KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
donderdag 8 december 2016 om 17:13
quote:sensotouch schreef op 08 december 2016 @ 10:52:
@nausicaa: Helemaal geen donoren meer? Wat raar verhaal zeg.
In het AD roepen ze dat ze 60 Nederlandse donoren hebben. Volgens mij klopt er dan vrij weinig van het AD onderzoek.
Jammer dat ze niet super aardig waren. Ik vond de gyn in UMC dan wel heel aardig dus dat heft elkaar weer beetje op misschien voor je haha.
Heb je nu voorkeur voor UMC of AMC? Of ga je gewoon waar je het eerste terecht kan?
http://www.rtllatenight.n ... hoe_het_is_om_ongesteld_t
Toch grappig om te zien!
Nou, ook niet onaardig hoor. En bij het AMC doet de gyn het gesprek dat vergelijkbaar is met de verpleegkundige in het UMC, dus weer dat gezeur over medicatie en zo. Wellicht is het gesprek gewoon minder fijn, en ligt het niet aan de persoon.
Ik heb een voorkeur voor het AMC omdat dat logistiek echt heel veel handiger is (ach, ik ben toch al lang niet meer anoniem: ik werk daar zelf, dus ik ben nogal in de buurt). Als het een tijdje duurt maakt het nogal veel uit of je 7 minuten lopen of 45 minuten rijden+lopen van de afdeling zit. Maar als ik echt een vervelend gevoel had gehad bij het AMC of als ze me niet door laten gaan, kan UMC dus ook gewoon.
Die AD onderzoeken zijn heel vaak slecht. Die hangen met name af van of een afdeling zin heeft om een hele enquete in te vullen. En soms zijn er belangrijkere dingen te doen (eh, voor patienten zorgen) dan enquêtes voor het AD invullen.
En ja, ze zeiden zelf dat de donoren op waren, maar dat geldt dan voor nieuwe matches, mensen die al een donor 'hadden' kunnen volgens mij wel door.
@nausicaa: Helemaal geen donoren meer? Wat raar verhaal zeg.
In het AD roepen ze dat ze 60 Nederlandse donoren hebben. Volgens mij klopt er dan vrij weinig van het AD onderzoek.
Jammer dat ze niet super aardig waren. Ik vond de gyn in UMC dan wel heel aardig dus dat heft elkaar weer beetje op misschien voor je haha.
Heb je nu voorkeur voor UMC of AMC? Of ga je gewoon waar je het eerste terecht kan?
http://www.rtllatenight.n ... hoe_het_is_om_ongesteld_t
Toch grappig om te zien!
Nou, ook niet onaardig hoor. En bij het AMC doet de gyn het gesprek dat vergelijkbaar is met de verpleegkundige in het UMC, dus weer dat gezeur over medicatie en zo. Wellicht is het gesprek gewoon minder fijn, en ligt het niet aan de persoon.
Ik heb een voorkeur voor het AMC omdat dat logistiek echt heel veel handiger is (ach, ik ben toch al lang niet meer anoniem: ik werk daar zelf, dus ik ben nogal in de buurt). Als het een tijdje duurt maakt het nogal veel uit of je 7 minuten lopen of 45 minuten rijden+lopen van de afdeling zit. Maar als ik echt een vervelend gevoel had gehad bij het AMC of als ze me niet door laten gaan, kan UMC dus ook gewoon.
Die AD onderzoeken zijn heel vaak slecht. Die hangen met name af van of een afdeling zin heeft om een hele enquete in te vullen. En soms zijn er belangrijkere dingen te doen (eh, voor patienten zorgen) dan enquêtes voor het AD invullen.
En ja, ze zeiden zelf dat de donoren op waren, maar dat geldt dan voor nieuwe matches, mensen die al een donor 'hadden' kunnen volgens mij wel door.
donderdag 8 december 2016 om 23:52
Spannend Saffronskies.... welkom op het beruchte bankje...
Hier vandaag eindelijk een goede dag gehad... net een kerstborrel van werk gehad en ook toch maar een wijntje genomen... vandaag voor t eerst niet dat onrustige zenuwachtige gevoel...
@stjerna, wanneer mocht je nou ook al weer testen en wanneer was je ongesteldheidsdag? Voor jou schiet t nu op.... logisch dat je het dan helemaal niet uit je hoofd kan krijgen
Hier vandaag eindelijk een goede dag gehad... net een kerstborrel van werk gehad en ook toch maar een wijntje genomen... vandaag voor t eerst niet dat onrustige zenuwachtige gevoel...
@stjerna, wanneer mocht je nou ook al weer testen en wanneer was je ongesteldheidsdag? Voor jou schiet t nu op.... logisch dat je het dan helemaal niet uit je hoofd kan krijgen
vrijdag 9 december 2016 om 01:13
Spannend weer iedereen op het wachtbankje. Ik duim mee voor jullie!
Iemand hier ook al het boek " Ik ga even zaad halen " gelezen?
Ik heb hem net uit..
Moet zeggen dat ik er meer van had verwacht maar als je er zo midden in zit wel leuk om gelezen te hebben.
Vond het wel erg veel geneuzel tussendoor en de schrijfstijl vond ik niet zo prettig maar dat is persoonlijk.
Mocht iemand hem willen lezen dan mag je hem van mij ook overnemen...
Iemand hier ook al het boek " Ik ga even zaad halen " gelezen?
Ik heb hem net uit..
Moet zeggen dat ik er meer van had verwacht maar als je er zo midden in zit wel leuk om gelezen te hebben.
Vond het wel erg veel geneuzel tussendoor en de schrijfstijl vond ik niet zo prettig maar dat is persoonlijk.
Mocht iemand hem willen lezen dan mag je hem van mij ook overnemen...

vrijdag 9 december 2016 om 20:53
Ik mag zondag of maandag gaan voor de 2e keer IUI. Moet morgen ovulatietest doen, indien positief zondag iui, negatieve test dan savonds pregnyl spuiten en maandag ochtend IUI!
Zijn er achter gekomen dat mijn eisprong vrij laat valt in mn cyclus waardoor ik nu aantal dagen na de IUI ook nog pregnyl moet spuiten om zo de cyclus wat te rekken wat bevorderlijk zou zijn voor de eventuele innestelling. Even afwachten dus hoe het gaat lopen dit weekend
Zijn er achter gekomen dat mijn eisprong vrij laat valt in mn cyclus waardoor ik nu aantal dagen na de IUI ook nog pregnyl moet spuiten om zo de cyclus wat te rekken wat bevorderlijk zou zijn voor de eventuele innestelling. Even afwachten dus hoe het gaat lopen dit weekend
vrijdag 9 december 2016 om 21:42
Vandaag helaas weer minder... merk dat t me zo veel meer doet dan verwacht... komen nu ineens zo veel emoties los van de afgelopen maanden... ik verwacht nu ook eigenlijk dat door al die spanningen niet gelukt is kan zo nooit innestellen... maar denk wel dat deze poging goed is om eindelijk eens met mijn emoties en verdriet te dealen ipv alleen maar door te rennen...
Stjerna voor jou nu echt dichtbij... hoe voel je je?
Stjerna voor jou nu echt dichtbij... hoe voel je je?
vrijdag 9 december 2016 om 22:01
Jessy in jouw geval meer dan logisch die emoties. Het is ook potverdorie niet niks wat je mee hebt moeten maken. Gooi het eruit dat is altijd nog beter dan opkroppen.
Er lag laatst in de kliniek een boek met ervaringen. Daar stond als soort van voorbeeld in dat vrouwen onder de meest grote spanningen en stress als oorlog ook gewoon zwanger werden. Zit misschien wel iets in, maar ik snap je angst...
Er lag laatst in de kliniek een boek met ervaringen. Daar stond als soort van voorbeeld in dat vrouwen onder de meest grote spanningen en stress als oorlog ook gewoon zwanger werden. Zit misschien wel iets in, maar ik snap je angst...
vrijdag 9 december 2016 om 22:03
Ah Jessy . Heel begrijpelijk... Het is ook een hel waar je doorheen bent gegaan. Dat heeft tijd nodig, gun jezelf die ook. Wil niet zeggen dat je alles "on hold" moet zetten maar laat het verdriet er zijn. Huil als je moet huilen... Zoek steun als je daar behoefte aan hebt... luister goed naar je behoeften. En wil je onderwijl vooruit kijken en verder met je traject, doe dat dan ook zeker. Maar ren niet aan je emoties voorbij door maar door te gaan... Pas goed op jezelf!

vrijdag 9 december 2016 om 22:54
vrijdag 9 december 2016 om 22:55

vrijdag 9 december 2016 om 23:46
Aaah Jessy, wat naar, maar misschien ook goed dat je emoties er uitkomen. Ik kan alleen maar wat mitakuye zegt onderstrepen; loop er niet aan voorbij, het geeft ruimte en tijd nodig om te verwerken. En ook met stress kan je zwanger worden, echt! Dikke knuffel!
Misschien kan je volgend jaar kijken met je zorgverzekering of huisarts of je mindfullness kan doen/of het wat voor je is. soms zit het in het aanvullende pakket.
Ik heb het gedaan en vond het heel fijn. Voel me nu ook gemotiveerd het weer op te pakken.
Ik heb morgen m'n ongesteldheidsdag... ik voel me nu rustig, maar merk ook dat ik grote hoop heb. Als ik ongesteld word zal het moeilijker zijn dan vorige keren, denk ik...
Beach spannend dat je dit weekend waarschijnlijk weer mag. heb jij een korte LF? (Een lutale fase of zo iets?) Ik heb daar een keer wat over gelezen. Schijnt met hormonen goed op te lossen te zijn.
Veel succes dit weekend!
Misschien kan je volgend jaar kijken met je zorgverzekering of huisarts of je mindfullness kan doen/of het wat voor je is. soms zit het in het aanvullende pakket.
Ik heb het gedaan en vond het heel fijn. Voel me nu ook gemotiveerd het weer op te pakken.
Ik heb morgen m'n ongesteldheidsdag... ik voel me nu rustig, maar merk ook dat ik grote hoop heb. Als ik ongesteld word zal het moeilijker zijn dan vorige keren, denk ik...
Beach spannend dat je dit weekend waarschijnlijk weer mag. heb jij een korte LF? (Een lutale fase of zo iets?) Ik heb daar een keer wat over gelezen. Schijnt met hormonen goed op te lossen te zijn.
Veel succes dit weekend!
zaterdag 10 december 2016 om 00:22
Een hele dikke knuffel voor jou Jessy!!
Mindfullness hoor ik ook hele goede verhalen over..
Ik sluit me helemaal aan bij wat de dames hierboven hebben geschreven. Het is logisch dat je al deze emoties hebt!
Ik heb zelf ook gezocht naar yoga lessen maar schrok een beetje van de prijzen die ze ervoor vragen. Ik doe daarom de oefeningen uit het boek van Rika Luzac; innestelling.
Stjerna, wat spannend zeg! Voor jou en de anderen op het wachtbankje.. veel succes!
Ik heb deze week 2 rietjes met zaad besteld. Als het goed is is het al in Leiderdorp. In praktijk zou ik dus eigenlijk deze cyclus al kunnen starten (ik ben nu ongesteld) maar ga dat toch niet doen. Wil nog even goed genieten van kerst en oud&nieuw! Mijn volgende cyclus gaan we weer verder!!
Mindfullness hoor ik ook hele goede verhalen over..
Ik sluit me helemaal aan bij wat de dames hierboven hebben geschreven. Het is logisch dat je al deze emoties hebt!
Ik heb zelf ook gezocht naar yoga lessen maar schrok een beetje van de prijzen die ze ervoor vragen. Ik doe daarom de oefeningen uit het boek van Rika Luzac; innestelling.
Stjerna, wat spannend zeg! Voor jou en de anderen op het wachtbankje.. veel succes!
Ik heb deze week 2 rietjes met zaad besteld. Als het goed is is het al in Leiderdorp. In praktijk zou ik dus eigenlijk deze cyclus al kunnen starten (ik ben nu ongesteld) maar ga dat toch niet doen. Wil nog even goed genieten van kerst en oud&nieuw! Mijn volgende cyclus gaan we weer verder!!
zaterdag 10 december 2016 om 00:35

zaterdag 10 december 2016 om 08:29
Net ovulatietest gedaan en die was negatief dus om 22u pregnyl zetten en dan maandag de iui.
Ik lijk inderdaad een korte LF te hebben waar je hormonen voor zou kunnen geven maar een tweede spuit pregnyl zou ook voldoende kunnen zijn. In samenspraak besloten om zonder hormonen te doen omdat ik dat graag zelf wil proberen.
Het enige wat ik me wel afvraag. Stel dat je vanmiddag nog een ov test zou doen en die is positief is maandagochtend dan niet te laat? Ik ga mezelf niet gek maken en dus geen test doen vanmiddag maar misschien dat iemand me gerust kan stellen dat dat niet uitmaakt ????
Ik lijk inderdaad een korte LF te hebben waar je hormonen voor zou kunnen geven maar een tweede spuit pregnyl zou ook voldoende kunnen zijn. In samenspraak besloten om zonder hormonen te doen omdat ik dat graag zelf wil proberen.
Het enige wat ik me wel afvraag. Stel dat je vanmiddag nog een ov test zou doen en die is positief is maandagochtend dan niet te laat? Ik ga mezelf niet gek maken en dus geen test doen vanmiddag maar misschien dat iemand me gerust kan stellen dat dat niet uitmaakt ????