Borstvoeding/kinderwens, eind 2016

30-10-2016 14:00 1384 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg van het vorige topic, nu met algemeen account.

Geef je borstvoeding, of ben je hier onlangs mee gestopt, en wil je voor een kindje gaan? Dan ben je van harte welkom om mee te kletsen!

De zwangeren onder ons! :cheer2:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Uitgerekende datum Bijzonderheden
Mayolijn 28 Mei 2015 7 januari 2018 :heart:
Nienemunt 24 December 2015 18 maart 2018 :heart:
Worteltaart 36 April 2016 21 maart 2018 :heart:

BEVALLEN! :love:
Naam Leeftijd Eerste kindje :duckie: Tweede kindje :duckie:
Fee90 27 Februari 2016 1 augustus 2017
GMS 30 Februari 2016 29 september 2017
es1984 32 Oktober 2015 25 november 2017
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:05
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
69.83% gewijzigd
Oh, dat is inderdaad bewerkelijk bettie en lilapie. Hoe gaat dat dan als jullie er niet zijn?

En fijn dat je alweer een eisprong in het vooruitzicht hebt bettie! Lijkt nog maar zo kort geleden dat je vorige eisprong was?

Ik geef het maar op, haha. Zie vanzelf wel of ik eens ongesteld word of niet, maar reken er niet op de komende tijd. Ik wilde altijd kinderen snel op elkaar, omdat ik dat ook heb met m'n zusjes en dat vind ik wel erg leuk. Maar als ik om me heen zie dat er dan een peuter van 2-3 jaar een broertje of zusje krijgt, heeft dat denk ik ook z'n charme. En dan moet je inderdaad wel anders omgaan met die slaapjes enzo. Maar dat lost zich vast vanzelf op dan

Hoe lang drinken jullie kindjes trouwens per keer aan de borst overdag? Hier is zoon soms maar een paar minuten bezig, en dan vooral omdat ik dat wil Maar ik kolfde net helemaal niet veel, dus zou hij dan zoveel binnenkrijgen in korte tijd? 's Nachts blijft hij zo een half uur bezig, haha.
@marie: overdag ook maar een paar minuten. Behalve als ik met hem op bed ga liggen, dan kan hij rustig een half uurtje drinken. Hij wil gewoon alles zien en wil niet lang stilzitten dus borstvoeding is echt 5 slokjes drinken, rondkijken, 5 slokjes drinken, afduwen zodat ik hem op de grond zet, huilen dat hij toch nog wat wil drinken, nog eens 5 slokjes drinken :D

Hij drinkt overdag niet vaak, eigenlijk. Hij eet al veel vaste voeding en overdag is de borstvoeding vooral als extra, of om hem te doen slapen.

Gelukkig krijgen we zoon ook wel in slaap zonder borstvoeding. Dus hij is niet helemaal afhankelijk van mij. Maar borstvoeding is de gemakkelijkste optie. Mijn man doet zoon soms naar bed, maar moet dan de hele tijd rondjes lopen in de slaapkamer met zoon oo z'n arm. Er zijn ook wel avonden dat het ons lukt om zoon half slapend in bed te leggen, hand er op en liedjes zingen tot hij slaapt. Die avonden komen vaker en vaker voor! Dus er is hoop.

Vanacht werd zoon tussen 23.00-03.00 elk half uur wakker. Ik sliep zelf in een andere kamer, dus had er geen last van. We proberen weer om de nachtvoedingen af te leren en dat lukt beter als ik er niet bij ben (en dan kan ik eens slapen! Haaaaa!).

@bettie: geen cyclus hier. Dat helpt wel. We gaan geen hormonale anticonceptie gebruiken tussen kind 1 en kind 2 (wel condooms). ik weet nog dat ik twee jaar geleden echt rammelde rond mijn eisprong!

Leeftijdsverschil: ik denk dat 2-3 jaar een mooi verschil is. Dan zou ik zwanger mogen worden vanaf 1 mei

Ook voor zoon komt dit mooi uit, hij gaat in augustus naar het kinderdagverblijf (nouja, preschool noemt het hier). Dan heeft hij genoeg tijd om te wennen aan preschool vooraleer we zijn leventje weer overhoop gooien.
Hoi hoi! Ik heb de afgelopen dagen wat gemist dus helemaal op alles reageren zal niet meer lukken. Sorry!

Mijn zoontje dronk overdag ook ineens vaak in 5 minuten mijn bors leeg, 's avonds en 's nachts bleef hij vaak wel wat langer drinken inderdaad. Volgens mij kunnen ze efficienter drinken als ze ouder worden.

Spannend hoor Bettie, een aankomende eisprong Hopelijk is je lf deze keer wel wat langer!

Ik was zaterdag bij een vriendin met babytje van 6 weken. Oo dan kriebelt het inderdaad ook echt weer hoor! Wij waren eerst van plan om te proberen voor een 2e als zoontje 1 zou zijn. Maar daar kwamen grote verbouwplannen van ons nieuwe huis tussendoor. We wonen nu in de garage (we hebben een badkamer maar verder alles in 1 ruimte) dus zou niet praktisch zijn om hoog zwanger/met baby te zitten. We verwachten in februari/maart te kunnen verhuizen en om die reden dus even een paar maanden langer "moeten" wachten. Nu kriebelt het dus wel heel erg :-)
Wat heerlijk dat je zoontje vanaf 4 maanden zo goed is gaan slapen goodmorningsunshine!

Ja het is echt vroeg hoor Marie! Meestal slaapt ze helemaal niet meer (pas deze week dat ze zo vroeg wakker is hoor), soms nog drinkend aan de borst maar ja dan slaap ik dus niet... Jeetje wat wordt jullie kleine nog vaak wakker, maar dan alleen voor een voeding om vervolgens weer verder te slapen? Ons meisje dronk overdag ook altijd max 10 minuten en als ze net wakker wordt kan ze wel meer dan een uur aan de borst liggen haha!

Bettiepage zo herkenbaar! Wij hebben het ook heel lang zo gedaan, maar het kan je dan zo gaan beperken he? In ieder geval dat vond ik! Vanaf 10 maanden zijn wij het anders gaan doen en dat gaf ruimte . Spannend je ovulatietest!!!

Lilapie 30 kilometer! Wat je als ouders al wel niet doet om je kind rust te gunnen he? Wij denken ook dat het op het gebied van slapen vrijwel niet slechter kan dan dat wij gehad hebben, laten we hopen dat dat dus alleen maar mee kan vallen.

Zo'n kleintje op je borst lijkt me ook wel weer heerlijk hoor! Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat als je al een kleine rond hebt lopen, maar denk dat dat z'n weg wel gaat vinden. Bij mij kriebelt het ook extra als ik zo'n ukkie zie of iemand in de omgeving in verwachting is.

Mayolijn jullie zitten middenin een verbouwing, dus even wachten tot begin volgend jaar?
Bij die vrienden van ons, die hebben dus ook nog een kleintje van 1,5 (en baby van 6 weken). Die van 1,5 gaat vooral dingen doen die niet mogen als babyzusje ligt te drinken. Dan kan mama toch niet opstaan. De stiekemerd :-)

Wij wachten niet tot de verbouwing klaar is hoor, als ik nu zwanger word is het huis allang klaar tegen die tijd. Kunnen we mooi meteen de babykamer inrichten Maar we hebben dus wel een paar maanden gewacht (vanaf mei tot augustus).

Mijn zoontje slaapt ook nog steeds niet door. Nu komen volgens mij de laatste 4 kiezen door, want hij is nu echt heel erg onrustig 's nachts en erg veel gekwijl. Bij de eerste zwangerschap ging ik al om 21:00/21:30 naar bed, dat is denk ik wel nog erger als nr 1 nog vaak wakker wordt 's nachts.
Wauw wat is er veel geschreven! Leuk ook allemaal nieuwe dames. Welkom. Ik ga vaker proberen in te loggen. Nu lastig om op iedereen te reageren.

Hier nog steeds in afwachting op menstruatie. Voel van alles. Vandaag steken en slijm. Zou het een eisprong zijn? Had geen testen in huis. Naja maar afwachten. Dochter is nu ruim 14 maanden dus van mij mag het wel weer. Dan kunnen we los

Bettiepage herkenbaar van het in slaap voeden en dan zo in bed leggen. Ik ben ook de enige die haar in bed krijgt. Hier weten familieleden en vrienden dat wel. Maar een hoop commentaar inderdaad. Ach het zal vanzelf over gaan en dan mis ik het vast denk ik nu maar.

Fijn weekend iedereen!
Oh mayolijn, je zit dus middenin een verbouwing, dat lijkt me echt zwaar! Gelukkig is het einde dan alweer redelijk in zicht. Ik zou het je niet nadoen denk ik. Maar je went er misschien ook wel een beetje aan.

Es, Mijn zoontje wordt inderdaad erg vaak wakker 's nachts. Maar hij valt dan vaak tijdens de voeding in slaap. Afgelopen nacht was het helemaal feest. Werkt waarschijnlijk ook niet mee dat we nogal een druk weekend hadden, dus dat gaan we komend weekend echt anders doen. Ik weet bijna zeker dat hij nu 's nachts meer drinkt dan overdag. Normaal gesproken viel hij na 10 minuten wel weer in slaap. Nu is dat eerder 30. En zelfs de eerste ochtendvoeding heeft hij weinig trek in. Die gaf ik dan vaak nog liggend, maar dan liet hij gewoon telkens los, om mij vervolgens grijnzend, terwijl er melk uit z'n mond liep, aan te kijken. Heel schattig hoor, maar ik vind het toch niet helemaal de bedoeling Het zal wel weer een fase zijn, haha.

Zonnestraaltje en worteltaart: Hebben jullie al een menstruatie gespot?
O Marie, die grijns met melk uit zijn mondhoekje. Herkenbaar en schattig :-) maar inderdaad niet altijd praktisch. Zoontje tikt hier 's nachts ook zo een fles van 180ml melk weg en wil dan een paar uur later nog meer dus kan zomaar dat je zoontje in de rust van de nacht meer drinkt dan overdag. Merk dan ook echt verschil met ontbijt tov een nacht geen melk (die zijn er al 3 geweest in 1,5 jaar )

Hier blijken er toch geen kiezen door te komen maar de kleine man heeft hand-, voet- en mondziekte (zijn hele mondje zit vol blaasjes) én spruw. Echt heel zielig, hij wil al het hele weekend niet eten en zegt "au" als hij een boterham ziet. Nu medicijn voor de spruw en hand-, voet- en mondziekte moet vanzelf over gaan.

O Zonnestraaltje dat zou zomaar kunnen. Ik merkte het ook aan meer slijm.
Hoi meiden,

Officieel schrijf ik niet mee, maar lees ik alleen mee. Maar heb toch even n vraagje aan jullie, misschien heeft iemand er ervaring mee, dan hoor ik dat graag. Zou lief zijn! :-*

Zaterdag was mijn nod, spannend was het uiteindelijk niet want ik ben vrijdag al ongesteld geworden.

Nou heb ik gister de griep gekregen, echt alles kwam eruit. Ik heb wel 6 keer overgegeven. (En dacht bij mezelf, Oja dit hoort ook bij zwanger zijn, hier ben ik nog niet aan toe )

Waar het om gaat, m'n kindje is vandaag bij t kdv, dus ik moet kolven. Alleen er komt gewoon niets uit! Na een voeding om 08.20 uur ben ik in slaap gevallen. 11.20 uur werd ik wakker en ik kolf nog geen 10cc.

Ik ben bang dat dit het einde is van de borstvoeding. Hebben jullie dit ook weleens gehad?

Zou lief zijn als jullie willen reageren, bedankt alvast!
Wat vervelend Ellen! Ik heb het zelf nooit gehad maar met veel aanleggen/kolven moet het denk ik wel goed komen? Kost wel een investering in tijd waar je zin in moet hebben. En vooral niet stressen dat het te weinig is denk ik, dat werkte bij mij in ieder geval altijd averechts bij het kolven.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel een vriendin die bij haar eerste kind van de ene dag op de andere geen melk meer had. Zij heeft toen beslist om te stoppen met borstvoeding.

Ben je trouwens niet gewoon gedehydrateerd? Ik produceer zelf minder melk als ik vergeet om water te drinken.
Ellen, ik had een tijdje terug buikgriep en was volgens mij bijna uitgedroogd omdat ik zo weinig vocht binnenhield. Maar met veel aanleggen is het goed gekomen. Ik ben er wel extra voor thuis gebleven, nadat ik me zelf eigenlijk wel weer oké voelde. Heb m'n zoontje toen iedere 1-2 uur aangelegd en 's nachts ook beide borsten aangeboden. Het is goed gekomen.

Veel beterschap!
Ellen, hier ook geen ervaring mee, maar ik hoor vaak dat het zich wel hersteld als je weer helemaal beter bent. Verder goed drinken, extra aangelegen en/of kolven.

Beterschap!
Bedankt voor jullie reacties! Al het vocht was inderdaad op. Veel gedronken vandaag en ik voel me alweer beter. Ik denk dat het wel weer goed komt! (Hoop ik tenminste) Bedankt voor de tips en het meedenken.
Dat maakt een 2e zwangerschap denk ik ook zwaarder Mayolijn, als je al een kleine rond hebt lopen dan kun je niet zomaar je rust pakken als je moe bent omdat je dan nog de zorg voor de ander hebt. Jeetje wat zielig voor de kleine! Hand- voet- en mondziekte ken ik helemaal niet.. Hoe lang kan zoiets duren? Zielig om je kindje zo te zien!

Zonnestraaltje, leuk dat er hier zoveel geschreven wordt he? En al een menstruatie?

Al die fases he Marie :hihi:! En dan die grijns haha!

Ellen, fijn dat je je weer beter voelt! Ik zou als je thuis bent ook even wat vaker aanleggen en voldoende drinken inderdaad: beterschap!
Ik ook niet Es, maar het heel besmettelijk en maar 10 a 20% vd besmettingen leidt ook tot ziekteverschijnselen. Het heerst bij ons op de opvang blijkbaar. Als volwassenen raak je wel besmet (en kan je dus ook overdragen) maar is het maximaal een milde verkoudheid. Het gaat gelukkig wel al een stuk beter, hij eet al weer wat in ieder geval en is verder gewoon vrolijk.
Mayolijn, hier heerst(e) die ziekte volgens mij ook, want ik zag in het ziekenhuis zo'n briefje erover hangen. Kende het ook niet daarvoor. Fijn dat het met je zoontje al wat beter gaat!

Mijn zoontje drinkt overdag echt nog steeds belabberd. En als hij nou wat meer vaste voeding zou eten, zou ik het minder erg vinden. Maar dat gaat ook maar zo-zo. Misschien heeft hij last van doorkomende tandjes ofzo, want net tijdens het voeden wilde hij ook aldoor bijten Ik ga hem maandag nog maar eens wegen bij het cb, maar het is niet dat ik alternatieven heb. Want kan hem niet dwíngen om te eten. En ondertussen drinkt hij 's nachts gewoon lekker door, dus ook absoluut geen triggers om mijn lichaam te laten geloven dat het klaar is voor een nieuwe zwangerschap

Hoe gaat het bij de andere dames? Zitten er een aantal op het 'wachtbankje'?
Vervelend Marie! Inderdaad even wegen ter bevestiging is dan wel fijn. Bijten is niet leuk! Mijn zoontje heeft dat een tijdje gedaan toen hij net tandjes had. Als hij dan genoeg had of de borst leeg was, nam hij een hapje. Daarvoor liet hij dan even los. Op een gegeven moment dus elke keer als hij een beetje los liet snel overgeplaatst naar de andere borst en bij de tweede borst teken dat hij klaar was. Na een paar weken was dat bijten weer voorbij eigenlijk.

Hier nog aan het wachten op de ovulatie. Man is deze week voor zijn werk in het buitenland dus het mag sowieso nog wel een paar daagjes duren
Bij ons op het kinderdagverblijf heerst ook hand- voet- en mondziekte. Hopelijk slaan ze dat even over.

Volgens mij ben ik zojuist ongesteld geworden, het is nog minimaal maar lijkt er wel op. Die had ik even niet zien aankomen
Hopelijk gaat het snel weer voorbij Mayolijn, gelukkig lijkt het al wel wat beter te gaan en is hij wel gewoon vrolijk.

Wat kun je je dan zorgen maken he Marie! In de nacht lijkt hij dan toch wat in te halen. En je kan het er inderdaad niet in proppen. Wegen is altijd fijn voor je eigen geruststelling. Auw dat bijten hebben we hier ook een tijdje gehad.. Hopelijk snel weer voorbij!

Hier nog geen menstruatie.. Bij jou dus wel goodmorning sunshine!
Ja, vorige keer na het stoppen van de bv duurde het ruim drie maanden, nu dus maar 1! Was net met ovulatietesten aan de gang gegaan om te kijken of er al iets gebeurde, maar voor niets dus. We hebben wel geluk gehad, want hadden nog niet op een eisprong gerekend en dus niet veilig bezig geweest...
Wat fijn goodmorningsunshine dat je cyclus er al weer is! Gaan jullie nu al voor de derde of nog even niet?
Super fijn! Alleen wel even alert zijn inderdaad!
Nee we willen nog even wachten! Soms komt opeens de twijfel ook om de hoek, de oudste is de laatste dagen heel lastig, dan denk ik waar beginnen we aan

Hebben jullie ook twijfels?
Hoi dames, drukke beurs gehad dus ik heb wel alles bij gelezen maar had even geen tijd op iedereen te reageren!

Ik nog niet op het wachtbankje,komende week moet het gebeuren :-D

Wel wat spooknachten gehad en dan is het soms wel even van:jeetje een tweede. Wil ik dat echt?

Maar ja, het idee van nog negen maanden zwanger zijn voelt ook nog zo eindeloos en mijnman staat er zo droog ik van: dan hebben we alle ellende maar gehad de komende jaren.

Bijten heeft zoon een keer gedaan, ik schrok toen zo dat ik auw riep. Hij schrok weer van mij, huilde maar sinds dien niet meer gedaan. Niet heel pedagogisch verantwoord vrees ik maar tis niet anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven