Echt de hele dag honger

15-11-2016 02:10 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nu 10 weken zwanger maar heb veel last van zwangerschapskwaaltjes. Afgelopen weekend nog migraine, dit vond ik erg heftig. Ik heb al weken lang extreme honger, als ik niet eet word ik erg ziek... hierdoor slaap ik weer heel slecht. Vooral snachts is de misselijkheid het ergste. Vandaag voor het eerst op het punt dat eten niet lijkt te helpen. Ik vroeg me af of die honger komt doordat je extra energie nodig hebt? En of ik nu aan de piek zit qua hormonen? Wanneer wordt het beter :(
De honger, is verschrikkelijk zo ontzettend meee eens.

Maar de hele dag door blijven eten en de schijf van 5.

Ik eet s'ochtends drie boterhammen en een mandarijn

S'middags 4 boterhammen en twee mandarijnen

Tussendoor yoghurt (met fruit) of augurken.

S'avonds aardappels,groente en vlees

toetje vla of yoghurt met fruit, wat druiven en een mandarijn

En geloof het of niet, twee to 3 uur later heb ik dus weer honger en eet ik weer 2 boterhammen.

Als ik het niet doe ...is het doffe ellende.

Ik ben echt overgestapt op zuivel, hiervoor gebruikte in enkel sojamelk en yoghurt, of amandelmelk. Je hebt het gewoon nodig

Daarnaast slik ik vitamine, geen idee of het helpt.

Wat ook helpt is Nux Vomica van Vogel, daardoor kan ik ieder geval weer fietsen.

Overigens kan het geen kwaad,ik zit nog gewoon op een zeer net gewicht.
Ik ben tot 25 weken erg misselijk geweest en inderdaad had ik ook behoefte aan veel kleine beetjes, vooral zeer pittig, eten. Ik heb daar aan toegegeven maar bijna niets aangekomen, dus ik vraag me vaak af of dat wel met elkaar in verband kan worden gebracht. Een vriendin van mij kon door HG geen hap eten, maar is toch ruim 15 kilo aangekomen. Ik zou gewoon toegeven aan je honger maar selectief eten, dus goed proberen aan te voelen wat je écht wilt eten. Als ik boterhammen met kaas at, kon ik blijven eten, dat vervulde de behoefte blijkbaar niet. Sambal, Indiaas eten, scherp Thais eten, zorgen bij mij voor verzadiging.
Ik kon trouwens de smaak van water (?!) de eerste 4 maanden niet meer verdragen. Dat is hier (buitenland) ook niet zo heel lekker, maar vreselijk is het normaal gesproken toch ook niet.
quote:tomtomi schreef op 15 november 2016 @ 09:29:

[...]

Hahahaha! Dat herken ik! Ik heb eens gehuild, omdat de kat over mijn broodje met kaas likte toen ik 5 seconden de kamer uit was. Ik was volledig ontdaan, haha!

Mijn man heeft toen een nieuwe boterham voor me gesmeerd fijn dat het herkenbaar is
Heel herkenbaar, deze zwangerschap kan ik ook blijven eten en eten en eten.

De hele dag door knort mijn maag. Ik sta gerust op om half 1 in de nacht nog een broodje kaas te eten.

Moet zeggen dat weegschaal nu op -7 kg staat, heel vreemd als je ziet wat ik wegvreet op een dag, volgens de verloskundige en gynaecoloog niets aan de hand trouwens. Alles is goed.

Ik probeer zoveel mogelijk gezond en leeg te eten. Dus veel vezelrijk voeding, fruit, eieren, yoghurt, af en toe een bouillonnetje en veel meelkoekjes/crackertjes. Het vult. Maar ik kan gerust na 3 broodjes kaas zo weer een knorrende maag hebben en 2 eieren en een bord pap opeten.

Maar echt, zou zo zakken chips, M&Ms, schuimpjes en weet ik wat weg kunnen eten als ik mij niet inhou.
quote:Hassebassie schreef op 15 november 2016 @ 09:14:

Haha Lux, ik heb precies dat! En ook specifiek over kaas en melk, ik nam nooit zuivel, dus mijn vriend was zich van geen kwaad bewust

Ik ben nu 11 weken en heb al wekenlang de hele dag honger! Als ik niet voldoende eet voel ik letterlijk de energie uit mn lijf stromen en kan ik het bijna niet meer aan om mn ene been voor de ander te zetten. Heb dus standaard hele overlevingspakketten bij me.

Op zich geloof ik wel dat mn lijf het nodig heeft, maar ben nu ook al 2 kilo aangekomen en begin een buikje te krijgen, terwijl dat geloof ik nog niet de baby kan zijn... daar heb ik wel een beetje moeite mee.

Nee ik dus ook niet! Echt nooit kaas op brood, echt nooit melk. Nu zooooooveel trek in kaas, melk, yoghurt. Maar heb aan de vk gevraagd of het niet teveel is en ze vond het tot nu toe prima; calcium is ook gezond voor de baby tenslotte

Ik voel me inmiddels meer een kalf

Over dat buikje: dat zijn waarschijnlijk je darmen. Mijn darmen waren ook opgezet in het begin, maar nu begin ik echt een zwanger buikje te krijgen. Maar mijn baarmoeder komt ook al bijna tot m'n navel, dus dat gaat ook echt best wel snel! Vk vond het een prachtige groei van de baarmoeder, en ik zag er 'al lekker zwanger' uit volgens haar. Maar eerder had ik dus ook al zo'n dikkig buikje. Alleen nu zie je echt als je die foto's naast elkaar legt dat ik toen gewoon chubby leek ( ) en nu is het een bolletje.

En over die kilo's: 2 kilo in het eerste trimester is relatief normaal hoor.
Thanks voor jullie reacties! Ik heb emesafene maar het werkt niet altijd. Dit is mijn eerste zwangerschap en heb al vanaf week 5 tot nu klachten. Ik probeer me er over heen te zetten maar vind het best zwaar! Klopt het dat met 10 weken de piek is van het hormoon hcg?

Nux vomica nog niet van gehoord! Eens Googlen in mijn omgeving zijn veel dames zwanger of zwanger geweest en die fietsten er zo doorheen, daarom ook wat minder begrip uit de omgeving. Of ze zijn niet eerlijk, dat kan ook ;)

Blij (sorry!) dat ik niet de enige ben met deze kwaaltjes!
Dat van die melk en zuivelproducten heb ik trouwens ook! Ontzettend veel gedronken, echt apart! Pakken Milk & fruit zijn er door heen gegaan. Ik durf door de misselijkheid bijna nergens naar toe nu en zo wel dan neem ik ook een tas eten mee!
De Nux vomica, doet de misselijkheid niet volledig verdwijnen.

Het haalt de scherpe randjes eraf.

Even de verwachtingen managen
quote:Danny1989 schreef op 15 november 2016 @ 10:29:

Thanks voor jullie reacties! Ik heb emesafene maar het werkt niet altijd. Dit is mijn eerste zwangerschap en heb al vanaf week 5 tot nu klachten. Ik probeer me er over heen te zetten maar vind het best zwaar! Klopt het dat met 10 weken de piek is van het hormoon hcg?

Nux vomica nog niet van gehoord! Eens Googlen in mijn omgeving zijn veel dames zwanger of zwanger geweest en die fietsten er zo doorheen, daarom ook wat minder begrip uit de omgeving. Of ze zijn niet eerlijk, dat kan ook ;)

Blij (sorry!) dat ik niet de enige ben met deze kwaaltjes!

Oh nee ik was ook doodziek. Kon geen emesafene nemen want heb de auto nodig en dan mag je eerst 3 dagen niet rijden. Maar goed, ik ben er ook nooit vanuit gegaan dat zwangerschap leuk zou zijn nu heb ik veel maagzuur en bandenpijn en na de 20 weken komt er vast wel weer iets bij.

Ik vind het idee dat ik zwanger ben, een kind krijg, heel leuk. Het zwanger zijn zelf vind ik een redelijke aanslag op mijn lijf en mijn vrijheid om daarmee te doen wat ik wil zoals steak eten. Of sushi. Of wijn drinken ik droom tegenwoordig zelfs dat ik rook 's nachts en ik rook al jaren niet meer. Mijn brein wordt een beetje baldadig van al deze leefregels geloof ik
quote:lux. schreef op 15 november 2016 @ 11:37:

[...]

Ik vind het idee dat ik zwanger ben, een kind krijg, heel leuk. Het zwanger zijn zelf vind ik een redelijke aanslag op mijn lijf en mijn vrijheid om daarmee te doen wat ik wil zoals steak eten. Of sushi. Of wijn drinken ik droom tegenwoordig zelfs dat ik rook 's nachts en ik rook al jaren niet meer. Mijn brein wordt een beetje baldadig van al deze leefregels geloof ik

Helemaal mee eens! Echt leuk is zwanger zijn niet. Maar toch zie op Facebook alleen maar vrolijke zwangere dames op de foto voorbij komen.

Zo raar... weken honger gehad en ik open dit topic, en vandaag--> geen honger?!

Alles staat tegen en heb wat fruit en 1 broodje op!! Meer niet.... lijkt wel of de kwaaltjes met de dag veranderen?!
Hier ook constante honger. En at ik niet, ging ik zwarte vlekken zien en werd ik duizelig. Gelukkig duurde het een paar weken. Aan het einde at ik juist bijna niet...

Luister naar je lichaam. Deze heeft de ene keer meer nodig dan de andere en elke vrouw is anders en komt meer of minder aan. Het is niet anders helaas...
quote:Danny1989 schreef op 15 november 2016 @ 13:55:

[...]

Helemaal mee eens! Echt leuk is zwanger zijn niet. Maar toch zie op Facebook alleen maar vrolijke zwangere dames op de foto voorbij komen.

Zo raar... weken honger gehad en ik open dit topic, en vandaag--> geen honger?!

Alles staat tegen en heb wat fruit en 1 broodje op!! Meer niet.... lijkt wel of de kwaaltjes met de dag veranderen?!En zelf zet je wel alle foto's van hoe je kotsend boven de plee hangt erop? en ja kwalen komen en gaan en wisselen voortdurend in het eerste trimester.
Haha nee dat is ook zo! Alleen zijn mensen er niet zo open over dat het niet niet alleen maar leuk is. Eetlust is weer terug pffff
Het verschilt ook echt per persoon. Ik vind het zwanger zijn afzien, een kennis die zwanger is heeft serieus nergens last van.
quote:MN-- schreef op 15 november 2016 @ 17:08:

Het verschilt ook echt per persoon. Ik vind het zwanger zijn afzien, een kennis die zwanger is heeft serieus nergens last van.

Lijkt mij heerlijk. Eerlijk gezegd weten alleen mijn naasten dat ik het zwaar heb.

Dat ik in het weekend tot s middags op bed lig.

Dat als ik thuis werk ,dat ik dat letterlijk vanuit mijn bed doe, zodat ik de andere dagen wat energie over heb.

Ik moet over een maand weer een week naar het buitenland en zie er echt tegenop.

de hele dag werken en dan s'avonds sociaal zijn, terwijl ik nu om 4 uur s'middags begin te gapen en een autorit van 2 uur moet splitsen waardoor ik op sommige werkdagen 5 uur in de auto zit in plaats van 4 uur . Waardoor ik nog meer honger heb en de vele mac drives en thanstation snacks moet negeren.

Genoeg geklaagd.

Dames laten we niet vergeten dat het tijdelijk is en dat we vooral dankbaar moeten zijn. Het grote genieten komt in het tweede trimester
Over 4 weken ben je waarschijnlijk grootste vermoeidheid voorbij. En tijd vliegt, ik zit al in derde trimester.
Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap geleefd op sultana's.

Had iedere keer zo'n vervelend gevoel van misselijkheid, en at ik wat dan was het over. Hier lagen op een gegeven moment de verpakkingen sultanas in een mand onder de tafel zodat ik alleen mijn arm uit hoefde te steken en niet eerst naar de voorraad kast hoefde te lopen, brood smeren of iets anders maken duurde te lang en was teveel werk.

En je kwalen veranderen met de dag hoor, en niemand zegt dat een zwangerschap makkelijk is.

Ik had vergeleken met anderen uit mijn omgeving, echt een droomzwangerschap. Met heel veel honger
Ik had aan het begin van mijn zwangerschap ook enorm honger en behoefte aan zuivel. At gerust meerdere keren per dag ontbijtgranen met yoghurt of melk. Na het eerste trimester ging dat weg. Ik heb nu geen rare voorkeuren meer maar ik kan nog steeds niet goed tegen teveel "honger".
Wat bijzonder ook dat meerdere vrouwen extra behoefte hadden aan zuivel.

Ik dronk toen ik zwanger was alleen al bij het avondeten een liter melk en 's nachts zo driekwart liter yoghurt

Het water liep me vaak al in de mond alleen al bij de gedachte aan bepaalde soorten (drink)yoghurt.

Ik ben benieuwd of er een medische verklaring voor die extra behoefte aan zuivel is!
quote:MN-- schreef op 15 november 2016 @ 17:08:

Mee eens. Ik vind zwanger zijn ook geen donder aan.

Vriendinnen van mij allemaal op die roze wolk, ik bij de eerste twee doodziek, zwaar ellendig voelend en van alles en nog wat.

Zat ik dan tussen die verliefde meiden op hun wolkjes die alleen maar kirren hoe geweldig het wel niet is en dat ze zich zo super en speciaal en heerlijk voelen.
Maar, als mensen vragen of je op een roze wolk zit en je zegt eerlijk dat je er niets aan vind om zwanger te zijn (tot nu toe dan) wordt je wel vreemd aangekeken.. ik bedoel, ik wil dit kindje heeeeeeeeel graag en vind het heel bijzonder dat er een levend wezentje in me groeit! Maar er gebeuren nu zoveel gekke dingen met me..
quote:vivasis schreef op 15 november 2016 @ 20:30:

[...]

Mee eens. Ik vind zwanger zijn ook geen donder aan.

Vriendinnen van mij allemaal op die roze wolk, ik bij de eerste twee doodziek, zwaar ellendig voelend en van alles en nog wat.

Zat ik dan tussen die verliefde meiden op hun wolkjes die alleen maar kirren hoe geweldig het wel niet is en dat ze zich zo super en speciaal en heerlijk voelen.

Ja maar het is ook super en speciaal. Ik voel me we bijzonder(ellendig,geintje) .

Het hartje voor de eerste keer evenals de eerste beweging op de echo. Wij leven echt een beetje in een waas, het is zo iets bizars en bijzonders tegelijk.

Ik vind het echt onvoorstelbaar en onwerkelijk.

Dat dit allemaal gebeurd in mijn lijf, ik heb er geen woorden voor.

Maar dat maakt niet dat het geen keerzijde heeft, het is niet alleen fantastisch en amazing.Dat mag best gezegd worden.
quote:ardni schreef op 15 november 2016 @ 17:27:

[...]

Lijkt mij heerlijk. Eerlijk gezegd weten alleen mijn naasten dat ik het zwaar heb.

Dat ik in het weekend tot s middags op bed lig.

Dat als ik thuis werk ,dat ik dat letterlijk vanuit mijn bed doe, zodat ik de andere dagen wat energie over heb.

Ik moet over een maand weer een week naar het buitenland en zie er echt tegenop.

de hele dag werken en dan s'avonds sociaal zijn, terwijl ik nu om 4 uur s'middags begin te gapen en een autorit van 2 uur moet splitsen waardoor ik op sommige werkdagen 5 uur in de auto zit in plaats van 4 uur . Waardoor ik nog meer honger heb en de vele mac drives en thanstation snacks moet negeren.

Genoeg geklaagd.

Dames laten we niet vergeten dat het tijdelijk is en dat we vooral dankbaar moeten zijn. Het grote genieten komt in het tweede trimester Ik zit al in het tweede trimester MN al in haar derde
quote:lux. schreef op 15 november 2016 @ 08:42:

Ja hier ook herkenbaar. Ik vond het net een 2 maanden durende kater, zonder de leuke avond van tevoren met een kater heb ik ook altijd dat het beter wordt zodra ik wat ga eten.

God wat was ik verschrikkelijk misselijk en het enige dat hielp was eten eten eten. Ik had de crackertjes naast m'n bed zodat ik 's ochtends wat cracker naarbinnen kon werken maar god wat voelde ik me afschuwelijk. Inmiddels 15 weken en na 12/13 weken verdween de misselijkheid als sneeuw voor de zon en stabiliseerde mijn hongergevoel.

En het stomme is dat ik juist nu makkelijker begin aan te komen (althans, opeens zat er gisterochtend bij de vk een halve kilo bij die er 2 weken geleden nog niet zat, maar zit qua aankomen nog steeds net onder de curve die ze voor mij berekend had dus het is prima zo). Mijn arts zei dat die honger kan liggen aan het sneller werken van de schildklier door hCG, waardoor je opeens veel meer honger hebt en misselijk wordt. Maar tegen 12/13 weken begint het hCG af re nemen en went je lichaam er ook aan dus dan wordt het weer wat minder.

Eerste 12 weken vond ik overleven en heb ik gewoon naar mijn lichaam geluisterd. (sorry TO, ik heb geen ervaring en ook geen tips, maar moest ff hupsen omdat lux van de misselijkheid af is)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven