Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Aardbei-banaan schreef op 22 november 2016 @ 19:19:

Als ze zich goed voelt zie ik geen reden waarom ze niet mag werken. Ik denk dat je haar moet laten doen wat goed voelt mlsc.

Ik weet van mezelf dat ik het niet op prijs zou stellen als ik een dag heb gewerkt en ik kom thuis dat mijn vriend boos is omdat ik langer heb gewerkt als normaal.

Maar goed, dit is mijn mening natuurlijk.

Ja, het gaat eerder om wat er met de dokter was afgesproken. Maar nu ik wat kalmer ben en we samen haar dag overlopen hebben enz heeft ze zeg echt wel rustig gehouden.

Beginnen jullie ook al stiekem te kijken naar spulletjes vr je kindje? Wij wel maar proberen nx te kopen...
quote:Fiep- schreef op 22 november 2016 @ 19:44:

Happy-Life, wat een leuk verhaal dat jullie elkaar daardoor net ontmoet hebben Ik zie het zo voor me:)

Aardbeid-banaan, wanneer zou je het aan je collega's willen vertellen?

tasje, leuk dat je het mooie nieuws hebt kunnen delen:) Ik kijk ook uit naar dat moment;)

mlsc, ik snap wel dat het niet zo fijn is voor jou, al vind ik het moeilijk om een oordeel te kunnen/mogen hebben over deze situatie omdat we niet weten hoe zwaar haar werk is en wat jullie hadden afgesproken.

Los daarvan vind ik het wel een beetje een harde veronderstelling om te stellen dat ze de waarschuwing niet serieus neemt. Als mijn man zoiets tegen me zegt steiger ik gigantisch want heb een hekel aan interpretaties. Ik heb liever dat iemand me vraagt waarom ik iets (al dan niet) doe, dan dat ze het invullen voor mij. Maar snap je natuurlijk ergens wel omdat je ook gewoon bezorgd bent om haar en jullie babytje. Ik zou dit aanpakken op de manier die ik eerder ook tegen Bumpersticker heb gezegd: erover praten (en proberen niet voor de ander te denken).Je hebt helemaal gelijk en heb ik ook zo gedaan. Gepraat en alles viel beter mee dan ik dacht( waren idd aannames). Zeer goede z'n wijze raad!
Mlsc, tasje en Happy, wat superfijn dat jullie een goede echo hebben gehad! Wat een opluchting!

Happy, wat bijzonder hoe jullie elkaar hebben ontmoet! Als ik een brutale vraag mag stellen: hoe ga je van een zuster-patiënt relatie naar een romantische relatie? Ben heel benieuwd hoe dat proces is verlopen (eerste date? enz).

Welkom aan alle nieuwe dames! Ik zit nu in het buitenland dus kan even niet uitgebreid reageren.

Mlsc, hoe is het afgelopen toen je vriendin thuiskwam? Ik ben het eens met het advies om niet meteen je eigen conclusies te trekken uit haar gedrag. Leg haar jouw zorg uit (zonder haar aan te vallen) en vraag haar hoe zij het ervaart. Dan zal ze er ook veel meer voor open staan om meer rekening te houden met jouw zorgen.

Edit: Oh sorry zie nu pas je laatste berichtjes! Fijn dat het goed is afgelopen!
Dat 'proces' heeeft niet heel lang geduurd. Ik heb hem 2 dagen verzorgt in t ziekenhuis. Ik vind t normaal nooit gek om iemand te helpen met wassen maar bij hem vond ik t al een beetje akward... maar goed. Tijdens zn opname hebben we gewoon veel gekletst. We kwamen erachter dat hij een dorp verderop woonde en wel eens dus op de markt stond bij mij in t dorp. En zo hebben we nog wel meer gesproken en met de deal dat ik nog wel eens bij hem langs zou komen op de markt. Thuis gekomen dit verhaal al heel enthosiast aan mn moeder verteld van nou er was een jonge man als patient en die komt hier uit de buurt blabla... dus toen dacht mn moeder al oke dat is wel veel prive geklets!

Paar weken later stuurde hij een kaart naar de afdeling met bedankt voor de goede zorgen en er stond bij p.s happy-life veel succes met je nieuwe uitdaging. Ik ging namelijk de afdeling verlaten voor een nieuwe uitdaging. Dat hij me appart noemde vond ik zo speciaal dat ik hem een facebook bericht stuurde... maarja als je geen vrienden bent op facebook komt dit in een soort spam dus hoorde niks van hem. Tot op mn verjaardag! Dit is ongeveer 3 maanden na zn opname. Naja we raakte toen wederom niet uitgekletst. Telefoon nummers uitgewisseld en whatsapp raakte ik niet meer uit t oog. Paar dagen na t eerste contact ging ik op vakantie. Mn hele vakantie heb ik aan t strand gelegen met telefoon om te kunnen whatsappen!

Toen ik was geland kreeg ik als eerste een berichtje van hem ik zie dat je geland bent welkom terug in t kikkerlandje. Hij had schijnbaar schiphol in de gaten gehouden. Thuis gekomen in de middag, en kregen we spontaan t idee dat hij diezelfde avond nog op de thee kwam!

En jahoor half 9 dingdong stond mn ex-patient want zo voelde t even voor de deur met een doosje bonbons we hebben wel tot diep in de nacht alleen maar gepraat en gelachen t was zo gezellig.

Vanaf toen begon t daten! En 1,5 maand later hadden we 'officeel' verkeering! dit is ongeveer 5 maanden na z'n opname.

Binnen een jaar ging hij op z'n knieen en na 1,5 jaar bij elkaar zijn werden we man en vrouw! En dat is nu 5 maanden geleden!

Zo is aardig verhaal geworden maar krijg nog steeds vlinders in mn buik als ik t vertel of opschrijf! Hij is echt de liefde van mn leven! We hebben ook beide t gevoel dat we voor elkaar bestemd zijn. En we elkaar ook zo hebben moeten ontmoeten.

Happy wat een leuk verhaal...

Mlsc goed om eerst te praten ipv gelijk met het vingertje te wijzen..

Fijn dat je echo er ook fijn uitzag...
korbakimmy, weer een opluchting dat alles in orde is dan:)

mlsc, ben blij dat jullie er samen over hebben kunnen praten en er geen probleem is.

Happy-Life: schattigheid +10000000

Morgen onze echo. Begin er echt zenuwachtig voor te worden...
Fiep mijn duimen draaien....
Ben aan het werk maar moet even snel reageren! Happy-life wat een superlief en leuk verhaal!!!
Ah wat een romantisch verhaal happy

En fijn dat jullie het hebben kunnen uitpraten mlsc! En dat je vriendin het nu ook wat rustiger aan doet.

Fiep vroeg volgens mij wanneer ik het wil vertellen op het werk, ik denk dat ik de 12 weken aan hou... en jullie?
@aardbei-banaan, ik heb het direct verteld op mijn werk. Omdat mijn zoontje al met 27,6 weken werd geboren moet ik nu wat kalmer aan doen qua lichamelijke inspanning. Aangezien ik in een bakkerij werk en dus de hele dag sta en veel loop vind ik het wel belangrijk dat mijn baas en collega's ervan weten en me zonodig op de rem kunnen trappen ;)

Maar achteraf had ik het ook niet langer verborgen kunnen houden als nu want je gaat het echt al wel zien.
@tasje, sosa en ICRD, voor jullie is het ook jullie tweede kindje. Hoe oud zijn jullie eersten? En hoe reageren ze op je zwangerschap?

Ons zoontje is 2 jaar en 9 maanden en hij vind het helemaal geweldig. Hij weet al zeker dat hij een babyzusje gaat krijgen en ik krijg een paar keer per dag Eem knuffel of een kus omdat ik een baby in de buik heb
Wat een leuk verhaal happy!

Ik heb het ook m'n leidinggevende al verteld omdat ik nu ziek thuis ben. Emesafene doet weinig. Nu gestart met acupunctuur maar voel me nog steeds even ziek.

Mijn zoontje is 15 maanden, die snapt er nog niets van. Als ik zeg baby kus krijg ik wel een kus op m'n buik haha maar dat is meer omdat m'n man hem dat geleerd heeft
Ik heb een vervangingscontract tot eind januari. Dan ben ik 16 weken. Eigenlijk maakt het niet uit of ik het op voorhand zeg of niet, het contract loopt toch sowieso af. Dus als je het heel erg begint te zien of ik zou veel ziek zijn, dan ga ik het wel zeggen, anders denk ik niet dat ik er iets van zeg. Ik zal wel zien hoe alles loopt. Je kan dat op voorhand toch niet voorspellen:D
Hai dames, kan ik ook in dit topic meeschrijven? Ik schrijf al in het 'eerste helft juli" topic, maar zit stiekem dit topic ook elke dag te lezen haha

(Happy Life, ik smolt ook bij je verhaal, wat leuk! )
Nijntje, als je lichamelijk zwaar werk heb snap ik inderdaad dat je het al hebt verteld! Lijkt me heftig dat je zoontje zo vroeg is geboren, dat zal misschien ook wel wat spanning met deze zwangerschap opleveren?

Wat vervelend dat je zo ziek ben Sosa. Schattig dat je zoontje je een kus op je buik geeft!

Wat 'raar' eigenlijk dat ieder lichaam anders reageert op een zwangerschap. Ik was gisteren echt gesloopt en ben 's middags even wat misselijk geweest maar vandaag heb ik bijvoorbeeld weer nergens last van. Ik prijs me wel heel gelukkig dat het tot nu toe goed verloopt. Ik heb een kantoorbaan trouwens, dus lichamelijk absoluut niet zwaar.

Ik heb van de week alvast 2 positiebroeken besteld, die komen als het goed is vandaag binnen, ben benieuwd hoe ik dat vind zitten. Het zal nu denk ik nog helemaal niet nodig zijn, ik zie er op mijn buik namelijk nog helemaal niks van.

En welkom schuifspeldje. Wil je vertellen wanneer je bent uitgerekend?
Thanks Aardbei! Ik ben 4 juli uitgerekend, vandaag 8+1.

Idd heel gek hoe ieder lijf anders reageert. Ik heb vrij weinig last van dingen. Wel gevoelige tepels/borsten, cupmaat gegroeid (joy, ik had al cup G..), moe en veel honger. Maar voel me verder prima, ook niet hormonaal ofzo haha. Oja ook last van pukkels ineens grrr. Ik was eerst een beetje onzeker omdat ik weinig klachten heb, maar nu ik het hartje heb gezien kloppen (precies een week geleden van 7+1) is dat natuurlijk alleen maar fijn. Ik heb ook al lekker een zwangerschapsbroek aan van de H&M haha. Heerlijk zo'n band, geen gedruk in je buik. Want merk toch wel gerommel hoor, is van alles bezig daar binnenin.
Tuurlijk Schuifspeldje. Als ik je in de tabel moet zetten, geef je maar even al je gegevens door die je kwijt wilt:)

Ik heb op het werk momenteel nog mijn gewone broeken aan maar kijk altijd enorm uit naar het moment waarop ik ze 's avonds kan uitgooien en mijn zwangerschapsbroek (pyjama-achtige broek) kan aandoen.

mlsc, wij hebben al wel een aantal spulletjes in huis zoals zo'n zwangerschapsworst , een eerste dekentje voor bij de geboorte, een muziekdoosje,.. maar dat zijn nog relatief kleine dingetjes. Ik heb nog geen moeite om me in te houden voor kleertjes ofzo omdat ik het allereerste pakje pas wil kopen als we het geslacht weten. Niet dat ik zo immens roze-blauw minded ben maar het is vooral gevoelsmatig leuk om iets te kiezen als ik het geslacht weet. Voor de rest van de kleertjes willen we eigenlijk niet al te veel geld uitgeven. We hebben al wat spulletjes gekregen van vrienden en wil er een gewoonte van maken om spulletjes in goedkope winkels te kopen of tweedehands te gebruiken. Niet omdat het nodig is, maar omdat ik het toch wel één grote geldklopperij vind, een kindje krijgen. Hoe schattig het ook allemaal is, een babytje groeit zoooo snel uit alles en daar profiteren ze van. (Natuurlijk is het ook helemaal oké als er iemand onder jullie alleen maar Chanel- & Burberry-babykleertjes wilt kopen)
Wij hebben ook bijna alles al in huis. Bij een tweede is het wel anders vind ik. Kon ik toen niet wachten om zwangerschapsbroeken te dragen stel ik het nu zo lang mogelijk uit. Qua kleertjes heb ik zooooooveel voor jongens. Ik heb toen zon beetje de hele collectie van z8 gekocht haha... daar zou ik me nu ook wel wat meer bij inhouden. Hoewel ik denk dat als het een meisje wordt ik me toch wel weer te buiten ga aan jurkjes enzo
Oh wat zit zo'n broek fijn zeg!

Ik gaf 2 broeken besteld en ik hou er 1. Die andere was qua kleur niet zo mooi vond ik.

Wij hebben verder nog niks gekocht. Ik wil het lieder toch nog even afwachten. We hebben maandag het hartje zien kloppen maar omdat ik me verder zo goed voel voelt het voor mij nog zo onwerkelijk allemaal

Zo stom, heb 'lang' gehoopt dat het raak zo zijn, en nu is dat het geval en voelt het zo onwerkelijk allemaal.
Dat onwerkelijke herken ikwel. Bij m'n vorige zwangerschap durfde ik pas na een goede 20 weken echo spullen te kopen. Maar hebben nu het meeste van de eerste staan. Hoewel ik er denk ik nog wel een commode bij ga kopen.
Wij hebben de wandelwagen al binnen, enkel en alleen omdat mijn zwager en schoonzus hem niet meer gebruiken en bij hun in de weg staat. Scheelt al een hele hoop dat we deze niet meer hoeven te kopen (maxi-cosi mura 4 met alles erop en eraan). Verder hebben we zelf nog niets gekocht, omdat we natuurlijk nog niet weten of het allemaal goed is (pfff nog 2 weken wachten op de echo, duurt laaaaaang). Hopelijk vliegen de dagen voorbin en is het snel 8 december
Wij hebben ook de maxi cosi mura 4. Fijne wagen!
Sosa wat k.. dat je zo ziek bent..

Nijntje mijn zoontje wordt in mei 6. We hebben hem nog niets verteld omdat we bij de miskraam nog weken hebben moeten aanhoren dat hij grote broer werd. Mijn maneger weet het maar die weet ook van het traject dus vandaar.. mijn collega's weten het ook.

We hebben ook nog veel van de eerste hoor.. kleine dingen nog kopen. Box en ledikant moeten we nog kopen maar ouders staan te popelen om iets te kopen dus dat is makkelijk..

Hey haarspeldje ik ken jou van het andere topic
quote:Happy-Life schreef op 23 november 2016 @ 09:13:

Dat 'proces' heeeft niet heel lang geduurd. Ik heb hem 2 dagen verzorgt in t ziekenhuis. Ik vind t normaal nooit gek om iemand te helpen met wassen maar bij hem vond ik t al een beetje akward... maar goed. Tijdens zn opname hebben we gewoon veel gekletst. We kwamen erachter dat hij een dorp verderop woonde en wel eens dus op de markt stond bij mij in t dorp. En zo hebben we nog wel meer gesproken en met de deal dat ik nog wel eens bij hem langs zou komen op de markt. Thuis gekomen dit verhaal al heel enthosiast aan mn moeder verteld van nou er was een jonge man als patient en die komt hier uit de buurt blabla... dus toen dacht mn moeder al oke dat is wel veel prive geklets!

Paar weken later stuurde hij een kaart naar de afdeling met bedankt voor de goede zorgen en er stond bij p.s happy-life veel succes met je nieuwe uitdaging. Ik ging namelijk de afdeling verlaten voor een nieuwe uitdaging. Dat hij me appart noemde vond ik zo speciaal dat ik hem een facebook bericht stuurde... maarja als je geen vrienden bent op facebook komt dit in een soort spam dus hoorde niks van hem. Tot op mn verjaardag! Dit is ongeveer 3 maanden na zn opname. Naja we raakte toen wederom niet uitgekletst. Telefoon nummers uitgewisseld en whatsapp raakte ik niet meer uit t oog. Paar dagen na t eerste contact ging ik op vakantie. Mn hele vakantie heb ik aan t strand gelegen met telefoon om te kunnen whatsappen!

Toen ik was geland kreeg ik als eerste een berichtje van hem ik zie dat je geland bent welkom terug in t kikkerlandje. Hij had schijnbaar schiphol in de gaten gehouden. Thuis gekomen in de middag, en kregen we spontaan t idee dat hij diezelfde avond nog op de thee kwam!

En jahoor half 9 dingdong stond mn ex-patient want zo voelde t even voor de deur met een doosje bonbons we hebben wel tot diep in de nacht alleen maar gepraat en gelachen t was zo gezellig.

Vanaf toen begon t daten! En 1,5 maand later hadden we 'officeel' verkeering! dit is ongeveer 5 maanden na z'n opname.

Binnen een jaar ging hij op z'n knieen en na 1,5 jaar bij elkaar zijn werden we man en vrouw! En dat is nu 5 maanden geleden!

Zo is aardig verhaal geworden maar krijg nog steeds vlinders in mn buik als ik t vertel of opschrijf! Hij is echt de liefde van mn leven! We hebben ook beide t gevoel dat we voor elkaar bestemd zijn. En we elkaar ook zo hebben moeten ontmoeten.

Dat is inderdaad een heel mooi verhaal!
Fiep hier wordt ook geduimd voor jou

Zelf hebben we nu toch 2 broeken gaan halen en zijn aan het kijken voor 2dehands of maxi cosi mura 4 of pericles evolution. Hebben er van elk een hele mooie gevonden. De ene volledig met maxi cosi bij in voor 320 en de andere met alles zonder een maxi cosi voor 250.

In het weekend gaan we naar beide gaan kijken. Zo spannend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven