zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@dookster

Klinkt niet fantastisch! Fijn dat jullie al lekker een vooruitzicht hebben op een heerlijk huisje en alle rust van Nederland. Naja rust.. haha iniedergeval niet zo hysterisch als dat het allemaal daar klinkt te zijn! Jaaaa bijnaa!

@koekiemonster

Ik werk op het moment in de retail. Best een prima baan maar mijn hart ligt er niet en begin dat steeds meer te merken. ik heb mijn studies gedaan om in de zorg te werken dus het komt wel goed uiteindelijk! Lijkt me inderdaad lastig je werk met een kindje te combineren. Maar ik geloof dat als het zover is dat echt allemaal heel goed te regelen valt!

@kaartje

Dat schiet lekker op! Nog maar eventjes! Het aftellen is begonnen:)

@werk

Tijden zijn hier altijd overdag en soms een avondje. Wel flexibel, dus dagen kunnen verschillen. Dat moet van uit het bedrijf maar valt straks echt onderling wel wat mee te regelen. Ik wil dan minder avonden gaan werken iniedergeval. 32 contract uren maar werk vaak meer. Dit ga ik dan ook niet meer doen. 32 is prima. Als het aan mij ligt zou ik zelf als het haalbaar is naar 24 / 28 afzakken wanneer er een kleintje is. Alleen dat is niet mogelijk bij mijn baan.
Lijkt mij inderdaad ook heel lastig met die wisselende werktijden! Het komt eigenlijk altijd goed qua organisatie met opvang maar zal wel even puzzelen worden voor een aantal!

Wel leuk trouwens dat er zoveel in de zorg werken hier!

Dookster dat klinkt inderdaad niet alsof je helemaal happy bent in Londen! Maar wel gaaf om daar een tijdje te wonen en des te meer waardeer je Nederland straks weer :-)

Hier begin vd week mijn eisprong gehad denk ik. Iets eerder dan ik had verwacht op basis van een app die ik heb. En ik merk nu al weer dat je dan zo veel meer bezig bent met alles wat je voelt in je lijf deze weken. Slaat nergens op want als er al een bevruchting is geweest heeft de innesteling nog niet eens plaatsgevonden dus ik kán nog niet eens wat voelen.. Ik vind het wachtbankje maar stom.
@rii

Wat onwijs spannend moet dat zijn Rii! Hopen dat het voor je voorbij vliegt! Ik zal voor je duimen! Kan me heel goed voorstellen dat je op alles Let nu!
@Rii spannend hoor.!

@koekiemonster UMCG heeft idd pittige diensttijden. Volgens mij ben je totdat je kleintje 1 jaar oud is niet verplicht om late en nachtdiensten te draaien. Maar avonddiensten hebben natuurlijk ook weer zo zijn voordelen.
oja en @koekiemonster tevens heb jij ook recht op een basis rooster die zich elke 4 weken of elke 6 weken herhaald. Dan kun jij vooruit plannen en oppas wat makkelijker op elkaar afstemmen.
poeh wat een lastige roosters hebben een aantal van jullie. ik zeur vaak op onze drukke dagen door het wisselende rooster van mijn man maar als ik jullie zo lees heb ik eigenlijks niet echt te klagen.

Spannend alle nieuwe ontwikkelingen!

Hier nog steeds ziekig van mn menstruatie. Lees en reageer later meer nu eerst richting zwembad

Fijn weekend
@Rii, spannend dat je, je eisprong hebt gevoeld. Welke app gebruik jij?

@Eisprong, ik weet niet zeker of ik mijn eisprong heb gevoeld, ik denk het wel.

Volgende week weet ik meer, wat is de eerste week toch snel voorbij gegaan. Hopelijk gaat de komende week ook snel voorbij!

@Matroesjka, hoe gaat het nu met jouw menstruatie? Of ben je er al vanaf?

@Thistime, vervelend dat je nog steeds ziek bent van je menstruatie. Hopelijk voel je, je snel beter.
Hebben jullie ook dat het moment dat de anti conceptie de deur uit gaat steeds dichterbij komt het toch ook wel een beetje spannend is. Ik heb dit gevoel nog nooit echt gehad. Maar heb nu wel eens zoiets van wil ik dit echt? Kan ik dit echt?

Koud water vrees ofzo.
@thistime

Veel plezier in het zwembad. En beterschap!

@ashyka

Wat spannend allemaal! Ik duim voor je! Lijkt me echt een mooi/eng/bizar idee dat er nu misschien zo iets speciaals bezig is in je lichaam. Wie weet is daar nu een mini mensje aan het groeien!

@kaartje

Heel bekend. Toen ik stopte met de pil niet zo maar nu wel. Onzekerheid en heel graag willen wisselen elkaar heel erg af. Al weet ik wel zeker dat ik het wil, ben ik bang dat ik het inderdaad niet zou kunnen en kan ik me vanalles in mijn hoofd halen.. het ene moment blij dat ik nog aan het idee kan wennen tot het januari is. En 2 minuten later dan ben ik ontzettend ongeduldig en wil ik nu.
@lalameme ja gaat hier net zo hoor. Ik wil nog steeds het liefst nu beginnen. Maar gewoon af en toe een twijfel. Over van alles en nog wat.
Jeetje, als ik het zo lees met alle werktijden heb ik het toch maar goed, ik werk elke dag dezelfde uren, en het werk ligt 5 minuten van huis af. Straks met een kindje ben ik van plan om nog maar 20 uur te werken, wat geen probleem moet zijn.

Schrok me laatst wel te pletter.. mijn baas vroeg ineens, "en wanneer wordt ik peetoom"

Heb er maar een beetje omheen gepraat :o

Mijn libido is duidelijk hoger sinds ik ben gestopt met de pil, vriendlief heeft niks te klagen :p
Ashkyla ik gebruik de 'Mijn kalender' app. Is verder niet heel uitgebreid ofzo maar ik vind hem duidelijk en lekker overzichtelijk. Gebruik jij ook een app? De NODs komen steeds dichterbij. Toch best wel weer spannend.
Wat is er weer veel geschreven hier!

Spannend dat er al NODs in zicht komen!

Hier een paar pittige weken gehad met zoontje die heel slecht sliep. Maar tegelijk is hij zoo leuk dat ik toch nog wel rammel. Ik heb nog steeds geen cyclus, maar we hebben wel de condooms de deur uit gedaan dus mocht ik toch al iets van een eisprong hebben zou ik zwanger kunnen worden. Maar dat is wat ons betreft welkom!
@worteltaart spannend hoor! Jij gaf nog borstvoeding toch?

@lotusbloem dat grapje van je baas kan ik mij voorstellen dat je daar van schrikt.
Ja, ik geef nog steeds borstvoeding. Zoontje is volgende week 7 maanden.
Spannend de eerste nod's over een weekje!

Wat leuk worteltaart! Lijkt me ook spannend! dat word dus zo af en toe testen denk ik! Leuk

Hoe gaat het met jou kaartje ?
@lalameme hier alles goed hoor:). Donderdag de sleutel van ons huis. Dus echt de laatste daagjes wachten. Spannend!

en hoe gaat het met jou? Ben je vrij? of typ je stiekem een berichtje onder werktijd?
Heeft iemand eigenlijk al gekeken naar een passende zorgverzekering voor tijdens de zwangerschap ed? Ik zat net te kijken en ik snap er allemaal geen hol van. Wat moet ik wel verzekeren en wat niet? Wat is overbodig enz enz.
@Rii, ja ik gebruik ook een app, de Maya app. De mijn kalender app heb ik er ook opstaan, maar ik vind die van Maya overzichtelijker, daarnaast vind ik de tips ook wel fijn.

Nog even en dan hebben we onze NOD'S. Voor mijn gevoel is er nu vanalles anders in mijn lichaam. Van het weekend vroeg ik serieus aan mijn man of mijn borsten groter zijn geworden, voor mijn gevoel is dat namelijk wel zo.

Vanmorgen had ik in eens last van diaree, dat heb ik normaal nooit. Volgens internet kan het een symptoom zijn, maar ja, er staat zoveel op internet!

Dus even bij mijn moeder nagevraagd, de meeste dingen die ik heb, had hij ook gehad. Maar zij had dat dus ook. Dus ik ben benieuwd!
@Ashkyla klinkt wel spannend hoor. Maar je lichaam kan je natuurlijk ook voor de gek houden.

@lotusbloem ook ik moet mij daar nog in verdiepen. Volgens mij vergoed mijn huidige zorgverzekering aardig wat.
@lotusbloem, ik heb het vorig jaar uitgebreid bekeken omdat ik dit jaar ging bevallen. Ik ben uiteindelijk gewoon voor een basisverzekering zonder verhoogd eigen risico gegaan. De belangrijkste overweging daarbij was dat je voor een aanvullende verzekering vaak al zoveel extra premie betaalt dat het niet zoveel oplevert. En ik had gelezen dat 70% van de bevallingen toch in het ziekenhuis eindigt, en zodra het medisch is wordt dat vanuit de basisverzekering vergoedt. Dat pakte bij mij dit jaar ook zo uit.

Ik ga het voor volgend jaar ook wel weer bekijken.
@kaartje

Hahaha je hebt me door. Nee ben net pas begonnen met werken. Spannend zeg! Het is dan eindelijk bijna zover voor jullie! Wat moet dat goed voelen:) laat die tijd maar vliegen!

@lotus

Ja ik! Alleen ben die site kwijt :(.. nu opnieuw zoeken. Je hebt van die fijne websites waar je alles handmatig kan kiezen en kan lezen wat en hoeveel er vergoed word. Wat onder eigen risico valt etc. En dan rollen er een aantal verzekeringen uit die bij je passen. Onwijs fijn want zonder die site snap ik er ook helemaal niets van! ik wil me wel goed verzekeren, zodat ik geen stress krijg over onnodige zaken..

@ashyka

Zou geweldig zijn als het meteen is gelukt! Wat grappig dat het een beetje het zelfde is als je moeder had! Maakt het nog wat spannender! Ga je een vroege test doen? Of pas op/na je nod?
Hee worteltaart! We typte tegelijk haha..

Gaat het met de kleine wel weer wat beter en rustiger op het moment ?
@ lotusbloem ik heb het van cz bekeken de meeste aanvullende verzekeringen vergoeden De bevalling en kraamzorg maar bij sommige maar 75%. Daar moet je even opletten. Bij cz kan je op het moment dat je zwanger bent nog wisselen van pakket.
Hee hoe gaat het met jou bloempje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven