De ouderensoos
woensdag 30 november 2016 om 16:58
Wij hadden op de montessorischool gescheiden gym en als de jongens handvaardigheid hadden gingen de meisjes handwerken.
Heerlijke, warme herinneringen aan.
Naaien, breien, haken, punniken, borduren, weven onder leiding van de liefste juf ooit, Juf Manja.
Zij was zo'n juf die je een goed gevoel gaf over jezelf.
Dan keek ze je aan met haar lieve, sproetige gezicht, heel diep in je ogen, terwijl je je ietwat kronkelige stiksteek liet zien en dan vroeg ze 'heb jij dit helemaal zélf gedaan?'
En je glunderende 'ja juf' werd beloond met een compliment, vergezeld van de warmste, meest gemeende lach ooit en een aai over je bol.
*mijmer.....*
Heerlijke, warme herinneringen aan.
Naaien, breien, haken, punniken, borduren, weven onder leiding van de liefste juf ooit, Juf Manja.
Zij was zo'n juf die je een goed gevoel gaf over jezelf.
Dan keek ze je aan met haar lieve, sproetige gezicht, heel diep in je ogen, terwijl je je ietwat kronkelige stiksteek liet zien en dan vroeg ze 'heb jij dit helemaal zélf gedaan?'
En je glunderende 'ja juf' werd beloond met een compliment, vergezeld van de warmste, meest gemeende lach ooit en een aai over je bol.
*mijmer.....*
zaterdag 1 april 2017 om 15:18
quote:Eleonora-1 schreef op 01 april 2017 @ 14:05:
Kennen we de Tineke Show nog?
1,2,3,4,4,6,7,8,9 Tieieieineke!
Dat was nog voor de vijf uur show en na Avro's Service Salon met Amanda Spoel.
O wat was dat saai.....
Tineke was echt gezellig weet ik nog.
[img]http://tvenradiodb.nl/ie_fcache/0000003 ... 304-02.jpg[/img]Ik luister nog elke dag naar Tineke op radio 5
Kennen we de Tineke Show nog?
1,2,3,4,4,6,7,8,9 Tieieieineke!
Dat was nog voor de vijf uur show en na Avro's Service Salon met Amanda Spoel.
O wat was dat saai.....
Tineke was echt gezellig weet ik nog.
[img]http://tvenradiodb.nl/ie_fcache/0000003 ... 304-02.jpg[/img]Ik luister nog elke dag naar Tineke op radio 5
zaterdag 1 april 2017 om 15:46
quote:herfstappeltaart schreef op 01 april 2017 @ 15:26:
Weet niet of het al genoemd is maar wij moesten op de middelbare school tijdens de handwerkles "kapmanteltjes" naaien. Ik snapte toen al niet waar die voor nodig waren en heb 'm dan ook nooit gebruikt
Dat heb ik nooit hoeven doen.
Wel een merklap geborduurd.
Waarom weet ik niet. Ik geloof om allerlei steken te leren.
Weet niet of het al genoemd is maar wij moesten op de middelbare school tijdens de handwerkles "kapmanteltjes" naaien. Ik snapte toen al niet waar die voor nodig waren en heb 'm dan ook nooit gebruikt
Dat heb ik nooit hoeven doen.
Wel een merklap geborduurd.
Waarom weet ik niet. Ik geloof om allerlei steken te leren.