Zwangerschaps verschijnselen

20-11-2016 17:48 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,

Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden en ik wacht nu mijn eerste ronde af. (28e is mijn NOD).

Nu ben ik benieuwd of er dames zijn die tussen de eisprong en de NOD wat gevoeld hebben?

Zo niet, wanneer je je eerste verschijnselen kreeg.

Ik kan haast niet wachtennnnnnn!!!
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
Niets. Hoogstens een dag erg emotioneel reageren.
Eerste verschijnselen rond 6 weken. Spugen, intens misselijk en huilen om niks.

Succes!
Ik wist het al voordat de test positief werd, net als de maand ervoor ( dat werd een miskraam) was mijn lontje erg kort! Ook heel veel steekjes/ plopjes in mijn onderbuik. Dacht nog even aan blaasontsteking de eerste keer dat ik zwanger bleek, maar urine was schoon volgens huisarts. Zaten wel allemaal witte stukjes in, schijnt ook een teken van zwangerschap te zijn heb ik me laten vertellen. maar... wat de een aan kwaaltjes heeft, hoeft een ander helemaal niet te hebben. De enige bevestiging blijft een positieve test! Ik ga voor je duimen.
Had pijnlijke borsten en moest al overgeven.

Helaas is dit nu nog steeds met 20 weken.
Ik was zo verschrikkelijk moe dat ik nog geen trap op kon lopen. En dat terwijl ik normaal gesproken een super conditie heb. Óf ik was ziek aan het worden, of ik was zwanger. Moest een van de twee haast wel zijn. Daarnaast had ik ook nog eens een zeurend gevoel in mijn buik.
Ik wist het ook al voordat mijn test positief was. Voelde me grieperig, werd misselijk bij het braden van vlees en droomde heel raar.

Succes en veel geluk!
1e keer moest ik ontzettend veel plassen in de week voor de positieve test. We waren op vakantie. Werkelijk alle openbare toiletten gezien van binnen.

2e keer niets van tevoren. Met 6 weken grotere borsten en veel spugen.
Helemaal geen verschijnselen. Ik werd maar niet ongesteld na jarenlang pilgebruik en zou Primilut (of zoiets) krijgen om de menstruatie op te wekken maar moest eerst een zwangerschapstest doen. Hartstikke zwanger

2e Keer min of meer hetzelfde verhaal. beide keren meer dan 8 weken zwanger. Wat een genot.
Ik voel elke maand vanalles. Pijnlijke borsten, check. Misselijk, check. Moe, check. Maar het is tot nu toe nog niet raak geweest. Ben al 2 jaar bezig om zwanger te raken.

Ik hoop dat het bij jou wat sneller lukt!
Alleen maar verschrikkelijk moe en een soort van grieperig , ik dacht dat ik ziek zou worden maar was dus zwanger. Dit was met 5 weken zwangerschap , een week later had ik alle kwaaltjes die je maar kan hebben in het eerste trimester .
Ik had mijn inseminatie begin van de maand gehad en voelde niets. Pas in retrospectief kon ik me opeens herinneren dat ik, toen we de week voor NOD op vakantie waren, dat ik de hele tijd een beetje duizelig was. En ik zei voortdurend tegen vriend dat alles zo stonk, vooral het eten. We weten dat aan een beginnende verkoudheid. Positieve test op dag 15 na inseminatie.

Veel plezier, maar pin je niet vast op alle kwaaltjes, want iedereen is anders. Ook kun je jezelf goed voor de gek houden als je maar graag genoeg wilt
In de maanden dat het niet raak was voelde ik ook vanalles; hormonen en wishful thinking...

Maar beide keren toen het écht raak was, was het ook meteen duidelijk. Ik wíst het op de een of andere manier. Bij de oudste stond ik voor een stoplicht en vroeg me af waarom ik toch de hele dag al alles in een vreemd soort slowmotion zag, tot ik me realiseerde 'ik ben zwanger'. Thuis een test gedaan en ja hoor. Was ongeveer 4 wk toen. Bij de tweede héél misselijk vanaf 3,5 wk zwangerschap, ik herkende die typische misselijkheid van de eerste keer (toen pas misselijk bij 5/6 wk) en wist meteen dat het raak was. Test gedaan en inderdaad.
Gespannen en stevige borsten met zichtbare blauwe aderen. Dat was het duidelijkste symptoom. Mijn borsten groeiden direct! Volgens mij ook wat moe maar dat kwam iets later.
Ik denk al ruim een jaar van alles te voelen, maar helaas nog steeds niet zwanger.

Hoop dat het bij jou sneller raak is.
1e keer: emotioneel, kort lontje.. Werd een vroege miskraam..

2e keer: rare zweetlucht, pijnlijke borsten.. Ook vroege miskraam!

3e keer: rare zweetlucht, pijnlijke borsten.. Werd een bbz!

4e keer: niet veel.. Vroege miskraam

5e keer: niets.. Na 6 weken alles: overgeven, buikpijn, moeheid.. En deze keer bleef hij plakken! Inmiddels 4 maanden
En eiersprong?
Eiersprong

Ik voelde niets.
quote:Doortjee schreef op 20 november 2016 @ 19:24:

En eiersprong?

Haha, dat dacht ik ook al.

En mbt je bericht erboven: Wat fijn dat je nu een gezonde baby hebt! Vind het altijd pijnlijk om te lezen hoe zwaar die weg voor sommige dames moet zijn.

On topic: Ik voelde helemaal niets bijzonders tussen eisprong en mijn positieve test.
Vermoeidheid, ik was kapot na de kleinste inspanning. En verder had ik een enorme drang naar suiker die mij vreemd was, vandaar dat ik het eigenlijk ook al wist voordat ik testte.
Bij alle vier helemaal niks, nada noppes. Behalve een uitblijvende menstruatie. Mijn eisprong heb ik ook nog nooit gevoeld. Pas na een week of 7 of 8 wat lichte verschijnselen.
Wel een tip, ben er niet te veel mee bezig want dan 'voel' je idd van alles zoals hierboven beschreven. Een brein doet rare mensen met een mens en kan je goed voor de gek houden helaas.
Ik had opgezette vingers, voor ik ongesteld moest worden, ik herkende dat van mijn eerste zwangerschap, verder nooit gehad en altijd direct na de bevalling weer weg.

Misselijk zijn en al dat soort dingen kwamen na de 6 weken.
quote:Doortjee schreef op 20 november 2016 @ 19:24:

En eiersprong?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Het meest kenmerkende verschijnsel is een tweede streepje op de zwangerschapstest.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven