Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....

Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!

Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
ella dat is inderdaad vreemd. misschien gaat bij jou het gewicht in je buik zitten, met slanke armen, benen en heupen zoals ook bij mevrouw stippel?

eendje ik doe ook yoga, 1 keer in de twee weken tijdens de lunch. Maar ik vind het niet heel bijzonder, een paar houdingen om soepeler te worden (handig voor iemand met een kantoorbaan) maar sporten is het niet. Het ligt er denk ik aan welke yoga je hebt, er schijnen meerdere types te zijn waaronder enkele die erg intensief zijn.

ik heb me na een paar goede dagen vanmorgen toch durven wegen. 80,5kg bij 1.76. Enerzijds baal ik er van, 10 kg te zwaar. aan de andere kant valt het me mee, had het erger verwacht!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Goed bezig allemaal!

Sporten op werk zou ik ook wel willen! Echt ideaal. Helaas hebben wij dat niet. Maar ik probeer wel 2 a 3 keer per week op de fiets naar mijn werk te gaan (met een kleine omweg bijna 20 km enkele reis). Ik kan op kantoor lekker douchen en dan aan het werk. Maar met een hoop nattigheid en vorst durf ik niet zo goed mijn race fiets te pakken..

Yoga doe ik meestal een kwartietje in de ochtend, gelijk als ik mijn bed uitstap. Lekker wakker worden, spieren soepel houden en met wat planken etc er doorheen verwerkt ook erg goed voor de buik/core spieren!

Gister kneiterzware training gehad, maar de spierpijn valt mee gelukkig! (wel een beetje...)

Vandaag thuis werken. Dat is voor mijn afval gewijs wel een uitdaging, want dan heb ik dingen die ik kan snaaien... Maar gewoon flink aan de bak gaan denk ik en niet aan eten denken!
Ik doe idd hetzelfde als kraaienpootje, ik rol mn bed uit en in mn pyjama doe k yoga. Heerlijk begin van de dag

Gruffalo, wat goed dat je je hebt durven te wegen! En zo veel weeg je nou ook weer niet! Gewoon goed opletten wat je eet, dan gaat het eerste stukje al snel! ;)

Eendje, wat een lekker avondeten, had mn moeder van het weekend ook speciaal voor mij gemaakt en dan nog stoofpeertjes erbij, mjam!

Let er misschien wel op dat het niet teveel vet wordt. 2 keer kaas tikt best wel aan ;)
80 kilo is te overzien Gruffalo! Geloof me als je er alleen al 5 kilo af hebt ga je je zoveel lekkerder in je vel voelen! 70 kilo is een mooi doel voor je lengte, maar met een paar kilo minder dan nu heb je al weer een gezond gewicht. Vergeet dat niet!
Oeh vanavond naar een Whisky proeverij en morgen een barbecue (waar altijd veel gedronken wordt...) Gezond eten gaat lastig worden dit weekend! Al wel met vriend afgesproken zondag te gaan mountainbiken, dat is een mooie motivatie om zaterdag niet teveel te drinken :-) Niets erger dan mountainbiken met een kater, dat is zo onwijs beroerd...
Nou ik weet niet of het wat gaat worden hoor die 5 kilo! Ik heb zo'n lekkere trek de laatste tijd! Gisteravond lekker chocola gesnoept, eerder deze week gevulde speculaaskoek... Nou ja, een klein beetje genieten mag ook wel toch? Tenslotte ook heerlijk wezen hardlopen en vanochtend een lange wandeling gemaakt met 12 kilo kind op de rug, best een workout haha!

planken en zo wil ik ook graag, maar gaat helaas niet krijg dan toch pijn in mijn bekken en onderbuik, en dat betekent voor mij gelijk stoppen. Dus ook opdrukken en de meeste buikspieroefeningen zijn een no-go.

Gruffalo, dat is te overzien joh! Ik woog in mei net zoveel, en zit nu net onder de 70. Dus in minder dan een half jaar tijd tien kilo eraf. You can do it! Stapje voor stapje en vooral niet te snel, want dan zit het er in no-time weer aan...
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Ik vrees de 5kg voor de kerst ook nier te halen magneet. Gisteren een feestje gehad en hier best veel gegeten. Ook thuis kan ik de chips niet goed laten staan. Maar ik ben er vandaag toch weer positief tegen aan gegaan.

Ontbijt: yoghurt met musli

Tussendoor: 2 peren

Nu nog even bedenken wat ik zo ga eten..
Hallo allemaal! Lekker bezig iedereen zo te lezen! En voor diegenen bij wie t snaaien soms nog een dingetje is....niet opgeven hoor!!

Weekend! Heerlijk! Heb zo'n onwijs drukke week gehad dat ik dit weekend even enorm ga genieten. Relaxen, echt flink luieren gewoon haha.

Vanavond een etentje en paar wijntjes drinken met vrienden. Heb vandaag nog niet veel gehad dus ik hoop dat de teller maandag op 75 staat. Spannend!

Fijn weekend allemaal!
Eetlijstje;

-ontbijt: 2 bh met boter en ardennenworst

- td appel gedeeld met dochter, 2 koekjes

- lunch; 1 Zacht broodje ardennenworst

Td; 2 pakje smarties en wat snhoepjes, 1 rauwe paprika , nootjes

Diner; 2 kaiserbroodjes kaas

En nu ga ik mijn best doen om vanavond gewoon alleen maar thee te drinken!

Wat een sportievelingen hier zeg! Bij mij is het sporten echt uit mijn systeem geraakt. Ben sinds ik kinderen heb van dagelijks sporten naar max 1x per week gegaan... en stom genoeg zijn de kinderen nu groot genoeg dat ik savonds weer kan sporten, maar op 1 of andere manier krijg ik me er niet toegezet ( mijn lijf schreeuwt ook om slapen, luieren en bankhangen, terwijl koppie zegt dat ik juist van die bank moet komen)...

Morgen sinterklaasintocht, wie kijkt ook? Vind het best spannend met die hele pietendiscussieweer...
hej allemaal, dank voor jullie aanmoedigingen! ik ga er echt voor!

Eendje ik herken het wel, mijn meiden zijn nu 14 en 12. toen ze klein waren sportte ik nog 3 keer per week minimaal maar dat heb ik opgegeven toen ik zelf ook weer veel uren ging werken. Een wedstrijd elke zaterdagmiddag was gewoon niet meer te doen. Daarna ging ik maar 1 keer per week sporten, een halfbakken sport zeg maar. Pas nu de jongste naar de middelbare is heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt om weer echt een paar uur per week voor mezelf bezig te zijn. Achteraf vind ik het dom van mezelf dat ik dat niet eerder heb gedaan. maar het voelt toch wel erg fijn.

overigens kijken we morgen ook de intocht alleen dan 's avonds want de meiden hebben sportwedstrijden overdag. ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen met die pieten. Vandaag keken we ook het sinterklaasjournaal, ik vind die felgekleurde neppieten niet zo'n succes. Ik hoop dat ze het met alle varianten van wit-zwart doen met een variatie in hoeveelheid roetvegen zeg maar. Hoe oud zijn jouw kinderen, nog sinterklaas leeftijd?

Floor en kraaienpootje heel veel plezier met jullie uitjes. Soms moet je ook even kunnen genieten! Magneet een lange wandeling met 12kg op je rug dat is zo ongeveer fitnesstraining Op de crosstrainer kun je trainen zonder al te veel belasting op je gewrichten, is misschien een idee? Ik vind het wel een fijn apparaat, hardlopen zonder last van mijn knieën/heupen te krijgen.

mijn dag was prima ondanks dat het een thuis-dag was. Ik vind dagen dat ik thuis ben vaak moeilijker om vol te houden maar dit weekend gaat het goedkomen nu ik weet dat ik maandag weer op de weegschaal moet!

lijstje:

o cornflakes met melk

l 1 broodje filet americain, 1 broodje pindakaas, verse jus

d kip, sla, broodje en lepel tzatziki

t warme chocolademelk tijdens het sinterklaas journaal :-)

en in de ochtend weer een uur gesport!
Aaahhh meiden ik heb het moeilijk. De hele tafel ligt vol met Sint Maarten snoep. Ik heb magnums in de vriezer en wijn in de kast. En man gaat zo meteen chips zitten snaaien naast me op de bank. Aaarghggg...
hou vol mevrouw Stippel, je kunt het! tanden poetsen helpt ook wel tegen snaai drang. Wel moeilijk om het vol te houden als iemand naast je lekkere dingen gaat zitten eten....!
En ik mag eigenlijk niets want ik heb morgen een high wine met vriendinnen. En dat zijn al caloriën genoeg.

Onder het koken heb ik een klein glaasje port gedronken en onder het Sint Maarten lopen een klein glaasje ghluwein. En één dropveter en een mini KitKat. Verder erg netjes gegeten en gedronken vandaag. Ik probeer mijn porties avond eten ook te verminderen. Lukt aardig.
Mevrouw stippel, ga je tandenpoetsen! Dan smaakt erna niets meer

Heerlijk zo'n high wine! Dan sla je toch gewoon je lunch/ diner een keertje over (of wat lichter).

Gruffaloo, mijn kinderen zijn allebei in de ultieme leeftijd. de jongste snapt er niets van maar vind het wel doodeng (= nachtmerries), de oudste zat net mijn tranen in zijn ogen naar het sinterklaasjournaal te kijken dat de boot is vastgelopen. Heel eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n leuk feest. Het veroorzaakt hierin huis zoveel stress voor de kleintjes en 3 weken in spanning zitten is echt erg lang. Ik vind pakjesavond geweldig, maar alle heisa erom heen hoeft voor mij niet zo.

Maar desalniettemin zitten we morgen gewoon met een bak pepernoten voor de TV

Ik ben helaas gesneuveld, moest onverwachts wat voor mijn werk doen en in automatische meteen maar een graai in de snoeppot gedaan. stom dan in mijn hoofd werktress zo aan suikerbehoefte gekoppeld zit .
En hoe is het volhouden gegaan mevrouw stippel?

@Fleet geniet lekker van je weekend!

@Eendje, hoe is het met sinterklaas afgelopen? Ik dacht trouwens dat die pietendiscussie echt nederlands gezeur was, maar hier in oostenrijk hebben ze hetzelfde probleem. Hier mogen de hulpen ook niet meer zwart zijn..

Ik heb mn beweging voor vandaag ook weer gehad, vanmorgen driekwartier gelopen en daarna 2 uur lekker gesnowboard. De sneeuw is vroeg dit jaar. Ik hoop dat het zo blijft! De skipiste is namelijk 20min vanaf mn huis
Het volhouden ging goed gisteravond. Mijn man zat een zak chips soldaat te maken naast me maar ik heb het bij een kop thee gehouden.

Vanavond high wine met hapjes gegeten. 3 wijntjes en een prosecco. Diner wel overgeslagen hadden high wine om 17 uur staan. Was heerlijk. Nu met thee op de bank.
Wauw knap mevrouw Stippel! Ik ben wel de mist in gegaan met chips helaas, in het weekend mag dat van mezelf. Doordeweeks niet meer..

Ben benieuwd of ik nog wat afgevallen ben. Of dat alles er alweer aanzit na die buikgriep. Het waren drukke weken en heb niet veel gegeten maar ook niet gesport.
Goed bezig mevrouw stippel! en hopelijk genoten van de high wine? Vlammetje 1 keer per week een keer zondigen is toch ook prima? hopelijk is er maandag weer wat af. Rode Rok, midden in oostenrijk wonen in de bergen...wat gaaf!!! de hele winter heerlijk kunnen snowboarden en skieen wow, ben jaloers!!

Eendje die stress is inderdaad vaak teveel voor kinderen, 3 weken lang. Ik heb wel eens sinterklaasfeesten af gezegd, het was te veel: 2 keer via het werk, via de opvang, via de sport/muziekvereniging, op school, opa's en oma's. 3 weken lang het hele weekend feest vieren en kadootjes. tegen de tijd dat het dan 5 december zijn is de lol er al lang af. Wat ook kan helpen is een weekschema maken, met een mijter er op als er een sinterklaas feest is, zoiets. dat geeft een overzicht en rust zodat ze weten wat er die dag gaat gebeuren maar ook dat ze zien dat ze een bepaalde dag 'vrij' zijn.

bij mij ging het goed tot gisteravond. We hebben toen de intocht gekeken met warme chocolademelk gevulde speculaas van de bakker, amandelstaaf, marsepein....Traditie. en ik heb tocht verschillende stukjes genomen. aan de andere kant, het is zaterdagavond, ik vind het 1 keer in de week oke om iets te snacken.

vandaag weer braaf verder met het lijnen. ik had willen lopen vandaag maar het is zulk vies miezerig koud weer! misschien wordt het vanmiddag beter.
Roderok, wat een tof tijdverdrijf zo vlak bij! Dat is dan wel echt een voordeel van in het buitenland wonen.

Mevrouwstippel wat goed volgehouden!

Ik ben trouwens in het boek begonnen " eet taart, krijg een sixpack". Beetje Kluun stijl, maar dan dus over eten. Ik zat keihard hardop te lachen in de bibliotheek. Het boek heeft weinig diepgang maar is wel super grappig.

Sinterklaas was hier erg gezellig, al hing dochterlief s 'avonds traditiegetrouw boven het toilet omdat ze veel te veel gesnoept had.

Succes morgen op de weegschaal allemaal. Ik heb nogal veel gezondigd deze week. Maar... het echte schranzen is er gelukkig vanaf!
quote:Vlammetje-1 schreef op 13 november 2016 @ 09:18:

Wauw knap mevrouw Stippel! Ik ben wel de mist in gegaan met chips helaas, in het weekend mag dat van mezelf. Doordeweeks niet meer..

Ben benieuwd of ik nog wat afgevallen ben. Of dat alles er alweer aanzit na die buikgriep. Het waren drukke weken en heb niet veel gegeten maar ook niet gesport.

Was de chips gepland of kon je het niet weerstaan? Ik gun mezelf twee keer per week iets lekkers. Een paar wijntjes, iets zoets en binnenkort een keer een zak chips. Maar doordat ik deze week twee keer buiten de deur heb gegeten ligt de magnum die ik ter traktatie voor mezelf had gekocht nog in de vriezer te wachten. Volgend weekend mag ik em.

En voor het weekend daarna haal ik een zak chips voor mezelf. Ik geloof niet in heel streng lijnen en vind dat je af en toe wel mag zondigen.

Ik weet ook niet of ik de vijf kilo ga halen voor kerst. Ik ben in ieder geval goed bezig en hoop deze andere manier van eten echt vol te houden. Af en toe lekker snaaien en smikkelen en andere dagen balansen en compenseren.
Klinkt als een grappig boek eendje. En gruffalo af en toe wat snacken moet toch kunnen. Anders is het toch niet vol te houden, voor mij in ieder geval niet.

Ik heb erg genoten van de high wine. Maar ik voel me zo brak vandaag. Ik heb normaal gesproken geen kater van vier wijntjes. Ik voel me een beetje grieperig, moe en hoofdpijn. Heb net een paracetamol genomen. Ik hoop dat het snel beter wordt en dat ik niet echt ziek word.

Ik ben benieuwd naar de weegschaal morgen. Ik hoop tegen de 66 aan te zitten. Sporten lukt me alleen echt niet. Ik ben er te lui voor en vind er nog steeds de tijd en energie niet voor. Ik krijg wel wat beweging tijdens de week qua fietsen en hond uit laten maar echt sporten kun je dat niet noemen natuurlijk.
net gewogen, 80.8kg. bah. de weegschaal twijfelde tussen 80.3, 80,5 en 80.8 misschien toch maar eens een nieuwe weegschaal gaan vragen aan de sint. Een halve kilo variatie is best veel.

vandaag en morgen wordt het lastig, ik moet voor mijn werk op reis. Lunchen op het vliegveld, diner in een restaurant, morgen ontbijtbuffet in het hotel en lunch bij de klant, en een haastig snel diner op het vliegveld. Hopelijk zijn er voldoende gezonde keuzes. sporten kan pas ook weer woensdag...

succes allemaal, hopelijk vanmorgen goed nieuws van jullie!
Dat is wel veel speling ja, een halve kilo. Misschien nieuwe batterijen?

Hier stond de weegschaal op 66,2. De kop is eraf!
Dit... Schiet niet op. 69,5 op de weegschaal, net als vorige week. Ach laten we maar denken, op gewicht blijven is ook positief (na 10 kilo afvallen)!

En moet eerlijk zeggen dat alle sinterklaasfhocola en zo niet geholpen heeft...
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Ik ben weer bij gelezen na het weekend!

Oh balen dat je op hetzelfde gewicht bent gebleven Magneet! Maar aan de andere kant: flink gesnoept met de intocht en ook niet aangekomen!

Hier geen kinderen, dus geen last van sinterklaas perikelen en kan gewoon sporten wat ik wil :-)

Goed bezig Eendje1! De eerste 400 gram is eraf! Bijna een halve kilo

Ik ben jaloers op je RodeRok! Ik wil ook een ski-piste op 20 minuten afstand van mijn huis!!!

Hier is het weekend redelijk gegaan.Vrijdag avond whisky festival, dus toen heb ik wel aardig gedronken... En daar hoort ook wel oude kaas en pure chocola bij, anders loop je al vrij snel achteruit op zo'n festival Maar vrijdag overdag netje gegeten! Zaterdag Barbeque, maar ik heb het gehouden bij een halve hamburger, veel pasta salade en groene salade. En drie biertjes. Zondag weer netjes incl. mountainbiken in de kou. Wel 's-avonds nog een speciaal biertje gedeeld met mijn vriend. Nu weer maandag en terug in het gareel! Vanavond kom ik weer thuis, dus dan kan ik morgenochtend wegen! Ik ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven