Geld & Recht alle pijlers

Dom geweest!

04-12-2016 01:41 34 berichten
Ik geef nu meteen al toe, mijn fout.

Ik ben lid van de bibliotheek, maar er een paar jaar niet geweest. Ik wilde het dit jaar dus opzeggen, maar omdat het nu al maanden een complete chaos in mijn hoofd is, ben ik het vergeten. Nu is er een paar dagen geleden 50 euro afgeschreven voor 2017, maar eigenlijk kan ik dit geld niet missen in verband met zorgkosten en andere rekeningen. Even voor de goede orde; Ik kan normaal heel goed met geld omgaan, maar omdat het nu echt niet lekker gaat is het me gewoon totaal ontschoten. Geen ruimte meer in mijn kop.

Ik zit me hier nu al te verdedigen.

Ik begrijp het best als mijn geld nu gewoon naar de bieb gaat, omdat ik het eerder had moeten opzeggen, maar weet iemand van jullie of er misschien nog een mogelijkheid is om dat geld terug te krijgen?

Ik kan het terugboeken via internetbankieren, maar ik ben een beetje bang dat ik dan aanmaningen ga krijgen, dus ik doe het nog maar niet.

Dom, ik weet het, heel dom.
Gewoon even bellen/langsgaan maandag toch?
Alle reacties Link kopieren
Storneren en alsnog opzeggen via telefoon, mail of persoonlijk.
Terugboeken en meteen je abbo opzeggen bij de bieb.
Dus het zou nog wel kunnen? Bij sommige abonnementen zit je er meteen weer een jaar aan vast. Opzegtermijnen enzovoorts. Geen idee hoe dat bij een bibliotheek werkt.

Storneren dus, en wanneer ze open zijn volgende week even langs om abbo op te zeggen.

Ik schaam me wel een beetje, ik heb nog nooit eerder iets doms gedaan met betrekking tot mijn financiën.

Bedankt!
Niks om je voor te schamen. Het kan zijn dat je een of 2 maanden moet betalen maar dat hoor je dan wel.

Je zou het terug moeten kunnen vinden op de website van je bibliotheek bij de algemene voorwaarden.
Kan je niet even tijdelijk 50 euro van iemand lenen en daarna even bij de bibliotheek langs gaan en uitleg geven. Storneren is niet de meest nette oplossing
Volgens mij geldt dat je na het eerste jaar per maand kunt opzeggen. Als dat bij een telecomprovider kan, geldt het ook voor de bibliotheek, lijkt me.

Dus ik denk: als je nu opzegt zul je wel voor januari moeten betalen, maar is per 1 febuari je abbo gestopt.

Overigens duurt het vaak wel even voor je 'teveel betaald' bedragen terug krijgt, ik zou dus storneren, opzeggen en contact opnemen met de bieb dat je januari wel wilt voldoen en vragen hoe je dat het beste kunt regelen. Is nog geen 5 euro dus dat moet te doen zijn, toch?
Ik heb vorig jaar mijn bibliotheekabonnement drie maanden nadat het geld voor een jaar was afgeschreven opgezegd. Had het niet verwacht, maar had binnen twee weken het resterende bedrag voor dat jaar terug op mijn rekening. Geen idee of dat bij alle bibliotheken zo werkt, maar ik vond het een hele fijne meevaller toen.
Gekeken op de site zoals Dolfje zei (kon 'm eerst niet vinden), en jullie hebben gelijk! Ik kan het geld terugkrijgen van de maanden dat ik niet lid ben, dus vanaf februari inderdaad. Dat is fijn, dan zit het verder wel goed.

Dank.
Moet je niet gewoon zo snel mogelijk opzeggen? En daarna krijg je gewoon het geld terug van de overige maanden. Volgens mij is het wettelijk een maand of twee maand opzegtermijn, dus zou je 10 of 11 maanden terug krijgen.
Hier toevallig twee weken geleden via mail opgezegd. Had netjes binnen een dag reactie en kreeg het bedrag van anderhalve maand nog terug. Inmiddels staat de €9,72 al op mijn rekening
Oh en als dat het stomste is wat je ooit hebt gedaan qua financiën, ben je echt een heilige.....
quote:Vivanneke schreef op 04 december 2016 @ 05:58:

Oh en als dat het stomste is wat je ooit hebt gedaan qua financiën, ben je echt een heilige.....

Dit dus. Lig je hier echt op zaterdagnacht van wakker?

Misschien nog iets anders waar we mee kunnen helpen/kunnen meedenken?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Ga naar de bieb of bel, wees eerlijk en zeg dat je het geld niet kunt missen, het dus graag terug wilt, en je gelijk je abbo opzegt, lijkt me stug als ze daar niet in meegaan
Bij sommige banken kun je een afschrijving terugboeken.
Ik kom heel vaak bij de bieb.

Een abonnement kun je maandelijks opzeggen. Dus gewoon langsgaan, zeggen dat je op wilt zeggen en dan krijg je het resterende bedrag terug.

Verder: práát met mensen. Zij hadden je dit ook gewoon verteld. Maar dan moet je wel eerst gewoon in gesprek gaan ipv meteen in paniek het Vivaforum op.
Gewoon storneren en even bellen dat je geen lid meer wil zijn.
Ik heb vorig jaar een abonnement op de sportschool genomen, na een jaar zou het maandelijks opzegbaar zijn en dus nam ik aan: ook maandelijks betalen. Nee dus... Ineens ruim 200 euro van m'n rekening af! Ik heb gestorneerd en via Twitter laten weten dat ik op wilde zeggen (ik kan even geen sportschool veroorloven...). Dat was begin dit jaar (februari ofzo) en ik moest nog tot mei betalen. Stelletje matennaaiers...
Maar goed, gewoon storneren en je abonnement zo snel mogelijk opzeggen.
Regal, daar dacht ik dus ook aan, abonnementen waar je aan vast blijft zitten. Ik heb te vaak Radar gekeken, denk ik. Bij sportscholen hoor je dat wel vaker.

Mellow, waar lees jij paniek? Ik was niet in paniek, ik maakte me alleen een beetje zorgen, en op zaterdag en zondag is de bieb hier gesloten. Blijkbaar hebben meer mensen hier ervaring mee, dus dan is het wel handig dat ik dat nu weet, hoef ik me nu geen zorgen te maken.

Vivanneke, ik ben echt geen heilige hoor, maar de financiën heb ik wel altijd op orde. Nou ja, nu dan even niet.

Schaap, dat is lief, ik heb het verder wel op orde, hoor. Ik moet alleen leren me minder te schamen, dat is mijn probleem. Dank je.
Zo.n instelling als de bieb is best voor rede vatbaar. Kon de helft van mijn abonnementgeld terug krijgen .nadat ik halverwege het jaar op zei.

Vond het niet eerlijk van mij zelf .omdat ik boeken op de ereader kreeg van n vriendin. Heb gezegd dat ze er gebak of n bloemetje voor mochten kopen.

Leg even duidelijk je situatie uit. Komt vast goed.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:RegalPrinces schreef op 04 december 2016 @ 10:51:

Ik heb vorig jaar een abonnement op de sportschool genomen, na een jaar zou het maandelijks opzegbaar zijn en dus nam ik aan: ook maandelijks betalen. Nee dus... Ineens ruim 200 euro van m'n rekening af! Ik heb gestorneerd en via Twitter laten weten dat ik op wilde zeggen (ik kan even geen sportschool veroorloven...). Dat was begin dit jaar (februari ofzo) en ik moest nog tot mei betalen. Stelletje matennaaiers...Omdat jij dingen ten onrechte aanneemt zijn die andere matennaaiers????
quote:viva1966 schreef op 04 december 2016 @ 19:12:

[...]

Omdat jij dingen ten onrechte aanneemt zijn die andere matennaaiers????Nou ik vind het in geen geval correct.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Als het in de voorwaarden staat, ben je er zelf mee accoord gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven