Uitgerekend juli 2017!
donderdag 10 november 2016 om 00:22
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! 
Inloggegevens: juli2017
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| mlsc | 28 | Eerste | 3 juli | Meisje | |
| Choco15 | 27 | Tweede | 3 juli | Meisje | |
| Fiep | 28 | Eerste | 2 juli | Meisje | |
| EJC | 38 | Eerste | 25 juli | Jongen | |
| Nijntjelief | 35 | Tweede | 4 juli | Jongen | |
| Appelstroop88 | 27 | Eerste | 27 juni | Jongen | |
| Sosa | 33 | Tweede | 1 juli | Jongen | |
| Aardbei-banaan | 25 | Eerste | 7 juli | Jongen | |
| Happy-life | 24 | Eerste | 7 juli | Meisje | |
| Gadgetfreak | 31 | Eerste | 12 juli | Jongen | |
| Tasje76 | 40 | Tweede | 8 juli | Jongen | |
| Bumpersticker | 26 | Eerste | 17 juli | Jongen | |
| Vervivaen | 29 | Eerste | 17 juli | Meisje | |
| Feelsogood | 35 | Tweede | 13 juli | Meisje | |
| Draakje | 24 | Eerste | 4 juli | Meisje | |
| Pigstails | 25 | Eerste | 6 juli | Jongen | |
| Groenogig_monster | 32 | Eerste | 24 juli | Jongen |
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
maandag 28 november 2016 om 08:36
Ik vond een wippertje op tafel juist erg gevaarlijk en we hebben hier ook een grote hond rondlopen dus hapje geven en wipper op de grond vond ik ook niet ideaal... qua ergonomisch is vast waar maar ach ze zitten er zo kort in. Ik vond het iig erg ideaal maar iedereen moet natuurlijk doen waar ie zich goed bij voelt.
maandag 28 november 2016 om 09:28
Nee met een hond niet handig nee.. toen waren we met z'n 2en en op het einde van te tafel tegen de muur maar ja ik moet het nu ook nog zien hoor want dat gaat nu niet meer..we hebben de trip trap dus die kunnen we zo uitbreiden als het moet.. de kleine wilde er altijd bij zijn tijdens het avondeten. Straks tref ik er een die wel lekker slaapt tijdens het avondeten..
maandag 28 november 2016 om 10:29
Oh jongens wat reageren jullie veel!! Ik houd het niet bij joh ik lees alles trouw, maar met die kleine die hier rondloopt kom ik overdag bijna niet aan reageren toe, en als hij savonds slaapt houd ik Mn ogen ook bijna niet meer open.
De laatste dagen veel last van maagzuur erbij gekregen en soms ook misselijk er bij. Mijn vermoeden begint steeds meer een meisje te worden. Over een weekje of 5/6 zullen we het hopelijk weten!
Morgen heb ik intake bij de verloskundige. Meteen maar vragen waar ik op moet letten qua signalen van mijn lichaam. Afgelopen week na een drukke spits op mijn werk voelde mijn buik helemaal gespannen. Dat zit me nog steeds niet lekker. Ook voel ik regelmatig steekjes als ik druk bezig ben, die gaan dan weer over als ik rust neem.
Ik ga proberen wat meer te reageren op jullie! Vind het wel een gezellig groepje geworden zo inmiddels
De laatste dagen veel last van maagzuur erbij gekregen en soms ook misselijk er bij. Mijn vermoeden begint steeds meer een meisje te worden. Over een weekje of 5/6 zullen we het hopelijk weten!
Morgen heb ik intake bij de verloskundige. Meteen maar vragen waar ik op moet letten qua signalen van mijn lichaam. Afgelopen week na een drukke spits op mijn werk voelde mijn buik helemaal gespannen. Dat zit me nog steeds niet lekker. Ook voel ik regelmatig steekjes als ik druk bezig ben, die gaan dan weer over als ik rust neem.
Ik ga proberen wat meer te reageren op jullie! Vind het wel een gezellig groepje geworden zo inmiddels
maandag 28 november 2016 om 10:47
Hier morgen ook de intake! Volgende week pas de echo, begin het wel steeds spannender te vinden. Hoop zo op een goede echo! We hebben totaal geen reden om te denken dat het niet goed zou zijn, maar toch..
Ik heb nog steeds last van mijn borsten en heel erg moe. 'S avonds lig ik er voor 21.00 uur in . Gisteren bij prenatal een positiebroek gekocht. Mijn spijkerbroeken zitten al echt niet lekker meer. Heb ook echt al een buikje (precies zo'n bobbel onder mijn navel).
Vervelend dat je zo'n last hebt van maagzuur nijntje!
Ik heb nog steeds last van mijn borsten en heel erg moe. 'S avonds lig ik er voor 21.00 uur in . Gisteren bij prenatal een positiebroek gekocht. Mijn spijkerbroeken zitten al echt niet lekker meer. Heb ook echt al een buikje (precies zo'n bobbel onder mijn navel).
Vervelend dat je zo'n last hebt van maagzuur nijntje!
maandag 28 november 2016 om 11:05
Welkom Hartogh!
Fiep, wat leuk, je aankondiging. Fijn dat jullie er zo van genoten hebben.
Dit weekend zijn we gaan kijken voor een babykamer, tweedehands. Erg leuk en we gaan de kamer over twee weken ophalen ook hadden ze een kinderstoel te koop van Chicco, deze nemen we erbij.
Ook hebben we een babyboek gekocht, opgroeiboek waarin je van alles kunt bij houden. Foto's, familie, ontwikkeling.
Vriend heeft al zin te beginnen met schrijven.
De pijn in mijn borsten was hier ook weg. Was, het is in volle hevigheid terug! Met bh is niet prettig maar zonder is het niet te houden.
Fiep, wat leuk, je aankondiging. Fijn dat jullie er zo van genoten hebben.
Dit weekend zijn we gaan kijken voor een babykamer, tweedehands. Erg leuk en we gaan de kamer over twee weken ophalen ook hadden ze een kinderstoel te koop van Chicco, deze nemen we erbij.
Ook hebben we een babyboek gekocht, opgroeiboek waarin je van alles kunt bij houden. Foto's, familie, ontwikkeling.
Vriend heeft al zin te beginnen met schrijven.
De pijn in mijn borsten was hier ook weg. Was, het is in volle hevigheid terug! Met bh is niet prettig maar zonder is het niet te houden.
maandag 28 november 2016 om 11:14
Hey meiden, heb even een paar dagen geen kans gezien om te schrijven. Mijn lichte honger-misselijkheid is omgeslagen in veel heftigere misselijkheid met overgeven. Echt niet te doen. Lig iedere avond hondsberoerd om 21 uur al in m'n bed. Heb vandaag de huisarts gebeld, hopelijk kan hij me iets voorschrijven waardoor het over gaat. Hier nog iemand tips tegen misselijkheid?
Wat is precies het verschil tussen een maxi-cosi en een reiswieg? Ik dacht dat een maxi-cosi een merk reiswieg was, blijkbaar niet dus? Waarom is het ene wel ergonomisch verantwoord en het andere niet?
Wat is precies het verschil tussen een maxi-cosi en een reiswieg? Ik dacht dat een maxi-cosi een merk reiswieg was, blijkbaar niet dus? Waarom is het ene wel ergonomisch verantwoord en het andere niet?
maandag 28 november 2016 om 11:16
Ik heb mijn riem losser en knoop los.. ik ga can misselijk baar honger/misselijk en weer terug. Niet extreem. Mandarijnen doen het goed
Nijntje ik had het gisteren ook hoor. Ik werk in een verpleeghuis en dat is doorlopen.. toen ik thuis kwam even gezeten en tijdens het koken ook gespannen onderbuik en beide kanten pijn scheut richting liezen. Ik dacht aan banden maar ja kan dat met de 3de zwangerschap!?
Ik miet op mijn werk toch echt even uit mijn 5de versnelling en naar mijn 3(als me dat lukt). Ook heb ik me voorgenomen om de zwaardere personen ook. Echt(wat ook officieel moet) met 2 personen te doen..
ja en de boezem!! Woe gisteren even rennen naar een collega maar dat was geen goed plan. Vooral mijn linker borst is gevoeliger aan de zijkant(ivm cyste)..
Bumpersticker jullie zijn er op tijd bij met het kamertje! Gewoon doen wat goed voelt.. ik moet echt uit de buurt van prenatal blijven hoor...
Nijntje ik had het gisteren ook hoor. Ik werk in een verpleeghuis en dat is doorlopen.. toen ik thuis kwam even gezeten en tijdens het koken ook gespannen onderbuik en beide kanten pijn scheut richting liezen. Ik dacht aan banden maar ja kan dat met de 3de zwangerschap!?
Ik miet op mijn werk toch echt even uit mijn 5de versnelling en naar mijn 3(als me dat lukt). Ook heb ik me voorgenomen om de zwaardere personen ook. Echt(wat ook officieel moet) met 2 personen te doen..
ja en de boezem!! Woe gisteren even rennen naar een collega maar dat was geen goed plan. Vooral mijn linker borst is gevoeliger aan de zijkant(ivm cyste)..
Bumpersticker jullie zijn er op tijd bij met het kamertje! Gewoon doen wat goed voelt.. ik moet echt uit de buurt van prenatal blijven hoor...
maandag 28 november 2016 om 11:18
Hoi hoi,
Hebben jullie nog een plekje? Ik zou ook wel graag mee willen schrijven.
Zwanger van de eerste (4e IUI was raak) en vorige week hebben we met 7 wk een echo gehad en die zag er goed uit! Termijn echo natuurlijk nog niet gehad maar ik gok dat we rond 13 juli uitgerekend zijn.
Helaas voel ik me heel niet lekker. Veel last van misselijkheid en vermoeidheid.
@pigtails, volgens mij heb ik met jou meegeschreven in een ander topic over zwanger worden?!
Hebben jullie nog een plekje? Ik zou ook wel graag mee willen schrijven.
Zwanger van de eerste (4e IUI was raak) en vorige week hebben we met 7 wk een echo gehad en die zag er goed uit! Termijn echo natuurlijk nog niet gehad maar ik gok dat we rond 13 juli uitgerekend zijn.
Helaas voel ik me heel niet lekker. Veel last van misselijkheid en vermoeidheid.
@pigtails, volgens mij heb ik met jou meegeschreven in een ander topic over zwanger worden?!
maandag 28 november 2016 om 11:29
Hey gadgetfreak ja klopt! Duurde bij ons dus ook wat langer! Eerst 5 maanden geprobeerd, daarna door allerlei omstandigheden (verhuizing, hernia) even de plannen in de ijskast gezet en begin dit jaar weer ons best gaan doen. Nu dus raak!
Wat tof dat het bij jullie ook raak is! Fijn dat de echo goed was. Wel vervelend van de misselijkheid en vermoeidheid
Wat tof dat het bij jullie ook raak is! Fijn dat de echo goed was. Wel vervelend van de misselijkheid en vermoeidheid
maandag 28 november 2016 om 11:32
Verviaen, ikzelf heb thuis Primperan liggen maar voor mij doet dat niets. Mijn schoonzus is huisarts en vertelde me dat 'Cocculine' heel goed zou helpen. Het is homeopathisch en zou erg goed zijn. Ik heb het zelf nog niet kunnen halen. Voor mij werkt het regelmatig eten nog het beste, ookal gebeurt dat ook vaak tegen mijn zin hoor. Daarna voel ik me meestal toch wel even iets beter.
Een wandelwagen bestaat vaak uit 3 delen.
1. Een reiswieg is een ovale 'bak' waarin de baby plat ligt. Dat is eigenlijk hetzelfde als een wiegje (bedje), alleen kan je er dan mee rondrijden.
2. Maxi-cosi is een merknaam maar het merk is zo bekend dat het in spreektaal ook wordt gebruikt voor andere merken baby-autostoeltjes. Een maxi-cosi is een kleinere draagbare 'bak' waar de baby in kan liggen (meer soort van zithouding) om het te vervoeren in de auto (of mee naar de winkel te gaan), maar waar ze best niet te lang in liggen omdat het beperkte bewegingsruimte voor de baby geeft en ze door de geforceerde houding hun rugje en nekje erg weinig kunnen bewegen en ontwikkelen. In een reiswieg liggen ze plat en kunnen ze volop bewegen.
3. Als laatste heb je dan nog de wandelwagen/buggy. Daarin kunnen baby's vanaf dat ze ongeveer 6 maanden zijn (dacht ik) en kunnen ze wat rechter zitten. De ruggensteun kan vaak ook nog behoorlijk plat gelegd worden als ze al iets groter zijn en toch nog willen slapen.
Misschien leg ik het niet helemaal goed uit duidelijk uit maar ik heb een poging gedaan
Een wandelwagen bestaat vaak uit 3 delen.
1. Een reiswieg is een ovale 'bak' waarin de baby plat ligt. Dat is eigenlijk hetzelfde als een wiegje (bedje), alleen kan je er dan mee rondrijden.
2. Maxi-cosi is een merknaam maar het merk is zo bekend dat het in spreektaal ook wordt gebruikt voor andere merken baby-autostoeltjes. Een maxi-cosi is een kleinere draagbare 'bak' waar de baby in kan liggen (meer soort van zithouding) om het te vervoeren in de auto (of mee naar de winkel te gaan), maar waar ze best niet te lang in liggen omdat het beperkte bewegingsruimte voor de baby geeft en ze door de geforceerde houding hun rugje en nekje erg weinig kunnen bewegen en ontwikkelen. In een reiswieg liggen ze plat en kunnen ze volop bewegen.
3. Als laatste heb je dan nog de wandelwagen/buggy. Daarin kunnen baby's vanaf dat ze ongeveer 6 maanden zijn (dacht ik) en kunnen ze wat rechter zitten. De ruggensteun kan vaak ook nog behoorlijk plat gelegd worden als ze al iets groter zijn en toch nog willen slapen.
Misschien leg ik het niet helemaal goed uit duidelijk uit maar ik heb een poging gedaan
maandag 28 november 2016 om 11:34
maandag 28 november 2016 om 11:37
Fiep goede uitleg hoor.. ik heb ook 3 in 1. We hebben alle aotostoeltjes dubbel ivm 2 auto's en onregelmatig wie haalt en brengt. Alleen het babyautostoeltje nieuw(hoort bij de kinderwagen) de rest op marktplaats gekocht.. wat we wel handig vonden in de 'hoofdauto' isofix. Klik je de autostoel zo in.. zit je niet met gordel te klooien. Dit is een echte aanrader!!
maandag 28 november 2016 om 13:20
Wij hebben bij de eerste de maxi cosi vooral in de auto gebruikt en af en toe met boodschappen doen. Heb hem ook veel gedragen in een doek of draagzak. Dat laatste ben ik nu nog meer van plan. Gaan wel ook nog een kinderwagen aanschaffen. Gewoon via marktplaats. We hebben de stokke xplory op het oog. De is mooi hoog en in vergelijking tot de meeste combiwagens nog redelijk smal.
Voor de eerste hadden we een Mutsy EVO. Hele fijne wagen ook, maar het zitje daarvan vonden we niet zo fijn in gebruik dus hebben we hem verkocht toen we over gingen naar de buggy. Verder hebben we eigenlijk bijna alles nog wel van ons zoontje.
Voor de eerste hadden we een Mutsy EVO. Hele fijne wagen ook, maar het zitje daarvan vonden we niet zo fijn in gebruik dus hebben we hem verkocht toen we over gingen naar de buggy. Verder hebben we eigenlijk bijna alles nog wel van ons zoontje.
maandag 28 november 2016 om 13:55
maandag 28 november 2016 om 14:01
Fiep wat een super leuke manier van aankondigen!! Wij gaan het pas met kerst aan familie vertellen omdat we graag willen dat allebei de gezinnen het 'tegelijkertijd' weten (gaan op 1e kerstdag naar mijn gezin en op 2e kerstdag naar die van mijn vriend). Gaat wel moeilijk worden om stil te blijven. Deze week zie ik mijn moeder een paar keer en van het weekend zien we de ouders van vriend.
We hebben het van het weekend wel aan een bevriend stel nog verteld. Zij weten dat we er wat langer mee bezig zijn geweest en we hebben het er regelmatig met elkaar over gehad. Tegenover hun konden we ook echt onze mond niet dichthouden ze waren ook heel blij voor ons.
Ik ben eigenlijk alleen misselijk als ik honger krijg. Zodra ik dan wat eet gaat het wel weer. We hebben gisteren onze Bloom stoel opgehaald, ben er echt super blij mee. Over het kamertje hebben we niks meer gehoord, ik denk dat we het voor nu ook even laten gaan, vriend moet vanavond de auto ook maken en ik morgen naar school. Dus de aankomende dagen hebben we sowieso geen tijd om te kijken en heel eerlijk gezegd verwacht ik niet dat de kamer er nog is.
Welkom gadgetfreak en gefeliciteerd!
We hebben het van het weekend wel aan een bevriend stel nog verteld. Zij weten dat we er wat langer mee bezig zijn geweest en we hebben het er regelmatig met elkaar over gehad. Tegenover hun konden we ook echt onze mond niet dichthouden ze waren ook heel blij voor ons.
Ik ben eigenlijk alleen misselijk als ik honger krijg. Zodra ik dan wat eet gaat het wel weer. We hebben gisteren onze Bloom stoel opgehaald, ben er echt super blij mee. Over het kamertje hebben we niks meer gehoord, ik denk dat we het voor nu ook even laten gaan, vriend moet vanavond de auto ook maken en ik morgen naar school. Dus de aankomende dagen hebben we sowieso geen tijd om te kijken en heel eerlijk gezegd verwacht ik niet dat de kamer er nog is.
Welkom gadgetfreak en gefeliciteerd!
maandag 28 november 2016 om 15:24
Vervivaen ik hoop voor je dat de emesafene helpt. Hier doet het helaas weinig maar bij m'n vorige zwangerschap hielp het goed. Misselijk zijn is zó naar.
Nijn hoe oud is jullie kindje als de baby komt? Ons zoontje is dan net 2 (ook van juli) en ik dacht/hoopte eigenlijk wel zonder combiwagen te kunnen
Nijn hoe oud is jullie kindje als de baby komt? Ons zoontje is dan net 2 (ook van juli) en ik dacht/hoopte eigenlijk wel zonder combiwagen te kunnen
maandag 28 november 2016 om 18:25
Sosa een combiwagen is wel echt ideaal, als ik een tip mag geven zou ik gaan voor een phil & teds sport. Staan er ook veel van op mp. Gebruik deze op mijn werk en is even groot als een gewone wandelwagen. De zitjes kun je omwisselen en je kan het zitje ook gebruiken als reiswieg. Natuurlijk is het geen vereiste maar wel heel handig!
maandag 28 november 2016 om 18:35
Ik vind het zo zonde van m'n huidige wagen... hmmm nog maar even over nadenken. Zoontje loopt al wel aardig maargoed geen uren achter elkaar natuurlijk. Ik dacht in het begin juist te gaan dragen en dan kan zoon evt in de wagen/buggy. En als we als gezin op pad gaan de wagen voor baby en buggy als zoon wil zitten...