De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Die smurfensnot ja! Voelde zo lekker, maar o wee als dat ding lek ging (en dan natuurlijk altijd op een plek waar dat niet zo'n goed idee was ).
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 19 november 2016 @ 12:32:

[afbeelding]

Dit zijn de echte.

Ik moest het doen met door mijn vader zelf gemaakte.

Twee weken eten uit blik en dan had mijn vader 3 gelukkige kinderen.
quote:granny71 schreef op 19 november 2016 @ 12:34:

[...]

Dit zijn de echte.

Ik moest het doen met door mijn vader zelf gemaakte.

Twee weken eten uit blik en dan had mijn vader 3 gelukkige kinderen.
Ik hield juist van de lauwe melk. Nog steeds
quote:Corona67 schreef op 19 november 2016 @ 12:32:

[afbeelding]Oh; mijn eerste mobiele telefoon!
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 12:37:

Ik hield juist van de lauwe melk. Nog steeds Ieuwwwww
quote:Corona67 schreef op 19 november 2016 @ 12:38:

[...]

Ieuwwwww

Kan er ook niks aan doen. Hou ook van maizenapapje over de bloemkool.

Met nootmuskaat.
Wij kregen Liga op de kleuterschool

Gelukkig nooit geen melk
Bij een verjaardag van mijn ouders gingen mijn ooms aan de cb (citroenbrandewijn), dat zag er zo lekker uit, zo geel, maar brrr. En ze droegen nog een hoed, de kapstok lag vol hoeden, van die gedeukte dingen. Die van mijn vader waaide een keer in de sloot toen hij naar de buren wandelde.
quote:KaitlynTodd schreef op 19 november 2016 @ 12:03:

Ik ben van 1972. Maar ik weet eigenlijk niks meer van die tijd. Als ik een plaatje zie van iets, dat zegt me niks. Kan ook zijn dat ik mijn eerste 7 jaren in het buitenland heb gewoont.Klinkt aannemelijk ja...
Het allereerste Schaep! Zo jammer dat de banden gewist zijn.

Met Rijk, Leen en Adele.
quote:yajes schreef op 19 november 2016 @ 12:18:

Maakte jullie ook balletjes van lijm?

Vloeibare lijm op de tafel uitsmeren en dan net zolang met je vingers smeren tot het droog werd en je er een balletje van kon maken. En dan weer opnieuw met nieuwe lijm zodat je steeds een grotere bal kreeg.

Lijmballetjes: check!

En vanaf de tweede klas mocht je schrijven met een vulpen. En dan de balletjes uit de vullingen slopen. Werd altijd een bende.

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Wat een leuk topic zeg

Ben van 69 en werkelijk alles wat voorbij is gekomen is een feest van herkenning
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
quote:Grobbekuiken schreef op 19 november 2016 @ 12:27:

Die smurfensnot ja! Voelde zo lekker, maar o wee als dat ding lek ging (en dan natuurlijk altijd op een plek waar dat niet zo'n goed idee was ).In bed!

Uiteraard was 1 van onze auto's ook een Simca 1000
quote:yasmijn schreef op 19 november 2016 @ 12:52:

Het allereerste Schaep! Zo jammer dat de banden gewist zijn.

Met Rijk, Leen en Adele.

Hoorspelen, luisterde jullie die ook?

Ik vond hoorspelen heer-lijk.

Samen met mijn broer ook veel gemaakt. Met de bandrecorder.
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 12:57:

[...]

Samen met mijn broer ook veel gemaakt. Met de bandrecorder.

Kleutertje luister.

Daar luisterde ik naar.

In de jaren 60.
Ben gisteravond gaan slapen met een hoofd vol dierbare jeugd herinneringen. Dank dames!

Dacht daarbij ook aan de zondag ochtend waarbij ik brak mijn bed uit schommelde. Beneden stond de tent blauw van de rook en stond de jeneverfles pontificaal op tafel. Mijn ochtendroes was even eerder wreed verstoord door de elpee van Heino die luid het trapgat in schalde.

Pa en ma stijldansend door de kamer. De bijzettafeltjes (3 in elkaar passende delen), de vingerplant en de asbak op standaard werden dan aan de kant geschoven.

Wat een tijden...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Mijn vader was opgegroeid met Struwelpeter en die vond dat een fantastisch boek om door te geven aan ons. Mijn moeder schrok zich lam toen ze het jaren later doorbladerde. Wat een angst was haar bloedjes aangejaagd

https://i.kinja-img.com/g ... _636/17o1qi60k9siejpg.jpg
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 13:00:

Ben gisteravond gaan slapen met een hoofd vol dierbare jeugd herinneringen. Dank dames!

Dacht daarbij ook aan de zondag ochtend waarbij ik brak mijn bed uit schommelde. Beneden stond de tent blauw van de rook en stond de jeneverfles pontificaal op tafel. Mijn ochtendroes was even eerder wreed verstoord door de elpee van Heino die luid het trapgat in schalde.

Pa en ma stijldansend door de kamer. De bijzettafeltjes (3 in elkaar passende delen), de vingerplant en de asbak op standaard werden dan aan de kant geschoven.

Wat een tijden...

Ja!!! En Heino!

De serie Q en Q en dan vooral de muziek .

Q en Q huuhuhuuuuhuhuhuhuhu . Zoooo geheimzinnig . Kreeg er altijd raar gevoel van in mijn buik
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
quote:Eleonora-1 schreef op 19 november 2016 @ 12:57:

[...]

Samen met mijn broer ook veel gemaakt. Met de bandrecorder.dat deden wij ook!!
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 13:00:

Wat een tijden...
quote:elviva schreef op 19 november 2016 @ 13:05:

De serie Q en Q en dan vooral de muziek .

Q en Q huuhuhuuuuhuhuhuhuhu . Zoooo geheimzinnig . Kreeg er altijd raar gevoel van in mijn buik Die was zooooo spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven