KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
donderdag 10 november 2016 om 18:12
Ik ben vandaag naar de HA geweest en heb de verwijzing binnen. Het was een vervanger dus dat was ff vreemd. Zie je haar voor het eerst en dan kom je voor zo iets .
Verder heb ik m'n zorgverzekering voor komend jaar aangepast. Mijn aanvullende verzekering was voor jongeren en vergoedt dus niks rondom zwangerschap en bevalling. Leek me niet zo handig. De aanvullende verzekering die ik nu heb heeft betere vergoedingen. En ik heb hem omgezet van natura in restitutie polis omdat Geertgen geen contract heeft met CZ. Op deze manier krijg ik toch alles vrijwel volledig vergoed.
Oh en m'n ouders hebben vandaag gezegd dat zij het zaad voor me willen betalen! Dat is echt een mooi kadootje vind ik! Ben er blij mee .
Stjerna hoe is het op het wachtbankje?
Verder heb ik m'n zorgverzekering voor komend jaar aangepast. Mijn aanvullende verzekering was voor jongeren en vergoedt dus niks rondom zwangerschap en bevalling. Leek me niet zo handig. De aanvullende verzekering die ik nu heb heeft betere vergoedingen. En ik heb hem omgezet van natura in restitutie polis omdat Geertgen geen contract heeft met CZ. Op deze manier krijg ik toch alles vrijwel volledig vergoed.
Oh en m'n ouders hebben vandaag gezegd dat zij het zaad voor me willen betalen! Dat is echt een mooi kadootje vind ik! Ben er blij mee .
Stjerna hoe is het op het wachtbankje?
donderdag 10 november 2016 om 20:55
@beach 123 Geertgen doet inderdaad altijd een start echo/uitgangs echo om te kijken hoe de eisprong ervoor staat.
Vandaag weer een echo gehad maar m'n eitjes willen niet goed groeien deze ronde. Amper gegroeid sinds vorige keer. Zaterdag weer terug en als ze dan niet goed gegroeid zijn gaan ze het afbreken voor deze ronde.
Sta onder enorm veel spanning en heb zelf het idee dat het daar mee te maken heeft...zou dat kunnen?Niet aan gedacht om te vragen.
Vandaag weer een echo gehad maar m'n eitjes willen niet goed groeien deze ronde. Amper gegroeid sinds vorige keer. Zaterdag weer terug en als ze dan niet goed gegroeid zijn gaan ze het afbreken voor deze ronde.
Sta onder enorm veel spanning en heb zelf het idee dat het daar mee te maken heeft...zou dat kunnen?Niet aan gedacht om te vragen.

donderdag 10 november 2016 om 21:14
quote:BiebkeBrabant schreef op 10 november 2016 @ 20:55:
@beach 123 Geertgen doet inderdaad altijd een start echo/uitgangs echo om te kijken hoe de eisprong ervoor staat.
Sta onder enorm veel spanning en heb zelf het idee dat het daar mee te maken heeft...zou dat kunnen?Niet aan gedacht om te vragen.Balen Biebke! Ik was vanochtend ook bij Geergen
Sta onder enorm veel spanning en heb zelf het idee dat het daar mee te maken heeft...zou dat kunnen?Niet aan gedacht om te vragen.Balen Biebke! Ik was vanochtend ook bij Geergen
donderdag 10 november 2016 om 21:42
@mita, wat waanzinnig lief van je ouders zeg!
@biebke, wat ik heb geleerd is dat ontspanning ontzettend belangrijk is tijdens dit proces.. ik heb het geprobeerd met massages en probeer nu elke dag yoga oefeningen te doen. Of het gaat werken weet ik niet?!
Zoals mita aangeeft heeft spanning veel invloed op verschillende processen in je lichaam dus zal het hoogst waarschijnlijk ook invloed hebben op dit hele gebeuren.
Hopelijk gaat je eitje toch nog groeien en is hij zaterdag groot genoeg!!
@biebke, wat ik heb geleerd is dat ontspanning ontzettend belangrijk is tijdens dit proces.. ik heb het geprobeerd met massages en probeer nu elke dag yoga oefeningen te doen. Of het gaat werken weet ik niet?!
Zoals mita aangeeft heeft spanning veel invloed op verschillende processen in je lichaam dus zal het hoogst waarschijnlijk ook invloed hebben op dit hele gebeuren.
Hopelijk gaat je eitje toch nog groeien en is hij zaterdag groot genoeg!!

vrijdag 11 november 2016 om 09:27
@MitakuyeOyasin natuurlijk heeft het hele traject er ook mee te maken want dat is op zich natuurlijk al spannend genoeg maar er speelt helaas nog veel meer.
Een ex die me lastig blijft vallen, op en top narcist en snapt niet dat ik hem niet meer wil zien. Ondanks blokkeren blijft hij onverwacht langskomen. Nu z'n familie ingeschakeld hopelijk helpt het.
En dan een neefje van 7 die ongeneeslijk ziek is. Zo'n onschuldig kind dat is niet te verkroppen...
Erg moeilijk om zo de rust te bewaren.
Maandag een dagje rust gepland. Hele dag bubbelen en uit eten. Hopelijk helpt het een beetje...
Een ex die me lastig blijft vallen, op en top narcist en snapt niet dat ik hem niet meer wil zien. Ondanks blokkeren blijft hij onverwacht langskomen. Nu z'n familie ingeschakeld hopelijk helpt het.
En dan een neefje van 7 die ongeneeslijk ziek is. Zo'n onschuldig kind dat is niet te verkroppen...
Erg moeilijk om zo de rust te bewaren.
Maandag een dagje rust gepland. Hele dag bubbelen en uit eten. Hopelijk helpt het een beetje...

vrijdag 11 november 2016 om 11:05
Omdat de terugplaatsing getimed moet worden. De cryo is op dag 4 na ovulatie ingevroren, de dag van ontdooien telt dan ook als dag 4, dan gaat er 1 nacht overheen en weten we of er nog goed deelt dat is dag 5 van de cryo. Om zeker te weten dat er op dag 5 wordt teruggeplaats wordt de eisprong van mn eigen (overbodige) ei getimed.
Heb ik het duidelijk uitgelegd?
Heb ik het duidelijk uitgelegd?
vrijdag 11 november 2016 om 11:53
Ja helemaal. Joh ik had geen idee dat de 'leeftijd' van de cryo meespeelt, maar het klinkt heel logisch nu
Ik ben net terug van 1e vervolgecho: 2 follikels van gelijke grootte. Zondag weer kijken hoe ze gegroeid zijn.
@biebke: ik begrijp dat je stress hebt, vervelende zaken zeg. Goed dat je een ontspandag hebt ingepland. Hopelijk helpt dat!
Ik ben net terug van 1e vervolgecho: 2 follikels van gelijke grootte. Zondag weer kijken hoe ze gegroeid zijn.
@biebke: ik begrijp dat je stress hebt, vervelende zaken zeg. Goed dat je een ontspandag hebt ingepland. Hopelijk helpt dat!
vrijdag 11 november 2016 om 12:01
Och.... Ben helemaal vergeten nog hier te kijken.. zit lichamelijk ook niet echt mee!
@Rosing > Bij de 2e IVF dus 5 goede.. super goed nieuws, jammer dat je van de terugplaatsing van een dag 4 embryo ongesteld bent geworden. Las dat je bij de eerste al een terugplaatsing had na 2 dagen.. Scheelt nog al in gedeelde cellen idd.. maar 4 dagen is eigenlijk super goed. Ik kreeg op dag 5 de enige overlevende blastocyst terug. Blijf het zo bizar vinden, je bent al zo lang bezig en gun het je zo enorm. En dan kom ik na 1 poging raak! Ga kei hard duimen dat de cryo goed ontdooid en zijn werk gaat doen!
Mijn 20 weken echo was dik in orde! Super zenuwachtig van te voren, maar Pixel zag er prima uit. Uiteindelijk geeft het nooit garantie, maar voor nu enige geruststelling.
@Rosing > Bij de 2e IVF dus 5 goede.. super goed nieuws, jammer dat je van de terugplaatsing van een dag 4 embryo ongesteld bent geworden. Las dat je bij de eerste al een terugplaatsing had na 2 dagen.. Scheelt nog al in gedeelde cellen idd.. maar 4 dagen is eigenlijk super goed. Ik kreeg op dag 5 de enige overlevende blastocyst terug. Blijf het zo bizar vinden, je bent al zo lang bezig en gun het je zo enorm. En dan kom ik na 1 poging raak! Ga kei hard duimen dat de cryo goed ontdooid en zijn werk gaat doen!
Mijn 20 weken echo was dik in orde! Super zenuwachtig van te voren, maar Pixel zag er prima uit. Uiteindelijk geeft het nooit garantie, maar voor nu enige geruststelling.
vrijdag 11 november 2016 om 12:02
Duidelijk Rosings, ben benieuwd dan binnenkort.
Jeetje Biebke, wat heftig zeg. Heel vervelend zo'n ex die het niet Laat rusten.. herkenbaar. Hopelijk snapt hij snel dat het echt klaar is! Hoelang zijn jullie uit elkaar?
En vreselijk van je neefje... Geen woorden voor.
Goed dat je een dagje rust gepland hebt. Heb ik morgen, lekker een dagje sauna... Deze week al 30 overuren gemaakt dus ben er aan toe!
Hier wederom goed nieuws! Ik werd net gebeld door de Academie en een zwangerschap is geen beletsel voor het volgen van de opleiding. Ik hoef m'n start van het traject dus niet verder uit te stellen en kan in principe beginnen wanneer ik wil. Binnenkort dus stoppen met de pil en kijken hoe m'n cyclus op gang komt. Ik ben blij!
Jeetje Biebke, wat heftig zeg. Heel vervelend zo'n ex die het niet Laat rusten.. herkenbaar. Hopelijk snapt hij snel dat het echt klaar is! Hoelang zijn jullie uit elkaar?
En vreselijk van je neefje... Geen woorden voor.
Goed dat je een dagje rust gepland hebt. Heb ik morgen, lekker een dagje sauna... Deze week al 30 overuren gemaakt dus ben er aan toe!
Hier wederom goed nieuws! Ik werd net gebeld door de Academie en een zwangerschap is geen beletsel voor het volgen van de opleiding. Ik hoef m'n start van het traject dus niet verder uit te stellen en kan in principe beginnen wanneer ik wil. Binnenkort dus stoppen met de pil en kijken hoe m'n cyclus op gang komt. Ik ben blij!
vrijdag 11 november 2016 om 14:24
zaterdag 12 november 2016 om 07:53
Spannend Saffron, ik duim voor morgen!
Biebke, ja dan wordt het wel tijd dat hij loslaat. Hopelijk helpt het inschakelen van z'n familie.
Ben benieuwd vandaag of je ei groot genoeg is!
Jo_anna, fijn dat de 20 weken echo goed was! Is toch een belangrijke qua metingen die ze dan doen! Logisch dus dat je zenuwachtig was. Weet je nu wat het wordt?
Ik was gisteravond bij m'n beste vriendin en toen hebben we het er uitgebreid over gehad. Zo leuk is dat!! Ik denk dat ik haar destijds samen met m'n moeder bij de bevalling wil. Ze had er zelf al naar zitten vissen dus toen ik "ja" zei was ze door het dolle heen.
Verder waren zij er haar vriend de zolder aan het opruimen. Ze heeft de kinderwagen, maxi-cosi en box nog (ook al is haar oudste inmiddels 6) en wilde die op marktplaats gaan zetten. Ik mag alles hebben voor 100€! Het ziet er nog kei netjes en schoon uit. Ik weet ook dat ze super zuinig is op haar spullen.
Het enige waar ik over twijfel is de maxi cosi... Die is namelijk niet geschikt voor isofix en dat is toch wel erg veilig én makkelijk!
Biebke, ja dan wordt het wel tijd dat hij loslaat. Hopelijk helpt het inschakelen van z'n familie.
Ben benieuwd vandaag of je ei groot genoeg is!
Jo_anna, fijn dat de 20 weken echo goed was! Is toch een belangrijke qua metingen die ze dan doen! Logisch dus dat je zenuwachtig was. Weet je nu wat het wordt?
Ik was gisteravond bij m'n beste vriendin en toen hebben we het er uitgebreid over gehad. Zo leuk is dat!! Ik denk dat ik haar destijds samen met m'n moeder bij de bevalling wil. Ze had er zelf al naar zitten vissen dus toen ik "ja" zei was ze door het dolle heen.
Verder waren zij er haar vriend de zolder aan het opruimen. Ze heeft de kinderwagen, maxi-cosi en box nog (ook al is haar oudste inmiddels 6) en wilde die op marktplaats gaan zetten. Ik mag alles hebben voor 100€! Het ziet er nog kei netjes en schoon uit. Ik weet ook dat ze super zuinig is op haar spullen.
Het enige waar ik over twijfel is de maxi cosi... Die is namelijk niet geschikt voor isofix en dat is toch wel erg veilig én makkelijk!
zondag 13 november 2016 om 15:18
Hoi allemaal!
Drukke dagen hier, dus even wat meer afwezig geweest. Biebke, fijn dat je ei toch nog ging groeien en je snel een inseminatie krijgt.
Hopelijk kom je snel wat meer tot rust. Heel heftig wat je allemaal mee maakt.
@mitakuye heel fijn van de opleiding!
Raar dat sommige keuzes in eens veel lastiger te maken zijn he. Terwijl je eigenlijk niet eens weet hoe snel het gaat. Ik heb dat met een (actieve) vakantie in augustus. Ik wacht maar gewoon met boeken.
En fijn dat je vriendin enthousiast is en spullen voor je heeft. Hopelijk komen ze al snel van pas!
@jo_anne, wat fijn van de 20 weken echo! Hoe ervaar je je zwangerschap?
@rosings, succes met volgende ronde! Ik duim voor je!
Hier goed op het wachtbankje. Ik heb niet het gevoel zwanger te zijn. Voel me heel normaal. Maar wacht het rustig af.
Drukke dagen hier, dus even wat meer afwezig geweest. Biebke, fijn dat je ei toch nog ging groeien en je snel een inseminatie krijgt.
Hopelijk kom je snel wat meer tot rust. Heel heftig wat je allemaal mee maakt.
@mitakuye heel fijn van de opleiding!
Raar dat sommige keuzes in eens veel lastiger te maken zijn he. Terwijl je eigenlijk niet eens weet hoe snel het gaat. Ik heb dat met een (actieve) vakantie in augustus. Ik wacht maar gewoon met boeken.
En fijn dat je vriendin enthousiast is en spullen voor je heeft. Hopelijk komen ze al snel van pas!
@jo_anne, wat fijn van de 20 weken echo! Hoe ervaar je je zwangerschap?
@rosings, succes met volgende ronde! Ik duim voor je!
Hier goed op het wachtbankje. Ik heb niet het gevoel zwanger te zijn. Voel me heel normaal. Maar wacht het rustig af.
zondag 13 november 2016 om 17:08
@saffron: Wat goed. Spannend. Ik duim mee!
@stjerna: Hoelang is het wachtbankje nog?
Hier blijven de twijfels over het juiste pad. Dat ik het alleen ga doen dat is totaal geen twijfelpunt voor mij. Wel de manier waarop. Merk dat ik nu soms ook neig naar een c-donor dus ook daar maar eens wat meer in verdiepen.
Heb ook nog een lange wachtlijst te gaan dus denk ook dat daardoor de ruimte voor twijfel er veel meer is. Als ik meteen zou kunnen starten dan was ik gewoon begonnen.
@stjerna: Hoelang is het wachtbankje nog?
Hier blijven de twijfels over het juiste pad. Dat ik het alleen ga doen dat is totaal geen twijfelpunt voor mij. Wel de manier waarop. Merk dat ik nu soms ook neig naar een c-donor dus ook daar maar eens wat meer in verdiepen.
Heb ook nog een lange wachtlijst te gaan dus denk ook dat daardoor de ruimte voor twijfel er veel meer is. Als ik meteen zou kunnen starten dan was ik gewoon begonnen.