De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
Grease met John Travolta en Lolivia N.John.

Liedjes grijs gedraaid en tot in den treure geplaybacked op mijn ouwe platenspeler -= die nu weer helemaal hot is.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:LoveDobby schreef op 28 november 2016 @ 21:01:

[...]

Toen was ik pas 5, volgens mij was het begin jaren 80 of we liepen hier jaren achter, dat kan natuurlijk ook.

Ik zat in een dansgroepje toen, in 1978, toen Grease uit was, we dansten op die muziek en die broeken met bretels en het geruite hemd was ons tenue. Misschien was het 1979 maar veel later niet want in 1980 zat ik op de middelbare school en dat dansgroepje was nog op de basisschool.

Ik heb zelfs een klassenfoto waar alle meisjes dat dragen hahaha!
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 22:23:

[...]

Ik zat in een dansgroepje toen, in 1978, toen Grease uit was, we dansten op die muziek en die broeken met bretels en het geruite hemd was ons tenue. Misschien was het 1979 maar veel later niet want in 1980 zat ik op de middelbare school en dat dansgroepje was nog op de basisschool.

Ik heb zelfs een klassenfoto waar alle meisjes dat dragen hahaha!,

Waarschijnlijk was het dan in een lagere klas, dacht dat ik al een jaar of 12 was, maar zal er wel helemaal naast zitten.
Such a beautiful place to be with Friends.
Niet om te strijden hoor, dat weet je wel toch?

Maar omdat ik het op de klassenfoto aan heb weet ik zeker dat het toen bij ons in het westen althans mode was.
quote:merano schreef op 28 november 2016 @ 22:06:

Da's ook een heel ouderwets ding, een vergiet

Wij hadden vroeger een Zyliss blitzhakker. Fatastisch ding. Nu heb ik de namaak van Ikea en die is gewoon ruk.

[afbeelding]

Die houtje touwtje jas en die knickerbocker: Check.

Deze heb ik ook gehad. Beetje korter en knalgroen :

[afbeelding]

En dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Was eigenlijk best vrolijke mode.Dat mag wat mij betreft allemaal weer terugkomen
Help iedereen een handje
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 22:27:

Maar omdat ik het op de klassenfoto aan heb weet ik zeker dat het toen bij ons in het westen althans mode was.

Klopt, denk ik. Ik droeg zo'n bandplooibroek met bretels in 1978 in het noorden van het land.

Ik heb er nog foto's van.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 28 november 2016 @ 22:06:

Da's ook een heel ouderwets ding, een vergiet

Wij hadden vroeger een Zyliss blitzhakker. Fatastisch ding. Nu heb ik de namaak van Ikea en die is gewoon ruk.

[afbeelding]

Die houtje touwtje jas en die knickerbocker: Check.

Deze heb ik ook gehad. Beetje korter en knalgroen :

[afbeelding]

En dit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Was eigenlijk best vrolijke mode.Die had ik ook allemaal
Hadden jullie ook als tiener een Afghaanse jas? Heerlijk warm!
Ja, ik had een Afghaanse jas. Mijn zus zat toen in Afghanistan en heeft me er eentje opgestuurd en dat was er één die hier niet te koop was, hij is dan ook gejat, wat me achteraf niets verbaasd. Hij was zo mooi en zo luxe. Ja, prachtige jas.
quote:Eleonora-1 schreef op 28 november 2016 @ 22:27:

Maar omdat ik het op de klassenfoto aan heb weet ik zeker dat het toen bij ons in het westen althans mode was.Nee dus in herinnering was ik veel ouder
Such a beautiful place to be with Friends.
Is er nog iemand die lucifers in huis heeft?

quote:Cateautje schreef op 30 november 2016 @ 14:21:

[afbeelding]

Ja, ik.

Op het toilet, werkt beter dan een chemische luchtverfrisser na het poepen.

Ik kan me geen winkel meer bedenken die ze nog verkoopt in mijn omgeving.
quote:Cateautje schreef op 30 november 2016 @ 14:21:

[afbeelding]

Ja!.

( natuurlijk zou ik zeggen)

Ik had geen afgaan, maar een 'jopper'.

En tussen de middag ging de - middelbare- school dicht, iedereen had tegelijk, hetzelfde uur, pauze.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Cateautje schreef op 30 november 2016 @ 14:39:

Ik kan me geen winkel meer bedenken die ze nog verkoopt in mijn omgeving.

Waar jij woont zijn geen supermarkten?

Daar worden ze gewoon verkocht.
De laatste jaren niet meer gezien.
Gewoon bij de Jumbo hier.

Van de zomer nog gekocht om de bbq mee aan te maken.
Nuttige handwerken op de lagere school. Die les kregen we na het speelkwartier, lekker bezweet en een beetje viezig van het spelen en dan moest je een borstrokje haken. Dan kreeg je van die keiharde stugge en vooral smoezelige lapjes katoen.
De meisjes moesten op handwerkles een babysokje breien. Met vier breinaalden. Oh, wat haatte ik dat. Toen ie klaar was (de tweede sok werden wij geacht thuis te breien) heb ik hem meteen weggegooid. De opluchting...
De lagere school was nog niet gemengd. Ik zat op een r.k. meisjesschool.
Inderdaad. Die k*t katoen. Thuis kon ik wel breien, want daar hadden we glimmende pennen en wol of sythetisch maar geen katoen.

Wij mochten overigens al heel verlicht leuke dingen breien. Poppetjes, konijntjes etc. Tot iets idioots als "water" breien in op de middelbare school. Dan kun je nog beter sokken hebben.

Het kwam er in de praktijk meestal op neer dat mijn moeder vlak voor de deadline mijn broddelwerkje afbreide. En later thuis vol trots het cijfer van de juf in ontvangst nam. Je hebt alweer een 9 mam!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Anyco schreef op 30 november 2016 @ 14:36:

[...]

Ja, ik.

Op het toilet, werkt beter dan een chemische luchtverfrisser na het poepen.Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
we zaten netjes in rijen met de armen over elkaar. Leerden schrijven met een kroontjespen. Dan kwam de juffrouw met een grote fles de potjes bijvullen. Ik ben linkshandig dus altijd vlekken. En ik deed zo mijn best om het mooi te doen, maar het resultaat was een grote veeg over de, met het tongpuntje tussen de tanden, gemaakte lettertjes.

Als meneer pastoor, het hoofd der school of moeder overste de klas in kwam, moesten we gaan staan en in koor zeggen: "goedemorgen meneer pastoor" ( enz).
Dat laatste, ja! Dat had ik geblockt.
Ik zat op een christelijke MAVO en we kregen elke vrijdagmiddag godsdienstles.

Op een goede dag aan het einde van de les zei de pastoor zoals gewoonlijk, we gaan nu bidden. Hij vouwde zijn handen samen, sloot zijn ogen en boog zijn hoofd, zegde het gebed op met veel geduld en rustig. Aan het einde van het gebed richtte hij zijn hoofd op en opende zijn ogen en zag tot zijn verbijstering, dat de klas leeg was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven