1e kindje vanaf januari 2017

05-10-2016 10:14 768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Ronde NOD Opmerkingen
SterreWaterman 32/32 3 :heart: UD 19 november
Mini-m 27/29 3 8/6 :heart: UD 17 februari
PKT 33/32 2 zwanger!
Kopenhagen87 30/30 1 dochter geboren 14/7 :cheer2:
Jo_Wy 28/28 3 :heart: UD 15 oktober
ravenloos 29/31 4 16/5 miskraam :redrose:
Cato-00 29/29 2 30/6 :heart: UD 16 maart
anoniem_311553 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 12:41
69.70% gewijzigd
Hoi Dames,

Ik ben weer terug van onze huwelijksreis, heerlijke trouwdag en vakantie gehad. Nu weer wat aan het opstarten voor mijn werk deze week

Leuk dat er al weer meer aangesloten zijn bij dit topic!

Tijdens onze vakantie hebben we het nog wel over onze kinderwens gehad en mijn man (voelt nog raar om dat zo te zeggen ) vind het goed om begin januari spiraaltje te verwijderen en dan al te starten. Hij wilde eerst tot half januari ongeveer wachten, maar vind het nu helemaal prima. Toch wel raar dat het nu echt dichterbij komt.

En qua aantal kinderen zou ik, als het allemaal lukt, er wel drie willen maar mijn man maar twee dus ben benieuwd. Eerst maar de eerste inderdaad en dan kijken we wel weer verder.
@sterrewaterman gefeliciteerd met je huwelijk! Leuk hoor, heel speciaal he zo'n dag! Fijn dat je man er nu ook helemaal achter staat!

Ik ga donderdag mijn nuvaring eruit halen en dan kijken hoe mijn lichaam erop reageert zonder ac. Spannend allemaal he, je tkomt gelukkig echt dichtbij nu
SterreW: gefeliciteerd!! Kan me voorstellen dat het weer even omschakelen is om te werken.

Jo_Wy: het is vandaag november!!

Bloempje: spannend, stoppen met nuvaring. Ben benieuwd of je snel een regelmatige cyclus hebt.

Wij hebben het dit weekend onveilig gedaan, oeps... Na een verliefde dag Niet helemaal volgens de planning. Het zal wel niet zo snel raak zijn, maar voelt toch wel gek!
@kopenhagen87 oeee spannend....wie weet hihi
Hoi allemaal!

Mag ik nog met jullie mee kletsen? Ik heb alles al eventjes gelezen en aangezien we ook voor een kindje willen gaan, leek me dit een goed topic.

Ik ben 27 jaar, vriend bijna 39. We zijn nu 5 jaar samen, waarvan we ook al 4 jaar samenwonen. Ik ben twee jaar geleden overgestapt van de pil naar de Nuvaring en we hebben besloten dat ik nu m'n laatste ring in heb. Deze gaat 19 november er uit, spannend!

Anyway, ik zou graag meekletsen als het nog mag! Dan kan ik m'n enthousiasme hier een beetje in kwijt ;-)!
Leuk, welkom ranjaa!!!
Thanks @bloempje!

Zo fijn dat dit soort topics bestaan, ben zo enthousiast dat het hopelijk straks echt gaat gebeuren! :-)
Hoi allemaal!

Zo gek, ik heb steeds de neiging om iedereen "het goede nieuws" te vertellen; dat we gaan proberen om zwanger te worden. Maar dat wil ik eigenlijk niemand vertellen tot het zover is! Zijn er bij jullie wel mensen die het weten?

Vanavond was ik m'n vriendin en haar zoontje van 2.5 maanden oud. Ik heb echt even lopen wegdromen en flink geknuffeld met hem. Kan het dan ook echt voor me zien (ook inclusief gebroken nachten etc ;-)!).

Ik merk dat ik echt de behoefte heb om er veel over te lezen en over na te denken, hebben jullie nog goede tips voor boeken/sites/apps?

Inmiddels kan ik niet wachten tot de 19e en mijn Nuvaring er permanent uit gaat. Gisteren begon vriendlief ineens over onze sportavonden en hoe dat zou gaan met een kindje. Dat hebben we inmiddels maar even besproken haha. Lekker praktisch om daarmee te beginnen, eerst maar eens kijken of het lukt om zwanger te worden!

Kortom: ik zit nu nog even op een roze/blauwe wolk. Jullie ook? Heerlijk dat dagdromen...
Welkom ranjaa! Wat leuk om je enthousiasme te horen haha! Nou, die wolk heb ik een tijdje geleden al wel gehad. Heel het internet afgestruind en snachts wakker liggen omdat ik namen aan het verzinnen was nu staat het even op een wat lager pitje, maar de gedachtes komen elke dag wel voorbij

19 nov is trouwens wel echt al snel!!!
@cato, oh herkenbaar!! Ik dacht er natuurlijk al wel veel langer aan, maar ik mocht van mezelf pas gaan fantaseren en alles opzoeken als we besloten dat we beide er klaar voor waren. Nog geen minuut nadat we het samen hadden besloten, zocht ik allerlei informatie op . Dat zal straks vast wel wat minder worden natuurlijk, maar het hoort erbij.

De 19e is al best snel inderdaad, al lijkt het nu een eeuwigheid te duren . Hoe gaat het met de rest? Ook veel bezig met dagdromen of valt het mee?
Gefeliciteerd SterreWaterman! Leuk dat jullie er alle twee nu toch nog iets eerder klaar voor zijn ;) Mijn spiraaltje is er intussen uit en tot nu toe gaat alles goed. Nog geen idee van mijn cyclus, maar dat komt wel.

@Kopenhagen: haha leuk zo stiekem. Je weet maar nooit he, straks is het toch raak!

En welkom Ranjaa! Dat dagdromen heb ik ook super veel gedaan (en ga ik vast nog doen). Op dit moment zo druk met werk en andere dingen dus de dagen vliegen voorbij. Voor je het weet is het januari!

Ik heb al wel veel op internet gelezen en gezocht, maar boeken over zwanger zijn en baby's nog niet gelezen. Het lijkt me leuk om dat te bewaren voor tijdens de zwangerschap :D Kan ik dan ook nog een wat dromen hihi.
Jeeeeeh mijn nuvaring is eruit Nu wachten op mijn eigen cyclus en aan de slag met condooms
@squirrel Dankje! Ja, dat is zo, voor je het weet is het ook zo ver dat je écht bezig bent. Heel tof!

@bloempje, Jaaa! Eindelijk! Veel succes dan maar vanaf nu
ranjaa: welkom!! Je staat in de tabel. Spannend dat jullie op 19 november al gaan beginnen. Ik lees ook veel op internet, qua tips vind ik het oudersvannu forum ook erg leuk. Boeken ga ik nog niet doen, pas als het zo ver is . Ik dagdroom ook een hoop, vind het ook wel lastig om allemaal voor me te houden. Ik heb mijn zusje inmiddels wel in vertrouwen genomen! Verder probeer ik het zo goed mogelijk geheim te houden. Vind het leuk als het een beetje een verrassing blijft! En bovendien weet je nooit hoe lang het duurt...

bloempje: yesss!! Leuk! Ben benieuwd of jullie echt gaan wachten tot januari haha, condooms zijn ook niet alles!

Ik was er afgelopen 2 weken wat minder mee bezig, vandaar ook wat minder geschreven hier. Nu begint het weer enorm te kriebelen! Ook sinds onze actie van afgelopen weekend Blijkt nu dat het waarschijnlijk ca. 2 dagen voor eisprong was!
Thanks Kopenhagen!

Wat fijn om te horen dat veel andere mensen er op dezelfde manier mee bezig zijn :-).

Oeh, spannend dat je 'actie' dit weekend precies op het goede moment was! Heerlijk!

Ik ben wel benieuwd hoe ik omga met seks als het straks iets kan betekenen. Hopelijk wordt het dan niet zo beladen, haha. Vriend zei vandaag ook: nog twee weken, dan gaat dat rare ding er uit he! Dus hij leeft er ook naartoe, heel fijn.
Dank jullie wel voor de felicitaties! Eerste week werken was niet zo leuk, dus helemaal fijn dat het weer weekend is.

Welkom Ranja!

Fijn dat je vriend er zo mee bezig is, en dat dagdromen herken ik wel. Heb ik ook!

Kopenhagen, oh dat is spannend dan, dat je net rond de eisprong seks hebt gehad. Wie weet...

Bloempje, hopelijk is je cyclus snel regelmatig!

Ik ben benieuwd als mijn spiraaltje eruit gaat hoe het allemaal gaat. Nu al meerdere jaren geen echte ongesteldheid gehad.
Ik wil hier ook meeschrijven denk ik :-). Vind het allemaal maar bloedje spannend.

Een paar weken geleden heb ik een vriendin verteld dat we erover nadenken vanaf januari te gaan starten. Zij is de eerste die ik het verteld heb en nu begint het voor mij ook een stuk 'echter' te voelen. Mijn vriend is er al veel langer klaar voor, maar ik merk dat mijn biologische klok nu ook begint te tikken. Ik ben 29 en mijn vriend 31.

Op dit moment nog aan de pil. Voor het eind van het jaar gaan we nog op vakantie en ik wil graag wachten tot we weer thuis zijn voordat ik stop (mijn menstruatie voordat ik aan de pil ging was soms behoorlijk vervelend en ik heb daar geen zin in op mijn laatste trip-ver-van-huis) Die paar maanden extra aan de pil kunnen er ook nog wel bij.

Met vlagen lijkt het me geweldig een kindje te hebben en met vlagen ook doodeng. Maar het eerste begint wel de overhand te krijgen en ik wil vanaf volgend jaar de stap toch wel echt gaan zetten.

Hoop in dit topic misschien een beetje herkenning te vinden en mee te schrijven met mensen in hetzelfde blauwroze-schuitje
@SterreWaterman, ja dat is straks wel even spannend he met je cyclus die weer op gang moet komen. Volgens mij ben ik ook zo'n 12 jaar aan de anticonceptie geweest, dus geen flauw idee of mijn cyclus nog zo is als daarvoor. Zou wel fijn zijn, want ik was heel regelmatig (28/29 dagen) en vrij licht ongesteld voor maar 3 dagen. Maar ja... toen was ik nog een meisje .

@Ravenloos, welkom!! Wat spannend dat jullie ook hebben besloten om te proberen om zwanger te worden. Volgens mij ben je écht niet de enige die het af en toe wel een beetje eng vindt hoor. Ik dacht zelf dat het allemaal wel mee viel, maar heel af en toe denk ik nu ook: zou ik het straks wel echt kunnen, zorgen voor zo'n klein hummeltje?

En dan natuurlijk nog het stemmetje in je achterhoofd: wat als het nou niet lukt om zwanger te worden? Maar goed, eerst maar een starten en dan zien we waar we terecht komen :-).
Ik heb het even druk gehad en lees nu de berichten terug. Gezellig dat jullie ook mee gaan schrijven Ravenlos en Ranjaa!

Ik zit nu in ronde 1... Erg spannend... Gister hebben we het heel gezellig gehad en dat was de eerste keer zonder bescherming. Ik vond het wel gek (herkenbaar Kopenhagen ;) ) en toch even een moment van twijfel gehad... Als het deze maand al raak is (waar ik echt niet vanuit ga) dan is mijn NOD rond 21 november.. Het is wel even afwachten of dit ook echt mijn NOD is, want mijn cyclus is nog niet regelmatig (23,24,25 dagen). Ik ben super benieuwd! Wij willen nu in elk geval nog niet bezig zijn met 'om de zoveel dagen' seks hebben en ik ga ook nog niet aan de gang met ovaluatietesten. Eerst maar richten op het gezellig hebben en geen 'moetje'...
Zo de maandag zit er weer op. Leuk om hier weer alles bij te lezen. @Jo_wy: super spannend! Lijkt me zeker fijn om eerst zonder testen enz te beginnen. 21 november is het zomaar. Ben benieuwd!

@Sterre: hopelijk gaat het snel goedkomen als je spiraaltje eruit is. Hier nog steeds so far so good. Volgens mij heb ik mijn eisprong gevoeld en klopte ook met hoeveel dagen er voorbij zijn na 1e dag menstruatie.

Welkom Ravenloos! Net als Ranjaa zegt, kan me goed voorstellen dat aan de ene kant het best eng is. Je leven gaat er denk ik heel anders uitzien. Dat zie ik bij vrienden die toch wel wat anders te doen hebben op de zaterdagavond nu. Zelf had ik tot mijn 28e niet heel erg een kinderwens, maar daarna is t klokje gauw sneller gaan tikken nu denk ik er el wel klaar voor te zijn. Samen met manlief, want die is er bij mij ook helemaal klaar voor haha. Die wilde altijd al een gezinnetje.

Hoe is dat bij jullie allemaal? Altijd al kinderen gewild?
Welkom Ravenloos!!

@squirrel: fijn dat je je eisprong voelt en dat het ook regelmatig lijkt.

Ik zit inmiddels op dag 38 en nog niet ongesteld hopelijk gaat het wel gebeuren, vind het wel fijn om beetje regelmatige cyclus te krijgen. Al eerder eens gestopt met de pil en toen ook altijd rond 35 dagen. Zou dat erg zijn als dat zo blijft??

@jo_wy en @kopenhagen: spannend zeg zo'n eerste misschien-wel-ronde! Zou wel heel te gek zijn als het om deze manier lukt haha!

Fijne dinsdag!
Hallo!!

@cato Inmiddels al ongesteld? Lijkt me zo lastig om maar te moeten wachten op je cyclus... hoort erbij helaas .

Ik ben nog een week aan de AC, dan gaat ie er uit! Spannend!
@ranjaa, ja het is zover gelukkig wel regelmatig, alleen wel lange cyclus..

Hoe is het met de rest?
Hallo allemaal!

Zou graag mee gaan schrijven. Ik ben 27 en mijn vriend 29. 28 oktober heb ik mijn laatste pil genomen. Daarna nog de onttrekkingsbloeding gehad maar nog geen echte menstruatie. Wij gebruiken nu al geen condoom meer dus het is ook wel heel spannend! Slik al een aantal weken foliumzuur nog geen multi dit wil ik wel gaan doen zodra ik zwanger blijk te zijn.

Een jaar terug ook al een 3 maanden verplicht moeten stoppen met de pil en toen was mn cyclus vrij regelmatig rond de 28 dagen. Hopen dat het nu ook zo is ;)

Heel erg leuk om jullie verhalen tot nu toe te lezen, benieuwd wie de eerste gaat zijn! Ook fijn dat er nog meer zijn die ongeveer in dezelfde situatie zitten.
Hoi Mini-m

leuk om nog iemand te hebben die zich bijvoegt aan de groep :-)

Wij (ik en man-lief) hebben het er van de week nog eens over gehad. Dat we het toch wel echt willen want we missen 'het' wel in ons leven. ('het' = het hebben van een kind ook al brengt dat naast tumult en zorgen ook geluk en vreugde). En daarmee dat we het beide wel graag willen.

We hebben het zelfs gehad over namen en waar manlief dan straks zijn spullen moet gaan laten. . Want die liggen nu verspreid over de baby-kamer-to-be-someday

Waar hebben jullie het over met jullie partner qua baby/parent-talk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven