Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen pre-master niet behalen

07-12-2016 15:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Vroeg me zo af of hier mensen zijn die ervaringen hebben met het niet behalen van een pre-master. Zijn jullie het alsnog ergens anders gaan proberen of zijn jullie gaan werken?

Gewoon even benieuwd..

Ik doe nu zelf een pre-master, maar door 1 struikel vak kan het zo zijn dat ik het niet ga halen.
Welk vak is dat? Hoe zijn je andere cijfers? Hoe hard werk je er nu voor? Wat is je motivatie en ambitie? Dat kan allemaal nogal uitmaken in je keuze.
Ik heb zelf ooit een pre-master gedaan en afgerond. Had moeite met statistiek maar heb me hier doorheen geworsteld. Er waren momenten waarop ik dacht het ook niet te gaan halen. Ik heb toen gezocht naar alternatieven als ik de pre-master niet zou halen, zoals het starten van een andere pre-master waarbij je je eerder behaalde studiepunten kon meenemen. Dit soort dingen zul je moeten bespreken met een studie-adviseur of coordinator om te kijken wat er mogelijk is.

Wat wil jij het liefste? Ik neem aan dat je de pre-master gewoon wilt afronden?
Het vak heet statistiek. Heb er tijdens de premaster te weinig tijd gehad om te oefenen. Heb nu ong een maandje om het bij te spijkeren. Ben wel erg gemotiveerd en wil het graag halen. Alleen was even wennen want had 2 jaar niet meer gestudeerd
Intensief bijles nemen een maand lang een optie?
Hoeze heb je te weinig tijd gehad om te oefenen?

Statistiek is toch echt een kwestie van oefenen/tijd er voor vrij maken desnoods bijles nemen etc.
Ik kan me je topic nog wel herinneren over een bepaalde opgave. En sorry, daar blek uit dat je niet goed had geleerd. Ik gaf je toen als tip (en mijn tips zijn niet heilig of zo hoor, dat wil ik er niet mee zeggen) om basis wiskunde te oefenen, zo dat je meer cijfermatig inzicht en feeling met patronen en dergelijke krijgt.

Statistiek is niet heel moeilijk verder, maar je moet het wel doen, het is geen boek open slaan een avondje van te voren en dan een 8 halen. Je moet er moeite in stoppen en je hersenen in actie laten komen.

En zie het positief, als dit het enige vak is waar je moeite mee hebt dan kun je je er ook precies op concentreren.
quote:studiemiepmiep schreef op 07 december 2016 @ 18:16:

Hoeze heb je te weinig tijd gehad om te oefenen?

Statistiek is toch echt een kwestie van oefenen/tijd er voor vrij maken desnoods bijles nemen etc.Ja dit, neem een bijlesdocent! Was mijn redding iig
ik zie er genoeg zakken met het tentamen van die mensen die denken inderdaad dat 2 dagen voor het tentamen beginnen met leren wel voldoende is.

De groep die vanaf begin af aan goed mee doet en oefent en alle lessen volgt, bijna iedereen haalt het, tis ook geen hogere wiskunde namelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven