De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Wij keken Swiebertje, Catweazle, Fabeltjeskrant, één van de acht, Toon Hermans, Willem Ruis Show, Wim Kan en nog heel veel meer.
Mijn pa reed tdt in zo n grote vierkante Mercedes met schakelaar op het stuur
Oei wij hadden ook een tijdje een rood dafje en later een simca.
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 00:13:

[...]

Ik wil potjandorie de fles nog soldaat maken.Zo'n mandfles rode Portugese wijn van twee liter?
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:12:

[...]

Ja erg he dat plakte zo erg dat als je je benen verschoof je gewoon het vel mee trok Verschrikkelijk ja. Ik herinner me dat probleem vooral van de trein, als ik van het strand kwam. Dan had je ook nog overal zand zitten en dan dat geplak, dan had je geen vel meer over. En al die rijke stinkerts maar lekker op die fluwelen bankjes zitten. Ik geloof dat ik toen Links ben geworden.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:14:

[...]

Horror!

Mijn opa en oma hadden een rood dafje. Ieder jaar namen ze mijn moeder, broer en mij mee naar een pretpark.

In de zomer.

In dat koekblik.

Op die plastic achterbank.

Met z'n drieën.

En opa & oma voorin kettingroken.

ja roken mocht en deden ze gewoon in de auto
quote:Inkie12345 schreef op 19 november 2016 @ 00:15:

Oei wij hadden ook een tijdje een rood dafje en later een simca.Met een pienter pookje?
quote:takkentrol schreef op 19 november 2016 @ 00:09:

Zie nu pas dit topic

Straks heerlijk alles teruglezen!!

Zo genieten Takkie.

Heb je lekker leesvoer he?

Alle reacties Link kopieren
Morgen om half acht de wekker dus ik haak ook af. Met moeite, dat wel.

Bedankt voor de geweldige avond allemaal en welterusten!

Hopelijk morgenmiddag een hoop bij te lezen hier, dus ouwetjes, zet 'em op!
Ik adviseer je een kat.
Het ergste was het na een dagje strand. Dan ging je met flink verbrandde benen (terwijl het zand ook nog pijnlijk tussen de randen van je katoenen bikini schuurde in je liezen) op die bank zitten die de hele dag in de felle zon had staan te bakken. En dan kwam je thuis, stond je op, en hoefde je de brandblaren niet meer door te prikken.
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 00:12:

[...]

Ik probeer nu voornamelijk zelf het verschil te maken, bijv. door het helpen van vluchtelingen, te denken aan het milieu, goede doelen te steunen, dat soort dingen.Hm. Goede doelen hebben teveel strijkstok en eigen agenda imho. Ik help het liefst direct. Hoe doe jij dat?
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:15:

[...]

Zo'n mandfles rode Portugese wijn van twee liter?

Allicht

Wéér zit ik hardop te lachen! Oude forumtijden herleven
quote:Lady_Voldemort schreef op 19 november 2016 @ 00:16:

[...]

Met een pienter pookje?Ja volgens mij was het een automaatje
Ik ben van eind '63 en dit topic is een feest van herkenning.

Leren lezen met " boom, roos, vis "

Thuis hing er een letterbak en de slaapkamer van mijn zusje en mij was oranje geverfd en er hingen oranje gordijnen.

Pijltjes blazen met zo'n pvc-buis, rolschaatsen, die je onder je schoenen moest vastmaken, touwtje springen en uren buiten spelen in de sneeuw.

Als het regende uren lezen, vooral Pitty, de Dolle Tweeling en de boeken van Anneke Bloemen waren favoriet.
Pluk de dag
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:14:

Mijn pa reed tdt in zo n grote vierkante Mercedes met schakelaar op het stuur Ben jij mijn zus??
quote:-NummerZoveel- schreef op 19 november 2016 @ 00:18:

Het ergste was het na een dagje strand. Dan ging je met flink verbrandde benen (terwijl het zand ook nog pijnlijk tussen de randen van je katoenen bikini schuurde in je liezen) op die bank zitten die de hele dag in de felle zon had staan te bakken. En dan kwam je thuis, stond je op, en hoefde je de brandblaren niet meer door te prikken.

Awww.....

Herinneren is soms ook pijnlijk he.

quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 00:17:

Hopelijk morgenmiddag een hoop bij te lezen hier, dus ouwetjes, zet 'em op! Truste!
Als wij op bezoek gingen bij opa en oma stond er sm iddags steevast Coronation Street op.
quote:alysha00 schreef op 19 november 2016 @ 00:18:

[...]

Hm. Goede doelen hebben teveel strijkstok en eigen agenda imho. Ik help het liefst direct. Hoe doe jij dat?Morgen meer, moet nu echt gaan slapen
Ik adviseer je een kat.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 00:19:

[...]

Awww.....

Herinneren is soms ook pijnlijk he.

Traumatisch!
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 00:19:

[...]

Allicht

Wéér zit ik hardop te lachen! Oude forumtijden herleven

Ik maak je graag aan het lachen stajemeit.

Of komt het door de drank?
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 00:17:

Hopelijk morgenmiddag een hoop bij te lezen hier, dus ouwetjes, zet 'em op! Truste poes!
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 00:20:

Als wij op bezoek gingen bij opa en oma stond er sm iddags steevast Coronation Street op.Fuck de paashaas, jij bent mijn zus.
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 00:20:

[...]

Morgen meer, moet nu echt gaan slapen Oh ja, dat ging ik ook doen! Trusten ladies!
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 00:19:

[...]

Ben jij mijn zus?? nee beslist niet, mijn zus heeft nooit gewerkt volgens mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven