Rijkste Nederlanders
dinsdag 15 november 2016 om 11:59
De mannen van C&A hebben 22 miljard euro op hun rekening staan 
Iemand uit het lijstje hier aanwezig? Ik had graag wat eurootjes ontvangen
http://www.debeleggersgids.be/geld/de-1 ... derlanders
Iemand uit het lijstje hier aanwezig? Ik had graag wat eurootjes ontvangen
http://www.debeleggersgids.be/geld/de-1 ... derlanders
dinsdag 15 november 2016 om 12:10
Mijn man werkt in het bedrijf van één van de rijkste Nederlanders (in de top 20 in ieder geval). Ondanks dat het ontzéttend goed werken is daar en het van alle gemakken voorzien is, krijgt 'ie gewoon heel 'normaal' betaalt.
Wel leuk om het geschatte vermogen van de baas te lezen, dat bedrag hebben wij niet helaas
Wel leuk om het geschatte vermogen van de baas te lezen, dat bedrag hebben wij niet helaas
dinsdag 15 november 2016 om 12:16
quote:Eleonora-1 schreef op 15 november 2016 @ 12:09:
Eens hoor.
Die mensen kunnen 21 mensen blij maken met een miljard en dan houden ze er nog een over ook. En omdat zij dat hebben moeten ze dat natuurlijk uitdelen.
Logisch.
Goed topic joh!
+1. Je OP is waarschijnlijk als grapje bedoeld
Maar ik vind dat altijd zo'n onzin dat de rijken maar hun vermogen moeten verdelen. Dat doen ze namelijk al met die 50+ procent belasting. Meer dan genorg vind ik. Veel van de rijke mensen hebben keihard geknokt voor hun vermogen. Mensen zien je succes, maar zien niet wat je daarvoor hebt moeten doen. En denken dus "och, die kan wel wat missen".
Dat kunnen ze inderdaad, maar wat mij betreft genieten ze daar lekker zelf van.
Eens hoor.
Die mensen kunnen 21 mensen blij maken met een miljard en dan houden ze er nog een over ook. En omdat zij dat hebben moeten ze dat natuurlijk uitdelen.
Logisch.
Goed topic joh!
+1. Je OP is waarschijnlijk als grapje bedoeld
Maar ik vind dat altijd zo'n onzin dat de rijken maar hun vermogen moeten verdelen. Dat doen ze namelijk al met die 50+ procent belasting. Meer dan genorg vind ik. Veel van de rijke mensen hebben keihard geknokt voor hun vermogen. Mensen zien je succes, maar zien niet wat je daarvoor hebt moeten doen. En denken dus "och, die kan wel wat missen".
Dat kunnen ze inderdaad, maar wat mij betreft genieten ze daar lekker zelf van.
dinsdag 15 november 2016 om 12:20
Zo moeilijk is het niet om op die lijst te komen. Richt gewoon een bedrijf of (of realistischer: een aantal bedrijven gedurende je carriere), verkoop die op strategisch juiste momenten, en ga dan weer door met wat nieuws. Verder gedurende het grootste deel van je leven minstens 80 uur per week werken met alle gevolgens voor vriendschaps- en familiebanden.
En als je dan succesvol bent, ga je natuurlijk je opgebouwde vermogen delen met mensen die niet de moeite hebben genomen om iets op te bouwen...
En als je dan succesvol bent, ga je natuurlijk je opgebouwde vermogen delen met mensen die niet de moeite hebben genomen om iets op te bouwen...
dinsdag 15 november 2016 om 12:45
quote:MichelVD schreef op 15 november 2016 @ 11:59:
De mannen van C&A hebben 22 miljard euro op hun rekening staan
Iemand uit het lijstje hier aanwezig? Ik had graag wat eurootjes ontvangen
http://www.debeleggersgids.be/geld/de-1 ... derlanders
Ontvang je nog niet genoeg van ze?
Die mensen betalen enorm veel belasting, waarvan jij profiteert: scholen, zorg, uitkeringen, enzovoorts. De rijkste 10% in Nederland betaalt meer belasting dan de andere 90% bij elkaar.
Daarnaast zorgen zulke mensen voor werkgelegenheid. Ook daar profiteren we allemaal van. Ze hebben niet alleen bedrijven die allerlei mensen van werk voorzien, maar hebben daarvoor ook weer allerlei toeleveranciers en diensten nodig. Een bedrijf als C&A heeft 40.000 mensen in dienst, maar waarschijnlijk nog eens zo'n aantal aan leveranciers, transporteurs, bouwvakkers, accountants is van hen afhankelijk qua baan.
En als ze doodgaan dan slikt de fiscus ook nog eens een groot deel van hun vermogen op.
Ik lijk wel een VVD'er
De mannen van C&A hebben 22 miljard euro op hun rekening staan
Iemand uit het lijstje hier aanwezig? Ik had graag wat eurootjes ontvangen
http://www.debeleggersgids.be/geld/de-1 ... derlanders
Ontvang je nog niet genoeg van ze?
Die mensen betalen enorm veel belasting, waarvan jij profiteert: scholen, zorg, uitkeringen, enzovoorts. De rijkste 10% in Nederland betaalt meer belasting dan de andere 90% bij elkaar.
Daarnaast zorgen zulke mensen voor werkgelegenheid. Ook daar profiteren we allemaal van. Ze hebben niet alleen bedrijven die allerlei mensen van werk voorzien, maar hebben daarvoor ook weer allerlei toeleveranciers en diensten nodig. Een bedrijf als C&A heeft 40.000 mensen in dienst, maar waarschijnlijk nog eens zo'n aantal aan leveranciers, transporteurs, bouwvakkers, accountants is van hen afhankelijk qua baan.
En als ze doodgaan dan slikt de fiscus ook nog eens een groot deel van hun vermogen op.
Ik lijk wel een VVD'er
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 15 november 2016 om 12:46
quote:MichelVD schreef op 15 november 2016 @ 12:21:
@Pommiaan: ooit heeft iemand geknokt voor het geld. Anderen hebben heel wat minder verdienste aan hun geld. Soms is geboren worden genoeg
Klopt, maar moet je dat dan alsnog gaan uitdelen terwijl je opa/overgrootopa daar zijn leven aan heeft geweid? Als je in een rijk nest geboren wordt heb je gewoon geluk, en hoef je wat mij betreft geen verantwoording af te leggen aan de rest. Als je goede doelen wil steunen met dat geld, ga je gang. Als je met je luie reet 8 maanden per jaar op een jacht wil zitten van dat geld, ook prima.
Nogmaals, over vermogen betaal je gewoon belasting en dat lijkt mij genoeg
@Pommiaan: ooit heeft iemand geknokt voor het geld. Anderen hebben heel wat minder verdienste aan hun geld. Soms is geboren worden genoeg
Klopt, maar moet je dat dan alsnog gaan uitdelen terwijl je opa/overgrootopa daar zijn leven aan heeft geweid? Als je in een rijk nest geboren wordt heb je gewoon geluk, en hoef je wat mij betreft geen verantwoording af te leggen aan de rest. Als je goede doelen wil steunen met dat geld, ga je gang. Als je met je luie reet 8 maanden per jaar op een jacht wil zitten van dat geld, ook prima.
Nogmaals, over vermogen betaal je gewoon belasting en dat lijkt mij genoeg
dinsdag 15 november 2016 om 12:49
quote:MichelVD schreef op 15 november 2016 @ 12:21:
@Pommiaan: ooit heeft iemand geknokt voor het geld. Anderen hebben heel wat minder verdienste aan hun geld. Soms is geboren worden genoeg Oud geld bestaat niet of nauwelijks. Alleen de Oranjes hebben in Nederland oud geld, de rest van de oude 'adel', degenen die bezit hadden en konden houden zijn het al lang kwijt, verdeeld onder teveel kinderen, of opgegaan aan belastingen. Alle rijken in Nederland hebben gewerkt voor hun geld. Misschien niet zelf, maar dan vrijwel altijd de ouders of grootouders. Nog een generatie terug en je bent al nauwelijks 'rijk' meer, daarvoor verwatert geld te snel, en de meeste rijken zitten niet 3-hoog-achter op een flatje zuinig te zijn zodat hun kinderen ook nog wat overhouden.
@Pommiaan: ooit heeft iemand geknokt voor het geld. Anderen hebben heel wat minder verdienste aan hun geld. Soms is geboren worden genoeg Oud geld bestaat niet of nauwelijks. Alleen de Oranjes hebben in Nederland oud geld, de rest van de oude 'adel', degenen die bezit hadden en konden houden zijn het al lang kwijt, verdeeld onder teveel kinderen, of opgegaan aan belastingen. Alle rijken in Nederland hebben gewerkt voor hun geld. Misschien niet zelf, maar dan vrijwel altijd de ouders of grootouders. Nog een generatie terug en je bent al nauwelijks 'rijk' meer, daarvoor verwatert geld te snel, en de meeste rijken zitten niet 3-hoog-achter op een flatje zuinig te zijn zodat hun kinderen ook nog wat overhouden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 15 november 2016 om 13:13
quote:lilyjo schreef op 15 november 2016 @ 12:10:
Mijn man werkt in het bedrijf van één van de rijkste Nederlanders (in de top 20 in ieder geval). Ondanks dat het ontzéttend goed werken is daar en het van alle gemakken voorzien is, krijgt 'ie gewoon heel 'normaal' betaalt.
Wel leuk om het geschatte vermogen van de baas te lezen, dat bedrag hebben wij niet helaas
Ik werk ook in zo'n bedrijf, misschien is je man wel mijn collega
Anyway, ik vind het juist wel mooi dat in Nederland het grootste deel van de lijst juist van ondernemers(families) komt in plaats van 'oud geld'.
Mijn man werkt in het bedrijf van één van de rijkste Nederlanders (in de top 20 in ieder geval). Ondanks dat het ontzéttend goed werken is daar en het van alle gemakken voorzien is, krijgt 'ie gewoon heel 'normaal' betaalt.
Wel leuk om het geschatte vermogen van de baas te lezen, dat bedrag hebben wij niet helaas
Ik werk ook in zo'n bedrijf, misschien is je man wel mijn collega
Anyway, ik vind het juist wel mooi dat in Nederland het grootste deel van de lijst juist van ondernemers(families) komt in plaats van 'oud geld'.
dinsdag 15 november 2016 om 15:09
quote:pommiaan schreef op 15 november 2016 @ 12:16:
[...]
Maar ik vind dat altijd zo'n onzin dat de rijken maar hun vermogen moeten verdelen. Dat doen ze namelijk al met die 50+ procent belasting. Meer dan genorg vind ik. Veel van de rijke mensen hebben keihard geknokt voor hun vermogen. Mensen zien je succes, maar zien niet wat je daarvoor hebt moeten doen. Inderdaad,ze werken meer dan full-time per week.En dank zij hen hebben vele mensen een baan.En ze dragen meer dan genoeg belasting af voor de maatschappij.Laat ze in hun vrije tijd daar dan ook lekker van genieten. Als je geld tekort komt moet je net als hen hard aan het werk gaan.
[...]
Maar ik vind dat altijd zo'n onzin dat de rijken maar hun vermogen moeten verdelen. Dat doen ze namelijk al met die 50+ procent belasting. Meer dan genorg vind ik. Veel van de rijke mensen hebben keihard geknokt voor hun vermogen. Mensen zien je succes, maar zien niet wat je daarvoor hebt moeten doen. Inderdaad,ze werken meer dan full-time per week.En dank zij hen hebben vele mensen een baan.En ze dragen meer dan genoeg belasting af voor de maatschappij.Laat ze in hun vrije tijd daar dan ook lekker van genieten. Als je geld tekort komt moet je net als hen hard aan het werk gaan.
dinsdag 15 november 2016 om 15:23
dinsdag 15 november 2016 om 16:20