zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben echt alles van onze Bucket list geschrapt wat we echt niet zwanger/met een kindje wilden of konden doen. Zoals bungeejumpen en skydiven mag niet als je zwanger bent en ik denk dat als ik een kindje zou hebben me TE verantwoordelijk zou voelen om het te doen. (Wat als de parachute niet open gaat of als het koord breekt, wat natuurlijk hoogstonwaarschijnlijk is maar toch). Scuba diving en river surfen mag ook niet als je zwanger bent en verre reizen maken met een dikke buik of kind op je nek is ook niet alles. Dan ben je toch beperkter naar mijn idee.

Even een vraagje, wanneer zijn jullie of gaan jullie naar de huisarts (of ga je überhaupt) om te bespreken dat je zwanger probeert te worden? Ivm foliumzuur enzo, ik merk namelijk dat (ondanks dat ik heel veel lees) ik niet precies weet wanneer ik nou moet beginnen met foliumzuur. En kopen jullie foliumzuur gewoon in de drogist/apotheek als voedingssupplement of hebben jullie het op recept?

Misschien heel dom hoor maar ik hoop dat ik dat hier gewoon kan vragen zonder dat ik helemaal afgebrand wordt. Aangezien sommigen mij al vaker voorbij hebben zien komen in andere topics ga ik er vanuit dat jullie begrijpen dat ik echt niet achterlijke vragen wil stellen, ik ben gewoon benieuwd wat jullie gaan doen/hebben gedaan.

Zet m op vruchtbare meiden!
In the end we only regret the chances we didn't take.
@dookster ik slik al een jaar lang foliumzuur, en haal het gewoon bij de jumbo. Ik hoorde namelijk dat het het beste is als je dat toch al een tijdje slikt voordat je zwanger wordt.

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is wat je nog meer mag slikken en wat niet... ik slik namelijk ook nog visolie, vitamine d3 en magnesium, ik zal er eens op googelen.

@bloempje, dan zet je jezelf toch nog even in de tabel? Ik zie daar het probleem niet van in
@lotusbloem ik weet niet hoe dat moet maar wil wel graag mee blijven schrijven

Ik slik davitamon mama compleet al een aantal weken, ik hoor verschillende verhalen over hoe lang je het moet slikken, de een zegt een half jaar en de andere 4 weken voor je zwanger wil worden. Dus ik ben gewoon begonnen. De mama compleet bevat alles wat goed is voor je lichaam als je zwanger wil worden of zwanger bent, vitamine d, zink, foliumzuur etc
@Dookster, ten eerste welkom

In mijn mening bestaan er geen domme vragen. Ik ben naar de huisarts gegaan op het moment dat mijn spiraal werd verwijderd. Daar heeft ze mij aangegeven dat het goed is om te beginnen met foliumzuur. Ze heeft alleen niet aangegeven vanaf welk moment je het echt moet slikken.

Gezien de drukte die ik de afgelopen weken op het werk had, ben ik nu pas aan mijn tweede strip begonnen. Ik slik de mama compleet van Davitamon.

Ik zou je aanraden om gewoon naar de huisarts te gaan, dat kan geen kwaad!
Alles kan en mag hier gevraagd worden ik slik zelf ook al foliumzuur. Wat ik eruit heb begrepen is dat een maand foliumzuur slikken voor je zwanger wilt worden voldoende is. Ik ben een maand voor ik stopte met de pil begonnen met foliumzuur zodat als er een keer een condoom knapt ik iniedergeval geen zorgen heb over dat ik nog geen foliumzuur zuur slikte.. wij beginnen ook pas ergens in januari, het kan geen kwaad om het een langere periode te slikken. Ik zelf heb eigenlijk niet echt nagedacht over naar de huisarts gaan of niet. Ik ga in januari en wel weer naar fysiotherapie, daar moet het wel echt besproken worden.
@dookster ik ga niet naar de dokter. Die kan je als er geen bijzonderheden zijn toch niks vertellen wat het internet niet kan. Foliumzuur en omega 3 begonnen toen ik met de pil stopte. 3 maanden van tevoren dus. Ik zou iig minimaal een maand aanhouden.
Matroesjka, ben je al ongesteld geworden, of voel je het al aankomen? Of nog steeds helemaal niks..
Nee helemaal niks.
@Matroesja, wachten kan soms lang duren of niet! Hoe lang ben je nu gestopt met de pil?
hier ook de davitamon vitamines. heb ik vorige keer ook gedaan. toen ook ruim van te voren mee begonnen omdat we toch iets minder secuur met anticonceptie waren nadat we de keuze hadden gemaakt er bijna voor te gaan. sommige verloskundigen hebben een kinderwens spreekuur dat hebben wij vorige keer gedaan en was erg leerzaam
Hier ook nog niks, ben 5 weken geleden gestopt met de pil.

@foliumzuur, een maand voor je gaat proberen zwanger te worden is volgens mij genoeg. Ik slik nu ook de mama compleet.

@huisarts, ben ik wel geweest met mijn zwangerschapswens, maar dat was om over te stappen op andere medicijnen omdat in de bijsluiter van mijn eerdere medicijnen stond dat dieniet zo goed samengingen met zwangerschap. En daarnaast voor een doorverwijzing voor genetisch onderzoek, want mijn zus had toen wij wilden starten net een kindje met een erfelijke ziekte gekregen en we wilden voor we aan kinderen begonnen uitzoeken of ik daar ook drager van was.
Ga denk ik toch ook maar eens foliumzuur slikken. Heb toch nog een doosje staan die op moet, anders is het over datum. Vorige x niet op tijd begonnen, moet nu toch wel lukken.

Verder niets bijzonders, ben ongesteld.. niets aan..
Ruime maand nu. Maar het moet gewoon even op gang komen. Zolang het niet nog 6 maanden gaat duren maak ik me er niet zo druk om.
Dankjulliewel voor de antwoorden Heb inmiddels foliumzuur 400 Mg gekocht, volgens het advies dat ik kreeg was dat het juiste.
Hopen dat het snel op gang komt dames!

Dookster, misschien heb ik het gemist tussen de vele berichten.. maar was je al gestopt met de pil?

Goede tip thistime. Ga ik toch ook eens naar kijken. Huisarts zie ik het nut echt niet van in. Maar een kinderwens consult lijkt mij best fijn.
Kinderwensconsult kost hier 90 euro. Vind ik een beetje te gek.
Zo ja dat is het zeker.. hier is het volgens mij bij sommige gratis.. als er geen addertje onder het gras zit dan.
heb even gegoogled en hier kost het ook €90 voor een consult
Ik ben ook gestart met foliumzuur. Had ook begrepen minimaal een maand voordat je wilt starten. Huisarts zou ik ook alleen inschakelen als het niet lukt en zo'n consul zou ik voor 90 euro ook niet doen. Ik vind dat echt geld klopper. Slik foliumzuur of mama pillen en heb onveilige seks dat is mijn gratis kinderwens advies
Kinderwensconsult?? Wat gaan ze je dan vertellen? Hoe je een baby moet maken? Heb er serieus nog nooit van gehoord!
@bloempje ik heb je erin gezet, check even of het klopt en wat je er eventueel bij wil zetten, dan pas ik het voor je aan

Ik vind een consult van €90 een beetje gek, ik vraag me af wat ze dan gaan zeggen...

Ik slik mijn foliumzuur even op en dan ga ik denk ik ook voor de mama compleet van Davitamon. Moet ik wel goed verstoppen met al het bezoek wat we regelmatig krijgen en die ook regelmatig blijven slapen haha.
@Lalameme ik heb dik anderhalf jaar geleden m'n mirena eruit laten halen omdat ie er toen 5 jaar in zat en dus niet meer betrouwbaar zou zijn. Daarna wel even de pil geprobeerd maar ik kreeg alle klachten terug die ik ook had voor ik besloot een mirena te proberen. Dus toen zijn we (heel rot) over gegaan op condooms. Mijn cyclus is dus al meer dan een jaar regelmatig, over het algemeen 26 dagen.

€90 is echt bizar, daarvoor zou ik het ook niet doen. Voordeel dat ik nog even hier woon want hier in Engeland is de zorg gratis.

Ik ga maandag toch een afspraak maken want ik gebruik ook nog andere medicijnen en nou zijn dat geen medicijnen wat schadelijk zou zijn tijdens de zwangerschap of niet te combineren valt met andere dingen zoals foliumzuur maar het heeft wel te maken met mijn hormoonspiegel. En in januari zou ik toch weer moeten laten bloedprikken dus dat doe ik dan gewoon deze maand al vast. Dan weet ik in ieder geval dat dat goed zit.
@jbl haha dat vind ik ook wel €90 euro waard wat je schrijft ik had er ook nog nooit van gehoord

@lotusbloem thanks!!!! we starten 1 januari
Hahaha JBL

Oh dat is wel fijn Dookster, over die cylus hoef je je dus geen zorgen te maken . Pil voor mij ook nooit meer hierna.. teveel bijwerkingen. Marena is jou dus ook goed bevallen? Hoor er best veel goede verhalen over! Als je medicijnen slikt kan het inderdaad nooit kwaad om het eventjes te melden denk ik.
Ik vind t ook wel een goed idee om erbij te schrijven wat rii zegt , k ben t overzicht ook al ff kwijt

Afgelopen weken veel gewerkt , t was druk met de newborns hahadus k ga op t gemak alles ff terug lezen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven