1cm opening is!

Verder hebben ze gezien dat ik GBS bacterie heb waarvoor ik intraveneus anti biotica moet krijgen bij de bevalling!
@sdl: De CTG was oke, de baby doet het eigelijk best goed. Ik moet regelmatig naar de CTG omdat de kleine sinds vorige week minder is gaan bewegen. Leek mij normaal aangezien hij minder ruimte heeft. Maar ze willen het toch graag in de gaten houden. Met mijn buik en rugpijn is het nog steeds niet echt top. Ik ben ook een beetje teleurgesteld dat de weeën niet doorgezet hebben. Van mij mag de kleine komen.

Hoe gaat het nu bij jou? Alles rustig of toch wel voortekenen van een aankomende bevalling?

haha, is het waar, dat is zeker zo. Met 9cm ontsluiting kun je het zelf gaan proberen. Wel stoer idd dat je het allerliefste ondanks de stuit natuurlijk zou willen bevallen.

Top dat de tabel weer is aangepast, kunnen we meteen zien welke kindje(s) al geboren zijn.

@s17, dat is idd nog een klein meisje. Ons ventje was met 34 weken al 2,5 kg. Ik kan me voorstellen dat je hoopt dat je meisje nog even blijft zitten zodat ze nog flink kan groeien.

Ik ben benieuwd wanneer het volgende kindje zich aandient.
Hoi allemaal,

@s17, hopelijk blijft jouw baby dan nog even zitten hè, kleine baby's zijn niet erg maar ze moeten niet te klein zijn hè.

@keet84, volgens mij horen ze dat idd. Wel vaker dat de baby tegen het einde minder gaat bewegen, ze hebben natuurlijk ook minder plek. Mijn verloskundige gaf dat ookal aan idd. (Al moet ik zeggen dat deze baby nog erg druk is).

Slapen jullie ook zo slecht? Inmiddels 4 uur snachts en ik zit alweer klaarwakker beneden. Slaapt ons dochtertje eindelijk een nacht door en dan ben ik weer klaarwakker. Zo gaat dat eigenlijk de laatste week wel. Bij mij alles nog rustig. Controle was weer in orde vrijdag en nu maar verder afwachten.
Hoi Allemaal,

Hier baby nieuws van mijn kant. Gisterenmiddag is ons zoontje Beau geboren.

Uiteindelijk ben ik ingeleid wat nog maar zeer minimaal nodig was omdat ik al 2 a 3 cm ontsluiting had.

Het was een zeer heftige bevalling maar gelukkig gaat alles goed met de kleine man en mama begint ook weer rustig aan bij te komen.
Proficiat!!!! Mooie naam!

Ben je ingeleid doordat de baby minder bewoog? Of andere reden?

Je hebt toch een november baby gekregen! Hopelijk kan je stilaan beginnen genieten van je zoontje!
Gefeliciteerd Keet

Fijn dat hij er eindelijk is zeg! Geniet lekker van deze mooie periode en probeer rustig aan te doen he.

Hoe groot is jullie kindje? En zijn jullie nog in het ziekenhuis of inmiddels alweer thuis?

Hier alles (helaas) nog rustig. Drukke baby in mn buik.
Uiteindelijk ben ik ingeleid omdat ik zo vaak naar het ziekenhuis moest voor een CTG en we daar wel een beetje klaar mee waren. In het ziekenhuis gaven ze aan dat ze het wel wilde proberen in te leiden, maar als de gel niet zou aanslaan zouden ze niet heel veel moeite doen om het alsnog te laten slagen. Dat was ook niet nodig want na 5 min werkte de gel al.

Het genieten is zeker begonnen. Zelf vind ik het nog wel wennen de overstap van zwanger zijn naar niet meer zwanger zijn en van met zijn drieën zijn naar met zijn viertjes zijn. Maar het gaat heel goed en Beau is tot nu toe een makkelijk mannetje.

Hij woog bij zijn geboorte 3605 gram, voor die termijn een flink mannetje. Gelukkig mochten we na de geboorte vrij snel naar huis.

Voor jullie dus nog even wachten, genieten en doorbijten. Benieuwd wanneer de volgende baby zich aandient.
Lijkt me idd wel een beetje dubbel! Je kijkt zo hard uit naar je baby, maar daarmee is ook de zwangerschap afgelopen!

Kan me inderdaad wel voorstellen dat het heen en weer rijden naar het ziekenhuis ook wel zijn tol eist na enkele keren!

Voor mij morgen de eerste keer ctg (dan is het nog spannend)

Gelukkig heeft de gel zijn werk gedaan! Anders kon je nog teleurgesteld naar huis..

Leuk dat het zon braaf mannetje is, hopelijk blijft het zo! Heel flink gewicht om vroeger bevallen te zijn! Een geluk dat je niet tot 42 weken bent moeten gaan!

Op naar de volgende baby!
Fijn hoor Keet dat het inleiden zo snel werkte! En ik kan me voorstellen dat de overgang erg groot is nu opeens. Ik denk dat ik dat straks ook wel ga hebben. De bevalling en een baby lijken nog zo ver weg, terwijl het elk moment kan gebeuren natuurlijk. Maar dat komt gewoon omdat ik druk ben met mn dochtertje en er niet echt bij stilsta. Ja alleen als ik savonds eindelijk op de bank zit en de baby superdruk is in mn buik.

S17, hoe was jouw ctg?
@keet: gefeliciteerd! Wat fijn dat hij er Is! Leuke naam ook :-) nu lekker herstellen en wennen met zn vieren!

Ik vind het ook gek om niet meer zwanger te zijn, dit Was waarschijnlijk de laatste keer. Maar ik ben ook alweer een soort van vergeten hoe het Was, met dikke buik. Zoonlief Is vandaag 3 weken oud en al 500 gram zwaarder dan bij zijn geboorte!

Ik ben ook benieuwd wanneer de volgende baby komt, en van wie :-)
Ctg was goed! Weinig tot geen activiteit! Woensdag opnieuw.. kleintje is goed aangekomen! (2,5kg nu)

baby is wel nog heel actief! Is dat bij iedereen nu het einde in zicht komt?

Sdl: al tekenen dat de bevalling nadert? Hou je het nog vol? Decemberbaby komt dichterbij..

Jomi: mis je de beweging in je buik erg? Al 3 weken! Gaat toch snel he.. baby zal al erg veranderd zijn! Gaat hard in het begin he!
Al nieuws bij jou s17? Bij mij helaas niet en ik was nog wel degene die dacht eerder te bevallen hè ;) haha. De baby is bij mij ook nog erg druk. Ik mag vr. Weer op controle.

Succes morgen weer bij de ctg (als de baby er nog niet is dan he). Ik ben vooral erg benieuwd hoe het gaat beginnen en wanneer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven