Uitgerekend Juni 2017

29-09-2016 14:15 568 berichten
Voor dames die uitgerekend zijn in Juni 2017!!

omdat het hier al aardig druk is is er een 2de topic gemaakt. Nieuwe dames kunnen zich hier melden! :

Uitgerekend Juni 2017 deel 2

Als er iets aangepast moet worden in de tabel dit dan graag dik gedrukt aangeven!

= kloppend hartje

naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekendgeslachtBijzonderheden/afsprakenHermioneJeanGranger261e1 JunijongenFamke81341e en 2e1 Junimeisje & jongen PCOS ZKH trajectMammie83331e2 JunimeisjeEmmsje231e3 JunimeisjeMaisie_86301e5 JunionbekendHasseBassie291e5 JunimeisjeAnna1815301e5 JunionbekendAssepoester1984322e5 Junionbekend dochtertje van maart 2014Wolkje92241e5 Junijongen Chocoladestukjes302e6 Junijongen zoontje februari 2015Tassie85301e6 JunionbekendPrettymama272e8 Junijongen 3 maart controle vk

Wolkje85 Liesos Juni86
Alle reacties Link kopieren
Emmsje sterkte met de familie omstandigheden en succes met het zoeken naar een huis. Wel fijn dat de echo goed was.

Bloedprikken had ik vroeger moeite mee maar nu niet meer. Infuus en ruggenprik etc is allemaal veel heftiger en pijnlijker dus ik ben wel afgehard daar in. Vandaag ook bloed laten prikken maar liefst 6 buisjes maar geen problemen mee.

Kun je niet iemand meenemen Emmsje die je wat af kan leiden? Ik kijk er in elk geval nooit naar en gaf vroeger ook aan dat ik het heel eng vond bij degene die ging prikken.
Ik had volgens mij ook 6 buisjes bij het bloedprikken. heb er verder geen moeite mee. Ik heb mezelf ook een tijdje injecties moeten geven, en heb vitamine b12 injecties voor een lange tijd moeten krijgen. Bloed priken heb ik totaal geen problemen mee.

Ben al wel flauw gevallen deze zwangerschap. Verloskundige zei dat het vaker voorkomt. Dus het is balen, maar niet ernstig.
Emmsje ik ben ook als de dood en mijn vorige zwangerschap heeft het lot mij getart zoals de verloskundige het mooi zei. uit het bloedprikken kwam dat ik A negatieve bloedgroep heb met rhesus C waardoor ik met 27 weken nog een keer bloed moest prikken daaruit bleek dat me dochter positief bloed had en hierdoor moest ik dus weer een prik krijgen met antistoffen. ik heb 2 infuzen en 1 ruggenprik gehad tijdens mijn bevalling en daarna nog eens een keer die rhesus prik echt ik kon wel janken maar goed alles voor de kleine. Nu moet het hele riedeltje weer opnieuw 2 weken terug bij de intake al bloed moeten prikken maar goed de uitslag weet ik al ik heb negatief bloed dus met 27 weken ben ik weer de sjaak het enige wat ik nog kan hopen is dat mijn kind dit keer net als ik negatief bloed heeft dat scheelt me een paar prikken
Ik vind bloed prikken echt het minst erg, er komt echt meer op je pad helaas. Als je de combinatietest wilt doen kun je het standaard bloedprikken en voor de combinatietest in 1x prikken doen zeg maar. Dan ben je er met een beetje geluk vanaf tot de bevalling. Ik heb tijdens mijn zwangerschap nog een suiker test gehad, 2x prikken op een dag en toen bij de bevalling weer allerlei toeters en bellen maar dat gaat langs je heen.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Nou, ik ga het zo zien! Heb m'n moeder even gevraagd of ze mee wil gaan, dan is er in ieder geval iemand bij En ik ga proberen er verder niet naar te kijken..

@prettymama: Oh bah, dat klinkt wel naar! Kreeg je die infuzen dan vanwege die rhesus? Ik hoop voor je dat het kindje nu hetzelfde bloed heeft als jij!
emmsje nee ik kreeg een ruggenprik en dan krijg je standaard ook een infuus. Door de ruggenprik kreeg ik koorts en daardoor moest ik nog een infuus met antibiotica (dit is uit voorzorg dat er niet iets anders onder de leden is waardoor de koorts is ontstaan.) fijn dat je moeder meegaat!
Wat vervelend als je bloedprikken zo naar vind! Ben net geweest en viel mij erg mee, eerlijk gezegd. Heb alle buizen voor combi test en de gewone in 1x gedaan!

Gisteren ook weet goede echo gehad, de kleine was lekker aan t bewegen!! Datum is nu weer naar 5 juni gezet. En over 2 wk de nekplooimeting.
Bij mij ook in 1 keer bloed voor zowel de combinatietest als het gewone bloedwerk. Ik kan me van mijn eerste zwangerschap wel herinneren dat ik in het laatste trimester nog een keer bloed moest prikken voor m'n hb in elk geval.

Helaas emmsje is bloedprikken wel het minst erge inderdaad bij een zwangerschap. Ik dacht vorige keer ook nog tot na de geboorte dat ik het allemaal mooi voor elkaar had zonder prikken infusen of pijnstilling maar helaas paar uur na de bevalling alsnog alle toeters en bellen gehad. Dat heeft er echt ingehakt dit keer hopen op een betere afloop!
Het bloedprikken viel me gelukkig mee! Gewoon mijn ogen dicht gehouden en ben daarna nog even rustig gaan zitten en nog eventjes wat gegeten. Toen voelde ik me weer prima!

@assepoester: Haha, ja ik geloof inderdaad wel dat dit natuurlijk niks is bij een bevalling en wat daarbij komt kijken :') Ik moet er misschien maar aan wennen ja

@hassebassie: Aah, fijn weer zo'n goede echo! En echt zooo leuk om je kindje te zien bewegen
Gisteren de termijn echo gehad en ik ben 6 juni uitgerekend. Vandaag bloed laten prikken voor de zwangerschap en combinatietest. Ik moest ook urine inleveren, jullie ook? Hoort dit bij de combinatietest?
Ook ik had gisteren een goede termijn echo. Uitgerekende datum staat nu op 5 juni.

Bij mij is er ook bloed afgenomen voor de zwangerschap en de combinatietest, de echo daarvoor staat voor over 1,5 week gepland. Ik hoefde geen urine in te leveren, Chocoladestukjes, misschien doen ze het bij jou in de praktijk standaard om een urineweginfectie uit te sluiten?

De echo was dit keer inwendig, maar gelukkig viel dit me erg mee. Blijkbaar ligt mijn baarmoeder wat naar achter gekanteld en kon ze het via de uitwendige echo niet goed genoeg zien.

Heb twee hele mooie foto's gekregen, zo bijzonder om te zien dat het al een klein mensje aan het worden is. Groot verschil met het blobje van 3 weken geleden! Ook lag het kindje al te bewegen met zijn armen en benen, zo leuk!!

Ben blij om te horen dat bij een aantal van jullie de symptomen ook wat minder heftig worden. Maak me er na deze goed echo ook een stuk minder zorgen om. Bij mij blijft het wat wisselend, moet vooral goed opletten dat ik op tijd eet.

Zijn jullie het al aan meer mensen aan het vertellen? Wij wachten nog even totdat we de uitslag van de combinatietest hebben.
tassie jij veel plezier en succes vandaag bij je echo
Leuk maisie en chocoladestukjes, ook giede echo's! Ik hoefde ook geen urine in te leveren.

En wij zijn het gaan vertellen, heel veel leuke reacties en er zijn al een paar mensen in tranen uitgebarsten, zo lief!
hier alles goed met ons kleintje! weer 1 dag vooruit gezet nu dus 10+1 en uitgerekend voor 8 Juni kleintje wilde niet op zijn zij liggen dus heeft ze ook nog even een 3D echo gemaakt zo mooi!
Maandag termijnecho (3e echo) op 11+4 weken. En ook nipt bloed laten afnemen.

Hebben jullie nog mensen in jullie omgeving met een tweelingwagen? Verder dan bugaboo donkey twin (erg duur!!!) en mountain buggy duet (claustrofobisch smalle wieg met 64cm breed) komen we niet in de hedendaagse showroom. Tweedehands vinden we de bugaboo nog te prijzig (1200 euro) voor het gegeven dat het een tweedehands wagen betreft. We willen geen tandemconstructie. Zielig voor de kids, een beetje kijken naar onderkant bak van de een, en het is een enorm gevaarte als je ze tegenover elkaar zet qua bochten nemen.
Fijn Pretty!

Famke, geen ervaring met Duo wagens, wel met Bugaboo. Hele fijne wagen, ikzelf en familie hebben er goede ervaringen mee. Alles is eigenlijk los te koop dus mocht er iets stuk gaan (nog niet gebeurd) kan je het los kopen dus wel zo handig.
Hier ook geen urine in hoeven leveren. Een goede termijnecho, hij was druk aan het bewegen en het hartje klopte mooi. Iets vooruit gezet, uitgerekende datum nu 5 juni pas over 6 weken weer een controle bij de verloskundige, dan voor het eerst hartje luisteren. Zit er bij jullie ook zo lang tussen? Ik vind het wel prima, voel me goed, maak me geen grote zorgen en doe nog de combinatietest dus nog even op de echo spieken.

Geen ervaring met tweelingen in mijn omgeving helaas famke!
Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles goed voel me nauwelijks zwanger mijn darmen zijn eindelijk wat tot rust gekomen mijn buik is een stuk minder dik ineens. Gister op een verjaardag dus geen rare blikken maar mijn man was zo stom zich te verlullen. Er waren daar 2 baby's en hij was zo met onze dochter bezig dat hij tegen haar zegt wen er maar aan! Toen ze zei dat de baby's stom waren dus tja nu weten ook minder goede vrienden en wat kennissen het.

Famke geen ervaring met tweelingwagens. Lijkt me wel een gedoe ik vind een enkele kinderwagen al hels. Nu is ie hier nauwelijks gebruikt omdat wij een draagdoek gebruikte. En nu pak ik vaak de kleine paraplubuggy. Misschien is het een optie om 1 baby te dragen en 1 in de wagen? Al snap ik wel dat het wel eens fijn is ze beide even weg te kunnen leggen als je onderweg bent.

Anna ik heb elke 4 weken een controle afspraak. De volgende heb ik wel een weekje opgeschoven omdat ik anders elke week een afspraak had en ze dan met 13 weken zeker het hartje kunnen horen met de doppler.
Hoi!

Hier gaat alles prima! Buikpijn is een stuk minder geworden, ben alleen nog heel moe, maar over een week de magische grens van 12 weken, dus dat wordt vast beter! Ben ook al 2 kilo aangekomen, maar dat was te verwachten met mijn eetpatroon.. ik ben er een beetje van geschrokken, dus nu wel bewuster haha..

Wat grappig dat je man zich zo verspreekt Assepoester! Wij hebben het inmiddels al zon beetje de hele wereld verteld, vooral vriend kan zn mond niet houden haha

En ik heb totaal geen ervaring met tweelingwagens famke. Ik weet alleen dat die hele brede hier niet langs de kassa kunnen bij de ah, dus dat afrekenen een heel gedoe is.. misschien handig om rekening mee te houden.

We zijn tegelijk uitgerekend anna :-) hier elke 4 a 5 wk een afspraak bij de vk.

En gefeliciteerd pretty mama!

Gaan jullie een geslachtsbepalende echo laten maken? Dit kan va 15 wk al op veel plekken! ik kan niet wachten in elk geval
Hassebassie uiteraard sommige doen het zelfs al vanaf 13 weken. ik heb mijn afspraak voor 15 december al staan nog 4 en halve week
Ohja ik zie het, we zijn tegelijk hassebassie, en Maisie ook!

Even ego post: heb denk buikgriep, voel me zo belabberd. Hou de hele dag al letterlijk niks binnen, nog geen paar slokken thee. Nam net voor de zekerheid maar wat ORS want leek me niet goed om zo lang geen vocht binnen te krijgen, maar blijft ook niet binnen. Ik denk dat ik het morgen maar even aankijk en anders toch maar VK bellen? Of ben ik te paniekerig? Ze kan er waarschijnlijk toch niks aan doen... Wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon even bellen.. dan weet je zeker of je je geen zorgen hoeft te maken. Denk t niet hoor, maar toch..
Ik heb dat aan het begin van de zwangerschap gehad. Huisarts zei me dat als het langer dan 2 dagen duurde, het niks binnen houden dat ik langs moest komen. ORS hoefde niet, gewoon water of thee proberen.
Vandaag 11+4 weken echo. In het ziekenhuis heet dat geen termijnecho...ik heb dus niet een uitdraai van deze echo meegekregen :( alles was goed. Ze zijn nu 5,6 en 5,4 cm. En heupjes en kaken waren al zichtbaar. En ze waren al druk aan het rekken en strekken en trappen.

Vandaag is NIPT bloed afgenomen en er zal morgen wel een dhl service langs het ziekenhuis gaan.

Mijn datum blijft op 01-06-2017 staan.
Wat fijn dat het bij iedereen zo goed gaat. Allemaal mooie echo's met groeiende/zwaaiende kindjes!

Ik voel me de laatste dagen steeds wat beter. Veel minder misselijk en gelukkig ook wat minder moe. Wel met sporten snel buiten adem, hebben jullie dat ook?

@Anna: als ik misselijk ben, kan ik het beste kleine slokjes warm/lauw water drinken. Daar kan mijn maag een stuk beter tegen dan koud water of thee. Wellicht nog iets om te proberen. Bellen naar de huisarts/verloskundige kan je altijd even doen voor de zekerheid, is best lastig zo'n situatie nu.

Hopelijk knap je snel weer op!

@Famke: sorry, geen enkele ervaring met tweeling kinderwagens. Heb er ook nog weinig in de winkels gezien.

@geslacht: wij willen niet weten of het een jongetje of meisje is. Het maakt mij ook helemaal niets uit. Lijkt mij zo'n een leuke verrassing om het pas bij de geboorte te horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven