Help! Mijn kerel lust weinig!

13-11-2016 19:01 301 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een afschrijf-frustratie-topic.

Ik word er gék van, een vent thuis die haast niks lust. Ja patat en pizza lust ie en ook sushi maar dat zijn ook echt de enige drie waarvan hij een bord leeg eet. Groenten, mwah. Broccoli gaat, evenals spinazie maar daar blijft het zo'n beetje bij. Ik weet het niet meer, wat moet ik morgen nu weer eten? En de dag erop?

Vanmiddag kwam ik thuis met lasagna, weer eens wat anders. Ik dacht dat hij het wel ging proberen zodra ik het klaar had gemaakt. In plaats daarvan zat ik net alleen lasagna te eten. Hij eet zo een boterham ofzo.

Volgens hem moet ik gewoon eten wat ik wil. Maar ik heb geen zin om voor mij wat te makem en daarnaast ook wat voor hem. Bovendien vind ik dat ook stom. Vaak dubbele kosten voor het avondeten omdat hij niks laten lust...

Einde frustratieverhaal (herkenning?).
Ik eet thuis groenen uit pot of blik omdat dat ook gezond is en omdat ik van mijn werk thuiskom en alleen woon. Daarna moet ik boodschappen halen en zelf koken. Ik vind verse groenten vaak lekkerder maar ik heb dus niet de energie of zin dat ook te koken. Kost me te veel tijd. Pot- en blikgroenten lust ik ook, ook omdat ik niet kieskeurig ben.
World of Warcraft: Legion
Een vraag: Eten jullie of jullie partners alles bij elkaar, prakken jullie eten, of eten jullie alles gescheiden op?

Ik lust bijvoorbeeld wel sla, en ook wel aardappels met jus apart, maar ik zou nooit sla en aardappels met elkaar mengen, omdat ik niet dol ben op de combinatie. Jus lus ik wel met groente, mits het warme groente is (bijvoorbeeld rodekool of sperziebonen) Ik vermeng koud eten niet graag met warm eten. Vaak heb ik de gewoonte om eerst alle aardappels op te eten, daarna alle groente en dan het vlees.

Ik zal nooit eten prakken, omdat je dan een soort pap krijgt waarbij alle smaak verloren is gegaan. Dat vind ik zonde.
quote:hans66 schreef op 16 november 2016 @ 13:11:

Een vraag: Eten jullie of jullie partners alles bij elkaar, prakken jullie eten, of eten jullie alles gescheiden op?

Ik lust bijvoorbeeld wel sla, en ook wel aardappels met jus apart, maar ik zou nooit sla en aardappels met elkaar mengen, omdat ik niet dol ben op de combinatie. Jus lus ik wel met groente, mits het warme groente is (bijvoorbeeld rodekool of sperziebonen) Ik vermeng koud eten niet graag met warm eten. Vaak heb ik de gewoonte om eerst alle aardappels op te eten, daarna alle groente en dan het vlees.

Ik zal nooit eten prakken, omdat je dan een soort pap krijgt waarbij alle smaak verloren is gegaan. Dat vind ik zonde.Groenten meng ik wel door m'n aardappels. Het vlees eet ik meestal apart op (soms samen) en jus neem ik nooit, ik lust jus overigens wel. En grappig: ik maak soms gekookte aardappelen en als groente sla (met veel saus) en dat gooi ik over de aardappelen en eet ze samen op. Heerlijk vind ik dat.
Wauw lastig. Mijn vriend lust gelukkig alles (echt een healthfreak lol :P) maar mijn broertje daarintegen is precies zo gestoord met eetgedrag. Hij haalt bijna elke dag afhaal maaltijden (3x in de week patat is vrij normaal, pizza, kebab en dan nog bak chinees) want hij lust geen normaal eten. Ik heb nu al medelijden met zijn toekomstige vriendin. Denk dat hij al zeker 8 jaar geen groente meer heeft gegeten. Rot voor jou maar ik denk dat als je vriend het niet als probleem ziet er geen verandering in gaat komen helaas.. Niet leuk maar ik zou gewoon lekker voor je zelf blijven koken en af en toe hem misschien wat laten proeven. Mijn broertje zegt ook altijd van te voren: bah lust ik niet. Maar soms proeft hij een heel klein hapje en dan vind die het wel oke.
quote:hans66 schreef op 16 november 2016 @ 13:07:

Ik eet thuis groenen uit pot of blik omdat dat ook gezond is en omdat ik van mijn werk thuiskom en alleen woon. Daarna moet ik boodschappen halen en zelf koken. Ik vind verse groenten vaak lekkerder maar ik heb dus niet de energie of zin dat ook te koken. Kost me te veel tijd. Pot- en blikgroenten lust ik ook, ook omdat ik niet kieskeurig ben.1 of 2 keer per week boodschappen doen en de overgebleven tijd besteden aan het bereiden van verse groente? Dat kost niet overdreven veel meer tijd dan groenten uit een pot. Voorgesneden groentes uit het koelschap geven hetzelfde effect maar zijn toch een stuk lekkerder.
Diepvriesgroentes Hans? Dat komt dichterbij vers.
Later is nu

Ik zal nooit eten prakken, omdat je dan een soort pap krijgt waarbij alle smaak verloren is gegaan. Dat vind ik zonde.Eten prakken en mengen, voor mijn gevoel maak je er dan babyvoeding van. Ik zou me ook best beledigd voelen als iemand dat zomaar zou doen, zeker als het de bedoeling van mijn gerecht is om alle delen apart te eten. Net zoals zonder te proeven ergens zout oid over te gooien.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne

Ik zal nooit eten prakken, omdat je dan een soort pap krijgt waarbij alle smaak verloren is gegaan. Dat vind ik zonde.Wij eten alles apart. En koude groente als sla of rauwkost doe ik niet op mijn bord met vlees en aardappels, maar in een apart schaaltje.
Ik eet vrijwel nooit aardappels, vlees en groente, dus prakken is geen optie hier.
quote:cumulus schreef op 14 november 2016 @ 14:02:

[...]

Mijn moeder heeft ook de hongerwinter meegemaakt en heeft het op het nippertje overleefd omdat ze bij boeren terecht kon toen ze op sterven na dood was.

Daarom ook dwong ze me alles te eten, ook al kokhalste ik ervan. Ook al zat ik vol (wat, bedenk ik me nu, ook kokhalzen veroorzaakte).

Wat volgens het gros de Vivadames aanstellerij en asociaal is. Domheid kent soms werkelijk geen grenzen...

Wat de gevolgen van dat dwangvoeren zijn, is niet leuk. Groente en aardappel eten associeerde ik met "akelig". Je werd er misselijk van. Ja, zelfs de binnenkant van een patatje maakte me misselijk! Ik ben nog steeds geen friet-eter, al word ik er niet meer misselijk van.

Mensen met overgewicht hebben ook vaak te maken gehad met dwang-eten. Eet je bord leeg! Zo leerden ze hun grenzen niet kennen. Had niet eens altijd wat te maken met "lust ik niet", maar vooral met "ik zit vol".

Wist je trouwens dat sommige kinderen rond etenstijd vaak te moe zijn om te eten?

Pas toen ik zelf leerde koken en vooral: ánders dan mijn moeder (dus geen doorgekookte groenten bijvoorbeeld) ging het beter. En ik leerde mezelf toestaan dat ik echt mijn bordje niet altijd leeg hoefde te eten als ik bijvoorbeeld vol zat.

Ik heb alternatieven gezocht, maar zeg me niet dat ik me aanstel, onopgevoed ben of asociaal ben. Dat zegt meer over jullie domheid dan over mijn oude eetprobleem.

En een paar pagina's terug zeg je dat je liever friet dan groenten eet, maar dat toch maar niet doet omdat je anders teveel aankomt?

OT: ik zou het heel lastig vinden TO en ik kan me voorstellen dat het je frustreert. Ik zou niet elke keer zoveel moeite doen, maar het hem lekker zelf uit laten zoeken en af en toe tegemoet komen aan zijn wensen. Je kunt hem waarschijnlijk niks meer leren eten en het zou zonde zijn om jezelf steeds tekort te doen.

Hier weinig te klagen, ik houd zelf heel veel van noten, champignons, zeevruchten en vis. Dat is precies wat man niet lust, maar hij kookt elke avond een heerlijke maaltijd dus ik neem het graag voor lief. Op de avonden dat hij weg is, neem ik het er lekker van.
What I feared was the onset of incontinence was simply a mid-laugh crisis.
Dat mensen überhaupt kunnen overleven zonder groente

Niet het hele topic gelezen maar ik vind het gewoon aanstellerij van de bovenste plank. Je kunt iets niet zo lekker vinden, heeft iedereen wel en je kunt ergens van walgen maar dat kan niet vrijwel alles zijn. Pfff ik zou inderdaad eens bij het consultatiebureau langsgaan ja
quote:Baron-Samedi schreef op 16 november 2016 @ 16:31:

[...]

En een paar pagina's terug zeg je dat je liever friet dan groenten eet, maar dat toch maar niet doet omdat je anders teveel aankomt?

OT: ik zou het heel lastig vinden TO en ik kan me voorstellen dat het je frustreert. Ik zou niet elke keer zoveel moeite doen, maar het hem lekker zelf uit laten zoeken en af en toe tegemoet komen aan zijn wensen. Je kunt hem waarschijnlijk niks meer leren eten en het zou zonde zijn om jezelf steeds tekort te doen.

Hier weinig te klagen, ik houd zelf heel veel van noten, champignons, zeevruchten en vis. Dat is precies wat man niet lust, maar hij kookt elke avond een heerlijke maaltijd dus ik neem het graag voor lief. Op de avonden dat hij weg is, neem ik het er lekker van.Als ik zou moeten kiezen tussen friet en groente, wint de friet. Maar dan liefst rasfrietjes, daar zit puree in. Mijn gezond verstand kiest gelukkig de groente ;)
quote:Rhae schreef op 16 november 2016 @ 15:26:

Ik eet vrijwel nooit aardappels, vlees en groente, dus prakken is geen optie hier.

De enige gerechten met gekookte aardappels hier zijn stamppotten (boerenkool ) en dat is al 'geprakt'.

Edit: boerenkoolstamppot is een van de weinige Hollandse pot gerechten die ik kan waarderen.)
Boerenkool is de SHIZNIT
quote:cybermeisje schreef op 16 november 2016 @ 15:10:

[...]

Eten prakken en mengen, voor mijn gevoel maak je er dan babyvoeding van. Ik zou me ook best beledigd voelen als iemand dat zomaar zou doen, zeker als het de bedoeling van mijn gerecht is om alle delen apart te eten. Net zoals zonder te proeven ergens zout oid over te gooien.Boeit me werkelijk niets. Mij gaat het erom dat de mensen lekker eten, niet dat ze respect tonen voor mijn culinaire vaardigheden.
Wat ben ik toch blij met mijn vriend die heel veel lust en ook veel probeert. Natuurlijk zijn er dingen waar hij niet zo dol op is, maar hij eet het zonder morren op als hij het voorgezet krijgt. Gebakken lever met ui vind ik heerlijk, maar daar gruwelt hij echt van. Dat kan ik begrijpen, omdat er veel mensen zijn die het niet lekker vinden. Ik eet dat dan ook alleen als hij niet thuis eet. Iedere avond laat hij merken dat het eten hem goed gesmaakt heeft en dat hij blij is dat ik gekookt heb.
????????????
Niet alles gelezen maar het heeft ook te maken met hoeveel trek heb je? Als ik zelf een hele dag buiten heb gewerkt en een flink eind gefietst nou dat eet ik desnoods de tafel op dan heb je gewoon trek. En dan lust je alles hoor. Niet lusten is een welvaartsiets.
quote:Kuzu schreef op 16 november 2016 @ 10:37:

Maar hoe eten 'jullie' die groentes uit pot of blik dan?

Want verwerkt in gerechten wordt dat echt snot.

Met aardappels en vlees, vroeger bij mijn ouders deden we niet anders en kregen we alleen stamppotgroenten vers uit zak.

Mijn vader haalde de potten groenten ruim in het voren en zo was er altijd genoeg in huis mocht er een periode van weinig geld zijn.

Mijn man is hier de alleseter, ik lust bijna alles aan groente enz, alleen nasi, bami, macaroni, spaghetti en pizza vind ik echt niet lekker.
quote:cybermeisje schreef op 16 november 2016 @ 15:10:

[...]

Eten prakken en mengen, voor mijn gevoel maak je er dan babyvoeding van. Ik zou me ook best beledigd voelen als iemand dat zomaar zou doen, zeker als het de bedoeling van mijn gerecht is om alle delen apart te eten. Net zoals zonder te proeven ergens zout oid over te gooien.

Ik prak bijna alles, zo vind ik het eten het lekkerst.

Of ik je eten nu in de aparte delen eet of geprakt, het belangrijkste is toch dat je lekker gekookt hebt en dat het gesmaakt heeft.

Maakt me werkelijk niets uit als hier mensen meeeten en hun eten prakken, zolang ze er maar van genieten.
Een Hollands potje zou je nog kunnen prakken toch? Een stamppot andijvie of bietenstampje is ook niks anders dan geprakt eten. Maar als iemand hier in huis een quiche of couscousschotel of entrecote met pepersaus of tagliatelle primavera gaan prakken, tja, dat vind ik eigenlijk wel een beetje raar...
Wat eten we vanavond?
quote:blauwuiltje schreef op 16 november 2016 @ 20:25:

Niet alles gelezen maar het heeft ook te maken met hoeveel trek heb je? Als ik zelf een hele dag buiten heb gewerkt en een flink eind gefietst nou dat eet ik desnoods de tafel op dan heb je gewoon trek. En dan lust je alles hoor. Niet lusten is een welvaartsiets.

Nouja, wat ik al eerder meldde: laatst las of hoorde ik van iemand, die (ik meen) tuinbonen zó vies vond, dat ze zelfs tijdens de hongerwinter hiervan af bleef. Kennelijk maakt honger rauwe bonen niet zoet. Niet voor iedereen.

En heel veel trek is nog wat anders dan honger. Ik lust geen lever. Kan ik een hele week in de tuin gaan werken, lust ik nog steeds geen lever
Later is nu
Nog een keer over vreemd eten. In paar jaar geleden zat ik in een reisgezelschap in een hotel in Sint-Petersburg. In Rusland dus.

Wat verwachtte ik daar? Russisch eten. Maar als ik naar het buffet kijk zie ik: pasta, gebakken aardappelen, patat, groente, dingen die ik in een gewoon Nederlands restaurant ook tegen zou komen. Ik lustte dat alles wel, maar ik vond dat enigszins jammer. Ik vond dus dat het hotel te veel rekening heeft gehouden met westerse toeristen die de Russische keuken waarschijnlijk niet zou weten te waarderen.

Gelukkig heb ik daar wel wodka gehad. Dat was ontzettend sterk. De eerste slok was erg. De slokken daarna waren wat minder erg, omdat ik daar enigszins aan gewend raakte.Maar het is niet erg, dat veel mensen geen wodka lusten.
quote:makreel schreef op 16 november 2016 @ 20:50:

Een Hollands potje zou je nog kunnen prakken toch? Een stamppot andijvie of bietenstampje is ook niks anders dan geprakt eten. Maar als iemand hier in huis een quiche of couscousschotel of entrecote met pepersaus of tagliatelle primavera gaan prakken, tja, dat vind ik eigenlijk wel een beetje raar...Nederlands eten zou ik echter ook niet prakken. Voor de rest wel met je eens.
quote:hans66 schreef op 17 november 2016 @ 11:13:

Nog een keer over vreemd eten. In paar jaar geleden zat ik in een reisgezelschap in een hotel in Sint-Petersburg. In Rusland dus.

Wat verwachtte ik daar? Russisch eten. Maar als ik naar het buffet kijk zie ik: pasta, gebakken aardappelen, patat, groente, dingen die ik in een gewoon Nederlands restaurant ook tegen zou komen. Ik lustte dat alles wel, maar ik vond dat enigszins jammer. Ik vond dus dat het hotel te veel rekening heeft gehouden met westerse toeristen die de Russische keuken waarschijnlijk niet zou weten te waarderen.

Gelukkig heb ik daar wel wodka gehad. Dat was ontzettend sterk. De eerste slok was erg. De slokken daarna waren wat minder erg, omdat ik daar enigszins aan gewend raakte.Maar het is niet erg, dat veel mensen geen wodka lusten.

`

Dat klopt, van dat aanpassen aan westerse keuken voor een reisgezelschap. Heb ik ook vaak gemerkt. Restaurants spelen op veilig , en gaan er van uit dat de meerderheid lust wat er op tafel komt. Vandaar dat ik de laatste jaren alleen nog organisaties kies waar de maaltijden niet inbegrepen zijn. Gewoon iets zoeken waar je op dat moment zin in hebt.

Maar wat Rusland betreft, k was er 30 jaar geleden, geen pasta en gebakken aardappelen, maar gewoon wat er net voorhanden was, en dat was niet zoveel bijzonder. Dus toen zou ik echt wel gebakken aardappelen gewild hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 17 november 2016 @ 11:24:

[...]

`

Dat klopt, van dat aanpassen aan westerse keuken voor een reisgezelschap. Heb ik ook vaak gemerkt. Restaurants spelen op veilig , en gaan er van uit dat de meerderheid lust wat er op tafel komt.

Ja, dat zou kunnen. Men zou kunnen hebben gedacht: "Er komt een grote groep westerlingen dus wij als hotel bieden in het restaurant datgene aan wat zij in hun land normaal eten: gebakken aardappels, pasta, etc."

quote:Vandaar dat ik de laatste jaren alleen nog organisaties kies waar de maaltijden niet inbegrepen zijn. Gewoon iets zoeken waar je op dat moment zin in hebt.Ik vond Zuid-Afrika daarom interessant. Ik heb daar al iets eerder over gezegd. Ik wil even een Zuid-Afrikaan voelen en eten wat de lokale bevoling daar normaal ook eet. Nederlands eten kan ik wel weer als ik thuis ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven