Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.



Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yeah nieuw topic!
Zo, dan schrijf ik hier maar verder.



Fee, jammer van je negatieve test! Hopelijk was het gewoon nog te vroeg. Ik herken de kriebels wel en tegelijkertijd heb ik soms een enorm gevoel van rust en alle tijd. Het is al gebleken dat ik zwanger kan raken en een kind op de wereld kan zetten. In plaats van moeten afwachten óf het lukt, voelt het nu meer als een wanneer. En één kind heeft vast ook z'n voordelen, dus daar probeer ik me maar op te focussen. Maar ik denk ook wel dat het anders is als je echt al een kans hebt. Dat is hier natuurlijk nog een stuk minder.



Soundofsunshine, ik hoop dat je het leuk/oké vindt om ook in de tabel te staan. Anders mag je jezelf eruit halen of mij dat vragen om te doen.

Leuk om je verhaal te lezen trouwens! Ik vind het al vertederend om van het kdv te horen hoe de oudere kinderen met mijn zoontje omgaan, laat staan als het m'n eigen kinderen zou betreffen.

Soms vind ik de borstvoeding ook wel mooi geweest. Ik heb veel moeite om op gewicht te blíjven en nog maar één broek die een beetje mooi zit. Het kan niet ten koste van alles gaan vind ik. Toch wegen de voordelen nog niet op tegen dat nadeel.



Hoe is het met de anderen?



@iedereen: ik zal het wachtwoord van het account later in de OP zetten, dan kan iedereen haar informatie zelf aanpassen en aanvullen. Is er voor nu behoefte aan een extra kolom met 'ronde' en/of 'bijzonderheden'?
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp, reageer straks meer
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een vraagje, hoe doen jullie dat als jullie zwanger raken en de bv terug loopt of je kindje niet meer wil vanwege de smaakverandering?



Wij willen heeeeel misschien proberen als dochter in november 11 maanden is. Nog geen menstruatie, maar we zouden kunnen proberen (gewoon zonder anticonceptie) en dan kijken hoe het loopt.

Alleen het bostenstaande laat mij wel twijfelen, hoe doe ik dat en pak ik het dan niet van haar af?
Alle reacties Link kopieren
@marie ja wie weet, we wachten (rustig, jaja) af!



@nienemunt, ik heb zoiets, dat zien we dan wel. Mijn zoon van negen maanden komt nu nog ongeveer 4 keer voor een voeding, eet veel fruit en groenten dus merkt dat het steeds minder belangrijk wordt voor hem. Ik zou graag het jaar vol maken en dan maar kijken hoe het voelt, mocht het teruglopen door zwangerschap en het echt niet meer gaat dan moet het zo zijn ofzo. Klinkt misschien zweverig, maar dan heeft de natuur bepaald.



Was er in het begin wel iets meer mee bezig hoor, hij pakt slecht de fles en had veel krampen dus dacht echt hoe moet dat goedkomen maar maak me er nu niet meer druk om.
Alle reacties Link kopieren
Marie, hier gaat alles goed. Overstappen op gewone melk is alleen helaas nog geen succes dus twijfel even wat te doen.. Ze heeft natuurlijk nog wel melk nodig, maar wil eigenlijk ook wel graag stoppen. Vanwege het feit dat ik dan flexibeler ben, ik weer wat aan kan komen in gewicht en dat m'n menstruatie hopelijk op gang komt.



Nienemunt, onze dochter is inmiddels alweer 1 jaar dus ik heb het al langer volgehouden dan in eerste instantie gepland. Ik zou daar dus zelf niet zoveel moeite mee hebben maar kan me voorstellen dat dat anders is wanneer je kindje wat kleiner is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, hier is ze dan al wel 11 maanden, maar toch laat het mijn twijfelen. Ook omdat ze nog niet altijd even goed vaste voeding eet. Natuurlijk kan ik altijd opvolg of gewone melk bijgeven als het terugloopt of ze weigert, maar dat voelt ook niet optimaal.

Ik hoop wel dat ik weer een keer een menstruatie krijg, dan weet ik in iedergeval hoe het daar mee staat.



Fee90, fijn dat je zo kan denken, zit ook wel wat in, maar toch vind ik het zelf wel lastig het zo op z'n beloop te laten.

Es1984, vervelend dat gewone melk niet heel goed gaat. Oovolgsmelk misschien wel? Misschien een andere smaak.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Fee, ik herken de kriebels ook inderdaad. Hopelijk te vroeg getest!



Welkom Nienemunt. Ik snap je twijfel wel. Ik ben inmiddels al gestopt met voeden (tot 15 maanden gevoed), het voelde voor mij "opeens" goed om te stoppen. Vanaf 1 jaar dronk mijn zoontje overdag al geen borstvoeding meer en zo zijn we er geleidelijk samen naar toe gegroeid. Kan me ook voorstellen dat ze het zo zou gaan als je zwanger bent.



Es, wat vervelend dat gewone melk nog niet gaat. Vindt ze de smaak niet lekker denk je? Warm je de melk op tot lichaamstemperatuur? Dat deed ik in het begin wel. Misschien kan je ook mixen met gekolfde melk en dan steeds minder moedermelk zodat ze aan de smaak went?



Menstruatie was echt heftig deze keer. Herkennen de andere dat? Ik had 4 tampons mee naar het werk en dat was dus te weinig Voelde me net een 12jarige... Nu na 5 dagen wel bijna over.



Hoe gaat de overgang naar de wintertijd bij jullie? Wij hadden gisteravond feestje en om 1u thuis. Zoontje was 5:45 nieuwe tijd wakker. Vanochtend express langer wakker gehouden, tot 11:00u en toen sliep hij tot 13:45 (en ik ook ), normaal slaapt hij meestal een uurtje en nu gewoon om 19:00u naar bed toe. Dus met een beetje geluk is het hier heel makkelijk gegaan.
Es, mag ik vragen hoe jij nu in je gewicht zit qua bmi? Ik zit nu op 18, vind dat te laag en heb echt grote moeite om voldoende te eten om op gewicht te blijven, laat staan aan te komen. Het eten gaat me zó tegen staan. Baal daar echt heel erg van. Ik ben 1.90 m. dus moet sowieso veel eten om op gewicht te blijven, dus ik zit zo op ongeveer 3000 kcal om op gewicht te blijven of een beetje aan te komen.

Qua melk voor je dochter: Lastig dat ze de gewone melk toch nog niet je van het vindt. Ik vind de tip van mayolijn wel een goede. Of zou ze ook het momentje met jou missen?



@Nienemunt: Daar heb ik eigenlijk nog niet eens zo over nagedacht, maar lijkt me een gegronde twijfel/vraag. Ik denk dat het heel verschillend kan gaan en dat je daar misschien niet zo veel van kan zeggen van te voren. En stel dat je dochter met 1.5 jaar nog drinkt, en je wilt dan zwanger worden, dan hou je hetzelfde probleem. Al zou je dochter dan al wel wat beter andere voeding eten. Maar ik zou daar ook in staan zoals Fee beschrijft.

Maar bij jou dus ook nog geen menstruatie. Wel voortekenen die erop wijzen? Hier rommelt het maar wat aan. Ben af en toe bang opeens ongesteld te zijn terwijl ik niets bij me heb.



@Mayolijn: HIer is het nog even afwachten hoe het gaat. Ik heb hem wel om 19:00 nieuwe tijd in bed gelegd, maar dat kwam omdat het wel moest. We waren (met de trein) op verjaardagsvisite op 3.5 uur reizen bij ons vandaan. Hij was in de trein duidelijk al moe, maar kon niet in slaap komen. Ik denk dat hij nu dus doodop was en ben benieuwd wanneer ik weer van 'm hoor. Maar misschien was het gedwongen ritme ook wel een uitkomst. We gaan het zien
Alle reacties Link kopieren
Nienemunt, waarschijnlijk komt er vanzelf wel een moment dat het wel goed voelt om te stoppen. Misschien als de kleine wat beter vaste voeding gaat eten?

Opvolgmelk was hier helemaal drama, zijn we toen ze 6 maanden was mee begonnen en heb van alles uit de kast gehaald. Dat is een van de redenen waarom ik nog zo lang door ben gaan voeden .



Mayolijn, ja jammer! Even wat andere soorten uit proberen. Nu alleen nog maar sojamelk en koemelk uitgeprobeerd. Zowel warm als koud.. Melk uit een fles is hier altijd een probleem geweest terwijl ze met thee of water geen moeite heeft. Ze wil denk ik echt het momentje samen.



Ons meisje was vanmorgen nieuwe tijd 5.15 uur wakker. Vanmorgen wilde ze niet slapen, ze zit net in de overgang van 2 naar 1 slaapje. Vanmiddag bijna 2,5 uur geslapen dus super lang. Ze lag er om 19.15 uur weer in dus ben benieuwd!



Marie, mijn bmi weet ik zo even niet. Vermijdt de weegschaal ook. Maar merk het vooral aan mijn kleding. Wil mijn billen en benen weer terug! Ik heb trouwens voor de zekerheid altijd tampons bij me, je weet het maar nooit.
@ marie87; prima om in de tabel te staan, alleen mijn nick is goodmorningsunshine ik ben trouwens 30 jaar.



De wintertijd is goed gegaan bij ons. Wij zijn gezegend met goede slapers dus ze waren om 7 uur nieuwe tijd wakker. Morgenochtend moeten we er alleen wel om 6 uur uit dus ben benieuwd hoe dat gaat...



Wat rot dat jullie t niet aangegeten krijgen. Ik tot het stoppen met de bv blijven hangen bij gewicht voor de zwangerschap + 3 kilo en nu zit er alweer 2 kilo bij moet mn voedingspatroon nog even aanpassen aan mn leven zonder bv. Wil eigenlijk welk proberen het voor een volgende zwangerschap eraf te hebben, anders blijven er na elke zwangerschap een paar kilo hangen (na de vorige ook 2).
Alle reacties Link kopieren
@ Mayo, mijn menstruatie is juist veel langer met maar eerste dag één heftige piek en dan echt 7 modder dagen, bloedirritant. Letterlijk:p



@marie, had je dat altijd met gewicht?

Ik was 30kg aangekomen in zwangerschap, 25 binnen paar weken eraf maar die laatste 5:(

Totaal geen moeite met eten. Heb je misschien al smoothies geprobeerd? Kan je bolstoppenmet banaan, avocado, volle yoghurt. Drink je de calorieën zo erg terwijl het wel gezond is.



Wintertijd snapt hij nog niet,was zes uur nieuwe tijd wakker, dus we zijn maar lekker gaan wandelen op de Veluwe. Geprobeerd alles een beetje te rekken maar ging echt niet, alleen vanavond half uur later omdat ik maar heel lang met hem ben gaan douchen. Hoop dat hij nu wel tot half zeven of gewoon weer zeven uur slaapt.



En even wat anders, hoe reageren jullie kinderen op de maan? :") Ik had/heb daar echt niks mee maar hij heeft me weer een onrustige dag, super veel luiers, dat mijn man naar de kalender wees en zei: weer volle maan op komst hè. Heeft hij echt sinds zijn geboorte al(en nee, ik zie het gedrag eerst, dan pas dat het volle maan wordt. Heel apart. Eerst dacht ik aan tanden maar na 5 maanden veelbelovend gekwijl maar geen tand hebben we die verwachting losgelaten.
Fee: Ik was altijd al erg slank (bmi 19 ongeveer), maar zat toch wel op een paar kilo meer voor m'n zwangerschap. In ieder geval flubberden de broeken toen niet om m'n benen en dat vind ik nu vooral vervelend. Maar smoothies is een goed idee. Even rekening mee houden met boodschappen



Goodmorningsunshine; Haha, sorry dat ik je naam zo heb gedaan. Ik lag in bed met m'n zoontje, want die wilde niet in zijn bed slapen en alleen op mij. Dus zat op m'n telefoon te klooien. Moet toch zeggen dat ik het wel knap vind evengoed zo'n eind te zijn gekomen Ik heb het aangepast!



Es: Vind je het niet bijzonder dat die kleintjes de borstvoeding dus ook zelf bijzonder/fijn vinden? Soms vind ik het toch een raar idee als kindjes (een beetje) kunnen praten en dan nog borstvoeding krijgen. Maar die kindjes willen het echt zelf en het komt niet zozeer vanuit de moeder. Behalve dat die het toestaat natuurlijk. Dus ondanks dat kunstvoeding (vrijwel) net zo goed is als borstvoeding, zijn er nog wel andere aspecten die meespelen die het voor een kindje fijn maken. Ik weet niet of ik mezelf goed uitleg, haha.

Maar dat houdt niet weg dat het voor jou nu lastig is dat je dochter die momentjes misschien juist graag houdt. Ik zat na te denken over iets dat het kan vervangen, maar zou zo snel toch niet iets vergelijkbaars kunnen bedenken, behalve gewoon knuffelen.
Nu lees ik dat stukje over de volle maan: Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar ik heb een vriendin met een kindje die 10 weken jonger is dan mijn zoontje en soms hebben we wel dezelfde onrust tegelijkertijd. Opeens vaak willen drinken of juist overdag mopperig. Zal eens opletten of het dan bijna volle maan is
Alle reacties Link kopieren
Volle maan is me hier nog niet opgevallen. De vorige hond van mijn vriend (toen woonden we nog niet samen) was wel altijd onrustig met volle maan. Bij onze hond nu merk ik geen verschil. :-)



O Fee, 7 dagen is ook inderdaad echt bloed irritant zeg. Ik hoop dat het hier bij 5 blijft en niet nog een paar dagen door blijft gaan. Dat heb ik dus echt 2 jaar lang niet gemist zeg, die stomme menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Marie, hier inderdaad ook geen cyclus en ook geen voortekenen. Irritant dat je niet weet waar je aan toe bent, vind je niet?

Dat probleem zal ik misschien op die leeftijd ook wel hebben, maar ik zou nu wel een jaar willen volmaken. De kans is klein dat ik gelijk met 11 maanden zwanger raak, maar mocht het zo zijn, red ik een jaar dan nog wel? Misschien stopt ze gelijk omdat ze het niet lekker meer vind. Aan de andere kant kan ik mij niet voorstellen dat het zo snel raak zal zijn zonder cyclus (dochter was wel 1 ronde raak, maar dat was natuurlijk met menstruatie)

Es, ja het zal wel helpen als ze meer vaste voeding gaat eten, het gaat wel steeds beter, dus lekker daar mee oefenen.



@gewicht; hier hetzelfde probleem, ook wat aan de wat aan de lichte kant. Ik probeer vooral volle producten te eten, met goede vetten.



Wintertijd niets van gemerkt, toevallig sliep ze gewoon een uurtje langer haha. Volle maan nooit op gelet,

zal eens kijken of dat zo is als ze zich anders gedraagt, maar ik denk dat het hier niet uitmaakt.



Hoeveel voedingen geven jullie nog? Hier met 10,5 maand meestal 5-6x, maar meestal 5. Nachtvoedingen al heel lang niet meer. Ze zeggen dat als je geen nachtvoedingen meer hebt je menstruatie sneller terug komt, maar dat is hier dus niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier wel weer nachtvoedingen, maar dat is sinds zoontje ziek is geweest. Vorige week in het weekend waren het slapeloze nachten en had ik hem bijna elk uur aan de borst. Hij bleek oorontsteking te hebben. Gelukkig is hij weer opgeknapt, maar komt nu dus nog voor een nachtvoeding. Ik voed hem 5-6 keer per dag. Hoop dat hij de nachtvoedingen snel weer overslaat.



Zoontje is nu 6 maanden. Ik heb ook nog geen cyclus, wacht rustig af.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dat de meeste kindjes van jullie zo lekker slapen! Hier was het alweer om 5.15 uur het begin van de dag: gaap! Hmmm volle maan, nooit bij stil gestaan en heb dus ook geen idee!



Marie, borstvoeding heeft op kindjes ook een hele rustgevende en kalmerende werking denk ik. Huid op huidcontact, de warmte van de moeder en de hartslag die ze ook in de buik steeds hebben gehoord. Veilig en vertrouwd! Ze kan in de avond gewoon thee drinken voor het slapen gaan, dat gaat prima. Ik maak me dan meer druk dat ze te weinig melkproducten binnen krijgt. Als ze dat voldoende krijgt dan ben ik tevreden!



Nienemunt, ik geef nog maar 2 voedingen per dag en toch nog geen menstruatie helaas.. :(
Alle reacties Link kopieren
Hoelang geef je al 2 voedingen per dag es1984?

En wat vroeg, 5:15! Daarna nog wel geslapen of echt klaarwakker?



Ik zou volgens de kalender nu vruchtbaar moeten zijn, volgens de ovulatietesten ben ik dat niet, ik houd het er maar op dat het volgende week is en ik dan snel daarop weer ongesteld word (korte lf)

Als ik stop met bv zal het wel normaler verlopen, net als voor de zwangerschap.



Wel heel jammer, ben je blij dat je ongesteld bent kun je nog niks met je kinderwens..



Maar ik wacht maar af, wie weet blijft het niet zo. Ik wil eigenlijk tot 1 jaar bv geven. Grappig, mijn streven was eerst 3 maanden, toen 6, toen 9, en nu 1 jaar Hoe is dat bij jullie? Toen ik zwanger was had ik het nooit geloofd dat ik zolang bv zou geven.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar Bettie! Ik had dezelfde doelstellingen hahah. Daarom vind ik het nu ook lastig om er voor te gaan, omdat ik over 1,5 maand het jaar heb gehaald.

Maar stel dat je het jaar niet haalt door een zwangerschap, kun jij daar gewoon vrede mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het terug moeten zoeken om het precies te weten, maar ik denk toch wel 3 maanden ongeveer...

Yes klaarwakker en nog steeds, ze zit in de overgang van 2 naar 1 slaapje. Best lastig! Ben zelf ziek en had nu graag even willen gaan liggen.



Ik had hetzelfde! Mijn streven was 3 maanden, vervolgens 6 maanden en daarna tot een jaar zodat ik over kon gaan op gewone melk. Maar ook het 1e jaar zijn wij inmiddels voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp. In het vorige topic las ik ook al mee, maar ik ben niet zo goed in meeschrijven, dus dat doe ik dan verder ook maar niet.

In maart hebben wij ons eerste kindje gekregen. Inmiddels ben ik al 2 keer ongesteld geweest (kleine beetjes, mini tamponnetjes gebruik ik ) en is zaterdag mijn nod, spannend! Bv geef ik nu 4, 5 of 6 keer op een dag inclusief nachtvoedingen.

Succes meiden! :-) En ik zal t wel melden als we weer in verwachting zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eerst ook in elk geval 3 maanden, zit nu op 6 maanden en wil nu door tot 9 maanden.



Beterschap es!
Alle reacties Link kopieren
@ellen, Mini tampons?

Heb die grootste van ob nodig omdat ze anders uitzakken,:'( had ik nooit, wat een kruisraketten.



Net ongesteld geworden, wel consequent 11 dagen na de ovu test. Dus dat is opzicht wel netjes. Denk dan tien dagen na ovulatie, zou dat te kort zijn voor een bevruchting? Min 10 dagen toch?



Heb nu wel een dilemma, vorige zwangerschap duurde het ruim een jaar voor ik zwanger was. Wil dus eigenlijk wel elke kans benutten. Maar volgend jaar september trouwt mijn zusje, zou ikde komende ronde zwanger raken dan ben ik maand ervoor uitgerekend. Loop ik weer twee weken over tijd, wordt hetwel heel erg krap. En aangezien ik echt weken Total loss ben geweest na de bevalling.



Wat zouden jullie doen? Ik had normaal altijd zoiets, laat zich niet plannen maar zouhet wel heel jammer vinden daar niet bij te kunnen zijn of maar deel van de dag te kunnen meemaken.



Oh en vannacht weer nachtvoeding om 12.00 uur. Die maan...?;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven