In dubio, babyshower vriendin

25-11-2016 21:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste vriendin is zwanger en zit in haar laatste trimester. Ik ben 1,5 maand geleden moeder geworden.

Mijn zusje heeft in mijn laatste trimester een babyshower voor mij georganiseerd, waar ik eerder heb laten weten dat dat voor mij niet perse hoeft en die poespas niet echt zie zitten (en het Amerikaanse onzin vindt). Maar ze heeft het gedaan zonder poespas, en het was een hele geslaagde en leuke middag met familie en vriendinnen.

Mijn beste vriendin was hier ook bij, en zei tegen me dat ze niet perse een babyshower wil, maar als er iets gedaan wordt het ook simpel mag zijn (gewoon gezellig samenzijn met vrienden).

Ik voel me een beetje verplicht om iets voor haar te organiseren, haar nog even in het zonnetje te zetten. Maar de zorg voor mijn baby slokt al mijn tijd en energie op..

Ik heb bij een andere vriendin van haar gepeild of die het misschien op poten wilde zetten. Maar ik kreeg het gevoel dat ze daar geen zin in had (ze wist nieteens wat een babyshower was, en begon met argumenten als dat veel vriendinnen geen tijd hadden, en dat het zo moeilijk plannen is).

Nu is dat wel zo, omdat alle andere vriendinnen van mijn beste vriendin verspreid over nl wonen, niet allemaal een auto hebben, er een zelf zwanger id, en dan nog de feestdagen..

Daarbij zitten er ook 2 meiden bij die moeite hebben met zwanger raken, dus die zitten er waarschijnlijk ook niet op te wachten..

Ze vond het beter om iets te doen als ze al bevallen is. Maar met mijn eigen ervaring met het moederschap, lijkt me dat niet echt fijner voor mijn vriendin..

Ik voel me dus wat rot hier over, ik wil haar zo graag in het zonnetje zetten, ze is me heel dierbaar. Alleen het plannen, iedereen contacteren, datum vinden.. Daar heb ik de puf en de tijd niet voor. Ben al blij als ik tijd vind om te douchen..

Hebben jullie ideeën hoe ik dit aan kan pakken? Of alternatieven hoe ik haar nog een leuke middag kan bezorgen, zonder dat dit in de vorm van een babyshower gaat?

Ik ga me heel schuldig voelen als ik niks doe namelijk..
Samen lekker high tea doen als verassing en evt al een klein cadeau en dan gericht op moeder (verwenpakketje ofzo)

Dan heb je toch iets voor haar gedaan zonder poespas en zonder je schuldig te voelen dat er niets is gedaan voor haar
Tralalalala
Ik vind het ook niks, maar een mailtje rondsturen dat iedereen die zin heeft zich op datum X op locatie X kan melden, dat kost toch weinig moeite?
Ga met haar high-tean en zet haar zo in het zonnetje.
Checken bij haar man of vriend wanneer zij kan, de beste datum voor jezelf uitkiezen, iets buitenshuis plannen bv een high tea en dat reserveren, groepsapp of mail aanmaken, 1 datum voorstellen en uiteindelijk aantal personen doorgeven en ieder zorgt voor een eigen kado.
Lekker iets plannen wat al leuk is als jullie samen zijn, maar ook haar vriendinnen uitnodigen om te komen als ze willen en kunnen. Dan zie je wel of ze komen, organiseer je geen spelletjes of ander programma, alleen wat leuks doen, kletsen en evt cadeautjes. Ik zou denken aan High tea of lunchen op een leuke plek, beautybehandeling bij pedicure ofzo.
Stuur een mail, zoek een restaurant uit en ga wat eten. Heel veel werk is het niet.
Het is Amerikaanse onzin.

Als niemand uit haar omgeving - behalve jij - echt wil, zou ik het laten.

Niets belet je om voor de bevalling nog es af te spreken om "gewoon" bij te kletsen.

Zonder al dat Amerikaans gedoe, cadeaus, ...
Ik snap best dat je daar met een 1,5 maand oude baby niet op zit te wachten. Het zal heus geen weken aan voorbereidingstijd zijn, maar het kost toch altijd meer tijd en moeite dan je vooraf bedenkt.

Als vriendinnen er ook niet al te enthousiast op reageren, zou ik er nog even goed over nadenken.

Evt bij iemand thuis een gezellig samen komen organiseren?

Mailtje sturen, iedereen wat lekkers mee laten nemen, een slinger ophangen, iedereen schrijft een lief kaartje.

High tea buiten de deur is nog simpeler, maar ik vind het zelf lastig om mensen dan op kosten te jagen...

En anders ga je samen met haar lunchen/high tea en zeg je dat je haar even extra in het zonnetje wil zetten, maar dat het je nu niet lukt om een babyshower te organiseren.
Heeft ze geen zus die kan helpen met de organisatie?
Waarom voel jij je zo verplicht dat voor haar te regelen? Je hebt net een kind van 1,5 mnd, ze heeft toch meer mensen in haar omgeving? Daarbij heeft ze op jouw BS ( die ook niet door haar geregeld was, dus het is niet zo dat je in het krijt staat oid) zelf gezegd dat ze niet perse zoiets zou hoeven. Ga idd lekker high tea-en met z'n 2 ofzo, zoals hierboven al gezegd is..
quote:JetSan schreef op 25 november 2016 @ 22:15:

Heeft ze geen zus die kan helpen met de organisatie?Of moeder/man/schoonmoeder? Als vriendinnen echt niet zouden kunnen, kan je waarschijnlijk nog wel vrouwelijke familileden bij elkaar sprokkelen. En hen vertellen dat je zelf met een kleintje zit en dat je de organisatie graag samen zou doen omdat jou leven nu ook wat hectisch is.
Gewoon niet doen. Waar maak je je zo druk over in godsnaam? Dat jouw zusje voor jou iets heeft organiseert, staat los van jouw vriendin toch? Het was tenslotte niet jouw vriendin zelf die met het initiatief kwam om dit voor jou te organiseren. Andersom hoeft het dus ook niet.
Mijn baby is nu vijf maanden oud maar idd toen ze 1,5 maand was was ik blij als ik gedoucht had voor mijn vriend weer uit zijn werk kwam en zij zal dat straks begrijpen als ze haar baby heeft

Optie 1: spreek t uit, ik wil graag iets voor je doen maar het lukt me niet.

Optie 2: kijk wanneer jij even weg kan zonder baby of doe t bij jou thuis en vraag je man om hulp zet een pot koffie en wat gebak plus klein kado'tje en idd mail iedereen zo laat gebak bij mij en kijk maar wie komt, natuurlijk dan even regelen dat je vriendin komt voor iets heel anders;)
where ever you go, go with your heart
quote:krullen-bol schreef op 25 november 2016 @ 21:53:

Samen lekker high tea doen als verassing en evt al een klein cadeau en dan gericht op moeder (verwenpakketje ofzo)

Dan heb je toch iets voor haar gedaan zonder poespas en zonder je schuldig te voelen dat er niets is gedaan voor haar dat is ook lekker een verassing organiseren, ik zou meer voor een verrassing gaan
Oei door haar uitspraak voel jij je opeens verplicht terwijl ze het misschien tussen neus en lippen zei zonder bedoeling erachter. Niemand kan van jou verwachten dat je nu je net een baby hebt zoiets op poten zet. Maar ik snap wel dat je nu het gevoel hebt dat ze iets van jou verwacht.

Ben het wel eens met de anderen die zeggen dat jou vriendin ook niks voor jou heeft georganiseerd.dat het jou zus gedaan.
quote:MRengine schreef op 25 november 2016 @ 23:08:

Gewoon niet doen. Waar maak je je zo druk over in godsnaam? Dat jouw zusje voor jou iets heeft organiseert, staat los van jouw vriendin toch? Het was tenslotte niet jouw vriendin zelf die met het initiatief kwam om dit voor jou te organiseren. Andersom hoeft het dus ook niet.Dit.
Bedankt voor de reacties!

Als ik het zo zie aan geven jullie 3 mogelijkheden aan.

1. 1 datum voorstellen en wie kan, kan.

2. Met z'n tweetjes iets gezelligs gaan doen met evt klein kadotje.

3. Niks doen.

Ik denk dat optie 2 de meest werkbare is..

Optie 1 weet ik zeker van dat het niet gaat werken. Ik heb met dezelfde meiden een vrijgezellenfeest gehad (ik Organiseerde), en dat liep best stroperig qua beschikbaarheid. Als ik optie 1 doe zijn we misschien met z'n 3en of 4en en dat vind ik helemaal sneu..

Ik denk dat ze het sowieso wel leuk vindt om iets te gaan doen. Dan mar qualitytime met z'n tweetjes!
Man/vriend vriendin inschakelen om agenda te peilen

2 data prikken

Mails versturen..binnen bepaalde datum antwoorden

Datum met meeste stemmen telt

Uitnodigen mailen met geprikte datum

Datum aan vriendin doorgeven

High tea/ chocolade workshop/thuis

(Op locatie heb je minste werk..thuis zijn er wat boodschappen nodig)
Het is aardig bedoeld, maar ik weet wat ik allemaal moet doen om het te organiseren.

Dat is alleen nu te veel, hoe raar dat ook klinkt.

Ik heb er een week over gedaan om een afspraak bij de kapper te maken, moet nog 2 rekeningen indienen bij de zorgverzekering, wassen draaien, paar formulieren uitprinten.. En daar kom ik al niet aan toe omdat ik dingen als eten en naar de wc gaan en slapen even belangrijker vind. En af en toe even niks doen.

Baby heeft een cyclus van ongeveer 2 uur waarbinnen ik hem moet voeden, verschonen wassen, spelen, en rustig krijgen zodat hij gaat slapen.

En in de weekenden komt er vaak visite, gaan we er even op uit.

Dus je weinig het ook lijkt om te organiseren, ik heb echt even andere dingen aan m'n hoofd, dit kan er even niet bij.. Vooral omdat het met die groep erg bewerkelijk is (moet alle contactgegevens zoeken, datum zien te vinden, hun kennende gat er veel op en neer gemailt worden.).

Dus ik denk dat ik daar van afzie!
quote:Krabbin schreef op 25 november 2016 @ 21:57:

Checken bij haar man of vriend wanneer zij kan, de beste datum voor jezelf uitkiezen, iets buitenshuis plannen bv een high tea en dat reserveren, groepsapp of mail aanmaken, 1 datum voorstellen en uiteindelijk aantal personen doorgeven en ieder zorgt voor een eigen kado.Dit dus! Je kunt eventueel een 2-tal data doorgeven en dan degene kiezen waarop de meeste kunnen. Als je het buitenshuis doet, hoef je ook niks te versieren en op te ruimen. Scheelt ook weer!
Dat is met een baby van zes weken allemaal al teveel meestal! ik kon dat toen ook niet hoor!
quote:slagroom-met-dip schreef op 26 november 2016 @ 06:44:

Het is aardig bedoeld, maar ik weet wat ik allemaal moet doen om het te organiseren.

Dat is alleen nu te veel, hoe raar dat ook klinkt.

Ik heb er een week over gedaan om een afspraak bij de kapper te maken, moet nog 2 rekeningen indienen bij de zorgverzekering, wassen draaien, paar formulieren uitprinten.. En daar kom ik al niet aan toe omdat ik dingen als eten en naar de wc gaan en slapen even belangrijker vind. En af en toe even niks doen.

Baby heeft een cyclus van ongeveer 2 uur waarbinnen ik hem moet voeden, verschonen wassen, spelen, en rustig krijgen zodat hij gaat slapen.

En in de weekenden komt er vaak visite, gaan we er even op uit.

Dus je weinig het ook lijkt om te organiseren, ik heb echt even andere dingen aan m'n hoofd, dit kan er even niet bij.. Vooral omdat het met die groep erg bewerkelijk is (moet alle contactgegevens zoeken, datum zien te vinden, hun kennende gat er veel op en neer gemailt worden.).

Dus ik denk dat ik daar van afzie!

Bel je vriendin als je je schuldig voelt, vertel hoe het is. Kan ze zich ook mentaal voorbereiden erop. En inderdaad, wat niet gaat, gaat niet. Ik kon ook niks met die baby. Man, ik bloedde nog van de bevalling!

Wel haar bellen hoor, dan voel je je beter.
Je hoeft helemaal niet te bellen, je hoeft je toch niet te verantwoorden. Zij heeft het niet voor jou gedaan dus het gevoel wat jij ebt is misplaatst. Daarnaast ben je net bevallen.

Samen een high tea is leuk!
Idd bellen en zeggen dat je zo graag iets zou organiseren, maar t nu echt niet gaat.

Ik heb al zooovrel bbshowers georganiseerd en ookal laat je mensen zelf hapjes meenemen, jij bent degene die alle mailtjes met (al dan niet onnozele) vragen gaat krijgen enz. Het is en blijft gewoon best een organisatie.

Voorstellen dat je t wel heel erg fijn zou vinden om lekker samen voor een high tea te gaan. Waarschijnlijk vindt zij dat net zo leuk! Als t in die vriendengroep toch nog niet echt leeft, zo'n babyshower, vindt zij t wellicht zelfs een verademing; )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven