Geld & Recht alle pijlers

Klantenservice ergernissen

27-11-2016 11:52 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een nare ervaring met een klantenservice, ben ik erg benieuwd naar jullie ergernissen of vreemde acties rondom de klantenservices van ons koude kikkerlandje.

Ik trap af:

Ik had mijn internetprovider gebeld, omdat ik was overgestapt. De spullen moest ik terugsturen (modem etc.). We moesten geld terug krijgen, omdat we een volledige maand hadden betaald en aan het begin van de maand waren overgestapt. Na 2 weken toch de klantenservice maar gebeld waar ons geld bleef en of ze de spullen wel hadden ontvangen.

"Mevrouw, u heeft nooit iets teruggestuurd, dus u krijgt het geld niet terug voordat de spullen binnen zijn." Gelukkig had ik het track en trace nummer bewaard, maar dit was niet voldoende. Want wie zegt dat ik de spullen in die doos heb verstuurd en niet iets anders, zodat het leek alsof ik de spullen retour had gezonden? Ik ben nog nooit zo pissig geweest en heb er 5 telefoontjes aan moeten wagen, maar kreeg uiteindelijk (na dreigen met juridische stappen) toch mijn geld 2 dagen later retour op mijn rekening. Daar word ik dus nooooit meer klant!
De belastingdienst. Onkunde, onvriendelijk, domheid. Niet op alle afdelingen overigens. Voor de rest chat ik enkel als ik iets wil regelen of stuur een mail (Bol, Coolblue en KPN - allemaal goed en in 1 keer geregeld).
"Dit informatienummer kost 80 ct. Per minuut plus uw gebruikelijke belkosten. Het is momenteel erg druk. Probeert u het later nog een keer. De verbinding wordt nu verbroken."

Nou daar ging dus al 80 ct. En wat nou als ik gewoon had willen wachten?
En met stip op 1 qua ergernissen zijn bij mij instanties zoals de belastingdienst, DUO, SVB of juridisch loket die of gewoon foute informatie geven of als je 3 keer belt met dezelfde vraag 3 verschillende antwoorden geven
Ik vraag me dan wel af waarom je 3x belt en 3x dezelfde vraag stelt.
Ik kan me er altijd zo aan ergeren als ze je nog even in de wacht zetten om de tijd te rekken. Dan heb je al een heel gesprek gehad, alles is geregeld en dan zetten ze je vervolgens nog vijf minuten in de wacht "om de wijzigingen in het systeem door te voeren". Ja daag, alsof je dat niet meteen al had gedaan én ook nog eens zo lang moet duren.

Ook vind ik het heel irritant als ze zo overdreven een draaiboek aan het napraten zijn. "Ja meneer, nee meneer, heb ik u goed geholpen meneer?" Praat gewoon normaal tegen me, jij bent geen robot en ik ook niet.

Alleen al om die redenen bel ik alleen nog naar de klantenservice van grote bedrijven als het echt nodig is, de rest gaat mooi via e-mail.
Helemaal eens met RikM, zoveel mogelijk via de mail, dan heb je ook bewijs van wat er beloofd is enzo.
O ja, die vreselijke belkosten per minuut... Alsof je niet genoeg betaalt als klant. Ze zouden moeten invoeren dat als je klant bent, dan je dan gratis kan bellen of in ieder geval tegen een laag tarief.
Tvp
Dit topic komt op het goede moment.

Ik ben rustig want er zijn echt ergere dingen maar ik ga over een paar weken verhuizen.

Dit al weken terug bij Telfort aangegeven via de winkel.

D8 dat het geregeld was, niet.

Kpn wilde mij spreken, ik terug bellen, desbetreffende persoon was er niet en zou mij terugbellen. Niet gebeurd. (Gedoe over 2 aansluitingen of zo)

Inmiddels zijn we zo ver dat Telfort schreeuwt dat ik eerst met KPN moet praten en KPN schreeuwt dat dit via Telfort gaat.

Pffffff... adem in adem uit....
Toevallig afgelopen vrijdag met mijn reisverzekering gebeld met een referentienummer (want ik had al eerder gebeld). De betreffende medewerker kon het nummer niet opzoeken want dat stond in een ander systeem. Beetje vreemd, maar oke.. Dus ze wil me doorverbinden met een andere afdeling. Daar is het schijnbaar heel druk, dus ik zou later die dag of anders zaterdag teruggebeld worden. Nou, ze hebben nog steeds geen contact met me opgenomen. Maandag zelf maar weer bellen
Ja dat ook... die kl*te belkosten.

(Doe ik ook alleen als het niet anders kan)

Die van gisteren storten ze terug na een klachtmelding van mij
AAAAAAAAAAHHHHH IK WORD GEK VAN DIE LUI.

Zo. Moest er ff uit
Hetgeen wat mij het meest verbaasd heeft is de klantenservice van het CAK. Ik had (jaren terug hoor) een brief ontvangen dat ik 75 euro moest betalen.

Ik kon mij echter niet herinneren zorg te hebben gekregen en er stond ook niet bij waarvoor ik dat moest betalen.

Dus ik belde even omdat ik graag wilde weten hoe dit precies in elkaar zat.

Ik bel en leg het probleem uit. Vrouw zucht even flink en zet mij in de wacht. Ze komt terug en zegt op een intens gemene toon: "Ja dacht u dat de palliatieve thuiszorg gratis was?" Ik was even verbaasd. Niet alleen door wat ze zei maar vooral hoe ze het zei dus ik zei iets in de trant van: huh? Ja zegt ze uw man is toch dood. Uh ja dat klopt.

Nou zegt ze dan moet u dus de eigen bijdrage betalen.

Dus ik geef aan dat dat prima is maar dat het wellicht handig is om in de brief kort een beschrijving te zetten. En dat het in dit geval logisch was geweest als de brief niet op mijn naam stond maar gericht was aan de erven van.....

Nou kwaad werd ze: ze had heel veel echt werk te doen, de hele dag belde er mensen met dit soort vragen en het was niet eens haar functie. Tja is mijn probleem is niet zou ik denken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat schofterig Ibi

Ik hoop dat je daar een bejegeningsklacht over ingediend hebt?

Ik zie regelmatig nota's van het CAK overigens van mensen die thiszorg krijgen en daar eigen bijdrage over betalen en dan zit er wel altijd een specificatie bij. Dus ze kunnen het wel daar.
Klopt ikzelf heb vanuit mijn werk en prive ook de nodige specificaties gezien bij de CAK dus ze kunnen het wel. Blijkbaar was er bij deze brief iets mis gegaan.

Ik heb er geen klacht over ingediend. Ik was er toen erg slecht aan toe en was dagen in de stress om te gaan bellen en toen weer dagen in de stress na het bellen.

Betalen en loslaten was toen het beste voor mij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
De belastingdienst. Ik kreeg geld terug nadat ik mijn auto had verkocht. Kreeg netjes een brief met daarin uitleg hoe en wat. Prima, moet ik een formulier uitprinten, invullen en toezenden. Maar momenteel geen printer. Dus ik bel of dit telefonisch geregeld kan worden. Nee er moet een handtekening komen eerst. Goed, we laten het even achterwege dat er automatische incasso was voor betaling enz enz. Zouden jullie dan mij het formulier kunnen toezenden? Want het is lastig om te printen momenteel. Nee, dat gaat helaas niet: om het milieu te sparen sturen wij dat soort formulieren niet meer toe.

Nouu jaaaa zeg. Vervuil ik het milieu niet dan als ik het formulier zelf uitprint? Is mijn papier anders? En ja ok, automatisch iedereen een formulier verzenden is wellicht niet nodig, maar ik vraag er specifiek om. En ergste van alles: als u niet het formulier uitprint en terug stuurt, krijgt u nog een brief ter herinnering van ons.....??!!!!!
DHL.. Wat heb ik daar slechte ervaringen mee zeg. Klantenservice komt je geen stap tegemoet. Als ik op een website zie dat ze DHL hebben voor de bezorging, vermijd ik die website.

Nu ook weer;studieboek besteld terwijl we op vakantie waren, bleek DHL te zijn. Housesitter was niet thuis en pakketje is bij een afleverpunt gebracht. Gezien mijn naam er op stond mocht zij het pakket niet ophalen, logisch. Het probleem is echter dat het terug wordt gestuurd als het niet gehaald is op dag 7. Zij heeft bij zowel dat afleverpunt als DHL zelf aangegeven dat wij thuis zouden komen op de 7e dag en direct langs zouden komen. Was allemaal geen probleem, ging helemaal goed komen. Vervolgens bleek dat het op dag 6 is teruggestuurd en dat ik het boek opnieuw ga moeten bestellen inclusief verzendkosten.

Verder heb ik hier een aquarium staan, bezorgd door dhl, waar overduidelijk mee gegooid is ondanks de grote !FRAGILE GLAS! op de doos. Gelukkig een nieuwe gekregen (had het ontvangen en openmaken van de doos gefilmd toen ik doorhad dat het DHL was) maar ik moest deze van ze bewaren als bewijs. Ze zouden hem namelijk komen halen. We zijn meer dan een jaar verder... volgend jaar gooi ik hem weg.

Mijn vriend heeft ook een aantal akkefietjes met ze gehad. Levering "bezorgd" terwijl wij de hele dag thuis waren en niks hebben ontvangen. Pakket is kwijt en wij moesten bewijzen dat we er niet voor hadden getekend. Etc. En in alle gevallen 0 hulp van de klantenservice. Geen idee waar het pakket is, geen idee waarom het een dag eerder is opgehaald, geen idee waarom er bezorgd staat, geen idee geen idee... En wel vragen om bewijs met dat aquarium. Juist..
Ibi, gadverdamme wat een naar wijf. Ongelooflijk.

Hoe gaat het met het vlechten trouwens:)?
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 november 2016 @ 12:30:

Ik vraag me dan wel af waarom je 3x belt en 3x dezelfde vraag stelt.Omdat je er zelf achterkomt dat het antwoord ruk was lijkt me.
Jaren geleden, gedonder met Casema (voorloper Ziggo). Zij hadden een incasso niet afgeschreven terwijl er ruim voldoende geld op de rekening stond. En nee, ik heb niet gecontroleerd of het bedrag was afgeschreven, ga er vanuit dat dit gewoon gebeurd bij automatische incasso. Maar daarbij hadden ze bij de vorige incasso ook nog een verkeerde omschrijving gezet. Dus: mei was afgeschreven maar kreeg als omschrijving 'afboeking juni' en vervolgens werd ik in augustus afgesloten omdat juni niet betaald was. Kennelijk was hun administratie een puinhoop. Had trouwens ook nooit een herinnering ontvangen.

Enniehoe, ik bel dus op om te vragen waarom ik niet meer ben aangesloten. Zegt die gozer letterlijk: "oh, jij weer met je gezeik?!"

Echt, ik had nog nóóit met ze gebeld!!!! Dacht echt dat er een geintje werd gemaakt maar nee, het was bloedserieus!

Heb vrij snel neergelegd, dag later terug gebeld en werd toen wel normaal te woord gestaan. Moest trouwens wel opnieuw aansluitkosten betalen terwijl het hun fout was.
quote:Elynne schreef op 27 november 2016 @ 13:44:

[...]

Omdat je er zelf achterkomt dat het antwoord ruk was lijkt me.Omdat ik geen aannames wil doen vraag ik het aan Matroesjka
quote:IBIopviva schreef op 27 november 2016 @ 13:03:

Hetgeen wat mij het meest verbaasd heeft is de klantenservice van het CAK. Ik had (jaren terug hoor) een brief ontvangen dat ik 75 euro moest betalen.

Ik kon mij echter niet herinneren zorg te hebben gekregen en er stond ook niet bij waarvoor ik dat moest betalen.

Dus ik belde even omdat ik graag wilde weten hoe dit precies in elkaar zat.

Ik bel en leg het probleem uit. Vrouw zucht even flink en zet mij in de wacht. Ze komt terug en zegt op een intens gemene toon: "Ja dacht u dat de palliatieve thuiszorg gratis was?" Ik was even verbaasd. Niet alleen door wat ze zei maar vooral hoe ze het zei dus ik zei iets in de trant van: huh? Ja zegt ze uw man is toch dood. Uh ja dat klopt.

Nou zegt ze dan moet u dus de eigen bijdrage betalen.

Dus ik geef aan dat dat prima is maar dat het wellicht handig is om in de brief kort een beschrijving te zetten. En dat het in dit geval logisch was geweest als de brief niet op mijn naam stond maar gericht was aan de erven van.....

Nou kwaad werd ze: ze had heel veel echt werk te doen, de hele dag belde er mensen met dit soort vragen en het was niet eens haar functie. Tja is mijn probleem is niet zou ik denken.

Mijn bek valt open.

Ik vind dit echt rot voor je Ibi

Wellicht heb je er geen zin in, wat helemaal prima is. Maar ik had een flinke klacht ingediend. Misschien niet voor jezelf, maar voor anderen die met dit mens te maken heeft.

Edit: goed dat je aan jezelf gedacht heb. Je kan alsnog, met uitleg waarom deze klacht later komt, een klacht indienen. Pokkewijf! (ik scheld zelden, maar ik vind dit zo erg!!!!)
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 november 2016 @ 12:30:

Ik vraag me dan wel af waarom je 3x belt en 3x dezelfde vraag stelt.Ik had vervolgvragen. En toen kwam er uit mijn originele vraag opeens een ander antwoord.
Sinds men bij de overheid (en gemeenten, en allerlei andere instanties door/vanuit/verbonden aan de overheid), de term "klantgerichtheid" hebben uitgevonden, zin die al die instanties niet of nauwelijks meer bereikbaar.

Allemaal dat vreselijke 14xxx nummer.

Na heel veel keuzes en schakelen krijg je een, wat zij zelf noemen, Klant Contact Center:

Weer bandje: Keuzemenu - Verwijzing naar de site (?!) - Waarschuwing/dreiging dat alle gesprekken worden opgenomen "voor opleidingsdoeleinden".... (moeten wij daar ook al in voorzien?) - Voor de zekerheid nog maar een keertje die site noemen - Etc.

En maar wachten.... steeds weer dat stomme bandje....

Blijkbaar beseffen zij dondersgoed hoezeer zij mensen tergen en treiteren, want tot mijn stomme verbazing volgde na X tijd wachten een nieuw element op het bandje: nu met het agressieprotocol

Overheid? Klantenservice?

Een klant is voor hun "één van die wandelende pinautomaten" die hun salaris en pensioen veilig moet stellen.

Service is iets waarvan de overheid vindt dat wij dat onderling moeten regelen, dat noemt men zelfredzaamheid en participatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven