Gezondheid alle pijlers

Zweetvoeten

25-11-2016 19:43 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last van overmatige zweetvoeten. Heel vervelend met name in de winter want dan krijg ik hele koude voeten.

Weet iemand wat helpt om ervoor te zorgen dat mijn voeten niet nat zijn van het zweet?
Ik draag uitsluitend katoenen sokken, omdat ik anders ook last krijg van zweetvoeten. Misschien kan het daarmee te maken hebben?
Ik heb gehoord dat wisselbaden kunnen helpen en ook regelmatig zoutwatervoetbaden nemen kan helpen. Gewoon zelf mengen met keukenzout en water. Ook volledig leren schoenen dragen met daarin katoenen sokken, die je twee keer per dag ververst. Talkpoeder in de sokken kan ook helpen. Vervelende kwaal, succes!
Mijn vriend heeft er ook last van, zweetvoeten. Die wast zijn voeten een paar keer per dag, met warm water en zeep. Misschien dat dat ook helpt tegen koude voeten?

O en ik doe zijn schoenen met soda, erin strooien en goed overal rond in wrijven en even/een nacht laten staan. En ik stofzuig het eruit, ruiken ze weer heerlijk fris. Ik denk dat het wel helpt om zo weinig mogelijk vocht op de huid te hebben dus vaak sokken verschonen enzo. En talk idd. Succes.
Mijn voeten stinken niet. Het is vooral lastig dat ze zo koud worden in de winter door het zweet.

Ik draag katoenen sokken en verwissel mijn sokken meerdere keren op een dag. Maar ze worden snel weer nat en dus ook koud.

Ik heb ook gehoord over wisselbaden, dat is het proberen waard.

Nog meer tips? Ik heb ook gelezen dat de voeten insmeren met zinkzalf kan helpen? Iemand hier ervaring mee?
Flesje formaline halen.

Thuis eerst een doekje nat maken met water, uitwringen en dan de formaline eroverheen. Adem inhouden want slaat er op de keel.

Voeten eenmaal goed inwrijven ( niet tussen de tenen of bovenop de voet want het droogt de huis daar teveel uit)

Voeten aan de lucht laten drogen. En daarna een zachte crème erop smeren tegen een te droge huid.

Daarna een spray flacon voor een deel vullen met water en wat formaline erbij.

Dit gebruiken om de schoenen in te sprayen.

Alles goed laten drogen. Alle vieze stinkende bacteriën zijn hierna dood.

Verder nooit de sokken wassen met geparfumeerde wasmiddel of wasverzachter, hierdoor gaan de voeten extra zweten.

Ik had al jaren last van vreselijke vieze natte zweetvoeten en ben er na 1x gebruik van formaline al zeker een jaar helemaal vanaf!!

Je hebt na 1x gebruiken helemaal geen natte sokken meer van het zweet en dus ook geen koude voeten.
Daag je leren schoenen/laarzen ?
Wollen sokken. Wol houdt je ook warm als het nat is dus ook al zweten je voeten ze worden dan niet zo koud.
quote:lionlily schreef op 25 november 2016 @ 19:53:

Ik heb gehoord dat wisselbaden kunnen helpen en ook regelmatig zoutwatervoetbaden nemen kan helpen. Gewoon zelf mengen met keukenzout en water. Ook volledig leren schoenen dragen met daarin katoenen sokken, die je twee keer per dag ververst. Talkpoeder in de sokken kan ook helpen. Vervelende kwaal, succes!Ja zoiets: voetenbad van groene thee trekken. Lekker veel goedkope thee en sterke thee trekken 5 liter of zo voor een voetenbad.ah even gegoogled: looizuur droogt uit.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 25 november 2016 @ 21:20:

[...]

Ja zoiets: voetenbad van groene thee trekken. Lekker veel goedkope thee en sterke thee trekken 5 liter of zo voor een voetenbad.ah even gegoogled: looizuur droogt uit.

Die tip wilde ik ook geven. Volgens mij was gewone thee (wel goed sterk zetten en uiteraard wat af laten koelen) een heel goede methode. Je looit inderdaad je huid iets en daardoor geef je minder zweet af.

Niet zelf geprobeerd, maar simpel en onschuldig genoeg om eens te proberen lijkt me
Merino wollen sokken
Wollen sokken. Wol neemt sowieso meer vocht op dan katoen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven