Baby en slijm

27-11-2016 09:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds dat onze baby 2 weken oud is heeft ze last van slijm. Toen mee naar de huisarts geweest. Deze gaf aan dat het van de voeding komt (ze krijgt volledig borstvoeding) als ze ouder zou worden zou dit over gaan want dan is de slokdarm groter en krijgt ze het weg.

Ze is nu 7 weken oud en het slijm word niet minder eerder meer. Ze heeft er vooral snachts last van na de nachtvoeding dan heeft ze ook meer gelegen.

Ze gaat de laatste weken ook meer spugen kunnen paar keer per dag schoon truitje aan doen omdat die onder zit. Na de voeding is ze een uur onrustig daarna slaapt ze een uur en dan is ze weer wakker.

Ik moet donderdag weer naar het consultatieburo maar twijfel om al eerder naar de dokter te gaan. Ze is verder wel vrolijk en slaapt redelijk. Ze word snachts voornamelijk wakker van het slijm en houd mama er ook wakker mee.

Hebben meer mensen dit met hun baby gehad en ging dit idd vanzelf over of was er toch meer aan de hand. Ik heb van de ene kant zoiets van ik ben er al mee naar de dokter geweest andere kamt twijfel ik aangezien het niet minder word eerder erger.

Ps onder matras al kussen gelegd. Als ze op de buik ligt is het minder maar dat doe ik alleen als ik er wakker naast lig. Neusspray ook al geprobeerd word het niet minder van.
Ik hield de baby altijd 30 min recht op na het voeden dan maar recht op slapen op schoot. Wanneer jij na een maaltijd meteen gaat liggen krijg je ook last van maagzuur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja had alles geprobeerd maar niks hielp en uiteindelijk is het vanzelf overgegaan...
geen melkallergie?
Een kussen onder het matras is gevaarlijk. Daar kunnen ze onder komen en bekneld raken of erger. Als je het hoofdeind omhoog wil zetten, kan je beter iets onder de pootjes leggen ipv iets in het bedje.
quote:Lina89 schreef op 27 november 2016 @ 09:50:

Ja had alles geprobeerd maar niks hielp en uiteindelijk is het vanzelf overgegaan...Hoe lang heeft het geduurd voordat het over ging?
quote:miedo schreef op 27 november 2016 @ 09:51:

geen melkallergie?Daar is ze niet op getest. Er is door de dokter naar de longen geluisterd en die waren schoon.
Ja hier ook herkenbaar. Uk is 5 weken en het is nog niet over. Idd voornamelijk snachts lijkt hij er zelf ook echt last van te hebben overdag veel minder.
Lekker naar de huisarts gaan. De klachten worden erger en je maakt je zorgen. Reden genoeg dus!

Het consultatiebureau is er voor de normale controles en de prikjes. Als er echt iets is met je kind, kun je beter naar de huisarts gaan.
Dat spugen hadden wij ook en dat noemden we "een mondje teruggeven" (waarop mijn kinderloze vriendinnen bekenden dat ze dat ook wel eens deden na het uitgaan ). Slijm herken ik niet, maar het een hoeft dus niks met het ander te maken te hebben. Als jij je zorgen maakt, ga dan gewoon terug naar de huisarts en bespreek het.
Mijn zoontje had dat ook. Hij is met 9 weken geopereerd aan een vernauwde maaguitgang. Daarna bleef hij vaak overgeven en als hij lag hoorde je hem zelfs beneden reutelen van het slijm.

De dokters konden niets vinden. Uiteindelijk heb ik hem zelf een homeopathisch middel tegen slijmophoping gegeven. Binnen 2 weken was het over en sliep hij eindelijk door. Dit was met 14 maanden. Hij gaf niet meer over en het reutelen was voorbij. Bij een verkoudheid kwam het reutelen wel eens terug. Dan gaf ik hem de druppels weer.

Geen idee hoe die druppels heten, het is al meer dan 25 jaar geleden.
quote:veensteker schreef op 27 november 2016 @ 11:25:

Mijn zoontje had dat ook. Hij is met 9 weken geopereerd aan een vernauwde maaguitgang. Daarna bleef hij vaak overgeven en als hij lag hoorde je hem zelfs beneden reutelen van het slijm.

De dokters konden niets vinden. Uiteindelijk heb ik hem zelf een homeopathisch middel tegen slijmophoping gegeven. Binnen 2 weken was het over en sliep hij eindelijk door. Dit was met 14 maanden. Hij gaf niet meer over en het reutelen was voorbij. Bij een verkoudheid kwam het reutelen wel eens terug. Dan gaf ik hem de druppels weer.

Geen idee hoe die druppels heten, het is al meer dan 25 jaar geleden.Tussikind toevallig? Ik ben dat wel tegen gekomen maar vind haar nog zo jong om haar zomaar al iets te geven
Ik heb wel eens gelezen dat borstvoeding geen slijm veroorzaakt itt koemelk. Zijn er nog andere klachten? Veel krampjes?
Nee het was geen tussikind. Het was iets van Pfluger, maar dat bestaat niet meer in Nederland geloof ik.

Ik ben begonnen met een hele lage dosering. Het waren ook druppels.

Ik zie nu dat Pfluger in Nederland nog wel bestaat maar dan met een veel kleiner assortiment. Ik had toen echt een middel dat slijmoplossend is. Op dit moment hebben ze A-Bomin, dat ken ik nog van vroeger maar is niet het middel dat ik toen gaf.

Ik werkte toen in een gezondheidsdrogisterij en A-Bomin werd toen heel veel verkocht voor benauwdheid en slijmvorming.
Wat bedoel je precies met slijm? Gewoon melk wat terugkomt of echt slijm?

Melk wat terugkomt is heel normaal zolang ze er geen extreme last van hebben.

Ik liet gewoon een slab om na de voeding tot hij ging slapen, anders blijf je inderdaad omkleden met zo'n frummel.

Met slijm geen ervaring. Al kan ik me voorstellen dat je de melk bedoelt die al langer in de maag zit en wat slijmerig wordt door het maagzuur?
quote:83angel schreef op 27 november 2016 @ 09:52:

[...]

Hoe lang heeft het geduurd voordat het over ging?

Ze had wel allergie trouwens .. was wel handig geweest als ik dat erbij had gezet haha.

Ja het duurde best lang maar op een gegeven moment kon ze het beter weg slikken..

Ze heeft het nu nog wel is als ze zich heel erg druk maakt dan gaat zr spugen en komt er allemaal slijm uit...
quote:pien6 schreef op 27 november 2016 @ 14:25:

Wat bedoel je precies met slijm? Gewoon melk wat terugkomt of echt slijm?

Melk wat terugkomt is heel normaal zolang ze er geen extreme last van hebben.

Ik liet gewoon een slab om na de voeding tot hij ging slapen, anders blijf je inderdaad omkleden met zo'n frummel.

Met slijm geen ervaring. Al kan ik me voorstellen dat je de melk bedoelt die al langer in de maag zit en wat slijmerig wordt door het maagzuur?Echt slijm ze maakt we belletjes van. Het spugen maak ik me ook geen zorgen om lucht voor haar soms alleen op dan spuugt ze het slijm er mee uit.
Heeft mijn baby ook heel erg. Volgens de huisarts is er niets aan de hand, zelf denk ik dat het aan de voeding ligt. Zodra hij een fles opheeft is het slijm heel erg en na een paar uur weer minder. Wel heeft hij verborgen reflux ( inmiddels 6 maanden en medicatie vrij en geen last meer). Ook als hij erg heeft gehuild heeft hij veel slijm.
Je zegt belletjes blazen maar is het dan niet gewoon kwijl? Het slijm van mijn baby is zo dik en taai dat er geen belletjes mee geblazen kunnen worden.
Zou goed kunnen van de belletjes. Maar je hoort echt het slijm vast zitten in haar keeltje. Hele tijd roggelen en schrapen om het los te krijgen wat meestal niet lukt en piept soms ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven