De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Plein18 schreef op 18 november 2016 @ 23:06:

[...]

Heb je bij mij in de klas gezeten ? Hier hetzelfde.Meisjes handwerken, jongens timmeren etc.

In de 6e klas hebben de meisjes er op aan gedrongen om ook te mogen handwerken.Dat mocht.Jongens mochten een hele molen figuurzagen, meisjes een plankje met 3 waterplanten en 3 vissen.Daar waren we ruim binnen een jaar mee klaar.Sommige jongens waren aan het eind van het jaar nog niet klaar met de molen.Stom was dat, heel stom.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:08:

Deze had ik. Het Tomadorekje. Is tegenwoordig weer helemaal hip.

[afbeelding]Check! Had ik ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 22:33:

Eigenlijk ver voor mijn tijd maar wij hadden vroeger dit spel (ik denk weer van mijn vader) zo leuk en het blijkt nog steeds te worden verkocht!

[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... tsspel.JPG[/img]Ja! Wij speelden dat ook! Op zaterdagavond
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:08:

[...]

Ik geloof warempel dat ik in deze ook meegewandeld heb.

Wij waren thuis overal tegen vroeger.

Ik heb me te pletter gedemonstreerd.

Was je vader Johan C?

" ik ben overal tegen. Totdat ik een besluit neem, dan ben ik voor".

quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:08:

[...]

Present Leuk werk, echt geweldige tijd gehad, allemaal kerels maar top tijd, heftig ook zo nu en dan.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 23:08:

[...]

Ik heb zo "Under the Purple Rain" voor het eerst gekeken. Illegaal via de piraat. Meer dan sneeuw met vormpjes zagen we niet, maar het geluid kraakte lang niet zo hard als het beeld deed vermoeden. Mijn stiefbroer stond in noodweer op het dak bij te draaien, en wij gilden vanuit de warme woonkamer hoe hij hem vast moest houden. Viel niet mee in de regen met harde wind...
quote:feow schreef op 18 november 2016 @ 23:07:

[...]

1981.

Kinderen in de bagagerekken die boven de bankjes van de trein zaten.Was het 81???? Oeps
Ik adviseer je een kat.
quote:_alice_ schreef op 18 november 2016 @ 23:11:

[...]

Leuk werk, echt geweldige tijd gehad, allemaal kerels maar top tijd, heftig ook zo nu en dan.Ik heb het nog steeds wel naar mijn zin daar. Maar ik ben burger, voor de volledigheid
Een stuk speelgoed dat waarschijnlijk niet door een kinderliefhebber is ontworpen.

De auto's konden helemaal niet rondgaan in de loop en de losse delen lieten ook steeds los. Je was eigenlijk steeds aan het repareren, och ja zo gaat de tijd ook om hè.

Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 22:53:

Baas in eigen buik, ik heb nog mee gedemonstreerd. Ik had geen idee waar het over ging

Abortus vrij, abortus vrij,

In het ziekenfonds

In het ziekenfonds

Abortus vrij, abortus vrij

In het ziekenfonds, dat eisen wij.

*uptempo:*

En als er nog toffe jongens zijn,

Dat willen wij wee-hee-ten

En daarom eisen wij,

En daarom eisen wij,

En als er nog toffe jongens zijn,

Dat willen wij wee-hee-ten

En daarom eisen wij:

Abortus vrij!

De liedjes die je als kleuter uit volle borst zong vergeet je nooit meer....
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:11:

[...]

En opeens overvalt mij ook de heimwee waar BGB het eerder over had.

Met het bijbehorende reclame-deuntje:

"Rang is alleen Rang als er Rang op staat"
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
http://www.huisvanalijn.be/product/springbal

De lolobal
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:feow schreef op 18 november 2016 @ 23:12:

[...]

De liedjes die je als kleuter uit volle borst zong vergeet je nooit meer....
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:08:

Deze had ik, het Tomadorekje. Is tegenwoordig weer helemaal hip.

[afbeelding]1 enkele hangt hier al jaren in mijn walk in closet
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het vlooienspel!

En dit spel, waarvan ik de naam niet meer weet. De vergeetachtigheid begint toe te slaan

Ik adviseer je een kat.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 23:12:

[...]

En opeens overvalt mij ook de heimwee waar BGB het eerder over had. Mooi zo. Zie je wel? Zo werkt dat
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:12:

[...]

Ik heb het nog steeds wel naar mijn zin daar. Maar ik ben burger, voor de volledigheid Ik was ook burger "personeel"
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:13:

[afbeelding]

Met het bijbehorende reclame-deuntje:

"Rang is alleen Rang als er Rang op staat"O sjesis daar kon je in stikken!
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 23:13:

http://www.huisvanalijn.be/product/springbal

De lolobal

Jaaaaa!! Was ik heel goed in! Bijna net zo goed als elastieken!

En opeens herinner ik me nu ook iets met touwtjes om je vingers en dan figuurtjes maken ofzo? En oh ja, van die handenklapspelletjes onder begeleiding van een liedje, was iets voor meisjes onder elkaar?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 23:02:

De demonstratie in Amsterdam (1978) tegen de neutronenbom. Op de barricaden samen met m'n ouders en broertje en 50.000 mede Nederlanders

[img]http://static0.trouw.nl/static/photo/20 ... 116212.jpg[/img]Ik heb als 12-jarige brugsmurf nog gedemonstreerd tegen de plaatsing van kernwapens in Nederland. Moest ik voor spijbelen, doodeng. Zwaar geïntimideerd door de hanenkammen en gescandeerde leuzen en politie te paard liep ik met nog 3 vriendinnetjes mee. 1 miljoen mensen op straat en 's avonds kondigde Lubbers aan dat de plaatsing toch doorging. Hels was ik. Moest ik ook mijn moeder nog vragen om een briefje voor school, wat een vernedering
quote:_alice_ schreef op 18 november 2016 @ 23:14:

[...]

Ik was ook burger "personeel" Wat deed je, admin?
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 23:14:

Het vlooienspel!

En dit spel, waarvan ik de naam niet meer weet. De vergeetachtigheid begint toe te slaan

[afbeelding]Mijn man zegt Loco spel
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 23:15:

[...]

Jaaaaa!! Was ik heel goed in! Bijna net zo goed als elastieken!

En opeens herinner ik me nu ook iets met touwtjes om je vingers en dan figuurtjes maken ofzo? En oh ja, van die handenklapspelletjes onder begeleiding van een liedje, was iets voor meisjes onder elkaar?Waren er ook niet van die ballen aan een touwtje? Iets van clic clac of zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven