Kerstlichtjes!

06-12-2016 07:38 34 berichten
Ik ben er gek op. 1 probleem, als je ze uit de doos haalt van vorig jaar, het ontwarren. Ik ben er uren mee bezig geweest!! En tijdens het ontwarren denk ik, ik koop wel nieuwe, laat maar zitten. Om toch maar verder te frutselen tot ze uit de war zijn.

En nee, ik ga ze niet netter opbergen daardoor, ze worden gewoon weer in een doos gegooid op een bergje, om volgend jaar weer te genieten van het ontwarren. Hoe doen jullie dat? Ik zie niet in, hoe dat netjes op te bergen is hoor. Terug in het originele doosje heb ik iig nog nooit gedaan. Dan lijkt me ontwarren nog minder frustrerend.

Gooi er je frustratie maar uit trouwens, indien gewenst, want het is vreselijk frustrerend. Maar, des te mooier lijkt de boom, als ze hangen en je zet m aan.

Welke kleuren hebben jullie? En knipperend of niet? Ik heb multicolor led-lampjes zonder knippereffect, 200 stuks. Ik krijg daar de zenuwen van, dat geknipper. Ik had er eentje met verschillende programma's, maar het leidt teveel af, vind ik.

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het huis in Home Alone I zo schitterend in kerstsfeer ingericht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tadaaaaaaa!

Ik heb er dus 200 multicolor lampjes in en 20 kaarslampjes. Ik was alleen niet tevreden over de kleur van de kaarslichtjes dus heb ik ze geel geverfd. Met glasverf, de glazen kapjes dus, zodat ze nu geel ipv wit licht schijnen. Vond ik mooier passen. De kleuren zijn in het echt wel warmer.

En dan nog 180.000 ornamenten, glazen en plastic ballen en allerlei soorten andere versieringen. Alles in rood-wit-goud, en sommige multicolor. Ik heb huisjes, engels, vogeltjes, gewone ballen, stoffen popjes, strikken, houten ornamenten, muffins, bellen, hondjes, elanden, kerstmannen. Heul veul.

Ik hou van een volle kerstboom met een knipoog, hopelijk, naar Charles Dickens en de kerstbomen in winkels in Engeland. Daar kunnen ze errrrg mooi kerstbomen versieren. En die proppen ze ook erg vol, ik vind dat gezellig. Veel dingen die men in de tachtiger jaren in de boom hing, geeft me een nostalgisch gevoel. Ik wil alleen nog een doos houten figuurtjes erbij, die heb ik nog niet. Past best!

clusterverlichting, ik had er nog nooit van gehoord
Ik heb een paar weken geleden clusterverlichting gekocht. Ik had tot nu toe steeds kaarslampjes maar ik krijg ze nooit naar m'n zin in de boom. Mijn ouders hebben ook van die kaarslampjes en pleuren ze er gewoon in en dan hangen sommigen zelfs ondersteboven maar dat vind ik er met kaarslampjes echt niet uitzien. Ik was er dus altijd enorm mee aan het klooien! Maar nu nieuwe lampjes en nieuw uit de doos dus ook niet ontwarren dit jaar. Wat bij mij sowieso altijd maar 5 minuten duurt, ondanks zo in een doos mikken.
Ik gebruik elk jaar weer de inmiddels 46 jaar oude kaarslampjes van mijn moeder. Met nepkaarsvetdruipers langs de "kaarsjes". Even werk maar voor mij een fijne herinnering aan vroeger. Ik vind een boom zoals Ameliaaa heeft leuk om even naar te kijken maar niet voor in mijn woonkamer. Leuk bij een ander maar ik heb liever een rustige boom, voor mij past dat beter bij de manier waarop ik kerst ervaar.
Alles blijft bij ons dit jaar ingepakt. Ik heb 2 gebroken enkels en omdat ik niet naar boven kan staat er in de woonkamer een bed en rolstoel. Tafel staat nu midden in de woonkamer dus het is vol hier. Kan geen boom meer bij. En eerlijk gezegd...ik vind dat heerlijk. Ben totaal niet van de kerstversieringen. We hebben altijd al kaarsen aan en ik vind het genoeg. We deden het wel voor de kinderen natuurlijk maar die snappen nu ook wel dat het teveel wordt.
Overigens is de tuin van onze buren zodanig verlicht dat wij de hele winter geen verlichting aan hoeven te doen. En dat flikkert ook nog eens. Ik word daar heel nerveus van. Zodra daar de boel aangaat gaan bij ons de gordijnen dicht anders zie je steeds in je ooghoek van alles flikkeren.
Beterschap wolkie. Niet fijn met kerst, twee gebroken enkels, maar, je gaat wel bediend worden dit jaar. Ik niet. Koken en zwoegen zal ik.

Mijn boom is heel druk, ja, ik heb verder niet veel versieringen, ik vind zo'n volle boom wel genoeg. Ik vind het leuk omdat je steeds iets nieuws ziet als je ernaar kijkt. Ik kan er echt naar staren. Een kerstdorp met een treintje en rails eronder, dat zou het helemaal af maken.

Ik snap dat er al een tijd een trend is om te 'declutteren' en veel mensen een vrij lege woonkamer hebben maar met kerst wil je toch wat gezelligers, of niet? Ik zie veel foto's van kerstbomen die ik een beetje zielig kaal vind. Kerst heeft met uitbundigheid te maken voor mij, maar goed, dat kan ook met eten ofzo.

Er was een keer een 'show je kerstboom-topic', zal ik er weer 1 openen? Geen idee of er interesse voor is namelijk, ik plak hem maar hier. Ik wil jullie kerstboom ook zien!
O en idd, dat nerveuze knipper stroboscoop effect, vermeed ik vroegah in de disco al, ik krijg er zowat een rolberoerte van. Wekt dat niet insulten op bij mensen met epilepsie?

Ik heb het ook, als ik uit de hoek van mijn oog geknipper opmerk, dat ik steeds denk, even kijken wat er is. Politie, ambulance en brandweer gebruiken ze natuurlijk ook en dat zit gewoon in dat brein verankerd. Ook na de tiende keer kijken, vergeet ik dat er niks is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven