Veranderende wensen mbt bevalling.

06-12-2016 01:06 360 berichten
Lieve dames,

Hebben jullie tijdens de zwangerschap geheel tegenover gestelde wensen gehad voor tijdens de bevalling wat op moment supreme is veranderd?

Ik zit enorm met mezelf in de knoop. Ik wil namelijk diep van binnen zonder mijn man bevallen. Als ik pijn heb keer ik in mezelf en ben ik liever alleen. Daarbij komt omdat ik heb gehoord dat de mannen eigenlijk heel weinig kan doen maar een bevalling ook een heftige traumatische ervaring ( kunnen) vinden.

Het liefst zou ik het alleen doen en dat hij bij voorkeur pas bij me mogen als de nageboorte weg is, de ontplofte egel gehecht is en ik gedoucht ben. Maar zijn wens is uiteraard om erbij te zijn en ik wil dit ook niet in de weg staan want zijn eerste moment met de baby vind ik ook erg belangrijk en lijkt me prachtig om mee te maken.

Zal dit gevoel weggaan op het moment dat de weeen beginnen of zou de pijn dit gevoel gaan versterken? Wat denken jullie?
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 21:46:

[...]

Is dit niet het eigenlijke probleem ipv al die trivialiteiten die je hier steeds opgooit?Over hoe de verhoudingsgewijs zit moet even nadenken want zo op het eerste idee denk ik niet maar misschien speelt dat onder de oppervlakte ook wel mee.
Wtf stinken als een kadaver??? Nooit over gehoord en al helemaal niet over nagedacht.

Och ja... mocht het zo zijn, de scheten van mijn man ruilen ook niet naar bloemetjes.

Ik wacht het wel af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:00:

[...]

Je kind wordt toch opgevangen en op je borst gelegd, toch niet eerst gewassen?

Ja, en denk jij iets anders dan dat dat het meest fantastische moment uit je leven is, dan?

Onze baby plaste binnen 5 minuten over me heen na haar geboorte. De verloskundige heel nuchter: "nou mooi, dat werkt allemaal!". Waarop ik dacht: "och ja, mijn kind kan plassen ". Echt TO, het kan je niks schelen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik door je topic en reacties me best zorgen maak. Je moet hier echt even met je verloskundige over praten, en met je man. Bevallen (en baby's/kinderen) heb je niet onder controle. Je maakt het jezelf vreselijk moeilijk hiermee en dat is zo zonde. Praat er met een professional over, echt. Doe het voor jezelf en jullie kindje.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:44:

[...]

Ooh dat lijkt me heerlijk, helaas zit onder de douche bevallen er niet in want ik heb een medische indicatie. Dus ik ben bang dat ik overgeleverd ben aan de situatie en niet teveel invloed kan hebben op de situatie.En als die bevalling goed gaan, kan je daarna toch douchen? Of je nu thuis bevalt of in het ziekenhuis, je hebt toch geen invloed op de situatie, want je lijf gaat het overnemen. Ga je daar tegenin, maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Uiteindelijk maakt het je geen bal uit waar je bevalt, die baby moet er uit, hoe maakt je ook niet meer uit. Ik heb wel zoveel pijn gehad, dat ik nog maar 1 ding wilde, dat het stopte, hoe dan ook. Maar die pijn is weg zodra de baby geboren is, vond ik heel gek trouwens, hoe dat zo ineens weg kan zijn.
Ik ben bevallen op medische indicatie ivm 42 weken. Het vervelendste vond ik de periode van weeën, omdat ik op zaal lag en de vk niet geloofde dat ik daadwerkelijk weeën had, dus fijn de boel lag weg te zuchten tijdens het bezoekuur van de overige 3 dames.

Maar God, wat ben ik blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Het ging mis, goed mis. Kind zat vast in het geboortekanaal en ging niet meer voor of achteruit, keizersnede kon niet meer enz. Ik had een wereldgyn. Het eerste wat hij zei "je gaat precies doen wat ik zeg wanneer ik het zeg".

Dat is de redding van mijn kind geweest én van mij.

Als ik ooit nog eens was bevallen had ik op zeker weer voor het ziekenhuis gezocht. Wat was het fijn dat de gyn er binnen 10 minuten was.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:39:

[...]

Wat ik ervan begrepen heb is de geur van en je geur na de bevalling anders tot je bloeding voorbij is en niet te vergelijken met menstruatie geur.

Klopt. Het is aardser. Zoeter. Back to nature zeg maar.

Ik heb destijds meegedaan met moeders voor moeders. De geur die uit die bussen kwam was echt vele malen erger dan de geur van de bevalling. Het is dat het voor een goed doel was, anders was ik er na het opendraaien van die eerste pot subiet alweer mee gestopt. Gatverdamme.

En je kindje ruikt straks naar.. naar.... gewoon, naar baby. Naar jou. Naar jezelf. Lekker hoor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:46:

[...]

Probeer ik niet te doen, ik heb al bedankt voor alle berichten dat ik had ontvangen en probeer de vragen zoveel mogelijk tegelijk te beantwoorden.

Heb ik iets over het hoofd gezien wat je graag wil weten?

Wat vindt je man? En heb je dit al met je verloskundige besproken?

Ik denk dat zwangerschapscursus je beeld kan helpen bijstellen. Je hebt cursussen waarbij ze gewoon avond bij je thuis komen. Misschien heb je er meer vertrouwen in, als je een realistisch beeld hebt ipv al die doemscenario's die je opnoemt.

[...]

Wat ik ervan begrepen heb is de geur van en je geur na de bevalling anders tot je bloeding voorbij is en niet te vergelijken met menstruatie geur.Volgens mij niet hoor en ik heb mijn man er ook nooit over gehoord.
quote:MN-- schreef op 07 december 2016 @ 21:51:

[...]

Wat vindt je man? En heb je dit al met je verloskundige besproken?

Ik denk dat zwangerschapscursus je beeld kan helpen bijstellen. Je hebt cursussen waarbij ze gewoon avond bij je thuis komen. Misschien heb je er meer vertrouwen in, als je een realistisch beeld hebt ipv al die doemscenario's die je opnoemt.

Mijn man vind dat ik niet zo gek moet doen.

Ik heb dit gevoel niet in het ziekenhuis besproken maar toen ik het bevallingsplan gemaakt had had ik dit gevoel ook niet.

Ik heb wel een les zwangerschapsyoga gedaan maar dat is hem niet en de rest zit vol. Ik moet zeggen dat het aanbod in de buurt niet overvloedig is.
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 21:50:

Maar God, wat ben ik blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen. Het ging mis, goed mis. Kind zat vast in het geboortekanaal en ging niet meer voor of achteruit, keizersnede kon niet meer enz. Ik had een wereldgyn. .Oh god hoe hebben ze je kunnen helpen?
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:56:

[...]

Oh god hoe hebben ze je kunnen helpen?

Handen er in, vacuümpomp en tang. En de benodigde knippen.

En echt, het interesseerde me geen reet, als dat kind er maar uit ging. Ik was zo gruwelijk moe.
Wat ik dus probeerde te zeggen, op het moment dat zij de controle overnemen geef je die met liefde uit handen.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:27:

[...]

Nog niet zo erg maar om vrijwillig te gaan stinken naar een dood beest is wel het andere uiterste.Je hebt best gekke ideeen jij. Zijn dat de zwangerschapshormonen die praten?

[...]

Wat ik ervan begrepen heb is de geur van en je geur na de bevalling anders tot je bloeding voorbij is en niet te vergelijken met menstruatie geur.Metaal! Mijn bloed en onderkanten roken naar metaal. Wonderlijk vond ik dat. Maar vies, nee.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 22:01:

[...]

Je hebt best gekke ideeen jij. Zijn dat de zwangerschapshormonen die praten?Ik heb wel veel last van de hormonen dat wel, alles wat ik over de bevalling hoor komt enorm binnen.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 21:44:

[...]

Ooh dat lijkt me heerlijk, helaas zit onder de douche bevallen er niet in want ik heb een medische indicatie. Dus ik ben bang dat ik overgeleverd ben aan de situatie en niet teveel invloed kan hebben op de situatie.Daarom vroeg ik eerder al, heb je een bevallingsplan geschreven en besproken met de gynaecoloog?
quote:Phaedra_ schreef op 07 december 2016 @ 21:58:

[...]

Handen er in, vacuümpomp en tang. En de benodigde knippen.

En echt, het interesseerde me geen reet, als dat kind er maar uit ging. Ik was zo gruwelijk moe.

Ik moet denken aan de gelukkige huisvrouw ( wat je ook niet moet kijken als je voor het eerst zwanger bent) meid wat ben jij door een hel gegaan.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 22:05:

[...]

Daarom vroeg ik eerder al, heb je een bevallingsplan geschreven en besproken met de gynaecoloog?Ja, dit is geschreven en besproken. Maar ik had deze gevoelens toen nog niet.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 22:06:

[...]

Ik moet denken aan de gelukkige huisvrouw ( wat je ook niet moet kijken als je voor het eerst zwanger bent) meid wat ben jij door een hel gegaan.

Nou, eigenlijk kijk ik met heel veel plezier terug op mijn bevalling. Zoiets moois en oers heb ik nog nooit meegemaakt en zal ik ook nooit meer meemaken.

Zoals ik al zei, ik had het met liefde nog een paar keer gedaan.

En de boel van onder is echt weer keurig.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 22:04:

[...]

Ik heb wel veel last van de hormonen dat wel, alles wat ik over de bevalling hoor komt enorm binnen.Je trekt dingen volledig uit z'n verband. Ik heb yoga gedaan bij iemand die ook een op een coaching doet rondom bevallen en jong moederschap. Zou zoiets niet iets voor jou/jullie zijn? Het is zo zonde als je op deze manier naar de bevalling toewerkt.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 22:04:

[...]

Metaal! Mijn bloed en onderkanten roken naar metaal. Wonderlijk vond ik dat. Maar vies, nee.

Da's gewoon de geur van bloed toch?

Ik heb nooit iets van rottingsprocessen ofzo gemerkt, dan is er meestal iets mis.
quote:Sophiever schreef op 07 december 2016 @ 22:07:

[...]

Ja, dit is geschreven en besproken. Maar ik had deze gevoelens toen nog niet.

Op terugkomen dus.

Er begint mij trouwens iets te dagen over een katheter en eerst moeten kunnen plassen voor ik kon douchen. Dus ik had eerst de hele familie in de verloskamer, toen moest ik voldoende kunnen plassen (lukte niet), toen wachten op de verpleegkundige (want alleen douchen mag niet). Ik ben gek op douchen en doe het minstens twee keer per dag, maar ik taalde er gewoon niet naar. Mijn kind lag op mij en had me nodig.
quote:SallySpectra schreef op 07 december 2016 @ 22:13:

[...]

Da's gewoon de geur van bloed toch?

Ik heb nooit iets van rottingsprocessen ofzo gemerkt, dan is er meestal iets mis.Ja volgens mij wel. Maar ik ruik niks als ik een sneetje in m'n vinger heb ofzo. Geen ervaring met veel bloed. Ik vond het echt gek ruiken. Maar niet vies.
quote:Frizz schreef op 07 december 2016 @ 22:10:

[...]

Je trekt dingen volledig uit z'n verband. Ik heb yoga gedaan bij iemand die ook een op een coaching doet rondom bevallen en jong moederschap. Zou zoiets niet iets voor jou/jullie zijn? Het is zo zonde als je op deze manier naar de bevalling toewerkt.De yoga instructrice deed wel iets maar ik kreeg helemaal de zenuwen van haar. Maar door jullie verhalen ga ik het los proberen te laten en hopelijk kom ik weer terug bij het punt dat ik had op het moment dat ik mijn bevallingsplan schreef.
Ik keer normaal ook in mezelf bij erge pijn of ziekte. Ben dan liefst alleen. Maar tijdens mijn bevalling mocht mijn man niet eens naar de wc. Ik moést zijn hand vast houden. Wat vond ik het fijn dat hij er was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven