Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Mijn zoon ontbijt ook niet veel hoor Marie, zithij tjok vol van de ochtendvoeding. Eerst brood geven helpt wel maar dan is hij zo zoekend naar de borst steeds.

Ik sta er wel relaxt in , wilde tot ongeveer een jaar gaan voeden, ook omdat hij het vrij lang is en het steeds minder lekker zit.

Misschien dat de zwangerschap wel een hele mooie manier is het natuurlijk af te bouwen.

En idd, vorige keer duurde het 13 maanden , nu iets van vier ofzo? Ik voel me inderdaad heel erg opgelucht.

Hij heeft twee giga Goofy tanden door, echt het ziet er niet uit:") en toch, als moeder heb je blinde liefde hè haha!

Boven eerst doorgekomen , allebei tegelijk.

Nachten zijn dus nog steeds niet grappig.

Het voelt ook wel heel maf hoor, zwangerschap is natuurlijk zo'n reis die je aflegt en dan nu ineens weer opnieuw beginnen, heel gek gevoel.
Goodmorningsunshine wat fijn dat de knoop doorgehakt is! Spannend en leuk! Een groot gezin lijkt mij inderdaad ook echt heel leuk, eens kijken of ons dat gegund is .

Worteltaart, dat lijkt me ook wel echt vervelend op werk.. Lastig is dat om in te schatten of het dan stabiel blijft he? Hoeveel voedingen krijgt hij nog op een dag en hoe vaak kolf je op je werk?

Marie dat ritme komt vanzelf! En dan verandert er ook weer iets, maar uiteindelijk zit er dan ook weer een ritme in. Ik had ook gehoopt dat mijn menstruatie op gang zou komen tijdens de borstvoeding, maar meer om te weten of alles nog 'werkte'. Nu dus sinds een week gestopt, hoop zo dat het nu snel op gang komt!

Super leuk hoor Fee!
Ik ben niet eens per se zo op.zoek naar een ritme hoor Zou alleen wat meer lijn willen hebben qua vaste voeding. Merk dat ik dat toch wel lastig vind. Sommigen zeggen dan dat je eerst moet bv en dan vaste voeding, omdat dat goed is voor je productie, maar ik lees het ook wel andersom, omdat een kindje niet gaat eten als ie geen honger heeft. Dan las ik nog dat borstvoeding niet voldoende ijzer meer bevat na zes maanden, of iig, dat een kindje na zes maanden meer ijzer uit vaste voeding moet halen. Zo, ik lees veel dus

Het komt uiteindelijk wel goed, dat weet ik wel

Fee, lijkt me inderdaad gek om zo'n weg weer opnieuw af te leggen! Hoe heb je je eerste zwangerschap ervaren? Ik hoop er bij een tweede wat relaxter in te staan.

Es: spannend nu dus! Duurde het voor je vorige zwangerschap lang voordat je een cyclus had/regelmatig was?

Mijn zoontje heeft net verdorie mijn tepel kapot gebeten. Daarna werd hij elk uur wakker, dus ik ben er maar bij gaan liggen Gemak dient de mens.
Herkenbaar Marie, ben ook zoveel gaan lezen en dan kom je allerlei verschillende dingen tegen inderdaad. Het is soms ook uitproberen en er dan een goed gevoel bij hebben.

Toen ik stopte met de anticonceptie duurde het 4 maanden, hopelijk nu niet..

Oh jeetje: auw! Dat doet zo'n zeer en zeker als hij dan ook nog eens ieder uur komt: succes en hopelijk morgen weer minder gevoelig!
Heel herkenbaar Marie, de adviezen zijn ook zo tegenstrijdig!

Ben er al snel achter gekomen dat mijn zoon zelden het volgens de adviezen en richtlijnen doet, dus ja, er kan zoveel gezegd en geschreven worden maar het blijft toch kijken naar je kind.

Zwangerschap was fantastisch, lang door kunnen werken en nauwelijks klachten. Bevalling was een hel. Maar goed, dat zien we dan wel weer:p

Hopen dat deze zwangerschap ook zo meevalt!
Marie, ik heb daar ook inderdaad wel wat mee gerotzooid die vaste voeding in het begin. Zoon dronk rond 6uur ochtendvoeding en wilde dan geen boterham meer. Toen hij 1 werd ben ik gestopt met borstvoeding overdag en toen kwam er vanzelf meer ritme in. In ieder geval altijd rond 7:00 boterham (dat was/is soms nog maar een halve als hij s nachts veel heeft gedronken) 9:30/10:00 fruit, 12:00 boterham, 15:00 cracker of soepstengel ofzo, 17:00/17:30 avondeten en 19:00 borstvoeding (nu flesje pap) en naar bed toe.
Nou, precies Mayolijn! En mijn zoontje drinkt me toch veel 's nachts Volgens mij is hij m'n productie er ook mee aan het opkrikken, de sufferd.

Als ik dat bij jou lees trouwens, eet je dochtertje niet bijzonder veel. Misschien heb ik nog niet echt een goed beeld van wat die kleintjes nou eten. Maak je trouwens pap met koemelk?

Overigens fijn dat het wel herkenbaar is

Fee, hoe was je test vandaag? Zal ik je als zwangere in de tabel zetten?

Es, ik hoop ook dat het nu sneller gaat voor je! Vier maanden is erg lang als je ergens op wacht.
@marie, lastig soms hè wat dat aangaat lang leve de borstvoeding, geen hoeveelheden bijhouden. Gewoon kind laten bepalen.

En de test hartstikke roze dus jaaa zet me er maar in!!! Voelt zo bizar onwerkelijk.
Hij krijgt nu zo'n kant-en-klaar papje. Eigenlijk niet helemaal mijn voorkeur (suikers) maar door de verbouwing hebben we nu geen magnetron (en we koken in de caravan dus "buiten") dus drinkt hij deze op kamertemperatuur. Pap maken met koude melk werkt niet. Als hij s nachts nog een flesje wil, krijgt hij koemelk uit de koelkast of water (maar dat accepteert hij niet altijd en wil dan persé melk)

Eten is heel wisselend. Soms eet hij 2 sneetjes en een cracker en soms nog geen halve snee. Na 1 jaar groeien ze minder hard en hebben dan ook minder eten nodig.
Wat fijn Fee!!
Ohja, mayolijn, ik was die verbouwing alweer vergeten. Dan is het inderdaad wat behelpen.

Wij geven soms ook potjes eten aan m'n zoontje 's avonds. Ik zei nog tegen m'n man dat ik me daardoor een slechte moeder voelde, haha, maar praktische waarde is ook waardevol.

Fee: Zie de tabel! Ik vind iets bescheidens wel mooi. Heb jij liever iets juichends?
Klinkt super fee!

@kolven: ik werk 4 dagen en kolf dan 2x per dag. Vandaag overigens maar 1x gekolfd, want s middags zat ik in een vergadering waar ik moeilijk tussenuit kon. Ik denk dat ik ga afbouwen naar 1x per dag kolven op het werk, hopelijk blijft de productie dan op gang. S avonds, s nachts, s ochtends en op de dagen dat ik thuis ben mag hij wanneer ie zin heeft aan de borst. In de praktijk is dat meestal s ochtends vroeg, eind vd ochtend, halverwege de middag, rond etenstijd s avonds en rond een uur of 21.

Qua vast voedsel krijgt hij dan rond 9 uur s ochtends fruit en tussen de middag brood. Dat is ongeveer een halve boterham. S avonds probeer ik groente, maar daar bakt hij niet veel van. Hij wil dan liever melk. Ik heb ook geprobeerd hem s avonds pap te geven, maar als hij mij ziet wil hij gewoon de borst ipv de fles.

Ik ben ook benieuwd wanneer de menstruatie weer op gang komt. We hebben wel ook de condooms de deur uit gedaan, dus je weet maar nooit. Maar zonder cyclus is de kans wel heel klein natuurlijk.
Helemaal mooi hoor Marie, juichen doe ik hier wel haha!

Misschien nog 11-8 erbij zetten, dan ben ik uitgerekend?

Geen idee of dat past hoor, ik forum op mijn mobiel.

@wortel, geef je ook gewoon groente stukjes? Hier raakt zoon na drie hapjes gefrustreerd en wil zelf doen, maar als ik erwtjes op z'n blad leg eet hij die zelf op en kan ik tussendoor alles naar binnen stouwen. Of een stuk komkommer, aardappelen.

En herhalen herhalen. Pasta vond hij echt niet lekker, hapjes steeds uitspugen elke keer. Had een keer voor drie dagen dus hij had pech, maar de tweede dag heeft hij alles naar binnen gewerkt.
Worteltaart,kolf je dan in één kolfbeurt zo veel, of vul je het aan met kunstvoeding?

Fee, ik ga je UD erbij zetten! kan wel hoor.

Wij gaven een tijdje stukjes, totdat hij zich een paar keer zo verslikte, en daar zélf ook erg van schrok, dat we daar maar mee zijn gestopt. Hij lust de prakjes een stuk beter. Potjes ook. Soms denk ik zelfs dat hij potjes lekkerder vindt dan wat ik maak, haha.

Maar het verschilt inderdaad per kindje. Misschien werkt stukjes voor jou zoontje wel heel goed worteltaart
Fee, hopelijk heb je weer net zo'n fijne zwangerschap!

Het zou inderdaad fijn zijn als de menstruatie nu sneller op gang komt Marie, gek om te zeggen maar kan niet wachten!

En worteltaart, de afgelopen dagen ook steeds 1x per dag gekolfd? Wij zijn niet eens aan de anticonceptie gegaan, kleine kans zonder menstruatie maar doen af en toe voor de zekerheid toch een zwangerschapstest want je weet inderdaad maar nooit!

Hier een grote eter, altijd geweest! Ze eet op een dag een groot bord pap, 2 tot 3 boterhammen, 2 stuks fruit, tussendoortje en avondeten zeker 150 gram groente en 80-100 aardappel/pasta en een bakje yoghurt. Ze is geen fan van rijst.. Ze eet nog steeds een prakje maar als ze klaar is wil ze ook altijd nog van ons meesmikkelen haha.
Wauw fee! Wat een super nieuws. Gefeliciteerd! Ik hoop dat je weer net zo'n voorspoedige zwangerschap mag hebben. Ik ben erg benieuwd hoe de borstvoeding met de zwangerschap zal gaan.

Haha Es nooit gedacht dat je serieus ooit eens naar je menstruatie uit zou kijken he. Hier ook elke dag wel een keer mee bezig.

Goodmorning Sunshine, spannend! Hoop dat het snel gaat lukken.

Worteltaart. Ik vind dat altijd maar knap vrouwen die zo lang kolven. Hoefde ik niet. Zo nu en dan thuis en dat vond ik al vreselijk. Respect.

Even snel afronden dus sorry voor de rest waar ik even niet op reageer. Dochter is erg hangerig en moe..

Wat ik even wilde vertellen, vandaag is het 2 jaar geleden dat ik mijn laatste menstruatie kreeg. Lang genoeg zonder.. Ik heb rammelende eierstokken

Fijn weekend iedereen
Zonnestraaltje, bij mij deze maand ook al 2 jaar geleden: bizar!!!
Ik las op Facebook laatst iemand die al bijna acht jaat niet ongesteld was geworden

Die had drie kinderen en nr twee en drie was bij de eerste eisprong meteen raak.
Wow 8 jaar is echt super lang! Mijn laatste was dus vorige maand, die daarvoor in juni 2015 (daarna gelijk weer zwanger) en daarvoor okt 2013. Dus in 3 jaar tijd 3x

Kan alleen nu mn eisprong niet ontdekken met ovulatiesticks, dus ben benieuwd wanneer de volgende zich aandient.

Fijn zo'n goede eter Es!

Voel je je al zwanger Fee? Vk al gebeld?
Knaltest gehad(geeft toch soort rust) en heb de gyn gebeld( ivm uitgebluste schildklier ziekte). Misschien mag ik halverwege over naar de vk, enerzijds wel fijn want dat zal minder uitlopen met een afspraak, anderzijds wil ik sowieso in het ziekenhuis bevallen en de extra echo's zijn geen straf. We moeten maar even kijken. 27 dec echo!:)

Verder merk ik nog niks hoor, 1 dag supervermoeid en om half negen naar bed, maar kan ook door het nachtelijke schreeuwuurtje komen.

Voor de dames die nog wachten , zo irritant als je nog niet weet waar je aan toe bent. Ik besefte bij de eerste menstruatie meteen dat ik het niwt gemist had maar niet constant moeten denken :zou het? Gaf wel rust.

Fijne zondag, wij gaan Sint vieren!:D
Ik ben ook iets meer dan 2 jaar niet ongesteld geweest. En inderdaad totaal niet gemist, totdat je er op gaat zitten wachten...

Vandaag op 7dpo dus nog een weekje te gaan.

Veel plezier met de sint! Wij hebben het gisteren bij schoonouders gevierd. Gourmet en een kadootje voor de kindjes. Zoon heeft een Peppa Pig zoekspelletje gehad (Je moet peppa verstoppen en die roept dan "ik ben hiiieeerr", "jooeehooeee". Het is een grote hit hier vanochtend Ook de pannetjes en potjes van de sint van het werk zijn een succes, dus in het nieuwe huis krijgt hij een keukentje.
Wauwie 8 jaar niet ongesteld! Heerlijk lijkt me dat (als je tussentijds wel je eisprong hebt en in 1x zwanger kan zijn dan ;))!

Buiten dat mis ik het ook totaal niet, hoop alleen niet dat het op zo'n moment komt dat het totaal niet handig is haha!

Fijne sinterklaas gehad? Peppa speelt verstoppertje hebben wij ook, leuk he?!
Meiden! Ik ben een hele tijd niet op het forum geweest. Hoe gaat het met jullie?! Ik heb net alles doorgelezen. Fee90, wat een GEWELDIG nieuws! Gefeliciteerd!!!

Ik ben ZO blij voor je! Dat is nog eens een mooie binnenkomer voor het nieuwe jaar.

Wie zou de volgende zijn van dit groepje?!

Gezellige sintviering gehad? Hier super gezellig. Mijn zoontje vond het goedkoopste kadootje het leukste hihi.

Woow, 8 jaar niet ongesteld, bizar!

Hier nog steeds geen menstruatie. 18 oktober mijn eerste menstruatie gehad na de bevalling. Af en toe gooi ik er weleens een ovulatietestje tegenaan; zoals vorige week toen ik veel slijm had was ik er van overtuigd dat mijn vruchtbare periode eindelijk weer was aangebroken! Maar op de ovulatietest bleef het een lichte tweede streep helaas en het liep niet op. Dus we wachten maar af!

Ik vind het zo dubbel; soms denk ik serieus na om te stoppen met bv om dan (hopelijk) weer een normale cyclus te krijgen. Maar mijn zoontje heeft echt nog een sterke behoefte en wil het hem ook niet afnemen. Het is ook zo makkelijk, nooit gedoe met flesjes en goed als troost. Toch vind ik het wel een dilemma. Om mij heen zoveel zwangeren op het moment. Ik wil ook .
Weer eens dubbel
Lastige keuze Bettiepage! 18 oktober is ook alweer even geleden. Hier om ons heen ook ineens weer veel zwangeren/net bevallen, dat was de vorige keer ook al

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven