KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
woensdag 23 november 2016 om 22:27
quote:Serendipity16 schreef op 23 november 2016 @ 21:08:
@nausicaa, dank voor je uitgebreide antwoord 200 euro is dan inderdaad 'niets' vergeleken bij 2000 euro.
Ik kan het overigens wel betalen, die 200-300 euro per maand, en heb al een hele uitgebreide berekening gemaakt mocht er een kindje komen, en ook dan kan ik het goed bekostigen, ik schrok alleen even van die hoge bedragen. Ik ben me nog aan het oriënteren, en had van te voren niet gedacht dat het zo duur zou zijn. Maar dat neemt mijn kinderwens natuurlijk niet weg en dat zou uiteindelijk ook geen belemmering zijn. Het is gewoon iets wat me opviel.
Oh, ik schrok me ook een hoedje van die hoge buitenlandse bedragen hoor! Maar dat is oa het transport (dat is inderdaad peperduur, ik verstuur voor mijn werk ook wel eens op stikstof). En bv bij Cryos krijgen de donoren veel meer betaald dan in Nederland (hier meestal alleen reiskostenvergoeding). En hoe uitgebreider het profiel, hoe meer ze krijgen.
Maar eens, allemachtig, 2000 per maand!
Ik reageerde alleen op het feit dat er al meerdere mensen tegen me gezegd hebben dat ze het zo stom vonden dat het ook in nl 100-200 per maand kost. Want wat nou als je dat niet hebt, mag je dan geen kind of zo? Zo voelt het inderdaad, tot ik eens ging rekenen, en besefte dat het tov het kind zelf nou ook weer niet zo duur is. Dat projecteerde ik een beetje op jouw opmerking, sorry. Want je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het simpelweg een hoop geld ís, wat je liever aan leuke babyspullen uit zou geven
.
@nausicaa, dank voor je uitgebreide antwoord 200 euro is dan inderdaad 'niets' vergeleken bij 2000 euro.
Ik kan het overigens wel betalen, die 200-300 euro per maand, en heb al een hele uitgebreide berekening gemaakt mocht er een kindje komen, en ook dan kan ik het goed bekostigen, ik schrok alleen even van die hoge bedragen. Ik ben me nog aan het oriënteren, en had van te voren niet gedacht dat het zo duur zou zijn. Maar dat neemt mijn kinderwens natuurlijk niet weg en dat zou uiteindelijk ook geen belemmering zijn. Het is gewoon iets wat me opviel.
Oh, ik schrok me ook een hoedje van die hoge buitenlandse bedragen hoor! Maar dat is oa het transport (dat is inderdaad peperduur, ik verstuur voor mijn werk ook wel eens op stikstof). En bv bij Cryos krijgen de donoren veel meer betaald dan in Nederland (hier meestal alleen reiskostenvergoeding). En hoe uitgebreider het profiel, hoe meer ze krijgen.
Maar eens, allemachtig, 2000 per maand!
Ik reageerde alleen op het feit dat er al meerdere mensen tegen me gezegd hebben dat ze het zo stom vonden dat het ook in nl 100-200 per maand kost. Want wat nou als je dat niet hebt, mag je dan geen kind of zo? Zo voelt het inderdaad, tot ik eens ging rekenen, en besefte dat het tov het kind zelf nou ook weer niet zo duur is. Dat projecteerde ik een beetje op jouw opmerking, sorry. Want je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat het simpelweg een hoop geld ís, wat je liever aan leuke babyspullen uit zou geven

woensdag 23 november 2016 om 22:48
Weet iemand hoe het zit als je met een bekende donor of in co-ouderschap het medische circuit in moet?
Ik zit inmiddels alweer op dag 50 van mijn cyclus dus dat schiet echt niet op.
Voor mij is het nog wel een jaartje weg maar omdat ik ook de opties van co-ouderschap onderzoek, ben ik wel benieuwd of iemand weet hoe dat het werkt.
Bij het UMC kan je bijv. geen eigen donor gebruiken voor IUI maar wat als er medische indicatie is vanwege mijn vruchtbaarheid?
En bij co-ouderschap is het eigenlijk wel een soort van Man-Vrouw verhouding met evt. een extra man..
Voor mij is het nog wel een jaartje weg maar omdat ik ook de opties van co-ouderschap onderzoek, ben ik wel benieuwd of iemand weet hoe dat het werkt.
Bij het UMC kan je bijv. geen eigen donor gebruiken voor IUI maar wat als er medische indicatie is vanwege mijn vruchtbaarheid?
En bij co-ouderschap is het eigenlijk wel een soort van Man-Vrouw verhouding met evt. een extra man..
woensdag 23 november 2016 om 23:12
quote:sensotouch schreef op 23 november 2016 @ 22:48:
Weet iemand hoe het zit als je met een bekende donor of in co-ouderschap het medische circuit in moet?
In het AMC doen ze het niet met een eigen donor, tenzij er inderdaad vruchtbaarheidsproblemen zijn. Dan wordt je gewoon als koppel beschouwd en telt een eventuele 'extra man' niet mee. Beetje lullig, maar biologisch/medisch gezien is diegene natuurlijk ook niet relevant. Het maakt dus op zij niet echt uit of je een bekende donor of een co-ouder hebt, dat is medische gezien hetzelfde.
Overigens krijg je dan wel echt de behandeling van een 'gewoon' koppel, dus inclusief advies om het eerst eens een tijdje thuis te proberen, evt met medicatie voor de eisprong. Je komt niet direct in IUI terecht.
Ik kan me voorstellen dat het bij het UMC ook zo werkt. Het is sinpelweg zo dat vers zaad (dus niet ingevroren) betere resultaten geeft. Het eerst daarmee proberen heeft dus altijd de voorkeur als het beschikbaar is (zoals bij een bekende donor).
In het AMC doen ze het niet met een eigen donor, tenzij er inderdaad vruchtbaarheidsproblemen zijn. Dan wordt je gewoon als koppel beschouwd en telt een eventuele 'extra man' niet mee. Beetje lullig, maar biologisch/medisch gezien is diegene natuurlijk ook niet relevant. Het maakt dus op zij niet echt uit of je een bekende donor of een co-ouder hebt, dat is medische gezien hetzelfde.
Overigens krijg je dan wel echt de behandeling van een 'gewoon' koppel, dus inclusief advies om het eerst eens een tijdje thuis te proberen, evt met medicatie voor de eisprong. Je komt niet direct in IUI terecht.
Ik kan me voorstellen dat het bij het UMC ook zo werkt. Het is sinpelweg zo dat vers zaad (dus niet ingevroren) betere resultaten geeft. Het eerst daarmee proberen heeft dus altijd de voorkeur als het beschikbaar is (zoals bij een bekende donor).
donderdag 24 november 2016 om 00:33
@nausicaa: Klopt van zelf proberen. Tenzij je de medische molen vantevoren al ingaat. Ik heb zeer waarschijnlijk geen ei sprong en dan kun je nog zulk goed zaad hebben. Het zal dan toch niet lukken.
Maar goed daarom ga ik vanaf Mei de onderzoeken al in en mocht het dan nodig zijn dan kunnen we meteen starten met bijv hormonen evt in combi met ZI of IUI (bij gebruik donorbank).
Maar goed daarom ga ik vanaf Mei de onderzoeken al in en mocht het dan nodig zijn dan kunnen we meteen starten met bijv hormonen evt in combi met ZI of IUI (bij gebruik donorbank).
vrijdag 25 november 2016 om 12:58
Ik vind dit wachtbankje erg spannend. Ben 2 jaar bezig geweest met zi. Toen vond ik het minder spannend. Het is toen wel 2 x raak geweest, maar bleef niet plakken zeg maar.
Verder mag ik pas 1 december ( na 16 dagen) testen, maar heb ik altijd een late eisprong gehad en wel gewoon mijn periode van 27/28 dagen gehad. Dat zou betekenen dat ik morgen mijn NOD zou hebben. Maar dat klopt dan moet met de ovulatie. Pffff gewoon stoppen met rekenen zeg ik zelf, alles wat je voelt negeren en nergens van uitgaan. Was het maar zo makkelijk:)
Verder mag ik pas 1 december ( na 16 dagen) testen, maar heb ik altijd een late eisprong gehad en wel gewoon mijn periode van 27/28 dagen gehad. Dat zou betekenen dat ik morgen mijn NOD zou hebben. Maar dat klopt dan moet met de ovulatie. Pffff gewoon stoppen met rekenen zeg ik zelf, alles wat je voelt negeren en nergens van uitgaan. Was het maar zo makkelijk:)

vrijdag 25 november 2016 om 13:16
Het gaat goed. Het is doodeng. Maar het gaat goed. Ben nu 3weken7dagen, heb de echo gepland bij Geertgen. Vind het heel bizar. Haast onverwachts zelfs. M'n borsten beginnen gevoelig te worden; er is nul teken van bloed/menstruatie. m'n baarmoeder krampt, trekt en steekt her en der wat maar heel anders dan bij ongesteld. Het voelt ook anders dan de vorige twee keer. Dus aan 1 kant doodeng nog en andere kant meer vertrouwen al.
Moet alleen nog even uitzoeken of ik via Geertgen de verwijzing voor de Gynacoloog krijg of via de huisarts. Weet iemand dat hier?
Moet alleen nog even uitzoeken of ik via Geertgen de verwijzing voor de Gynacoloog krijg of via de huisarts. Weet iemand dat hier?

vrijdag 25 november 2016 om 13:19

vrijdag 25 november 2016 om 15:51
Rosings, echt fijn inderdaad dat je donor dat wilde doen. Zal hij ook een rol hebben in het leven van je kindje. En leuk dat je bijna de echo hebt.

Hoe zit het met het verschil tussen NOD en overtijd? Ik dacht dat dat hetzelfde was?
En idd heel spannend allemaal op het wachtbankje. Ik duim voor jullie!
Ik zit te wachten op m'n ovulatie testen. Gister nog niks te zien. Hopelijk wordt het streepje vandaag donkerder en kunnen we de komende dagen goed insemineren.

Hoe zit het met het verschil tussen NOD en overtijd? Ik dacht dat dat hetzelfde was?
En idd heel spannend allemaal op het wachtbankje. Ik duim voor jullie!
Ik zit te wachten op m'n ovulatie testen. Gister nog niks te zien. Hopelijk wordt het streepje vandaag donkerder en kunnen we de komende dagen goed insemineren.

vrijdag 25 november 2016 om 16:03

vrijdag 25 november 2016 om 16:20
vrijdag 25 november 2016 om 17:25
Wat spannend en ook heel leuk Rosings. Nu dus ook weer symptomen. Fijn dat het je meer vertrouwen geeft terwijl je natuurlijk in een hele spannende periode zit.
Ik voel heel weinig van wat kan duiden op een zwangerschap. Stel dat het volgende week raak blijkt te zijn, dan kan ik die hoofdpijn van één dag, die steekjes in m'n liezen heel af en toe en die lage rugpijn daar achteraf aan toe schrijven Ik denk eigenlijk dat het niet raak is...geen idee waarom..maar wel zo veilig
Ik voel heel weinig van wat kan duiden op een zwangerschap. Stel dat het volgende week raak blijkt te zijn, dan kan ik die hoofdpijn van één dag, die steekjes in m'n liezen heel af en toe en die lage rugpijn daar achteraf aan toe schrijven Ik denk eigenlijk dat het niet raak is...geen idee waarom..maar wel zo veilig
vrijdag 25 november 2016 om 18:49
Wat spannend meiden... zo veel van jullie die op t wachtbankje zitten... rosings, ik herken je gevoel zo... vond deze tijd veel spannender dan de 2 wkn wachten tot je mocht testen...
En wat knap van iedereen dat jullie netjes wachten met testen tot t mag... wat kan de tijd dan langzaam gaan...
Ik heb besloten er toch deze maand weer voor te gaan... twijfels blijven maar voel me wel weer goed en lekker in Mn vel dus waag t er weer op... als Mn cyclus een beetje klopt zou t volgende week vrijdag D-day zijn... de 30e naar t ziekenhuis voor een uitgangsecho... zo spannend...
En wat knap van iedereen dat jullie netjes wachten met testen tot t mag... wat kan de tijd dan langzaam gaan...
Ik heb besloten er toch deze maand weer voor te gaan... twijfels blijven maar voel me wel weer goed en lekker in Mn vel dus waag t er weer op... als Mn cyclus een beetje klopt zou t volgende week vrijdag D-day zijn... de 30e naar t ziekenhuis voor een uitgangsecho... zo spannend...
vrijdag 25 november 2016 om 19:56
quote:sensotouch schreef op 23 november 2016 @ 22:48:
En bij co-ouderschap is het eigenlijk wel een soort van Man-Vrouw verhouding met evt. een extra man..Ik kon destijds "gewoon" in het lokale ziekenhuis terecht, die ook vruchtbaarheidsbehandelingen doen. Via een verwijzing van de huisarts. Mocht ook meteen aan iui beginnen, dus geen medische indicatie nodig. Wel ben ik qua onderzoeken hetzelfde testtraject doorgegaan (dus bij mij is vanalles onderzocht en bij de donor is het sperma getest en we hebben een gesprek met de psycholoog gehad). Maar er kwam dus geen advies om het eerst met zi te proberen.
En bij co-ouderschap is het eigenlijk wel een soort van Man-Vrouw verhouding met evt. een extra man..Ik kon destijds "gewoon" in het lokale ziekenhuis terecht, die ook vruchtbaarheidsbehandelingen doen. Via een verwijzing van de huisarts. Mocht ook meteen aan iui beginnen, dus geen medische indicatie nodig. Wel ben ik qua onderzoeken hetzelfde testtraject doorgegaan (dus bij mij is vanalles onderzocht en bij de donor is het sperma getest en we hebben een gesprek met de psycholoog gehad). Maar er kwam dus geen advies om het eerst met zi te proberen.

vrijdag 25 november 2016 om 21:45
quote:Stjerna83 schreef op 25 november 2016 @ 20:28:
Jiggles, waarom heb jij er voor gekozen om niet eerst ZI te doen?Eigenlijk omdat ik meer vertrouwen had in het ziekenhuis dan in zelf experimenteren...en daarnaast vond ik het gewoon prettiger om niet thuis met de donor te hoeven klooien, daar voelde ik me ongemakkelijk bij. Donor gaf ook de voorkeur aan het ziekenhuis trouwens. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk....
Jiggles, waarom heb jij er voor gekozen om niet eerst ZI te doen?Eigenlijk omdat ik meer vertrouwen had in het ziekenhuis dan in zelf experimenteren...en daarnaast vond ik het gewoon prettiger om niet thuis met de donor te hoeven klooien, daar voelde ik me ongemakkelijk bij. Donor gaf ook de voorkeur aan het ziekenhuis trouwens. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk....