De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:24:

[...]

Wij ook niet.Sommige pretenderen van wel. Altijd. Maar wel leuk toch een F1 in eigen land toen?
Tom Selleck!
Ik ben net even bij de jongerensoos geweest, maar daar hadden ze een malle rages zeg!

Walkmans en zo. Tssssss.
Alle reacties Link kopieren
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 23:20:

[...]

Dat moet als 12-jarige heel indrukwekkend zijn geweest.Ja enorm. Zeker ook omdat de school sancties had aangekondigd en mijn ouders nergens van wisten. Maar ik deed het uit heilige overtuiging. Jeugdig idealisme. Er waren wel wat oudere krakers-achtige types die ons een beetje onder hun hoede namen omdat ze natuurlijk wel zagen dat wij als groepje van vier 12/13-jarige meisjes het allemaal een beetje verkeerd hadden ingeschat, maar dat maakte het niet minder intimiderend.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:25:

[...]

Gewoon niet teruglezen nu en lekker meeposten.

Als je in herhaling valt, geeft niet, we zijn toch te oud om ons alles in het hele topic te herinneren.Hé! Wat leuk dat jij dit topic ook gevonden hebt!
quote:IrishCassidy schreef op 18 november 2016 @ 23:29:

[...]

Sommige pretenderen van wel. Altijd. Maar wel leuk toch een F1 in eigen land toen?Geen idee, hield ik me toendertijd niet mee bezig.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:25:

[...]

Gewoon niet teruglezen nu en lekker meeposten.

Als je in herhaling valt, geeft niet, we zijn toch te oud om ons alles in het hele topic te herinneren.

Yes

De eerste computerspelletjes, zo spannend!

quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 23:29:

Ik ben net even bij de jongerensoos geweest, maar daar hadden ze een malle rages zeg!

Walkmans en zo. Tssssss.O good golly!
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:24:

[...]

Spel is er nog steeds! Zelfs in een mini versie voor peuters/kleuters.Wat leuk!
Ik adviseer je een kat.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:28:

[img]http://a4.files.biography.com/image/upl ... ExNzk0.jpg[/img]I love Magnum!
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:29:

[...]

En dochter is er ook al niet dol op. Die heeft laatst twee (2) biertjes gedronken op een verjaardagsfeestje en ze vond er niks an
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 23:28:

[...]

Nee, het was een soort van huismerk cola, 7up, sinas-achtig iets.Exota was idd anders.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:29:

Tom Selleck! Zijn schoenen!
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 23:28:

[...]

Hadden we een topic dan?Ík weet van niks....
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 23:30:

[...]

En dochter is er ook al niet dol op. Die heeft laatst twee (2) biertjes gedronken op een verjaardagsfeestje en ze vond er niks an Dit kan zo niet! Stuur ze naar tante Yas.
En liedjes proberen op te nemen met de cassette recorder en dan altijd weer zo'n maloot die net door het begin of het einde zat te kleppen.

Toen werd er ook niet hysterisch gedaan over een haartje meer of minder.

Zag je ook terug in de kruiszone alwaar de bikinivlakte tot diep in de liezen strekte. Zo'n gezellige NVSH driehoek.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Marana_ schreef op 18 november 2016 @ 23:30:

[...]

Yes

[afbeelding]

Toen was ik al vrij groot denk ik....

Ik ben van 1968.

[...]

Yes

[img]http://www.tacticalgaming.net/hq/news/w ... 9/PONG.gif[/img]

Je had toen ook van die handcomputerspelletjes. Zeg maar een soort zwart/wit mobieltjes waar je niet mee kon bellen.
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 23:29:

[...]

Ja enorm. Zeker ook omdat de school sancties had aangekondigd en mijn ouders nergens van wisten. Maar ik deed het uit heilige overtuiging. Jeugdig idealisme. Er waren wel wat oudere krakers-achtige types die ons een beetje onder hun hoede namen omdat ze natuurlijk wel zagen dat wij als groepje van vier 12/13-jarige meisjes het allemaal een beetje verkeerd hadden ingeschat, maar dat maakte het niet minder intimiderend.Mijn avatar is van datgene waar ik toen bij 'Nederland zegt nee' mee liep.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 23:14:

Het vlooienspel!

En dit spel, waarvan ik de naam niet meer weet. De vergeetachtigheid begint toe te slaan

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 606b7f.jpg[/img]dat had ik ook! wat was daar überhaupt het doel van?!

[...]

Yes

[afbeelding]Oh die maakte ik zelf. Ik was echt de nerd van de klas. Tijdens de computerlessen moest ik ook altijd op de computer van de meester, want niemand kon tegen me op programmeren, zelfs de jongens niet. Maar toen was het ook nog lekker makkelijk he, dat basic stelde echt geen reet voor. Heerlijk.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:32:

[afbeelding]

Toen werd er ook niet hysterisch gedaan over een haartje meer of minder.

Zag je ook terug in de kruiszone alwaar de bikinivlakte tot diep in de liezen strekte. Zo'n gezellige NVSH driehoek.

Falcon Crest!

Ook met haar van Reagan.
Riedel.... dat was er in sinas en up en cola ook geloof ik. Dat kregen we dan alleen in het weekend in een klein glaasje, met een klein bakje chips erbij. Die flessen opendraaien was geen makkie, daar hadden ze zelfs een speciale opener voor.

quote:feow schreef op 18 november 2016 @ 23:33:

[...]

Mijn avatar is van datgene waar ik toen bij 'Nederland zegt nee' mee liep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven