Geld & Recht alle pijlers

Vrijgezellenfeest

05-12-2016 22:42 104 berichten
Over een tijdje is het vrijgezellenfeest van een vriendin, via mail hoorde ik dat ik ook uitgenodigd ben. Leuk, alleen twijfel ik een beetje over de kosten. We worden zelf alleen uitgenodigd voor het feest, zijn dus geen daggasten. Nu gaat het vrijgezellenfeest 125 euro kosten, vervolgens is het wenselijk om nog nieuwe kleding aan te schaffen voor man en mij en als cadeau voor de bruiloft denk ik zo rond de 50 euro uit te geven.

Al met al ben ik dadelijk zo'n 300 euro kwijt voor deze bruiloft, best veel geld voor een bruiloft waarbij we alleen op het feest uitgenodigd worden. Ik twijfel of ik wil gaan, of dat ik misschien een klein gedeelte van het vrijgezellenfeest aanhaak. Wat vinden jullie? Kan ik het maken om niet het hele vrijgezellenfeest mee te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Woow bizar zoveel kosten? 125 per persoon voor dat vrijgezellenfeest?
Ik zou het hele vrijgezellenfeest skippen. Een deel meedoen vind ik wat vreemd, maar ik zou ook geen 125 voor wiens vrijgezellenfeest dan ook uitgeven.
Vrijgezellen feest mag je sowieso overslaan. Bruiloft trouwens ook. Niks moet he.
Ja hoor, dat kan, ik heb al een paar keer meegemaakt dat mensen dat doen.

Dan ga je bijv. alleen voor t eten.

Maar ik zou persoonlijk iets zeggen over die 125 (!!!) euro. Wat een bedrag. Ik heb vrijgezellenfeesten georganiseerd voor 60 euro de vrouw, incl activiteit, lunch, diner en vervoer.
plucky wijzigde dit bericht op 05-12-2016 22:47
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
Ik zou vriendelijk bedanken. Zeker als je geen daggast bent
Als je niet uitgenodigd bent voor de plechtigheid, hoef je ook niet naar het vrijgezellenfeestje.
Ik heb binnenkort vrijgezellenfeest en ben 200 euro p.p kwijt en mijn vriend is het hele weekend weg geweest met de mannen en kostte 500 euro.

Wij staan dicht bij het bruidspaar dus dan is het mss anders.

We gaan hele toffe dingen doen met het vrijgezellenfeest en dat hebben de mannen ook gedaan.

Dus ik vind de kosten geen probleem.

Later aan haken kan maar dan zou ik denk ik helemaal niet gaan als je het doet om kosten te besparen.
Ik vind het ook een boel geld zeg, wat ga je daar inshemelsnaam van doen?
die ik wilde bestaat al...
Wat gaan jullie doen dan voor dat geld? Parachute springen ofzo?
Echt, 60 euro! Knap. Ik heb nog geen enkel vrijgezellenfeest gehad voor minder dan 100 euro. In dit geval hoeft man niet naar het vrijgezellenfeest, dus dat scheelt. En dan zitten de kosten voor het stappen er nog niet bij. Ik vind het lastig. Wil bruid niet teleurstellen, maar kan leukere dingen bedenken met het geld.
quote:Flitsss schreef op 05 december 2016 @ 22:49:

Ik heb binnenkort vrijgezellenfeest en ben 200 euro p.p kwijt en mijn vriend is het hele weekend weg geweest met de mannen en kostte 500 euro.

Wij staan dicht bij het bruidspaar dus dan is het mss anders.

We gaan hele toffe dingen doen met het vrijgezellenfeest en dat hebben de mannen ook gedaan.

Dus ik vind de kosten geen probleem.

Later aan haken kan maar dan zou ik denk ik helemaal niet gaan als je het doet om kosten te besparen.Wat zijn die mannen in hemelsnaam gaan doen in een weekend (daar versta ik onder 2 nachten, 2 1/2 dag)? 5 sterren hotel en 7 poolse hoertjes mee ofzo?
Wij hebben ooit een borrel bij iemand thuis gedaan, de bruid in een gek pakkie gehesen en toen naar een all inclusive restaurant....kostte rond de 25 euro meen ik me te herinneren.
die ik wilde bestaat al...
quote:montblanc schreef op 05 december 2016 @ 22:48:

Als je niet uitgenodigd bent voor de plechtigheid, hoef je ook niet naar het vrijgezellenfeestje.

Is dat de ongeschreven regel?

Kan me daar eigenlijk wel in vinden. Bruid wil sjiek diner, dus duur, dus weinig daggasten. Geen punt voor mij. Maar ik merk dat ik dan ook niet zoveel geld uit wil geven aan deze bruiloft.
quote:Lala1979 schreef op 05 december 2016 @ 22:51:

Echt, 60 euro! Knap. Ik heb nog geen enkel vrijgezellenfeest gehad voor minder dan 100 euro. In dit geval hoeft man niet naar het vrijgezellenfeest, dus dat scheelt. En dan zitten de kosten voor het stappen er nog niet bij. Ik vind het lastig. Wil bruid niet teleurstellen, maar kan leukere dingen bedenken met het geld.

Ik snap dat hele vrijgzellenfeestgedoe al niet. Ik zou liever 7x uit eten gaan met een vriendin ipv 1x met zn 8en met een hele rare pruik op m'n kop een cursus paaldansen en daarna allemaal ranzige engelse toeristen spekkies laten eten van een shirt. Ja dat is het niveau van de vrijgezellenfeesten die ik tot nu toe heb meegemaakt.

Ik skip de vrijgezellenfeesten dus pertinent, en ga liever met t feestvarken een keertje met z'n tweeën wat leuks doen. Veel gezelliger om even bij te kletsen
quote:Martje2801 schreef op 05 december 2016 @ 22:52:

[...]

Wat zijn die mannen in hemelsnaam gaan doen in een weekend (daar versta ik onder 2 nachten, 2 1/2 dag)? 5 sterren hotel en 7 poolse hoertjes mee ofzo?Poolse hoeren kosten de kop niet
quote:Martje2801 schreef op 05 december 2016 @ 22:52:

[...]

Wat zijn die mannen in hemelsnaam gaan doen in een weekend (daar versta ik onder 2 nachten, 2 1/2 dag)? 5 sterren hotel en 7 poolse hoertjes mee ofzo?Naar het buitenland geweest, klinkt nu mss heel chique maar was het niet hoor, ze hebben veel activiteiten gedaan, crossen door de blubber enz..
Ik zou ook vriendelijk bedanken voor het vrijgezellenfeest en een keer een borrel drinken/hapje eten met de bruid op een andere avond.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 05 december 2016 @ 22:55:

[...]

Poolse hoeren kosten de kop niet
Nieuwe kleding hoeft toch niet perse? En als je geen zin hebt in vrijgezellenfeest, dan ga je toch niet. Meestal zijn dat soort feestjes toch al een beetje gênant.
Ik zou het alleen doen als het vrijgezellenfeest iets zou zijn waar ik zelf veel plezier aan beleef, iets wat ik uit mezelf ook zou willen doen of een weekendje met mijn beste vriendinnen of zo. Anders vind ik het belachelijk veel geld.
Mijn man en ik zitten behoorlijk ruim maar het is absurd om anderen financieel zo hoog te belasten. Het uitgangspunt moet zijn dat iedereen meekan en het laagste inkomen telt. Ik zou dus niet gaan.
quote:Flitsss schreef op 05 december 2016 @ 22:57:

[...]

Naar het buitenland geweest, klinkt nu mss heel chique maar was het niet hoor, ze hebben veel activiteiten gedaan, crossen door de blubber enz..

Maar crossen door de blubber kan toch ook prima in de ardennen. Daar hoef je toch niet helemaal voor naar een spaans gat of de turkse boesboes.

En het klinkt allemaal leuk crossen met een auto, maar daarmee ben ik nog niet aan 500 euro. Volgens mij kost dat hoogstens 50 euro per auto (dus 4 personen) per uur ofzo... tel daar 2x een overnachting bij op + ontbijt/diner zit je op 212,50. Daarbij 100 euro voor de reis, zit je op 312,50 Dan moet er toch wel echt verrekte veel gezopen zijn dat tripje...
quote:Lala1979 schreef op 05 december 2016 @ 22:51:

Echt, 60 euro! Knap. Ik heb nog geen enkel vrijgezellenfeest gehad voor minder dan 100 euro. In dit geval hoeft man niet naar het vrijgezellenfeest, dus dat scheelt. En dan zitten de kosten voor het stappen er nog niet bij. Ik vind het lastig. Wil bruid niet teleurstellen, maar kan leukere dingen bedenken met het geld.Daar was je wel daggast?
quote:pamelacourson schreef op 05 december 2016 @ 22:58:

Ik zou het alleen doen als het vrijgezellenfeest iets zou zijn waar ik zelf veel plezier aan beleef, iets wat ik uit mezelf ook zou willen doen of een weekendje met mijn beste vriendinnen of zo. Anders vind ik het belachelijk veel geld.Ik ga niet voor mijn eigen lol, maar omdat het erbij hoort. Ik ken niemand behalve de bruid en ben niet fantastisch in het voeren van luchtige gesprekken met onbekenden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven