Vakantiewoning tips Oostenrijk

19-11-2016 21:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen met een leuke vakantiewoning/appartement/hotel in Oostenrijk.

Ben al dagen op zoek op het internet, kan echter niets leuks en/of betaalbaars vinden.

We zoeken een huisje, appartement of hotel. In de buurt van een dorpje oid met winkels.

Omgeving moet leuk zijn voor kinderen van 9-12. We zijn met z'n vieren en het budget is ongeveer €800,- per week.

Dus als je een keer op een leuke plek geweest bent, laat het me weten!

Het gaat om de zomervakantie 2017!
summer is a state of mind
Welke regio?
De regio maakt me niet veel uit. Ben ook niet erg bekend in Oostenrijk. Vroeger wel op vakantie geweest, zou echter niet meer weten welke regio's.

Vond het allemaal mooi!
Wij zaten afgelopen zomer in Alm Resort Nassfeld. Heel ruim appartement met 2 badkamers. Heel netjes, pas paar jaar oud. Hebben geboekt bij Vrij Uit en kregen toen ook een voordeelpas waarmee je bijvoorbeeld onbeperkt gebruik mocht maken van bepaalde skiliften en korting krijgt op heel veel toeristische attracties.

Wij zaten er een week en zaten er all inclusive voor ongeveer 800 euro met zijn vieren. Ontbijt en diner (buffet) en tussen de middag een snack (soep met brood) en in de namiddag taart en ijs.

Je moet wel van wandelen houden, want echt leuke dorpjes zitten er niet. Wel dichtbij een mooi meer waar je ook kan zwemmen en een waterfiets e.d. kan huren.

https://vrijuit.nl/nl/_02637AT/almresort-nassfeld.aspx
Op booking.com kun je echt meer vinden dan je denkt. Maar qua particuliere huisjes vind ik dit wel een aanrader:

http://www.stratmann.at/nl/home.html In Leogang, daar is in elk geval een supermarkt, een bakker en er zijn wat restaurantjes Bij het verblijf zit een toeristenkaart inbegrepen, waarmee je gratis een aantal kabelbanen kunt gebruiken (in Saalbach Hinterglemm en in Leogang, en bij een paar van die kabelbanen kun je je bijna een hele dag vermaken met een soort expeditie. Echt een aanrader, ook voor kinderen van die leeftijd.)

Voor de rest zit ik vaak wat verder van de bewoonde wereld: ik ga er toch elke dag met de auto op uit.
Sankt Johann in pongau is leuk. Daar in de buurt is heel veel te doen zoals de zoutmijnen bij Salzburg, met hele lange glijbanen, echt heel gaaf. Een ijsgrot, mooie spelonken, een leuke speeltuin op de berg,een hele lange rodelbaan. Alles op max 30 minuten rijden. Ik vind Sankt Johann zelf ook een leuk dorp.
Wij hebben dit jaar in een prachtig ruim appartement gezeten in badmitterndorf : alter Kindergarten!

Geweldig locatie in de omgeving van alles te doen.. zijn Nederlandse eigenaren die je heel veel kunnen vertellen en tips kunnen geven over de omgeving!

Erg geschikt voor kinderen.. naast een speeltuin en in het dorp is een leuk zwembad!

Wij waren 530 pw kwijt!
Dank voor de leuke tips, ik ga ze zo allemaal bekijken!

Meer suggesties zijn welkom!
Ik zou je aanraden brochures bij de plaatselijke VVV's aan te vragen, daar zit dan van alles bij. Ook heel betaalbaar: vakantie op de boerderij. En dat hoeft echt geen slapen in het hooi te betekenen. Ik heb het vaak gedaan en meestal waren het prachtige vakantiehuisjs /hutten met open haard, gezellige eetkamer etc. En ja, je kon ook meekijken hoe de boer zijn koeien melkt of een ritje op een Pony rijden maar dat is geen must. leuke regio's voor kinderen zijn er genoeg: Serfaus/Fiss/Ladis, Wilder Kaiser, Pillerseetal, Hochkönig, Saalbach, Brandnertal, Zugspitzarena, Werfenweng, Großarltal, Hochpustertal, Hinterstoder, Bad Kleinkirchheim, Schladming-Dachstein, en zo kan ik nog wel even door gaan :-)

Als je iets Meer info geeft wat je graag zou willen doen kan ik mischien nog meer tips geven. Mijn zoon is nog wel kleiner maar heb genoeg gezien ook voor grotere kids.
Tvp!

Wij willen misschien ook wel naar Oostenrijk in de zomer 2017, hebben alleen nog wel 2 kleine kindjes (2 en 3 dan). Ik lees graag mee
mijn zoontje is 5 en aangezien wij hier wonen gingen wij altijd eigenlijk ergens in Oostenrijk op vakantie. Met een 2 en 3 jarige is vakantie op de boerderij echt een aanrader. Je hebt ook Landal parken, ik ben zelf in Viehhofen, dichtbij Zell am See geweest, was ook een groot succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven