Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.

We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).

maar het bevalt goed.

Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik daarmee bedoel is dat je als je 30+ bent niet eerst nog 3 jaar 'verkering' gaat hebben en dan eventueel pas voor een volgende stap gaat kiezen. Zeker omdat je leven er heel anders uit ziet (werk, huis, andere verplichtingen). Ik heb overigens absoluut geen kinderwens.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Oh, op die manier. Ja idd, het tempo gaat zoals het gaat en zoals jullie het willen. Of je nu binnen een maand of jaar of 10 jaar wilt samenwonen, als je allebei ruim volwassen bent is dat gewoon lekker jullie eigen keuze
Hoelang waren jullie samen Stormkraft voordat jullie gingen samenwonen?
Hier eigenlijk geen commentaar gehad uit omgeving, het was gewoon een logische stap. We waren al heel veel bij elkaar en dat was nog steeds niet genoeg voor ons.

En inderdaad, beetje suf dat je 'moet' wachten tot je 'zo en zo lang bij elkaar bent'. Laat me lekker zelf beslissen over mijn leven.

Ik heb ook een hoop mensen gedag gezegd in de loop der jaren: ik ben heel ziek geweest en mensen die mij niet meer als beter/stabiel persoon kunnen zien nu ik weer beter/stabiel ben, zijn weg. Ik ben niet langer wie ik was en dat is voor veel mensen verwarrend geweest. Ja, jammer dan.

(oke, is niet zo simpel gegaan als het hier staat maar toch)

quote:eefkewentelteefje schreef op 23 november 2016 @ 11:02:

Hoelang waren jullie samen Stormkraft voordat jullie gingen samenwonen?
Vind sowieso dat je moet gaan samenwonen wanneer je wilt. Of je nu 3 maanden samen bent op je 20ste of al 10 jaar samen op je 30ste. Zelf waren mijn vriend en ik 9 maanden samen toen we gingen samenwonen. Vriendinnen vonden het wel vrij snel, mijn ouders en ik waren allang dolblij dat ik niet meer op een te dure, vieze, kleine, studenten kamer zou wonen.
..
Wat vervelend Iertje! Vind het juist iets om trots op te zijn, op je 21e een koophuis. En je relatie heeft de verbouwing overleefd, dus dat zit wel goed haha. Verbouwen vergt idd veel! Lekker rustig aan doen nu en genieten van jullie huis .
quote:eefkewentelteefje schreef op 23 november 2016 @ 11:56:

Wat vervelend Iertje! Vind het juist iets om trots op te zijn, op je 21e een koophuis. En je relatie heeft de verbouwing overleefd, dus dat zit wel goed haha. Verbouwen vergt idd veel! Lekker rustig aan doen nu en genieten van jullie huis .+1
Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat bij jullie allemaal!

Cybermeisje wat leuk dat jullie samen willen gaan wonen!

Ik vind het een beetje dom als mensen zeggen over anderen dat zij te vroeg gaan samenwonen. Dat bepaal je zelf toch wel? En het is een leuk iets, waarom zou je daar dan zo negatief over doen? Ik ken genoeg mensen die vroeg zijn gaan samenwonen waarbij het super gaat, en natuurlijk zijn er ook genoeg stellen waarbij achteraf blijkt dat ze toch niet zo goed bij elkaar passen. Nou en? Ook al ben je al jaren samen dan heb je nog niet de garantie dat in de toekomst alles vlekkeloos verloopt in je relatie. Geen reden om het niet te doen als het voor jullie juist voelt om die stap te nemen.

In mijn omgeving gelukkig weinig commentaar gehad eigenlijk. Wij waren 8 maanden samen toen we samen gingen wonen, we wonen nu ruim 1,5 jaar samen en ik ben nu 21. Natuurlijk is samenwonen een grote stap maar het voelde gewoon goed bij ons. Ook gingen we in dezelfde stad studeren dus waarom zouden we apart een kamer huren wanneer we voor hetzelfde geld een zelfstandige woning hebben met alles erop en eraan, dachten wij.

Verhuizen gaan we volgende maand op ons gemakje doen. Volgende week krijgen we de sleutel, echt zin in !
Wij krijgen juist de opmerking dat het zo lang duurt Maar ik vind het persoonlijk geen fijn idee om zo jong samen te wonen. Vind het belangrijk dat ik eerst zelf op eigen benen leerde staan. Maar daar is iedereen anders in. Dat anderen dat wel fijn vinden is prima, ik zou het zelf alleen niet willen. En ook wel fijn dat mijn vriend ook al 8 jaar op zichzelf woont en daardoor heel goed kan schoonmaken en koken

Wij zijn mid20 en al 9 jaar samen. En nu mag het van mij zo snel mogelijk gebeuren, maar de huizenzoektocht zit niet mee
Wat leuk dat jullie op zoek zijn naar een huis lunaleeflang!! Gaan jullie een huis kopen?
Oh nee! We willen gewoon een appartementje huren. Kopen is nog lang niet aan de orde.
Spannend Lunaleeflang, zijn jullie allang aan het zoeken?
quote:Jeetjemina schreef op 16 oktober 2016 @ 21:24:

Leuk zo'n positief topic :-).

Vriend en ik wonen ruim 4 jaar samen. We hebben 1 jaar "ge-lat" en zijn toen in mijn huis gaan wonen, waren het op en neer reizen in de weekenden zat. Zijn huis vrijwel gelijk te koop gezet omdat het zo goed voelde. Inmiddels sinds een jaar in een grotere woning die we samen gekocht hebben.

Het is fijn om te weten dat je elkaar 's avonds thuis weer ziet, ook al heb je nog zo'n drukke werkdag gehad.

Mag ik jou misschien wat vragen? Hoe hebben jullie het geregeld toen jullie in jouw huis zijn gaan wonen?

Mijn vriend en ik willen ook gaan samenwonen, in mijn koophuis. Over een jaar of 2 willen we samen een groter huis kopen.

We moeten nog gaan bekijken hoe we het willen regelen, huis op mijn naam laten staan en hem niets mee laten betalen, huis op mijn naam laten staan en dat hij een soort huur betaalt of huis ook op zijn naam zetten..
quote:eefkewentelteefje schreef op 24 november 2016 @ 15:11:

Spannend Lunaleeflang, zijn jullie allang aan het zoeken?Sinds de zomer! We hopen nu dat we toch wel in februari kunnen verhuizen.
Mijn vriend en ik zijn ook samen op zoek naar een huurwoning! Wordt voor beide de eerste keer samenwonen (voor mijn vriend zelfs de eerste keer uit huis). Lijkt me erg leuk om samen te wonen maar ergens toch wel weer eng
Wat leuk bankkussen!

Ik vond het in begin ook eng, maar ervaar het echt als zeer fijn.

Ik trok wel bij mijn vriend in, dus is iets anders gegaan maar toch.

Gisteren toevallig officieel in de nieuwe gemeente ingeschreven
quote:Bankkussen schreef op 25 november 2016 @ 09:35:

Mijn vriend en ik zijn ook samen op zoek naar een huurwoning! Wordt voor beide de eerste keer samenwonen (voor mijn vriend zelfs de eerste keer uit huis). Lijkt me erg leuk om samen te wonen maar ergens toch wel weer engMijn vriend ging ook uit het ouderlijk huis met mij samenwonen, zelf woonde ik al 5 jaar op mezelf. In het begon vond ik ook het ook eng, maar dat loopt allemaal wel los.
Ik heb echt zin in december. We gaan zoveel leuke dingen doen.

Een concert.

Kerst vieren bij zijn ouders en bij mijn ouders (eerlijk verdeeld)

en we gaan een romantisch weekend naar de Efteling inclusief Eftelingmusical (heb ik als verrassing geregeld)
quote:ankerr schreef op 24 november 2016 @ 20:06:

[...]

Mag ik jou misschien wat vragen? Hoe hebben jullie het geregeld toen jullie in jouw huis zijn gaan wonen?

Mijn vriend en ik willen ook gaan samenwonen, in mijn koophuis. Over een jaar of 2 willen we samen een groter huis kopen.

We moeten nog gaan bekijken hoe we het willen regelen, huis op mijn naam laten staan en hem niets mee laten betalen, huis op mijn naam laten staan en dat hij een soort huur betaalt of huis ook op zijn naam zetten..

Ik ben bij mijn vriend in komen wonen. Wij hebben alles op zijn naam laten staan.

We hebben geen gezamenlijke rekenen. Ik betaal nu alle leuke dingen.

Deze constructie hebben wij zo gedaan omdat als hij komt te overlijden kan ik het huis toch niet in mijn eentje betalen en omdat ik heel zenuwachtig word als er iets met bankrekeningen en vaste lasten veranderd moet worden. (Bang dat het niet goed geregeld is en dat er dan een schuld ontstaat)
quote:Daremanda schreef op 23 november 2016 @ 11:04:

Hier eigenlijk geen commentaar gehad uit omgeving, het was gewoon een logische stap. We waren al heel veel bij elkaar en dat was nog steeds niet genoeg voor ons.

En inderdaad, beetje suf dat je 'moet' wachten tot je 'zo en zo lang bij elkaar bent'. Laat me lekker zelf beslissen over mijn leven.

Ik heb ook een hoop mensen gedag gezegd in de loop der jaren: ik ben heel ziek geweest en mensen die mij niet meer als beter/stabiel persoon kunnen zien nu ik weer beter/stabiel ben, zijn weg. Ik ben niet langer wie ik was en dat is voor veel mensen verwarrend geweest. Ja, jammer dan.

(oke, is niet zo simpel gegaan als het hier staat maar toch)

+100 Wat sterk!
quote:lolllaaa schreef op 25 november 2016 @ 11:10:

Ik ben bij mijn vriend in komen wonen. Wij hebben alles op zijn naam laten staan.

We hebben geen gezamenlijke rekenen. Ik betaal nu alle leuke dingen.

Deze constructie hebben wij zo gedaan omdat als hij komt te overlijden kan ik het huis toch niet in mijn eentje betalen en omdat ik heel zenuwachtig word als er iets met bankrekeningen en vaste lasten veranderd moet worden. (Bang dat het niet goed geregeld is en dat er dan een schuld ontstaat)Dat zou ik echt ontzettend eng vinden, zo weinig betrokken zijn bij de financiën. Wat nu als je vriend komt te overlijden? Kun jij dan wel bij alle rekeningen e.d.?
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:cybermeisje schreef op 25 november 2016 @ 11:24:

[...]

Dat zou ik echt ontzettend eng vinden, zo weinig betrokken zijn bij de financiën. Wat nu als je vriend komt te overlijden? Kun jij dan wel bij alle rekeningen e.d.?Inderdaad. Wij hebben gezamenlijke rekening aangemaakt en ik kan ook bij zijn aparte rekening (en hij bij die van mij). Ik wil wel graag duidelijkheid.
quote:eefkewentelteefje schreef op 25 november 2016 @ 10:26:

[...]

Mijn vriend ging ook uit het ouderlijk huis met mij samenwonen, zelf woonde ik al 5 jaar op mezelf. In het begon vond ik ook het ook eng, maar dat loopt allemaal wel los.

Ging dat goed?

Ik lees hier op het forum en in mijn familie zo vaak dat het hele huishouden dan vervolgens op de vrouw neerkomt. Dat zou in zo'n geval mijn grootste angst zijn. Of ja, angst, ik zou er vooral veel ruzie om maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven