Gezondheid alle pijlers

gewrichtsklachten

21-11-2016 12:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds ong. 2 jaar last van dat mijn knieën warm en rood worden. 3 jaar geleden is mijn knie een keer op slot gaan zitten (ik zat op mijn knieën en mijn ene knie kwam vast te zitten). Ik dacht eerst dat het hiermee te maken had maar nu lijkt het ook te maken te hebben met het dragen van broeken die strak om mijn knieën zitten. Het rare is dat ik er ook last van krijg als ik lang sta. Mijn knieën doen verder geen pijn en zijn ook niet opgezwollen ofzo. Ik heb sinds een tijdje ook last van andere gewrichten. Die doen wel pijn maar aan de buitenkant is verder niks te zien. Ik ben al wel naar artsen geweest en er is naar mijn bloed gekeken maar die konden er verder ook niks mee. Ik ben nog jong dus door ouderdom kan het niet komen.

Herkent iemand deze problemen of heeft iemand een idee wat dit is?
Zelfde hier. 8 jaar geleden kreeg ik last van me knie. Nu sinds een jaar ook me rug. Sinds dit jaar de diagnose reuma gekregen. Bij mij is ook niks in het bloed te vinden, maar ze kijken dan naar de klachten en op die manier kunnen ze diagnose stellen.
Voor diagnoses ga je naar de huisarts.
Kan van alles zijn; heb je vast ook op gegoogled. Het is (nog) niet specifiek genoeg voor een duidelijke diagnose, anders zou je huisarts ook wel weten waar verder te zoeken. Bovendien ben je met een diagnose niet altijd geholpen als er verder met medicatie niets aan te doen is.

Aan reuma wordt bijvoorbeeld, zeker als het licht is, lang niet altijd iets gedaan. Waar je wel invloed op hebt: zorg dat je blijft bewegen, en zoek hierbij bewegingen die ook op de langere termijn geen klachten verergeren. Voor de een is dat fietsen, voor de ander zwemmen, voor weer een ander tuinieren of wandelen. Dat klinkt als bejaardenactiviteiten, maar ook als je nog verder fit bent, is het gewoon goed voor je lichaam om dit soort activiteiten in je gewoontepatroon te slijten. Kijk of je merkt of kou invloed heeft. Als dat zo is; een extra laag onder je broek aantrekken als het koud is. Denk je dat de klachten erger worden door een strakke broek rond je knieën? Draag dan lossere broeken. Dat is echt logischer dan verwachten dat de dokter het oplost.

Ik heb ook klachten die erger worden bij de verkeerde belasting. Soms wil je graag de bevestiging dat je je niet aanstelt, of denk je onterecht dat je gewoon "even door moet zetten", waarna het toch weer erger wordt. Dan moet je je niets aantrekken van wat anderen denken; wees gewoon lief voor je lichaam. Krijg je ergens klachten van? Zoek zelf een oplossing om de overbelasting uit de weg te gaan. Als het voor jou heel erg beperkend wordt (ik noem maar wat; je polsen gaan langdurig zeer doen als je een pannetje op tilt), dan heb je echt een goede aanleiding om de huisarts weer op te zoeken. Voor minder verstorende dingen kom je er zelf wel uit met gezond verstand.
quote:1234512345 schreef op 21 november 2016 @ 12:30:

Voor diagnoses ga je naar de huisarts. ik ben hiervoor al naar allerlei artsen geweest maar die wisten het niet dus daarom vroeg ik me af of iemand anders misschien raad weet
Raar dat artsen je zo naar huis sturen als ze niet weten wat het is.

Ik zou je laten doorverwijzen naar een ja hoe noem je zon iemand een iemand die botten en gewrichten onderzoekt.

Alleen dan kun je er achter komen wat het is .
Misschien overstrek je je knieën teveel. Je knie moet eerst buigen voor je wegloopt en daartoe moet de spier in je knieholte je knie eerst uit het slot halen. Popliteus heet die geloof ik.

Misschien is er iets met je coördinatie? Want dit hoort vanzelf te gaan. Ik zou dit toch nogmaals laten onderzoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kan ook wel dat je angstig en nerveus bent en je daardoor onhandig beweegt.

Maar je moet teruggaan naar je arts totdat je een diagnose krijgt waarvan jij denkt dat die kan kloppen. Je betaalt daar gewoon voor, of je nu naar je huisarts gaat of niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 21 november 2016 @ 21:05:

Misschien overstrek je je knieën teveel. Je knie moet eerst buigen voor je wegloopt en daartoe moet de spier in je knieholte je knie eerst uit het slot halen. Popliteus heet die geloof ik.

Misschien is er iets met je coördinatie? Want dit hoort vanzelf te gaan. Ik zou dit toch nogmaals laten onderzoeken.Bedankt! Dit kan inderdaad wel kloppen. Ik heb hele flexibele gewrichten overstrek mijn knieën inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven