Gezondheid alle pijlers

Oogkleur?

16-11-2016 08:44 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben Isabelle, 17 jaar en heb nogal vraag naar mijn oogkleur. Ik heb groene ogen, terwijl mij moeder en broertje bruinogig zijn en mijn vader blauws ogen heeft. Ik heb al uit meerdere sites geconcludeerd dat het heel raar is, heeft iemand misschien een verklaring voor mijn groene ogen?

Groetjes, een heel nieuwsgierig meisje!
quote:emmylou schreef op 16 november 2016 @ 10:35:

Mijn opa en oma hadden allebei blauwe ogen. Ze hebben 10 kinderen gekregen waarvan 5 met blauwe ogen en 5 met bruine ogen.

Zelfs dat kan (en ja ze zijn echt van mijn opa)Dat gebeurt in mijn familie ook; overwegend blondharig met blauwe ogen maar elke generatie zitten er ook enkele bij met donker haar en donkere ogen, iedereen denkt altijd dat het een apart gezin is, maar het zijn neefjes en nichtjes van elkaar en niet van de melkboer.
Ik heb blauwe ogen en mijn zus bruine.

Toch lijken wij alletwee sprekend op mijn vader, en ook op elkaar.

Ja dus, het kan.
quote:Dormouse schreef op 16 november 2016 @ 10:40:

[...]

Dat gebeurt in mijn familie ook; overwegend blondharig met blauwe ogen maar elke generatie zitten er ook enkele bij met donker haar en donkere ogen, iedereen denkt altijd dat het een apart gezin is, maar het zijn neefjes en nichtjes van elkaar en niet van de melkboer.

Hier ook ja, overwegend blond en blauwe ogen en enkelen in elke generatie met bruine ogen en donker haar en een tintje. Er zitten zelfs enkelen bij die een mongolenvlek hadden bij geboorte.

Ergens zit er iets Aziatisch. Ik ben zeer wit, lichtblond rossig haar en blauwe ogen (met sommig lichtinval wat groen), maar wel een beetje Aziatische ogen. Er wordt me regelmatig gevraagd of ik een blonde Chinees ben.

Overigens hebben mijn blonde dochters duidelijk Aziatische ogen, maar dat komt ook doordat mijn man half Chinees is.
Ab imo pectore
erfelijkheid oogkleur
Je bent zelf een theepot
quote:emmylou schreef op 16 november 2016 @ 10:52:

[...]

Hier ook ja, overwegend blond en blauwe ogen en enkelen in elke generatie met bruine ogen en donker haar en een tintje. Er zitten zelfs enkelen bij die een mongolenvlek hadden bij geboorte.

Ergens zit er iets Aziatisch. Ik ben zeer wit, lichtblond rossig haar en blauwe ogen (met sommig lichtinval wat groen), maar wel een beetje Aziatische ogen. Er wordt me regelmatig gevraagd of ik een blonde Chinees ben.

Overigens hebben mijn blonde dochters duidelijk Aziatische ogen, maar dat komt ook doordat mijn man half Chinees is.

Grappig hoe dat werkt he? Hoe iets zo dominant kan zijn, zich soms in een lijn generaties niet laat zien en dan tóch weer bovenkomt. Een van mijn overijverige overgrootmoeders heeft het uiteindelijk terug kunnen traceren naar iets Portugees

Leuk om te horen dat het ook in andere families zo contrasterend voorkomt. Je hoort het vaker over neusvormen de dat soort dingen, maar zodra het over iets meer opvallende kenmerken zoals oog- en haarkleur gaat wordt er vaak meteen "melkboer" gegild Terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Nou, volgens dit plaatje wel....... Ik weet alleen niet hoe 'waar' dit plaatje is

Nee is niet raar

Iedereen uit mijn familie heeft bruine ogen en ik heb groene met een geel randje
Je bent van de melkboer
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Haha, grappig dat dit zo vaak voor komt! Nooit zo specifiek op gelet. Ik heb een donkere huis en m'n ogen zijn dus vrij licht. Het zou ook wel raar zijn als ik blauwe ogen had, dan eerder bruin!
Alles kan hoor daar hoeven je ouders echt niet licht of donker voor te zijn of iemand in de familie!

Mijn nicht is bevallen allebei pikdonker qua haar en ogen en hun kindje is zo licht als ik weet niet wat! Grijze ogen en licht rossig haar. Kindje lijkt 2 druppels op papa dus melkboer hahaha die is out of the picture en nog een voorbeeld. Mijn oom en tante 5 kids waarvan 1tje super blond en groene ogen! Alles kan alles is mogelijk. Kijk eens op internet over dat stel in Amerika 2 donkere ouders echt afro-amerikaans en de moeder is van een blank kindje bevallen met blond haar! Na dna onderzoek kwam eruit dat de vader gewoon de echte vader was en artsen stonden voor een raadsel. Wetenschappers werden er zelf bij gehaald en die konden hun vinger er ook niet op leggen. Defect in het chromosoom of dna zeiden ze maar het blijft mysterieus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven