Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah super misc, gefeliciteerd! Wat een opluchting zal dat zijn!

Fiep, precies dat! Ik dacht ook dat zodra je een positieve test had, het allemaal rozengeur en manenschijn zou zijn (lichamelijke kwaaltjes even daar gelaten), maar ik maak me nu juist ontzettend zorgen dat het mis zal gaan. Heb nu het gevoel dat ik me beter zal voelen zodra ik een kloppend hartje heb gezien, maar wie weet ga je je dan inderdaad weer zorgen maken om andere dingen... Ahh moet toch maar proberen te genieten, maar het is zo moeilijk!
mlsc, wat een goed nieuws! Ik ben heel blij voor jullie! Dat kloppend hartje zal jullie goed gedaan hebben. Ik tel de dagen af tot volgende week dat we dat ook zullen zien

Vervivaen, ik denk dat dat het natuurlijke proces is dat in gang gezet wordt als je mama wordt zeker? Vanaf nu zullen we altijd wel zorgen hebben. Is het niet om het feit of het vruchtje goed groeit, een kloppend hartje heeft, dan zal het wel zijn of ze goed eten/lopen/naar school gaan/.. Dus in feite weet je dat je je altijd wel ergens zorgen om zal kunnen maken, dus belangrijk dat we er bij stil staan om ook te genieten! Ik besef vandaag ineens dat ik er komende zondag al 8 weken op heb zitten en dat er zomaar ineens al 2 maanden voorbij gevlogen zijn. en Kerstmis zal ook wel zo daar zijn.
Bedankt. Ja dat is wel zo. Al mag het nog sneller gaan hoor.

Voelen ons echt fantastisch hoop dat iedereen dezelfde echo mag meemaken!

Bekijken ze in Nederland ook de nekplooi voor afwijkingen? En doen jullie ook nog een bloedtest. Hier gaan we deze wel doen.
Fantastisch nieuws mlsc!! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! hier in nl doen ze ook een nekplooi meting en kan je kiezen voor een bloedtest.

Dan gaat de tijd toch best wel weer snel hè fiep! Overmorgen ben ik 7 weken en inderdaad, hoe langzaam de eerste dagen gingen heb ik nu het gevoel dat ze voorbij vliegen. Ik moet nog 3 weken wachten op mijn echo, dat voelt als heel lang maar de afgelopen 2 weken (sinds ik weet dat ik zwanger ben) zijn toch snel gegaan.

Ik merk ook dat ik er overdag weinig mee bezig ben. Ik ben natuurlijk druk met werk en met ons nieuwe huis. Ik geniet ook echt wel van de gedachte dat er een baby in me buik groeit, ondanks dat ik het nog niet zo goed besef. In mijn achterhoofd is er nog een heel zacht stemmetje die af en toe oppert dat het allemaal nog mis kan gaan, maar die negeer ik zoveel mogelijk. Hopelijk is de echo helemaal goed en kunnen we het van de daken schreeuwen ;). Wij vertellen het familie en vrienden ook met kerst/oud&nieuw.
Mlsc wat een goed nieuws.. weer een stap dichterbij.. laat ook nipt doen ivm met mijn leeftijd..
Fiep, je hebt helemaal gelijk! Ik ga net als pigtails vanaf nu ook proberen dat stemmetje te negeren en meer proberen te genieten. Voor mij gaat de tijd nog heel langzaam, maar weet ook pas vier dagen dat ik zwanger ben. Hopelijk gaat het net als bij jullie de komende weken ook wat sneller.

Misc, ja je kan er in NL voor kiezen om een combinatietest te doen, dan meten ze nekplooi, bloed, etc. Daar moet je wel zelf voor betalen als je geen medische indicatie hebt (€160), maar wij gaan het zeker doen.
Mlsc wat een goed nieuws!!!

Ben blij voor jullie!

Hier heel nerveus, maar heeft weinig te makej met mijn zwangerschap eigenlijk. Dat kijk ik met de dag. 1 dec natuurlijk pas de echo. Maar morgen moet ik afrijden en vind het echt heel spannend!
April alvast succes voor morgen!!
april, wat bedoel je met 'afrijden'?

Bij ons gebeurt er ook nekplooimeting en is er een mogelijkheid voor een gewone bloedtest en een NIPT-bloedtest. De gewone bloedtest geeft 80% zekerheid op duidelijkheid rond bepaalde afwijkingen. Bij de NIPT-test wordt het dna van moeder en kind bekeken en heb je 99,9% zekerheid én weet je het geslacht ook al op ongeveer 12 weken. Voor de NIPT-test moeten we 390€ betalen (al heb ik gehoord dat dat niet overal dezelfde prijs is - meestal nog meer). Dit wordt niet terugbetaald. We zijn er nog niet helemaal uit of we dat wel zouden doen, man is er wel voorstander van.

mlsc, hier mag het ook sneller gaan hoor:D En ik heb elke dag toch nog het gevoel dat het niet snel genoeg gaat omdat ik zo graag wat verder in de zwangerschap wil zijn, maar als ik dan terugkijk op de afgelopen weken is het toch snel gegaan. Afwachten afwachten en duimen dat ons minimensje goed blijft groeien!
Ik heb morgen rijexamen auto Fiep!
Gaat vast goed komen April! Denk maar zo, als het vandaag niet lukt, dan de volgende keer! Succes alvast!
[quote]Fiep- schreef op 16 november 2016 @ 14:44:

Bij ons gebeurt er ook nekplooimeting en is er een mogelijkheid voor een gewone bloedtest en een NIPT-bloedtest. De gewone bloedtest geeft 80% zekerheid op duidelijkheid rond bepaalde afwijkingen. Bij de NIPT-test wordt het dna van moeder en kind bekeken en heb je 99,9% zekerheid én weet je het geslacht ook al op ongeveer 12 weken. Voor de NIPT-test moeten we 390€ betalen (al heb ik gehoord dat dat niet overal dezelfde prijs is - meestal nog meer). Dit wordt niet terugbetaald. We zijn er nog niet helemaal uit of we dat wel zouden doen, man is er wel voorstander van.

Hier hoeft het niet voor mij als nekplooi goed is. Maar vriendin wilt het heel graag. Dus hebben afgesproken het te doen. Afhankelijk van de nekplooi gaan we het al dan niet vertellen met kerstmis. Anders wachten we de resultaten van de nipt-test af.

mlsc, hier mag het ook sneller gaan hoor:D En ik heb elke dag toch nog het gevoel dat het niet snel genoeg gaat omdat ik zo graag wat verder in de zwangerschap wil zijn, maar als ik dan terugkijk op de afgelopen weken is het toch snel gegaan. Afwachten afwachten en duimen dat ons minimensje goed blijft groeien!

Klopt inderdaad wel. Heb al geel de dag een lach op mijn gezicht. Het hartje is toch speciaal. Nu lijkt het echt helemaal echt!
Zouden jullie mij uit de tabel willen halen? Vannacht en vanmorgen enorm bloedverlies gehad

Heel veel geluk en plezier voor jullie allemaal! Liefs
Oh nee april.. Wat rot.. Ben je zeker dat het echt mis is? Ben je naar de dokter/ziekenhuis gegaan?

Ik heb je uit de tabel gehaald, maar hoop dat er toch nog een kansje is..

Sterkte x
quote:Fiep- schreef op 16 november 2016 @ 14:44:

mlsc, hier mag het ook sneller gaan hoor:D En ik heb elke dag toch nog het gevoel dat het niet snel genoeg gaat omdat ik zo graag wat verder in de zwangerschap wil zijn, maar als ik dan terugkijk op de afgelopen weken is het toch snel gegaan. Afwachten afwachten en duimen dat ons minimensje goed blijft groeien!Ik breek heel even in! Hier ook een juli-moeder-to-be (maar schrijf in het "eerste helft juli topic"). Wij willen ook graag de NIPT, maar zien bedragen rond de 600. Mag ik vragen of je uit Nederland komt? Zo ja, via welke weg is het dan rond de 390? Mijn verloskundige wil wel bloed afnemen en opsturen naar België, maar dat is volgens mij wel rond de 600.
Oh april wat naar

Ga je wel even maar een verloskundige om het na te laten kijken? Vriendin van me heeft ook enorm veel bloedverlies gehad maar toen bleek het toch nog goed te zijn. Wil je geen valse hoop geven, maar wel belangrijk om even zekerheid te hebben nu toch?
April en ook nog wel he rijexamen vandaag... zou toch de verloskundige even bellen..... laat je het nog even weten meid??
Ga vanavond idd nog naar de vlk. Laat het wel weten nog meiden
Succes met afrijden!! Tot toi
Hey Schuifspeldje, ik woon in België en dat is de info die ik van mijn gynae heb gekregen. Maar zelfs binnen België worden er verschillende prijzen gehanteerd, maar meestal toch 390 euro.

Er is bij ons één ziekenfonds dat het volledig terugbetaalt, en dat is OZ.

Normaal gezien is 390 euro de vaste prijs, maar in 8 erkende Belgische genetische centra kan je het laten doen voor 290 euro. Als je het in een ziekenhuis laat doen dat geen erkend genetisch centrum is, is het gewoon 390 euro.

Hieronder kan je alles over de nipt-test en de kosten in België lezen:

https://www.uzleuven.be/nipt

Hieronder kan je alles lezen over het fenomeen dat veel Nederlandse vrouwen de NIPT-test in Belgie laten doen en waarom (en dat dat ook gewoon oke is):

http://jababy.nl/zwangers ... gie-populairder-dan-ooit/

Hieronder kan je de adressen terugvinden van de 8 erkende centra, waar je zelf een afspraak mee kan maken:

https://rarediseases.wiv-isp.be/nl/register/centra

Schuifspeldje, samengevat, voor het verschil van 310 euri (600-290) kan je al wel eens naar het dichtsbijzijnde centrum in België rijden, denk ik:D
april, ik denk aan je
Hier bloedverlies. Moeten vanavond langsgaan om 16u30. Mijn wereld stort in !
mlsc, het moet niet persé betekenen dat het mis gaat.. Maar ik snap dat jullie je zorgen maken. Hou ons op de hoogte. Ik denk aan jullie
Thanks. Maar geloof er niet in. Echt even gehad
Die onzekerheid he.. hoeft inderdaad niets te betekenen.. zelf ik heb nog hoop..

Maar ik snap jullie bezorgdheid hoor.. succes.. hopen dat het niets is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven