De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:32:

[afbeelding]

Toen werd er ook niet hysterisch gedaan over een haartje meer of minder.

Zag je ook terug in de kruiszone alwaar de bikinivlakte tot diep in de liezen strekte. Zo'n gezellige NVSH driehoek.

Ach gunst, Lorenzo Lamas.

Die is nu zeventig of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 23:29:

[...]

Ja enorm. Zeker ook omdat de school sancties had aangekondigd en mijn ouders nergens van wisten. Maar ik deed het uit heilige overtuiging. Jeugdig idealisme. Er waren wel wat oudere krakers-achtige types die ons een beetje onder hun hoede namen omdat ze natuurlijk wel zagen dat wij als groepje van vier 12/13-jarige meisjes het allemaal een beetje verkeerd hadden ingeschat, maar dat maakte het niet minder intimiderend.Geweldig! Prachtige herinnering
Ik adviseer je een kat.
quote:Lady_Voldemort schreef op 18 november 2016 @ 23:33:

[...]

Oh die maakte ik zelf. Ik was echt de nerd van de klas. Tijdens de computerlessen moest ik ook altijd op de computer van de meester, want niemand kon tegen me op programmeren, zelfs de jongens niet. Maar toen was het ook nog lekker makkelijk he, dat basic stelde echt geen reet voor. Heerlijk.Science fiction.
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 23:33:

[...]

dat had ik ook! wat was daar überhaupt het doel van?!Volgens mij moest je figuren namaken met de blokjes.

[...]

dat had ik ook! wat was daar überhaupt het doel van?!Dat weet ik niet meer
Ik adviseer je een kat.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 november 2016 @ 23:32:

[...]

Je had toen ook van die handcomputerspelletjes. Zeg maar een soort zwart/wit mobieltjes waar je niet mee kon bellen.

Ja, met Pacman!

Citroenvormige ronddraaiende schoolzeep. Dat was eigenlijk zo goor, toen vind ik van niet hoor. Nog altijd verkrijgbaar.

https://hoxtonstore.com/c ... g-soap?variant=4135338244
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:33:

[...]

Die is nu zeventig of zo.Uit 1958 dus het valt nog mee
quote:Eleonora-1 schreef op 18 november 2016 @ 23:33:

[...]

Die is nu zeventig of zo.Zijn vader was Fernando Lamas.
Thunderbirds

Mijn vriendinnetje had er een.

Jaloers dat ik was..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 23:36:

Citroenvormige ronddraaiende schoolzeep. Dat was eigenlijk zo goor, toen vind ik van niet hoor. Nog altijd verkrijgbaar.

https://hoxtonstore.com/c ... g-soap?variant=4135338244Oja! getver, dat vond ik toen al goor.
Veronica zegt sorry, je hoorde in de uitzending live om 18.00 de laatste minuten weg tikken, en die stilte daarna.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 23:36:

[...]

Zijn vader was Fernando Lamas.Die is inmiddels dood....
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 23:38:

[img]http://www.allmyfaves.com/blog/wp-conte ... y_Kong.jpg[/img]

Mijn vriendinnetje had er een.

Jaloers dat ik was..Wat een luxe, hij is in kleur!!
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 23:32:

En liedjes proberen op te nemen met de cassette recorder en dan altijd weer zo'n maloot die net door het begin of het einde zat te kleppen.Zelfs dit topic an sich avlt in herhaling door ouderdom.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

[...]

dat had ik ook! wat was daar überhaupt het doel van?!

Loco

Er hoorden boekjes bij met titels als Rekenen 1, Taal 1, kleuren en vormen. Eigenlijk was het de voorloper van Scula lol

Kon je thuis oefenen met schooldingen. Als je alle vragen goed had beantwoord dan zag je op de achterkant van de blokjes vormen staan. Je had Loco met 12 blokjes (voor de kleuters) en met 24 blokjes voor de oudere kinderen. Ik heb het hier nog op zolder liggen, met een keur van boekjes.
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 23:36:

https://hoxtonstore.com/c ... g-soap?variant=4135338244

Hahaha ik weet ze nog van de montessori school ja.

Zo viezig en slijmerig werd zo'n ding.
Wij waren één van de eersten met een computer, want mijn vader gaf programeerles.

Ik was (ben) een beetje de domme en slome van de familie, dus gaf de thuisprogrammeerlessen snel op.

Mijn vader programmeerde rekenoefeningen voor mij. En als ik dan wat goed had stond er:

"Goed zo"

"Prima"

En soms:

"Goed zo feow, je hebt een snoepje verdiend"

(En mijn vader uitleggen dat in die computer een soort dobbelsteen zat, waardoor random een positieve uitspraak kwam. Ik had zin om die computer met een bijl te openen zodat we weer twee dobbelstenen hadden bij het ganzenborden)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gekleed in spijkerbroek (wortelmodel) spijkerbloes en spijkerjasje naar de discotheek.

Maar dat was al bijna jaren negentig dus dat telt eigenlijk niet voor dit topic.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik liep ook altijd mee. De eerste keer was ik twaalf, in Amsterdam was dat. Echt indrukwekkend man. En in '85, Den Haag, ging ik weer mee. Bij Rijswijk stonden we al in de file, alleen maar bussen met demonstranten. En toen we er eindelijk waren hoorde ik omroepen dat er meer dan een half miljoen mensen waren. Gejankt heb ik, zo mooi.
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 23:40:

[...]

Zelfs dit topic an sich avlt in herhaling door ouderdom. Ter verdediging: ben pas later binnen komen vallen
Ik adviseer je een kat.
Oregami, mijn eerste kennismaking met het verre oosten (op snelkokende rijst na).

http://3.bp.blogspot.com/ ... L0I9OBASWbk/s1600/chicken+roundabout+klein.jpg
quote:feow schreef op 18 november 2016 @ 23:41:

Wij waren één van de eersten met een computer, want mijn vader gaf programeerles.

Ik was (ben) een beetje de domme en slome van de familie, dus gaf de thuisprogrammeerlessen snel op.

Mijn vader programmeerde rekenoefeningen voor mij. En als ik dan wat goed had stond er:

"Goed zo"

"Prima"

En soms:

"Goed zo feow, je hebt een snoepje verdiend"

(En mijn vader uitleggen dat in die computer een soort dobbelsteen zat, waardoor random een positieve uitspraak kwam. Ik had zin om die computer met een bijl te openen zodat we weer twee dobbelstenen hadden bij het ganzenborden)Dat soort narigheden deed ik ook altijd, om die saaie programmeerlessen wat op te leuken . Ik verzon ook wel eens een mooie loop, om de meester op stang te jagen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven