Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's

NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09

Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Regendagen is regeldagen
Leuk om al die updates te lezen!

Hier gaat alles goed, ons zoontje is nu 7 weken en een rustige baby . Alleen met de voeding zijn we erg aan het zoeken, hij krijgt nu 7x 100ml maar hij komt toch voor de 8e voeding. Hongerige baby voeding werkt ook niet want hij blijft gewoon komen voor de 8e voeding (Dit is allemaal in overleg met het ziekenhuis).
Wat goed dat jullie dat zeggen van dat wennen aan een flesje! Dochter is nu 5 weken, dus een mooi moment om daarmee te gaan beginnen dus. Ik denk dat ik eerst maar voor een handkolf ga en als ik tegen het eind van mn verlof nog steeds volledig borstvoeding geef sn ermee door wil gaan, een dure dubbele elektrische kolf koop. Ik had niet van te voren een beeld dat ik persé 6 maanden ofzo bv wilde geven, meer 'we zien wel hoe het gaat', maar het loopt nu zo lekker dat ik in ieder geval nog een tijd door wil gaan.

Muziekmeisje, wat fijn dat je weer mag hardlopen. Stomme vraag misschien, maar hoe weet je dat je dat weer mag? Ik dacht nl dat daar 12 weken voor stond. Ik wil ook wel weer gaan rennen! Heb jij je wagen er speciaal op uitgezocht?
@chip, ik mag nog niet met de kinderwagen rennen, dat kan pas als de meiden in het buggydeel zitten, dus rond 6 maanden. Dus doe ik ze nu in de fietskar -daar liggen ze in een hangmatje- en dam het joggingwiel ervoor. Het is wel een bakbeest van een kar! (Chariot cougar)

Ik heb zelf gekeken of hechtingen er goed uitzagen en toen voorzichtig geprobeerd --> geen last van bekken, dus nu verder uitbouwen. Ik heb ook wel eens 12 weken gehoord, maar ik houd de grens aan die mij het meeste aanspreekt :-).

@chip, als het je lukt werkt tegelijk voeden en afkolven met handpomp heel goed. Dan stroomt het lekker door :-)..

@women, hier net laatste controle in het ziekenhuis gehad (man dan). Ze gingen wegen en vooral vragen hoe het gaat.

@rozediamant, mag hij die 8ste voeding echt niet? Als hij nog niet terug wil naar 7, Tja, zou ik denk ik nog even op 8 blijven zitten?
@muziekmeisje Ik geef hem gewoon de 8e voeding, hem laten liggen terwijl hij honger heeft doe ik niet aan. Het gaat er meer om dat hij 700ml per dag drinkt en hij pas 7 weken is. Nou ja, 800ml want ik geef hem die 8e voeding als hij komt . Die 8e voeding is eigenlijk teveel met de hoeveelheid die hij nu krijgt, met hongerige babyvoeding hoopte we dat hij langer verzadigd zou zijn en niet zou komen voor die 8e, helaas.
quote:chip schreef op 06 oktober 2016 @ 13:11:

Wat goed dat jullie dat zeggen van dat wennen aan een flesje! Dochter is nu 5 weken, dus een mooi moment om daarmee te gaan beginnen dus. Ik denk dat ik eerst maar voor een handkolf ga en als ik tegen het eind van mn verlof nog steeds volledig borstvoeding geef sn ermee door wil gaan, een dure dubbele elektrische kolf koop. Ik had niet van te voren een beeld dat ik persé 6 maanden ofzo bv wilde geven, meer 'we zien wel hoe het gaat', maar het loopt nu zo lekker dat ik in ieder geval nog een tijd door wil gaan.

Muziekmeisje, wat fijn dat je weer mag hardlopen. Stomme vraag misschien, maar hoe weet je dat je dat weer mag? Ik dacht nl dat daar 12 weken voor stond. Ik wil ook wel weer gaan rennen! Heb jij je wagen er speciaal op uitgezocht?Tip: meeste zorgverzekeraars vergoeden deels de borstkolf! Ik kreeg 75 Euro terug en hen de kolf ook nog in de aanbieding gekocht dus dubbel feest.
Moniek inmiddels ook bevallen? Wanneer ben je bevallen en hoe gaat het nu?
Jaa 2 weken te vroeg op 18 september

Gaat hartstikke goed. Bv goed op gang en de kleine man groeit goed. Alleen de nachten soms wat kort. Maar ook dat komt vast goed
Gefeliciteerd Moniek! Fijn dat het goed gaat!
Hoi allemaal!

Hier gaat ook alles goed!

BV loopt als een trein en ze is inmiddels al weer 4,2 kg

Wel spruw inmiddels en dat is voor mij geen pretje met voeden. Nu medicijnen voor en wordt al beter. Gelukkig heeft de kleine er geen last van.

Ik moet in januari weer beginnen met werken en de kleine zal dan ruim 4 maanden zijn.

Ik ga ook kolven op het werk. Dit zal 2x per dag zijn om er voor te zorgen daf m'n productie niet achter uit gaat en ok genoeg kolf voor 2 voedingen voor haar.

Ik heb een medela swing maxi dubbele.

Werkt prima!

Ik ga als de spruw helemaal weg is ook beginnen met oefenen met flesje en zo ook wat extra voorraad aanmaken.

Wil proberen zo lang mogelijk BV te geven sowieso tot een naar ivm eerdere allergieën van mijn zoon.

Wil ik op deze manier wat proberen te voorkomen.

Ik kan ook niet wachten om weer te gaan sporten, nog even 3 weekjes geduld en dan rustig aan weer hardlopen en daarna bootcamp

Hechting is hier al opgelost en geen last van gelukkig.

Af en toe vloei ik nog, hopelijk dat ook snel klaar en dan over 4/5 weekjes spiraal er weer in.
Hallo meiden,

Nog geen tijd gehad om alles bij te lezen want wij zijn volop aan het genieten! Vorige week donderdag zijn wij ouders geworden van een prachtige dochter Zoë! Het gaat enorm goed met ons, het is een heerlijke rustige en tevreden baby :-)
Gefeliciteerd Schaapje1991 !!
Gefeliciteerd!! Geniet er van!
Gefeliciteerd Moniek en Schaapje!!!
Gefeliciteerd Moniek en schaapje.
Hi dames,

Hoe gaat het met jullie en jullie baby's?

Het kolven gaat mede dankzij jullie tips erg goed! Ik heb een Philips handkolf aangeschaft en kolf 's morgens tegelijk met het voeden, dat loopt heel goed. Heb een klein voorraadje in de vriezer, maar meestal laat ik het flesje dezelfde dag geven door vriend of een van de opa's en oma's als die hier zijn, dan went ze daar een beetje aan. Ik hoef pas in januari te werken, dus heel veel voorraad is nog niet nodig.

Sinds vorige week slaapt ons slaapkopje 's nachts door! Van 23.30 tot 6.00 uur ongeveer, heerlijk! Zomaar opeens! Heel erg fijn is dat.

Vandaag bij het cb heeft ze de eerste twee vaccinaties gekregen en ze heeft eerst een paar uur geslapen (op mij, box of wieg wilde ze niet) en was daarna ontroostbaar. Ze heeft geen koorts, maar maakte zichzelf helemaal overstuur, dus heb haar toch maar paracetamol geveven. Nu ligt ze weer heerlijk te slapen, maar durf haar niet in box te leggen, bang dat ze wakker wordt. Hebben jullie kleintjes al prikken gehad? En hoe reageerden ze hierop?
Hoi Chip!

Fijn he als ze doorslapen! Onze kleine slaapt van 22.00 tot 07.30, hij is nu bijna 11 weken. Hij heeft zijn eerst vaccinatie al gehad op een klein beetje verhoging na (niet boven de 37,5) was hij verder gewoon normaal, niet hangerig of huilerig. Volgende week krijgt hij al weer zijn 2e vaccinatie.
Hoi allemaal!

Hier gaat ook alles goed. Kleine meid is al weer 6,5 week.

Slaapt nog niet door helaas ;)

Komt nog wel 2 x per nacht voor een voeding.

Begin van de avond heeft ze haar langste slaapje.

Wordt vanzelf wel langer of verschoven.

Gelukkig is ze met 5 'min klaar met drinken dus ik lig ook zo weer in bed.

Eerste prikjes nog niet gehad.

ze groeit goed, begint te lachen.

Oefen flesjes pakt ze ook, dus binnenkort kan mama ook weer een avondje de hort op
Hey allen,

het gaat ook goed hier! Wel druk, maar dat zal niet alleen bij mij zo zijn denk ik .

Onze meiden zijn beide nu ruim boven de 5 kg en waren gisteren 12 weken. Onze kleinste is nu lang en licht, haar grote zus is een klein propje (kleiner maar wel zwaarder). Beide hebben prachtige spekbeentjes en hamsterwangetjes. Krampjes en huiluurtje vallen heel erg mee, wel spuugt E. erg veel. We houden haar maar veel rechtop en laten haar overdag op de buik slapen.

E. lijkt een weekje voor te lopen op R.: volgen, lachen, ze doet het allemaal een week eerder. Overdag zijn de meiden meestal om beurten wakker, wel gezellig eigenlijk. Ik voed alleen nog tegelijk als man er ook is; met zoontje erbij kan dat écht niet meer, die pakt z'n ruimte dan . Tegelijk vind ik ook enger worden omdat de meiden op hun zij kunnen rollen en dus van kussen af; vooral klaarleggen en wegleggen vind ik griezelig. Gelukkig zijn ze nu meestal in 15 min. klaar, het kost steeds minder tijd.

Ze slapen niet door, ik moet er 2x uit 's nachts. Ik voed dan wel beide, dus maak er altijd eentje wakker. Helaas laten ze zelden langer dan 4 uur tussen de voedingen zitten, en doen ze dat hooguit één keer per nacht, daarna weer om de 3 uur. Om het vol te kunnen houden geeft man nu de laatste voeding. Ik kolf dat dan 's nachts extra af en lig dus elke dag om 21:00 in bed.

Borstvoeding begint me langzaam wel tegen te staan; het vreet energie en ik heb continu zo'n honger. Plus het nakolven 's nachts om te voorkomen dat m'n productie terugloopt. Ik ben er fysiek moe van. Over een weekje heb ik 3 maanden gered, dan maar eens kijken. Ik wilde eigenlijk tot 4 maanden, maar 3 maanden is ook mooi...
anoniem_10739 wijzigde dit bericht op 15-11-2016 13:39
Reden: 15 kg, echt niet ;-)
% gewijzigd
Hoi allemaal,

Muziekmeisje, jij hebt echt je handen vol aan twee baby's en een peuter. Ik kan me goed voorstellen dat je erg vermoeid raakt van de borstvoeding. 3 maanden is toch hartstikke mooi? Ik had me van te voren ook vooral voorgenomen om niet een bepaalde termijn in mijn hoofd te hebben, maar gewoon te kijken hoe het loopt. Bovendien ben je ook niet van het ene op het andere moment afgebouwd, dus je zit zo op 3,5 maand.

Mijn kleine meisje is vandaag 11 weken en ik vermoed rond de 5 kg, ze was twee weken geleden 4,7 kg en ik zie haar bijna letterlijk groeien. Ze gaat nu ook de figuurtjes aan de mobiel echt volgen en heeft ontdekt dat ze in de box met haar voetje tegen een rammelaar kan trappen. Rammelaar oppakken doet ze nog niet, maar als ik hem in haar vuistje klem, speelt ze er wel even mee. Als ze op haar buik ligt, laat ze zich soms opzij vallen, ze rolt nog niet naar haar rug, maar zou me niet verbazen als ze dat opeens doet.

Hoe ontwikkelen jullie baby's zich? Niet om te vergelijken hoor, maar ben wel benieuwd wat ik bij deze leeftijd kan verwachten en ook wat leuk is om te stimuleren als ze in de box ligt.

Groetjes Chip
Dank je chip, ik zou van anderen echt niet vinden dat ze door moeten zetten, dus mss voor mezelf ook wat liever zijn

Onze meiden volgen nu goed met de ogen en kunnen half per ongeluk, half expres, tegen speeltjes van de babygym aanslaan. Lachen doen ze nu beiden, alleen E. heeft een keer op haar zij gerold. Maar dat was meer per ongeluk denk ik. Bij alles is E. de eerste en volgt R. een weekje later . Bij ons is de babygym nu favoriet,maar gewoon in de box liggen is ook soms wel leuk. Ben ook wel benieuwd hoe de andere hummeltjes het doen!

Al op de zij rollen is knap hoor chip! Leuk om te zien dat dat nu al echt kan verschillen!
Wat leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie baby's ! Onze kleine is nu 13 weken en weegt nu ruim 5kg. Hij doet het hartstikke goed en slaapt al sinds 10wkn door . Hij slaapt nog wel veel en begint nu ook te grijnzen en te lachen, echt heel schattig.
Super hoe je het allemaal doet muziek meisje met 2 baby s & een dreumes!

Ons meisje is nu 9 weken en ik denk tussen de 5,5 & 6 kg. Groeit als kool op mijn BV!

Drinkt zo n 8x per dag om de 3 u, soms 2 u en s nachts laat ze er 4u tussen heeeeel af en toe 5u. Maar ik moet er dus geregeld uit s nachts.

Ze drinkt super snel dus kost niet veel tijd & energie BV. In 5 min is ze klaar.

Ze volgt al waar ik ga, ze lacht en begint nu haar eigen geluidjes te maken. Zo leuk!

Hebben jullie de kleintjes al in eigen kamertje liggen? En al vanaf een standaard tijd boven of nemen jullie de baby mee als je zelf gaat slapen ?
Super muziekmeisje is niet niks een tweeling en een peuter. Maar snap wel dat de bv je nu begint op te breken.

Maar 3 maanden is al heel netjes hoor.

Ik heb 5 weken afgekolfd en toen was ik het eigenlijk wel beetje zat. Kostte zoveel tijd, want het moest na of voor de fles geven.

Ineke fijn om te horen dat jouw meisje het ook zo goed doet.

Ons mannetje is zaterdag 11 weken. Tijd vliegt gewoon. Hij is nu ongeveer 4,5 kilo dus hij doet het super goed. Nog even en we zitten in maatje 56.

Ook hier al lachen en kletsen, zo ontzettend schattig.

S nachts ligt hij in zijn eigen bed op zijn kamer en na de fles tussen 18.30 en 20.30 gaat hij al naar boven. Overdag slaapt hij op zijn buik in de box. Dit omdat hij zo heerlijk slaapt en ivm voorkeurshouding die zeer hardnekkig is. Wil hem overdag wel in bedje maar dat wil eigenlijk niet echt lukken. Dan blijft hij huilen.

Hoe doen jullie dat? Of waar slapen jullie kindjes?

Over 2.5 week moet ik alweer gaan werken en ik vind het echt vreselijk!
Vera slaapt overdag nog beneden, in de box, kinderwagen of Maxicosi als we onderweg zijn.

S avonds slaapt ze in de wieg naast ons bed.

Ze gaat dan met ons mee naar boven als we naar bed gaan.

Maar wil nu proberen om haar s avonds ook rond 19.00-20.00 in haar ledikantje op eigen kamer te slapen leggen.

Hopelijk krijgt ze dan btje ritme door te gaan slapen van 19.00-07.00 met voedingen tussendoor.

Vanavond gaan we het proberen.

En ik lekker naar de sportschool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven