KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Moet uiteraard wel gewoon voor de rietjes betalen saffron.. zou helemaal geweldig zijn als dat niet hoefde haha!

Maar het feit dat ik geen 25% btw en niet meer zoveel verzendkosten hoef te betalen gaat al zoveel schelen!
Ja..inderdaad haha. Maar jij kon bij je vorige ziekenhuis/kliniek ook telkens maar 1 rietje bestellen, omdat ze geen mogelijkheden hadden voor opslag toch? Dat maakte het nog duurder dan het al is..
Ja klopt, ze hadden daar geen opslagmogelijkheid. Nu gelukkig wel.. als ik dit allemaal eerder had geweten! Maar ja, ik laat het maar los.. meer kan ik er toch niet meer aan doen

En voor alle dames op het wachtbankje.. succes!!
Wiehieuw Rosings!!! Gefeliciteerd, doe hier een vreugdedansje voor jou.
Wauw Rosings!! Spannend hoor. Ik duim voor je!
@hope1980, werkt het verder wel hetzelfde als Cryos? Ook met uitgebreide profielen etc? En tegen dezelfde kosten per rietje ongeveer? Het scheelt zo zeker veel... toch zo'n 300€ per keer ofzo...

Ik moet morgen weer voor t eerst naar het ziekenhuis... ze willen toch eerst een controle doen voordat ik weer kan beginnen... nu ben ik ik morgen op Mn 3e dag van ongesteld zijn... niet zo handig... weet ook niet of ze dan een echo maken maar had ze gebeld en ze gaven aan toch maar gewoon langs te komen

Ben zo benieuwd... ook wel weer spannend
Rosings: een voorzichtige gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je nog een slag om de arm wilt houden, maar dit is in elk geval stap 1!

Hier al vrij snel een vervolgafspraak bij de gyn, blijkbaar waren er inderdaad vrij veel vrouwen afgehaakt na die chaotische voorlichting. Mooi voor mij, maar wel een beetje rare manier van doen.
Woehoe!!! Rosings. Van harte gefeliciteerd.
Rosings, van harte gefeliciteeerd! Wat fijn! En ook nog spannend komende weken kan ik me voorstellen, maar dit is geweldig nieuws!
Ik heb vandaag de hele dag al last van buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden, vorige week dinsdag had ik de inseminatie met pregnyl, zouden de krampen nog van de pregnyl kunnen komen? Ik heb geen flauw idee hoeveel pregnyl ik heb gehad.., iemand hier ervaring mee die al langer bezig is?

En Rosings super gefeliciteerd natuurlijk!
Beach 123 hier precies hetzelfde. Zelfde dag inseminatie ook. Vorige ronde had ik dit helemaal niet.
@beach123, krampen kunnen ook van innesteling komen volgens mij... ik had dat ook bij mijn 2e x... staat volgens mij los van pregnyl... ga voor je duimen dat t juist iets goeds betekent
Hoi allemaal,

Na een aantal maanden meegelezen te hebben, heb ik ook maar een account aangemaakt en zal ik nu mijn 1e berichtje hier plaatsen

Allereerst vind ik het heel erg fijn dat deze topics bestaan. Ik heb er al veel informatie uit kunnen halen en ik vind het fijn dat iedereen elkaar zo kan steunen hier.

Ik ben nu 28 jaar en steeds meer bezig met het eventueel alleen opvoeden van een kindje. Ik heb altijd een enorm sterke kinderwens gehad. Heb een aantal relaties gehad, maar op de een of andere manier ben ik gelukkiger alleen en voelt het voor mij op de een of andere manier misschien wel fijner om in mijn eentje een kindje te krijgen en op te voeden. Ik ga me dus heel voorzichtig oriënteren op het BAM-moederschap. Ga me ook nog niet inschrijven in een kliniek/ziekenhuis, want vind het nu nog iets te vroeg, maar ik wil me er wel al wat in gaan verdiepen.

Ik las dat het "kopen" van donorzaad wel 200 euro per maand is. Dat is toch enorm veel of ligt dat aan mij? Stel dat je een jaar bezig bent om zwanger te worden ben je 2400 euro kwijt, alleen aan het donorzaad. Ik heb best een goede baan en verdien niet slecht, maar vind dit toch best wel hoge bedragen. Wat vinden jullie daarvan?

Iedereen die al wel in het traject zit: succes! En degenen die al zwanger zijn of al een kindje hebben: geniet ervan!
Via Cryos (commerciële spermabank) is het nog veel meer als je kiest voor een uitgebreid profiel (wat ik gedaan heb). Als ik jou was zou ik alvast wat gaan sparen, zodat je op het moment dat je gaat beginnen al wat geld opzij gezet hebt voor de rietjes
Haha ja dat is een goede tip ;)

Zijn er hier ook dames die zelf op zoek gaan naar een donor? Zo ja, hoe gaat dat?
Spannend Beach en Biebke, hopelijk hebben jullie over een week een positieve test in handen!!

Serendipity welkom! Ik vind 200€ per maand eigenlijk wel meevallen hoor.. zeker vergeleken bij Cryos en ESB.
fout topic
@MitakuyeOyasin inderdaad, ben me er wat in aan het verdiepen en ik schrik soms echt van de bedragen, zeker van Cryos en ESB idd. Ik vind het best opmerkelijk dat er zoveel vrouwen zijn die hier per maand meer dan 600 euro aan kunnen besteden, en dan ook echt maanden lang achter elkaar. Hebben jullie dan van tevoren gespaard? En betekent dit dat vrouwen zonder een stevig inkomen dus al minder snel in aanmerking zouden komen voor gecontroleerd sperma/inseminaties? En ik begrijp dat een kindje krijgen sowieso geld kost, zeker als het kind er is moet je hier natuurlijk rekening mee houden, maar ik vind 600 euro per maand om alleen zwanger te worden wel erg duur. Zeker dus als het een jaar zou duren bv.

Als je een donor gaat zoeken via het ziekenhuis of kliniek, kun je dan ook kiezen o.b.v. wat uiterlijke kenmerken? Maar dan heb je denk ik geen baby-foto's en uitgebreide informatie over de donor verder of zie ik dat verkeerd?

Weten jullie of bij Geertgen een lange wachttijd is? Ik las op hun site dat je ook een "ruil" zou kunnen doen: een eicel voor sperma. Is het afstaan van een eicel dan eenmalig of vaker?

Daarnaast nog een vraagje: hoe "streng" is de psychologische screening? Gaan ze je hele medische en psychische dossier doornemen? Waarop kun je afgewezen worden?
quote:Serendipity16 schreef op 23 november 2016 @ 19:57:

@MitakuyeOyasin inderdaad, ben me er wat in aan het verdiepen en ik schrik soms echt van de bedragen, zeker van Cryos en ESB idd. Ik vind het best opmerkelijk dat er zoveel vrouwen zijn die hier per maand meer dan 600 euro aan kunnen besteden, en dan ook echt maanden lang achter elkaar. Hebben jullie dan van tevoren gespaard? En betekent dit dat vrouwen zonder een stevig inkomen dus al minder snel in aanmerking zouden komen voor gecontroleerd sperma/inseminaties? En ik begrijp dat een kindje krijgen sowieso geld kost, zeker als het kind er is moet je hier natuurlijk rekening mee houden, maar ik vind 600 euro per maand om alleen zwanger te worden wel erg duur. Zeker dus als het een jaar zou duren bv.

Als je een donor gaat zoeken via het ziekenhuis of kliniek, kun je dan ook kiezen o.b.v. wat uiterlijke kenmerken? Maar dan heb je denk ik geen baby-foto's en uitgebreide informatie over de donor verder of zie ik dat verkeerd?

Weten jullie of bij Geertgen een lange wachttijd is? Ik las op hun site dat je ook een "ruil" zou kunnen doen: een eicel voor sperma. Is het afstaan van een eicel dan eenmalig of vaker?

Daarnaast nog een vraagje: hoe "streng" is de psychologische screening? Gaan ze je hele medische en psychische dossier doornemen? Waarop kun je afgewezen worden?

Oh, bij die commerciële banken kan het nog veel duurder worden, er kom sowieso nog transportkosten bij (vaak veel, want moet in vloeibaar stikstof), BTW van 21/25%, als je een uitgebreid profiel wilt of hogere kwaliteit is het al duurder enz. Ik heb wel eens uitgerekend dat ik zo op 2000 euro zat. En nee, dat hebben de meeste mensen niet maanden achter elkaar. Die proberen het een paar keer, of sparen tussendoor.

100-200 per maand is via de gewone ziekenhuizen (inclusief wachtlijsten). En daarnaast moet je er op rekenen dat je eigen risico er doorheen gaat, met een paar afspraken, bloed prikken, echo hier etc. Tja, het is niet anders. Ik ben al blij dat de mogelijkheid er tegenwoordig gewoon is.

En inderdaad, een kind kost ook geld. Ik vermoed wel wat meer dan 1200 euro per jaar, ofwel omdat je minder gaat werken, ofwel omdat je opvang nodig hebt. En dan nog luiers, voeding, kleding, enz enz. Dus hoewel ik zeker niet vind dat alleen 'rijke' mensen kinderen mogen krijgen, zou ik er wel nog flink extra over nadenken als 1200 per jaar al echt een probleem is. Zeker als ook financieel alles op 1 paar schouders komt.

Je schrijft zelf dat je nog aan het oriënteren bent, dat kan best even duren, er zijn hier mensen jaren mee bezig geweest. Je bent gelukkig ook nog vrij jong (in de wereld van de bam-moeder ben je onder de 30 echt een guppie!?, dus misschien dan ook maar vast gaan sparen? Mocht je alsnog anders besluiten, kun je vast wel een andere leuke bestemming voor dat geld vinden .
Oh, en via de gewone ziekenhuizen (UMC en AMC) krijg je inderdaad wel wat informatie over dingen als lengte, kleur ogen en haar. Maar zeker geen uitgebreide profielen of (baby)foto's. Gemiddeld hebben ze per ziekenhuis ook maar een stuk of 15-20 actieve donoren, dus je hebt geen keuze uit een gigantisch aanbod of zo. Via de klinieken weet ik niet, maar anderen hier vast wel.
@nausicaa, dank voor je uitgebreide antwoord 200 euro is dan inderdaad 'niets' vergeleken bij 2000 euro.

Ik kan het overigens wel betalen, die 200-300 euro per maand, en heb al een hele uitgebreide berekening gemaakt mocht er een kindje komen, en ook dan kan ik het goed bekostigen, ik schrok alleen even van die hoge bedragen. Ik ben me nog aan het oriënteren, en had van te voren niet gedacht dat het zo duur zou zijn. Maar dat neemt mijn kinderwens natuurlijk niet weg en dat zou uiteindelijk ook geen belemmering zijn. Het is gewoon iets wat me opviel.
@jessy,

Bij ESB heb je alleen uitgebreide profielen, 20 mot en kosten tussen de 400-500 euro. Leuk dat je weer gaat starten.. ze zijn daar zo ontzettend lief.

Toen ik belde om mijn dossier op te vragen vroegen ze of ik het wil doorgeven als het gelukt is.. vond dat zo attent!

@serendipity,

Het is idd een hoop geld dat er doorheen gaat als je besluit om zelf op zoek te gaan naar een donor uit Denemarken. Ik heb er idd van te voren voor gespaart en heb nu dus een pauze omdat het geld op was en ik nu weer aan het sparen ben.

Aan de ene kant denk ik er wel eens aan wat ik met het geld had kunnen doen maar aan de andere kant heb ik het er dubbel en dwars voor over!

@biebke en beach.. spannend hoor! Nog een weekje wachten toch (ik vind de laatste dagen altijd een drama haha)
@Beach123 heb jij ook de hele tijd een soort van steken om je vagina? Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen haha. Voelt zo vreemd...
Wow, als ik mijn donor had moeten betalen wat je moet betalen voor een buitenlands rietje, dan had hij inmiddels met pensioen gekund ofzo
@ rosings was weer even aan het meelezen en zag je goede nieuws! Alvast voorzichtig gefeliciteerd! Ik gun het je zo dat hij blijft plakken...succes de komende periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven