Gezondheid alle pijlers

ADHD

09-12-2016 20:22 27 berichten
Goedenavond,

Zolang ik mij kan heugen ben ik lichamelijk en geestelijk onrustig, chaotisch, vergeetachtig en kan ik mijn gedachtes moeilijk ordenen.

Ik heb testen gedaan en daar kwam de naam ADHD jaren geleden uit.

Ik probeer het zelf zo goed mogelijk te onderdrukken door te plannen, gezond te eten en regelmatig te leven. Toch blijft het mij belemmeren! Is er iemand die eraring heeft met homeopatische geneesmiddelen voor adhd/onrust?

Concerta en rivotril is voor mij not done maar misschien is er een andere oplossing?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
LTO3 is een natuurlijk middel dat bij ADHD vaak schijnt te werken. Ze zeggen zelf bij iets van 96% van de gebruikers. Bij mijn dochter deed het niets maar achteraf blijkt er bij haar ook iets anders te spelen dan (of naast) ADHD.

Ritalin en concerta werkten een aantal jaren goed, met wel wat bijwerkingen, voornamelijk minder eetlust. Het begin met ritalin was voor haar echt een verademing, ze kon ineens zoveel dingen die eerder niet lukten. Het leven werd er makkelijker van. Het heeft haar enorm geholpen om op school gewoon haar werk te kunnen doen, ze kon eindelijk echt laten zien wat ze in huis had. Dat verschil was enorm, binnen een maand of 2,3 verschoof het advies van de leraren van: misschien maar blijven zitten, advies richting laagste vorm van middelbaar onderwijs naar: zonder twijfel VWO + advies. Je wordt er niet slimmer van maar het helpt zo als je niet steeds afgeleid wordt door je eigen gedachten.

Van verslaving heb ik nooit iets gemerkt; in weekenden en vakanties gebruikte ze niets, geen probleem.

Jammer genoeg werd ze na een aantal jaren depressief van Concerta. Ze kan dat dus niet meer gebruiken.

Later heeft ze nog dexamfetamine en strattera geprobeerd, die gaven beide extreme bijwerkingen, ze was zelfs bij minimale startdosering al zo beroerd dat ophoging naar een normale dosering niet te doen was.
Onze zoon, gebruikt Concerta 18mg, met verlengde afgifte. En hier doet hij het fantastisch op.

Hiervoor Methylfenidaat 5mg, 3x per dag. Was opzich ook goed hoor, maar de opstart dosis was onvoldoende, hij moest dan smorgens beginnen met 2x 5mg, en dan nog 2x 5mg verdeelt over de dag. Als hij de volgende dosering niet op tijd innam, was hij alweer goed onderweg naar stuiteren, voordat de volgende pil uiteindelijk ingenomen was, en begon met werken... Ja dat was het toch niet echt. Werkte ook niet lekker in de klas.

Ook zorgde de opstart dosis voor misselijkheid en vermoeidheid. Hij voelde zich echt niet lekker, wilde het liefst slapen en op de bankliggen, en compleet geen eetlust.

Nu met Concerta, een heel verschil. Veel stabieler over een hele dag. Goede eetlust, toch energiek maar niet storend voor zichzelf of zijn klasgenoten. Slikt zijn medicatie alleen op schooldagen. Weekeinden en vakanties geen medicatie. Tenzij een drukke dag gepland staat. Thuis proberen de prikkels zo goed mogelijk tot een minimum te beperken, en dat helpt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven