De ouderensoos
maandag 28 november 2016 om 22:23
quote:LoveDobby schreef op 28 november 2016 @ 21:01:
[...]
Toen was ik pas 5, volgens mij was het begin jaren 80 of we liepen hier jaren achter, dat kan natuurlijk ook.
Ik zat in een dansgroepje toen, in 1978, toen Grease uit was, we dansten op die muziek en die broeken met bretels en het geruite hemd was ons tenue. Misschien was het 1979 maar veel later niet want in 1980 zat ik op de middelbare school en dat dansgroepje was nog op de basisschool.
Ik heb zelfs een klassenfoto waar alle meisjes dat dragen hahaha!
[...]
Toen was ik pas 5, volgens mij was het begin jaren 80 of we liepen hier jaren achter, dat kan natuurlijk ook.
Ik zat in een dansgroepje toen, in 1978, toen Grease uit was, we dansten op die muziek en die broeken met bretels en het geruite hemd was ons tenue. Misschien was het 1979 maar veel later niet want in 1980 zat ik op de middelbare school en dat dansgroepje was nog op de basisschool.
Ik heb zelfs een klassenfoto waar alle meisjes dat dragen hahaha!
maandag 28 november 2016 om 22:25
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 22:23:
[...]
Ik heb zelfs een klassenfoto waar alle meisjes dat dragen hahaha!,
Waarschijnlijk was het dan in een lagere klas, dacht dat ik al een jaar of 12 was, maar zal er wel helemaal naast zitten.
[...]
Ik heb zelfs een klassenfoto waar alle meisjes dat dragen hahaha!,
Waarschijnlijk was het dan in een lagere klas, dacht dat ik al een jaar of 12 was, maar zal er wel helemaal naast zitten.
Such a beautiful place to be with Friends.
maandag 28 november 2016 om 22:32
quote:merano schreef op 28 november 2016 @ 22:06:
Da's ook een heel ouderwets ding, een vergiet
Wij hadden vroeger een Zyliss blitzhakker. Fatastisch ding. Nu heb ik de namaak van Ikea en die is gewoon ruk.
[afbeelding]
Die houtje touwtje jas en die knickerbocker: Check.
Deze heb ik ook gehad. Beetje korter en knalgroen :
[afbeelding]
En dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Was eigenlijk best vrolijke mode.Dat mag wat mij betreft allemaal weer terugkomen
Wij hadden vroeger een Zyliss blitzhakker. Fatastisch ding. Nu heb ik de namaak van Ikea en die is gewoon ruk.
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Was eigenlijk best vrolijke mode.Dat mag wat mij betreft allemaal weer terugkomen
Help iedereen een handje
dinsdag 29 november 2016 om 10:39
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 22:27:
Niet om te strijden hoor, dat weet je wel toch?
Maar omdat ik het op de klassenfoto aan heb weet ik zeker dat het toen bij ons in het westen althans mode was.
Klopt, denk ik. Ik droeg zo'n bandplooibroek met bretels in 1978 in het noorden van het land.
Ik heb er nog foto's van.
Niet om te strijden hoor, dat weet je wel toch?
Maar omdat ik het op de klassenfoto aan heb weet ik zeker dat het toen bij ons in het westen althans mode was.
Klopt, denk ik. Ik droeg zo'n bandplooibroek met bretels in 1978 in het noorden van het land.
Ik heb er nog foto's van.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 29 november 2016 om 11:16
quote:merano schreef op 28 november 2016 @ 22:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Was eigenlijk best vrolijke mode.Die had ik ook allemaal
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Was eigenlijk best vrolijke mode.Die had ik ook allemaal
dinsdag 29 november 2016 om 11:55
woensdag 30 november 2016 om 14:49
quote:Cateautje schreef op 30 november 2016 @ 14:21:
Is er nog iemand die lucifers in huis heeft?
[afbeelding]
Ja!.
( natuurlijk zou ik zeggen)
Ik had geen afgaan, maar een 'jopper'.
En tussen de middag ging de - middelbare- school dicht, iedereen had tegelijk, hetzelfde uur, pauze.
Is er nog iemand die lucifers in huis heeft?
[afbeelding]
Ja!.
( natuurlijk zou ik zeggen)
Ik had geen afgaan, maar een 'jopper'.
En tussen de middag ging de - middelbare- school dicht, iedereen had tegelijk, hetzelfde uur, pauze.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 30 november 2016 om 15:50
woensdag 30 november 2016 om 16:20
Inderdaad. Die k*t katoen. Thuis kon ik wel breien, want daar hadden we glimmende pennen en wol of sythetisch maar geen katoen.
Wij mochten overigens al heel verlicht leuke dingen breien. Poppetjes, konijntjes etc. Tot iets idioots als "water" breien in op de middelbare school. Dan kun je nog beter sokken hebben.
Het kwam er in de praktijk meestal op neer dat mijn moeder vlak voor de deadline mijn broddelwerkje afbreide. En later thuis vol trots het cijfer van de juf in ontvangst nam. Je hebt alweer een 9 mam!
Wij mochten overigens al heel verlicht leuke dingen breien. Poppetjes, konijntjes etc. Tot iets idioots als "water" breien in op de middelbare school. Dan kun je nog beter sokken hebben.
Het kwam er in de praktijk meestal op neer dat mijn moeder vlak voor de deadline mijn broddelwerkje afbreide. En later thuis vol trots het cijfer van de juf in ontvangst nam. Je hebt alweer een 9 mam!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 30 november 2016 om 16:41
we zaten netjes in rijen met de armen over elkaar. Leerden schrijven met een kroontjespen. Dan kwam de juffrouw met een grote fles de potjes bijvullen. Ik ben linkshandig dus altijd vlekken. En ik deed zo mijn best om het mooi te doen, maar het resultaat was een grote veeg over de, met het tongpuntje tussen de tanden, gemaakte lettertjes.
Als meneer pastoor, het hoofd der school of moeder overste de klas in kwam, moesten we gaan staan en in koor zeggen: "goedemorgen meneer pastoor" ( enz).
Als meneer pastoor, het hoofd der school of moeder overste de klas in kwam, moesten we gaan staan en in koor zeggen: "goedemorgen meneer pastoor" ( enz).
woensdag 30 november 2016 om 16:47
Ik zat op een christelijke MAVO en we kregen elke vrijdagmiddag godsdienstles.
Op een goede dag aan het einde van de les zei de pastoor zoals gewoonlijk, we gaan nu bidden. Hij vouwde zijn handen samen, sloot zijn ogen en boog zijn hoofd, zegde het gebed op met veel geduld en rustig. Aan het einde van het gebed richtte hij zijn hoofd op en opende zijn ogen en zag tot zijn verbijstering, dat de klas leeg was.
Op een goede dag aan het einde van de les zei de pastoor zoals gewoonlijk, we gaan nu bidden. Hij vouwde zijn handen samen, sloot zijn ogen en boog zijn hoofd, zegde het gebed op met veel geduld en rustig. Aan het einde van het gebed richtte hij zijn hoofd op en opende zijn ogen en zag tot zijn verbijstering, dat de klas leeg was.