zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Dookster, nee, nouja, geen idee. Is pas de eerste menstruatie na stoppen met de pil. Maar deze cyclus was 33 dagen en dat vind ik best oké voor een eerste cyclus na de pil.
Mega druk weekend gehad dus nu even bijlezen. Wow wat is er weer veel geschreven!

@ kaartje, wat leuk dat jullie huis nu bijna klaar is! Dan nog even flink klussen en dan jullie fijne nieuwe plekje! Superleuk! Wij zaten 3 jaar geleden in jullie situatie! Ook een nieuwbouwhuis gekocht waar we dus nu al weer een paar jaar met heel veel plezier wonen. Ik vind het vooral zo fijn dat je echt alles naar je eigen smaak kan inrichten. Succes en veel plezier de komende tijd!

@ dookster. Heel leuk om te lezen hoe dat jn Engeland allemaal gaat! En heel bijzonder dat jullie Godparents worden! Hopelijk binnenkort zelf een kleintje :-)

@ matroesjka fijn dat de menstruatie en dus ook je cyclus op gang is gekomen!!

@ vlammetje. Heerlijk zo knuffelen met een kleintje. Wat zijn ze iniminie als ze net geboren zijn hè?

Wij zijn gisteren met zoontje (15 maanden) naar de Sint intocht geweest. Hij was niet eens bang! Haha superleuk om te zien. Hij keek zijn ogen uit!

Ook hier druk aan het klussen. De zolder zijn we helemaal aan het schilderen en gaan we extra kamers en opbergruimte maken. Goede afleiding dus:-) Vandaag wel flink opgeschoten dus dat geeft weer rust.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag samen met mijn man op de kinderen van zijn zus gepast. Ze zijn 7,5 en 3. Drie kinderen, ze waren op sommige momenten een handvol.

Op een gegeven moment zaten we met z'n allen op de bank een film te kijken waarop mijn man zei: zie je ons al zo zitten over een paar jaar! Raar, hoe een paar worden je zo'n fijn gevoel kan geven.

Het is dat we al begonnen zijn, anders zouden mijn eierstokken weer heel erg gaan rammelen. Vandaag over twee weken is mijn NOD. Ik ben zo blij dat ik het nogal druk ga hebben op het werk waardoor ik er niet de hele tijd aan hoef te denken. Maar waarschijnlijk zal ik het onbewust toch doen!
Dit vind ik toch ff minder grappig. Na 1.5 uur al nieuwe tampon nodig. Maar nog steeds geen krampen oid.
Matroesjka balen dat het alsnog zo hevig is geworden met bloedverlies. hopen dat de krampen wel wegblijven.
@kaartje, jouw geduld word wel op de proef gesteld zeg! wachten met zwanger worden en op je huis. Jij kan alles aan nu! heerlijk dat het nu wel echt heel dichtbij komt. Dat moet goed voelen!

@dookster, fijn dat het allemaal al geregeld is! Leuk z'n kleintje hé, en leuk dat jullie dan net eventjes in nl zijn! Mijn zusje vraagt me al zo lang of ze nou alstjebliefd een keer tante mag worden haha. Ze is 10 en ik 22 ze heeft er haast mee. Wel lastig al die zwangeren om je heen. Ik ken een paar die net zijn bevallen, en ik volg echt alles haha. Zo mooi allemaal!

@matroesjka, balen dat het nog zo heftig is geworden! leuk een baby op komst:)

@ashyka, heerlijk hé die kinderen om je heen. Ik mag ook bijna weer. Nu al leuke dingen aan het plannen! snap wel dat het heel sterk word nu, gelukkig ben jij al bezig, en is het nog maar eventjes tot je nod! Wat moet dat onwijs spannend zijn!
@rii, ook lekker bezig in huis dus! Wat leuk de eerste keer sinterklaas, dat hij er bewust van is dan. Doen jullie dit jaar ook al aan pakjes avond ? kleine baby'tjes worden groot!
Nog iets wat denk ik bij mijn cyclus hoort! Rammelende buik, darmen alles. als ik ooit een keer zwanger mag worden, weet ik bijna zeker dat het net zo voelt als een kindje die trapt. Raak hier zooo van in de war hahaha.. ik wil nu, vandaag.
@lalameme, kinderen rondom je heen, is idd leuk. Maar mijn neefje en nichtjes, kunnen soms echt druktemakers zijn.

Al met al was het wel gezellig.

Kan goed begrijpen dat hetgeen wat je voelt, verwarrend kan zijn. Nog even en het is 2017!
@lalameme, ja ik kijk er echt naar uit. Ik was ook 10 toen ik het eerste kindje van mijn zus mocht vast houden dus ik snap wel dat jouw zusje daar ook naar uitkijkt

@matroesjka, vervelend dat je toch zo erg vloeit! Hopelijk blijft de buikpijn weg. En 33 dagen is inderdaad ok voor de eerste keer! Sowieso geen gekke cyclus
In the end we only regret the chances we didn't take.
@dookster

Ja ik snap het ook wel. Ik was rond die leeftijd toen ze werd geboren (iets ouder) en vond het fantastisch (nog steeds). Hoe is het leven daar in Engeland verder ? Ik ben er heel heel lang geleden wel eens geweest.

@matroesjka

Is het al weer aan het minderen ?
@lalaleme herkenbaar dat gerommel enzo hihi. maar toen ik zwanger was van de eerste dacht ik ook dat ik het verschil niet zou merken eerst maar die schopjes zijn zo mega magisch, totaal ongekend gevoel.

ik heb de laatste tijd steeds meer klachten bij mijn mentruatie :( misselijk, migraine. Maakt me wel beetje bang voor hoe dat gaat met zwangerschap en hormonen
@thistime

Haha gelukkig maar! Komt wel weer goed. Deze week gewoon iets minder vrede met het wachten haha. Zal wel weer veranderen! Wat vervelend! Hopen dat dat snel minder word. Snap wel dat je je daar zorgen om maakt! Hoe is je vorige zwangerschap verlopen ?
quote:Lalameme schreef op 16 november 2016 @ 13:57:

@dookster

Ja ik snap het ook wel. Ik was rond die leeftijd toen ze werd geboren (iets ouder) en vond het fantastisch (nog steeds). Hoe is het leven daar in Engeland verder ? Ik ben er heel heel lang geleden wel eens geweest.

@matroesjka

Is het al weer aan het minderen ?Jahoor, was gisteren al minder en vandaag weer. Denk dat het morgen wel voorbij is.
Gelukkig maar matroesjka.
Zo, even een paar dagen niet actief geweest hier!

M'n eierstokken orkest is gelukkig weer wat rustiger, het scheelt ook dat ik het verder druk heb op moment!

Van het stoppen met de pil merk ik qua libido helaas nog niet zo veel. Wel ben ik ontzettend onrustig in m'n hoofd wat er nu weer voor zorgt dat ik ineens heb bedacht dat mijn huidige baan eigenlijk niet zo handig is met een kindje.. Is het ook niet, maar duhhh ik werk hier nog maar net en ga echt niet nog een andere baan zoeken nu. Maar goed, dat is mijn rationele gedachte. Mijn onrustige ik is iedere dag vacatures aan het bekijken en heeft nu zelfs maar bedacht dat ik de zorg uit wil

Herkenbaar voor iemand?
@koekiemonster

Zelfde struggle.. maar wil dan de zorg weer in. Denk dat het aan mijn geval niet ligt aan de pil maar de werkdruk in mijn huidige werk. ik blijf waar ik zit maar zoek wel vacatures. Aan de andere kant wil ik namelijk helemaal geen nieuw werk nu het hier allemaal op z'n plek begint te vallen! Net als; ik wil een koophuis, ergens volgend jaar. Maar ik kijk nu naar huizen. Als ik enthousiast ben of iets wil, dat wil ik het nu. Haha.. en daar word ook ik inderdaad onrustig van. Hier rammelen de eierstokken nog net zo hard. Ik word zo gelukkig van het idee van januari!

Ik blijf lachen om je eierstokken orkest hahaha..
Hahah eierstokken orkest mooi bedacht! Hier kan het naar mijn idee ook niet snel genoeg januari zijn!

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was de vorige keer dacht ik dat ik mijn werk ook nooit meer zou gaan doen, luchtvaart totaal niet handig met kinderen. Gelukkig heb ik het niet opgegeven want het is parttime ontzettend goed te doen en ik vind het genieten dat ik het nog steeds doe.
@lala wat voor werk doe jij nu dan?

Heel herkenbaar inderdaad.. Ik wil (denk ik) graag als we eenmaal een kindje hebben wat dichterbij huis gaan werken met wat makkelijkere werktijden. Ookal is dat pas over minstens een jaar, ben ik er nu al mee bezig.

@JBL luchtvaart, ben je dan ook veel langere periodes van huis of valt dat mee?
@lalameme, tja, Engeland, wat zal ik er eens van zeggen...

We zien niet veel meer dan London eigenlijk... London is leuk voor een weekendje weg, daarna is het gewoonweg een vreselijk irritante stad. Behalve het openbaar vervoer dan, dat is mega goed. Al doet iedereen alsof dat niet zo is, ze rennen voor een bus die elke 5 minuten gaat enzo...

Maar het is hier altijd druk, dag en nacht. Mensen zijn gewoon antisociaal, onbehoorlijk en altijd onderweg. Ze stormen elkaar voorbij alsof ze de duivel op hun hielen hebben. Als je niet oppast denderen ze gewoon over je heen...

We zijn een aantal dagen naar Wales geweest, dat was prachtig en de national forests zijn geweldig. Maar dan moeten we dus al de stad uit, wat we niet zo vaak doen want dat duurt ongeveer anderhalf uur haha.

Maar ach, nog 7 en n halve maand, dan gaan we weer lekker terug naar ons kikkerlandje

En nog 45 nachtjes tot we gain proberen
In the end we only regret the chances we didn't take.
@dames wat een lekkere gezellig boel hier. Vooral met het eierstokken orkest van koekiemonster

@koekiemonster wat voor werk deed jij ook alweer in de zorg? Ik werk ook behoorlijk onregelmatig. Laat dag ochtend. Ik heb straks echt wel een flexibele oppas nodig. Die het ook niet erg vind dat ik de ene keer kind om 15:00u kom halen en de andere ker om 17:00u. Wel in overleg natuurlijk. Dit houd mij ook wel bezig. Maar in mijn team hebben meer mensen kinderen en ook die hebben oppas geregeld. Dus ik hoop dat dit bij ons ook goed lukt. Wat voor werk doet je man en heeft hij een regelmatige baan?

Maar er zijn ook positieve dingen. Avonddienst start pas rond 16:30. Dan hoeft ons toekomstig kindje maar 2 uur naar de oppas en ben ik lekker de hele dag thuis. We hebben ook een korte avonddienst. Die begint pas om 19:30. Ideaal vriend alweer lang thuis. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jou zit.

@lalameme lastig he die babykriebels. Terwijl januari nu inderdaad echt dichtbij komt. Ik wordt ook ongeduldig.

hier afgelopen dinsdag begonnen met de laatste pil strip. Jeej.
Er wordt weer druk geschreven, leuk

Opzich is mijn werk wel goed te combineren met een kindje. Mijn directe leidinggevende, die veel meer doet dan mij, red het ook met drie kinderen! Dus dan denk ik: als zij het kan, dan kan ik het ook.

Nog even en dan is mijn NOD, zo spannend! Natuurlijk probeer ik nuchter te blijven, zodat ik niet teleurgesteld ben als ik niet het gewenste resultaat krijg.

Het is fijn dat ik afleiding heb op mijn werk en thuis. Mijn man wordt morgen 31, hij houdt er niet van om zijn verjaardag te vieren,dus hebben we een surprise party geregeld. Zo vervelend als je normaal alles tegen je man zegt, en goed op moet letten dat je, je niet verspreekt!

@de zorg, daar heb ik ook in willen werken. Maar de opleiding verliep niet zo goed op school. Ik beheerste de lesstof, maar tijdens de stage ging het mis. Ik woon in Kerkrade, daar zijn de dementerende mensen niet echt gewend aan getinte/donkere mensen. En al helemaal niet aan mensen die hun dialect niet verstaan. Leraren die niet voor je opkomen, dus ben ik de Juridische kant op gegaan, wat me ook goed ligt. Heel grappig dat ik nu als facilitair medewerkster werk, heeft niets met de zorg of juridisch te maken. Maar het brengt wel geld op tafel!
@kaartje ik werk als vpk in het umcg.

Op papier werk ik 32 uur. In de praktijk kan het maar zo zijn dat ik 3 weken 48 uur werk en daarna 3 weken 16 uur oid. Ook lopen dag- late en nachtdiensten de hele week door elkaar. Daar zit totaal geen regelmaat in.

Voor een dagdienst ben ik van 6 tot 17 uur weg, voor een late van 14.30 tot 1.00 en voor een nachtdienst van 22.30 tot 9.00.

Mijn vriend werkt in principe wel regelmatig maar hij heeft vaak projecten waardoor hij eerder de deur uit moet (6.30) en later thuis is (17.30 oid). Daarnaast heeft hij regelmatig oproepdiensten waardoor hij dus ieder moment gebeld kan worden om aan het werk te gaan.
Oeh dat is heel onregelmatig zeg koekiemonster! Wel de kans om minder te werken daar? Goed dat je al optijd bezig bent met zoeken met een buik word dat toch een stuk lastiger.

Bij mij gaat ook alles door elkaar kwa tijden en vaak oproepdiensten en/of een aantal dagen van huis ja. Gelukkig parttime dus goed te combineren met de onregelmatige baan van mijn man. Nooit van te voren gedacht. Wij hebben uiteindelijk zelfs minder oppas nodig dan de 9 tot 5 gezinnen.
Lijkt me echt lastig die onregelmatige tijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven