Kitten braakt
zondag 20 november 2016 om 21:53
Hallo allemaal,
Twee dagen geleden moest mijn kitten van 14 weken oud ineens overgeven, vlak voordat ik hem 's avonds eten wilde geven. Vannochtend en zojuist heeft hij weer gespuugd! Dit keer spuugde hij zijn natvoer uit. De andere twee keer was het een lichtbruin vloeibare substantie.
Ik heb na de eerste keer braken direct de dierenarts gebeld. Die zij dat 1 keer braken niet per se zorgelijk is, wel moest ik het even in de gaten houden gezien de jonge leeftijd. Hij is ook wat sloom, slaperig maar eet en speelt nog wel.
Ik maak me echt zorgen. Wat is jullie mening? Denk dat ik morgen sws even de dierenarts bel...
Twee dagen geleden moest mijn kitten van 14 weken oud ineens overgeven, vlak voordat ik hem 's avonds eten wilde geven. Vannochtend en zojuist heeft hij weer gespuugd! Dit keer spuugde hij zijn natvoer uit. De andere twee keer was het een lichtbruin vloeibare substantie.
Ik heb na de eerste keer braken direct de dierenarts gebeld. Die zij dat 1 keer braken niet per se zorgelijk is, wel moest ik het even in de gaten houden gezien de jonge leeftijd. Hij is ook wat sloom, slaperig maar eet en speelt nog wel.
Ik maak me echt zorgen. Wat is jullie mening? Denk dat ik morgen sws even de dierenarts bel...
zondag 20 november 2016 om 22:08
Hey, mijn kat van 9 jaar heeft vandaag ook over gegeven. Was al sinds gisterenavond erg rustig Onder bed liggen ipv op bed liggen. Denk dat hij gewoon grieperig was/ is. Heeft net voor het eerst brokjes op en wat nat voer gegeven.
Even goed in de gate houden hoe je kitten doet. Qua gedrag. Word het loom slap enz direct langs de da. Probeer anders wat lekkers te geven. Klein stukje. Mischien blijdt dat we wel in?
Beterschap voor de kitten..
Even goed in de gate houden hoe je kitten doet. Qua gedrag. Word het loom slap enz direct langs de da. Probeer anders wat lekkers te geven. Klein stukje. Mischien blijdt dat we wel in?
Beterschap voor de kitten..
maandag 21 november 2016 om 19:01
Hij heeft waarschijnlijk een virusinfectie. Geen koorts. Vanochtend heeft hij weer overgeveven en was echt heel zwak. De DA heeft 2 prikjes gegeven tegen de misselijkheid en een paracetamol. Daarbij heb ik allerlei krachtvoer- en drinken meegekregen om hem te laten aansterken. Ook een pasta meegekregen die een beschermlaag rond de buikwand vormt. Als het binnen een paar dagen niet beter gaat moet ik weer terugkomen.